PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 120 km brak mocy



Dafik
02-07-2022, 21:46
Witam, mój tata posiada Cromę 1.9 120km z 2010 roku. Dwa dni temu podczas podjazdu pod górę , na moment tak jakby przymulilo. Od tego czasu auto zupełnie nie ma mocy. Na podjeździe gdzie normalnie auto szło na trójce , trzeba zejść na dwójkę . Dziś wyczyściłem zawór EGR, jest zaślepiony (od kupna auta) wyczyściłem czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze, wyczyściłem zawór overboost. Sprawdziłem wszystkie węże nic nie jest popękane . Tata mówi że nie ma zupełnie poprawy. Dodam tylko że w akcie desperacji podmieniłem u niego zawór overboost odemnie , mam Cromę 1.9 tylko 150 km. Po tym zabiegu jest nieznacznie lepiej. Nadmienię że auto od momentu kupna ma odpietą przepływkę. Po jej podpięciu auto traciło moc.....W momencie awarii auto miało odpietą przepływkę i jeździło normalnie . Jakieś sugestie?

Braval
02-07-2022, 22:38
To pewnie palil na odpietej jak smok? Trza z robic logi i sprawdzic szczelnosc dolotu...kopci to auto?

Dafik
03-07-2022, 11:11
Właśnie nie kopci, jak się robi szczelność dolotu? Wczoraj siedziałem w tym aucie i spalanie miał 7,4

Braval
03-07-2022, 15:10
Trzeba zrobic pomiary cisnien (programem) oczekiwane i rzeczywiste.Wychodzi,ze auto jest w trybie awaryjnym. Ktos nie mogl sobie poradzic lub ukryl jakąś usterke dlatego odpieta jest przeplywka.Sa jakies bledy?

Dafik
03-07-2022, 15:29
Tak są błędy przepływki. Ale bardziej interesuje mnie to że auto nagle straciło moc. Dodam że przepływka cały czas była odpieta

malec17
03-07-2022, 19:55
Tak czytam i nijak mi te problemy do siebie nie pasują. Napisz czy masz jeszcze DPF czy nie. Odpieta przepływka i zaślepiony egr wskazuje na jego awarie. Spadek mocy bez żadnego błędu też wskazuje na uszkodzenie badź zapchanie EGR. Napisz jeszcze w którym miejscu dałeś zaślepkę EGR i czy jest ona pełna czy z otworami.

Dafik
03-07-2022, 23:05
DPF'u nie ma, jest też usunięty programowo. EGR nie może być zapchany bo na czyszczeniu go spędziłem prawie godzinę i wygląda jak nowy w środku. Raz dałem zaślepkę pełną a raz z otworami. Zastanawia mnie tylko to chwilowe przmulenie auta a potem problem z mocą.

iron64
04-07-2022, 05:27
Zrób pomiary ciśnień. To ważne. W takich sytuacjach nagłych mogła pęknąć/spaść rura dolotu, mógł przeskoczyć rozrząd, może też turbina, ale tak czy inaczej MES i diagnostyka.
Chodzi na 4 gary i równo? Mnie się wysypała kiedyś cewka wtryskiwacza np.

lisekg
04-07-2022, 14:29
Witam, mój tata posiada Cromę 1.9 120km z 2010 roku. Dwa dni temu podczas podjazdu pod górę , na moment tak jakby przymulilo. Od tego czasu auto zupełnie nie ma mocy. Na podjeździe gdzie normalnie auto szło na trójce , trzeba zejść na dwójkę . Dziś wyczyściłem zawór EGR, jest zaślepiony (od kupna auta) wyczyściłem czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze, wyczyściłem zawór overboost. Sprawdziłem wszystkie węże nic nie jest popękane . Tata mówi że nie ma zupełnie poprawy. Dodam tylko że w akcie desperacji podmieniłem u niego zawór overboost odemnie , mam Cromę 1.9 tylko 150 km. Po tym zabiegu jest nieznacznie lepiej. Nadmienię że auto od momentu kupna ma odpietą przepływkę. Po jej podpięciu auto traciło moc.....W momencie awarii auto miało odpietą przepływkę i jeździło normalnie . Jakieś sugestie?

Po pierwsze dlaczego ma odpięta przepływkę? To należy naprawić a nie jeździć tak po cena paliwa jest obecnie tak wysoka że spalane +1,5 litra/100 km ma znaczenie...
Po drugie czy czyściłeś cewkę EGR ( rdzeń polerowałeś) czy tylko sam zawór?
Po czwarte - czy pracuje cięgno turbiny jak robisz przygazówki ( wsuwa się i wysuwa czy stoi dęba?

120 KM silnik jest prosty, jeżeli nie masz DPF-u bo jest wycięty auto niema mocy to może być problem z sterowaniem turbiną lub czujnikami zaczynając od temp płynu chłodzącego, ciśnienia doładowania i temperatury zasysanego powietrza aż po sterowanie pompy wtrysku- ciśnienie CR. Ale te dane tylko po podłączeniu komputera będziesz znał porównując odczytane z oczekiwanymi...

malec17
04-07-2022, 20:52
EGR powinno zaślepić sie pełną zaślepką umiejscowioną przed samym korpusem zaworu. Przepływomierz masz odpięty wiec sterowanie silnikiem jest upośledzone. Pasowało by jednak podpiąć ten komputer i cokolwiek zlogować żeby miec jakis obraz sytuacji. Ewentualnie sprawdź czy numery przepływki zgadzają sie z tą z 16v i można je podmienić na próbę.

Dafik
04-07-2022, 22:59
A jakie są odpowiednie numery przepływki dla 8v?

malec17
05-07-2022, 19:42
Moja ma 55206756

adamo
05-07-2022, 22:59
Ktoś coś nakombinował.Według mnie koniecznie podpiąć przepływkę (mój nr. przepływki.270578774) sprawdzić czy działa gruszka od turbiny,mogą być zapieczone łopatki odblokować EGR ,wywalić zaślepki ,zawalony egr,= to kiepskie paliwo tylko do traktorów w następstwie złe korekty wtryskiwaczy, może leją= wlać liqui moly do czyszczenia wtryskiwaczy, stosować odpowiedni olej ,oczywiście sprawdzić ciśnienie doładowania rzeczywiste i oczekiwane
Mam to auto 10 lat i nie
chce się zepsuć ostatnia awaria to koło na wale koszt 1100 z paskami w serwisie

malec17
06-07-2022, 16:54
Kolega pisze że ekologia usunieta programowo wiec ten egr zaślepić pełną zaślepką i nic tam nie ruszać. Konieczny jest komputer i jakaś wstępna diagnostyka. Nawet ze smartfona Alfadiag pobrać, ELM na BT i spokojnie to na sam poczatek wystarczy. Cudów tam nie ma, a te silniki jeszcze 8v nie są aż tak skomplikowane żeby jeździć z nimi do najwiekszych fachowców.

Dafik
06-07-2022, 17:23
Mój numer przepływki (zamontowanej w Cromie 120km) to 55350048 identyczny numer mam w mojej 150 km.....

lisekg
07-07-2022, 15:56
A jakie są odpowiednie numery przepływki dla 8v?

Odnośnie przepływki to ważne jest aby kupić oryginalną Boscha a nie podróbkę bo szkoda $$$$ mało tego często sa to części podrabiane więc najlepiej kupić w sklepie Boscha a nie gdzieś na straganie... Ewentualni można szukać szczęścia w używkach ;-)

iron64
07-07-2022, 20:15
Używek nie polecam, szkoda czasu i energii na nie. Z jakiegoś powodu trafiają na sprzedaż, najczęściej jest to uszkodzenie. Ja osobiście do Marei kupiłem z Aliexpress i działała wyśmienicie. Aktualnie kupiłem też do Mercedesa A170 z Ali, działa. Tyle. Za to kupowane w sklepie przepływki do Marei nie działały. Nie namawiam do zakupów na Ali, tylko raczej do zakupów oryginałów Boscha ze sklepu Boscha.

Dafik
20-07-2022, 22:34
Witam ponownie zakupiłem oryginalna przepływkę.... nową. Skasowałem błędy wszystko cacy ale......auto zaczęło bardzo mocno kopcić na czarno. Wcześniej tego nie było. Po drugie co jakiś czas przy dodaniu gazu na wyświetlaczu pokazuje się komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju" i w tym momencie auto gaśnie......co może być przyczyną .....

iron64
21-07-2022, 05:10
Przyczyn to może być sporo, może wtryskiwacze, może EGR, a może po trochu wszystko.
Najważniejszą usterką w tej chwili to niskie ciśnienie oleju, proponowałbym sprawdzić to ciśnienie u mechanika i coś z tym zrobić. Może to tylko czujnik ciśnienia wali kichę, ale może też smok być zatkany, albo pompa oleju zdycha.

A wtryskiwacze i EGR sprawdzisz MESem, a warto to zrobić i podać tu wyniki.

lisekg
21-07-2022, 08:00
Witam ponownie zakupiłem oryginalna przepływkę.... nową. Skasowałem błędy wszystko cacy ale......auto zaczęło bardzo mocno kopcić na czarno. Wcześniej tego nie było. Po drugie co jakiś czas przy dodaniu gazu na wyświetlaczu pokazuje się komunikat "niewystarczające ciśnienie oleju" i w tym momencie auto gaśnie......co może być przyczyną .....

Jeżeli auto dymi na czarno i jesteś pewny że przepływka jest OK to powodem zazwyczaj jest zbyt duża dawka paliwa do powietrza. Jeżeli jesteś pewny przepływki to trzeba szukać dziury w układzie dolotowym powietrza za turbiną. Gdzieś ucieka powietrze poza silnik a układ chce dolać więcej paliwa. Przyjrzyj się intercoolerowi czy nie jest gdzieś zalany olejem, nie świszczy, To oczywiście tylko jedna z możliwych usterek.

Może być uszkodzona pompa CR, nastawnik w pompie CR, czujnik ciśnienia CR, zatkany filtr paliwa, uszkodzony intercooler lub jakaś rura za turbiną lub przedmuchane uszczelnienia na wtryskiwaczu. Podłączyć komputer i zdiagnozować - sprawdzić wartości oczekiwane i rzeczywiste ( głownie powietrze, paliwo )! Croma to nie Ursus nie można jej diagnozować na odległość :cool:

Jeżeli jeszcze chcesz to zrób test na przelew wtryskiwaczy - to możesz bez komputera :cool:

Dafik
21-07-2022, 13:30
Dodam tylko że dymienie z rury jest tylko przy dodaniu gazu. Na jałowym tego nie ma. Dodatkowo auto stało teraz tydzień wczoraj założyłem nową przepływkę i zaczął się cyrk z dynieniem. Jak się integruje przepływkę? Dla info ....stan oleju pozostaje bez zmian

lisekg
21-07-2022, 13:42
Dodam tylko że dymienie z rury jest tylko przy dodaniu gazu. Na jałowym tego nie ma. Dodatkowo auto stało teraz tydzień wczoraj założyłem nową przepływkę i zaczął się cyrk z dynieniem. Jak się integruje przepływkę? Dla info ....stan oleju pozostaje bez zmian

Przepływkę wymieniasz i tyle... albo jest dobra labo nie..
Można odłączyć akumulator na kilka minut aby wykasować autoadaptacje w sterowniku silnika ale to nie naprawi układu.

Dafik
21-07-2022, 13:50
Wrócę do domu to zdejmę wszystko co możliwe i wyczyszczę