PDA

Zobacz pełną wersję : nowe tipo skrzynia 5 biegowa i zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego



monnet
20-06-2022, 21:16
Cześć,
zauważyłem, że w tipo 1.0 100KM jest skrzynia 5 biegowa, która nie ma żadnego pierścienia, czy przycisku robiącego za zabezpieczenie przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego. Zresztą nie tylko w Tipo tak jest, w oplu corsie nowym też, w Hyundai i20 też.

Dziwne to dla mnie, bo w starych Punto , gdzie układ biegów był identyczny (wsteczny w prawo i do tyłu pod piątką) - takie zabepieczenie było. Trzeba było najpierw podnieść pierścień - inaczej wsteczny nie wchodził.

Myślicie że to zabezpieczenie jest jakoś wewnątrz skrzyni i nie jest już potrzebne, czy po prostu szukają oszczędności i wywalają to, co kiedyś było montowane w standardzie?

JackTheNight
20-06-2022, 22:14
W moim tipo 1.4 95 koni jest taki podnoszony pierścień.
Pewnie wynika to z tego że mam skrzynię 6 biegową, i 6-tka i wsteczny są w tym samym położeniu, dlatego jest pierścień.
Ty jak nie masz 6-tki to podczas jazdy nie wrzucasz 6-tki i nie masz nawyku wrzucania 6-tego biegu.
Może to o to chodzi.
Jakby był 6 bieg to by był pierścień.
Podobnie ze skrzyniami w tipo gdzie wsteczny wrzuca się jak pierwszy bieg, też pierścień, bo można się pomylić :)

aegean
21-06-2022, 11:31
Jeśli wsteczny jest za 5, to raczej nie ma dużego zagrożenia przypadkowego wrzucenia R. W seicento 900 było tak samo, zrobiłem nim ponad 160 tys i ani razu nie zdarzyło mi się wrzucić wstecznego przy 100 km/h. :smile:

krowka1978
21-06-2022, 12:03
Ty jak nie masz 6-tki to podczas jazdy nie wrzucasz 6-tki i nie masz nawyku wrzucania 6-tego biegu.
Może to o to chodzi.
Jakby był 6 bieg to by był pierścień.
Nadinterpretujesz, a żadnego znaczenia to nie ma, czy R w lewo obok 1, czy w prawo obok 4, czy 6. W GP w pięciobiegowej w 1.4 8V, R obok 4, jest pierścień. W UNO w 5 biegowej w 1.0 nie ma pierścienia (R obok 4), ale R w nim nie da rady wrzucić jeżeli auto się toczy - jest mechanizm w skrzyni (przynajmniej w roczniku 1993). W zastępczym Tipo 1.3MJ z pięciobiegową wrzuciłem 6 przy 80km/h, pomimo, że go nie ma (przyzwyczajenie)... Na szczęście zorientowalem się zanim puściłem sprzęgło... W tym konkretnym egzemplarzu zapiszczał w tym momencie dokładany sterownik czujników cofania :tongue Zdarza się, że w moim GP chcę wrzucić 6, ale nie idzie :tongue
Brak pierścienia, czy wciskacza, tudzież zabezpieczenia wewnątrz skrzyni, jest chamską formą oszczędności przy produkcji.

jacek2
22-06-2022, 08:04
Zaczyna się debata nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia, nad Świętami Wielkiej Nocy....;-);-)

krowka1978
22-06-2022, 09:30
Zaczyna się debata nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia, nad Świętami Wielkiej Nocy....;-);-)

To słabo się zaczyna, bo dopiero dziś błysnąłeś w temacie :tongue

marx30
22-06-2022, 23:18
Ten pierscien dzwiga tylko kawalek plastiku ktory nie pozwala lewarka popchnac dalej w bok. Dziwna oszczednosc