PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki jest prawidłowy zakres wartości napięcia w instalacji elektrycznej auta podczas jazdy ?



ixi3
15-05-2022, 15:31
Witam.
Posiadam 500x 1.4 multiair z funkcją start-stop.
Czy ktoś wie i może podać prawidłowy zakres wartości napięcia ewentualnie sprawdzić w jakim zakresie zmienia się w jego aucie podczas jazdy?
Voltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki u mnie pokazuje od 12.2V do 14.2V. System start-stop jest wyłączony z guzika.
Podmieniłem moduł na inny ale napięcie utrzymuje się w takim samym zakresie 12.2V-14.2V.
Akumulator jest prawie nowy, założony w październiku 2021r. zgodny ze specyfikacją oryginału.
Po odpięciu z klemy modułu od start-stopa auto podczas jazdy utrzymuje napięcie około 13,8V niezależnie od obrotów silnika.

krowka1978
15-05-2022, 18:58
Witam.
Posiadam 500x 1.4 multiair z funkcją start-stop.
Czy ktoś wie i może podać prawidłowy zakres wartości napięcia ewentualnie sprawdzić w jakim zakresie zmienia się w jego aucie podczas jazdy?
Voltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki u mnie pokazuje od 12.2V do 14.2V. System start-stop jest wyłączony z guzika.
Podmieniłem moduł na inny ale napięcie utrzymuje się w takim samym zakresie 12.2V-14.2V.
Akumulator jest prawie nowy, założony w październiku 2021r. zgodny ze specyfikacją oryginału.
Po odpięciu z klemy modułu od start-stopa auto podczas jazdy utrzymuje napięcie około 13,8V niezależnie od obrotów silnika.

Tak ma być przy S&S:!: Jeżeli jest stałe ładowanie około 14V (cały czas 3 cegły na wyświetlaczu), czyli bez modulacji, może oznaczać to problemy z akumulatorem.

Podsumowując. Akumulator naładowany więc nie jest ładowany. Yntelygentny alternator w praktyce.

ixi3
15-05-2022, 20:47
Zdaję sobie sprawę ze sposobu ładowania ze względu na system start-stop. Chodzi mi o samą wartość dolnej granicy 12,2V. wydaje mi się że jest bardzo niska dlatego prosiłbym jeśli ma ktoś taką możliwość. Woltomierz z ładowarki w gnieździe zapalniczki jest miarodajny (różnica z Mesem 0,1 V). Może ktoś używa to napisze jak u niego jest.

spth
16-05-2022, 16:32
Witam !
Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć. To sie nazywa inteligenty alternator. Jak robisz krótkie trasy co jakiś czas podładuj bo ci szybko bateria zdechnie. Dorzuć jakąś plecionkę (masę) pomiędzy baterią i nadwoziem. Szybkozłączka nie wzbudza mojego zaufania.
pzdr

krowka1978
16-05-2022, 19:27
Dorzuć jakąś plecionkę (masę) pomiędzy baterią i nadwoziem. Szybkozłączka nie wzbudza mojego zaufania.
Nie wiem po co, a i dlaczego tylko pomiędzy akumulatorem a nadwoziem, skoro alternator daje masę na silnik? W Grande Punto słaby punkt masy to odcinek skrzynia - belka - rwało się aż miło. Szybkozłączka nie wzbudza zaufania... :roll: 6 lat posiadania - szybkozłączka w moim ma się bardzo dobrze.

ixi3
18-05-2022, 13:30
"Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć."
Właśnie mam podpięty woltomierz na co dzień w aucie.
Co masz na myśli pisząc " napięcie będzie rosło"?
W raz ze zmianą prędkości obrotowej zmienia się wartość napięcia. Zwiększając prędkość obrotową zmniejsza się wartość napięcia. przy zmniejszaniu prędkości obrotowej wartość napięcia rośnie. Auto wykonuje krótkie trasy (około 5km) czasem dłuższe.
Jak już pisałem wyżej po odłączeniu układu kontroli s&s wartość napięcia utrzymuje się na stałym poziomie około 13.8 V podczas jazdy dlatego zakładam że sam układ zasilania jest w porządku.
Proszę jeszcze raz jeśli ktoś może sprawdzić dolną wartość napięcia ładowania podczas jazdy ( i podać wiek akumulatora).

krowka1978
18-05-2022, 14:41
W raz ze zmianą prędkości obrotowej zmienia się wartość napięcia. Zwiększając prędkość obrotową zmniejsza się wartość napięcia. przy zmniejszaniu prędkości obrotowej wartość napięcia rośnie.
Sprzedaj go... Piszemy, że tak ma być, a Ty swoje.
Drugie rozwiązanie problemu - wywalenie miernika napięcia...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


( i podać wiek akumulatora).
W moim przypadku dochodzi jeszcze większa pojemność akumulatora (70Ah) i mocniejszy alternator (zamiast 120A jest 150A), fabrycznie ;-)

ixi3
18-05-2022, 16:58
Sprzedaj go... Piszemy, że tak ma być, a Ty swoje.
Drugie rozwiązanie problemu - wywalenie miernika napięcia...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W moim przypadku dochodzi jeszcze większa pojemność akumulatora (70Ah) i mocniejszy alternator (zamiast 120A jest 150A), fabrycznie ;-)

A możesz odpowiedzieć na moje pytanie o dolną wartość napięcia podczas jazdy i podać wiek akumulatora?

spth
18-05-2022, 23:21
"Tak ma być. Podłącz woltomierz i zostaw na chwilę zobaczysz, że napięcie zacznie rosnąć."
Witam !
Na wolnych obrotach.
Nie mierz w zapalniczce, zawsze będzie trochę mniej. Najniższe jakie miałem na zapalonym silniku to 12,25 V na baterii.
pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie wiem po co, a i dlaczego tylko pomiędzy akumulatorem a nadwoziem, skoro alternator daje masę na silnik? W Grande Punto słaby punkt masy to odcinek skrzynia - belka - rwało się aż miło. Szybkozłączka nie wzbudza zaufania... :roll: 6 lat posiadania - szybkozłączka w moim ma się bardzo dobrze.

Witam !
Zawsze daję dodatkową masę na nadwozie a z budy na silnik. Z ekstremalnych doznań trzeba przeżyć gdy pancerz linki ssania (125p) robi sie czerwony bo nie masy na nadwozie. Owszem, szybkozłączka spełnia swoje zadanie, ale do czasu.
pzdr

ixi3
19-05-2022, 15:49
Na wolnych obrotach.
Nie mierz w zapalniczce, zawsze będzie trochę mniej. Najniższe jakie miałem na zapalonym silniku to 12,25 V na baterii
Nie mam uwag do wartości napięcia podczas pracy silnika po odpaleniu ( zawsze w okolicach 13.8V.) Chyba że twój wynik tyczy się właśnie pomiaru podczas jazdy?.
Chodzi mi o najniższą wartość napięcia podczas normalnej jazdy po drodze( dlatego posługuję się przykładem woltomierza w ładowarce do telefonu podłączanej do gniazda zapalniczki, bo może ktoś takowego używa i bez problemu może taką wartość zaobserwować).

krowka1978
19-05-2022, 21:47
Jakie zatem powinno być według Ciebie napięcie gdy alternator nie ładuje, a auto żre sporo prądu w czasie jazdy? Sprawdzałem natężenie amperomierzem cęgowym na jałowych obrotach. Jest grubo - nie jest problemem przekroczyć 100A w przypadku mojego - mierzone na + od klemy do odbiorników, nie alternatora.
Ps. Samo otwarcie zamka centralnego to około 20A...

ixi3
20-05-2022, 11:28
Jakie zatem powinno być według Ciebie napięcie gdy alternator nie ładuje, a auto żre sporo prądu w czasie jazdy?
Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć w tym aucie.
Wskaźnik ładowania w aucie wskazuje na zmiany wartości napięcia ładowania.
Chciałbym dowiedzieć się jaka jest prawidłowa dolna wartość napięcia podczas jazdy w tym samochodzie.

krowka1978
20-05-2022, 11:49
Tego właśnie chciałbym się dowiedzieć w tym aucie.
Wskaźnik ładowania w aucie wskazuje na zmiany wartości napięcia ładowania.
Chciałbym dowiedzieć się jaka jest prawidłowa dolna wartość napięcia podczas jazdy w tym samochodzie.

Taka na ile pozwala akumulator, gdy alternator nie ładuje, do tego dochodzi różne obciążenie (światła, PTC, ogrzewanie szyb/lusterek, ogrzewnie elektryczne pola wycieraczek przedniej szyby, ogrzewanie kierownicy, foteli, radar, martwa strefa, kamera LA,...). Nikt inaczej nie napisze, przyjmij to w końcu do wiadomości. To mój ostatni post w tym temacie, bo nie ma sensu dalsza dyskusja. Auto mam 6 lat, potrafię za pomocą głupiego wskaźnika w zegarach wyłapać problem z akumulatorem, więc wiem o czym piszę.
Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Powtarzam się, ale gdy na cegłach napięcia cały czas będą 3 sztuki, to wtedy masz powody do szukania problemu, bo to oznacza, że alternator cały czas ładuje, co może być spowodowane problemem z akumulatorem, niedoładowaniem, brakiem możliwości naładowania (zasiarczenie, utrata pojemności) itd:!:

Pomijam skrajne cegły 0-1 i 4, bo wtedy jest już syf.

Podsumowując. Masz modulację napięcia ładowania? Jeżeli tak, to ciesz się jazdą, bo wszystko działa jak należy. Jeżeli nie szukaj usterki zaczynając od akumulatora.

ixi3
20-05-2022, 16:08
Taka na ile pozwala akumulator, gdy alternator nie ładuje, do tego dochodzi różne obciążenie (światła, PTC, ogrzewanie szyb/lusterek, ogrzewnie elektryczne pola wycieraczek przedniej szyby, ogrzewanie kierownicy, foteli, radar, martwa strefa, kamera LA,...). Nikt inaczej nie napisze, przyjmij to w końcu do wiadomości. To mój ostatni post w tym temacie, bo nie ma sensu dalsza dyskusja. Auto mam 6 lat, potrafię za pomocą głupiego wskaźnika w zegarach wyłapać problem z akumulatorem, więc wiem o czym piszę.
Nie szukaj problemu gdzie go nie ma. Powtarzam się, ale gdy na cegłach napięcia cały czas będą 3 sztuki, to wtedy masz powody do szukania problemu, bo to oznacza, że alternator cały czas ładuje, co może być spowodowane problemem z akumulatorem, niedoładowaniem, brakiem możliwości naładowania (zasiarczenie, utrata pojemności) itd:!:

Pomijam skrajne cegły 0-1 i 4, bo wtedy jest już syf.

Podsumowując. Masz modulację napięcia ładowania? Jeżeli tak, to ciesz się jazdą, bo wszystko działa jak należy. Jeżeli nie szukaj usterki zaczynając od akumulatora.

Dziękuję za szczerą chęć pomocy i udzielenie kilku porad. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję iż raczej nie jesteś wstanie odpowiedzieć na moje pytanie.

Lysy13
20-05-2022, 21:12
Tylko światło do jazdy dziennej
Bieg neutral bo to automat 2022 rok 14.0 do 14.1
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220520/8feb64b00c5e34e0dea7bd3c745ab4c8.jpg


Pozdrawiam Lysy13 [emoji106][emoji106][emoji602][emoji602]

ixi3
20-05-2022, 22:08
Bieg neutral bo to automat 2022 rok 14.0 do 14.1
Proszę o podanie najniższej wartości podczas jazdy ( przy zwiększaniu prędkości).

Lysy13
20-05-2022, 22:25
Ok jutro postaram się ogarnąć


Pozdrawiam Lysy13 [emoji106][emoji106][emoji602][emoji602]

Lysy13
05-03-2023, 19:57
Co z tym ładowaniem
Co sprawdzić ?
Wstawiłem sobie ba stałe Wyswietlacz napięcia https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230305/7011c2d4ea5a80fc1acc05276e43727d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230305/1ef1c9c8d975cfe5a80b1dd4ba5389ae.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230305/d08186db38c09f139874bbb6620dbdb8.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230305/365ef77e0545f5a5abe1cef9d8a76bda.jpg


Pozdrawiam Łysy 13 [emoji106][emoji41][emoji594][emoji602][emoji1200]

krowka1978
05-03-2023, 22:57
Co prawda 696 to nie 500X, ale przy S&S pomiar napięcia pokazuje prawidłowe wartości. W 500X 1.4MA jest jeszcze "odzysk energii", czyli przy hamowaniu silnikiem potrafi dać ponad 15V.

ixi3
07-07-2023, 20:19
Po testach i rozmowach ustalono że komputer robi jak uważa :lol::lol: Przy dłuższych trasach 300...400...km wartość napięcia spada do 12,1 V w instalacji. Akumulator naładowany w 100%( tak twierdzi ECU). Rzeczywiście spotkałem wartości 15V przy zwalnianiu( ale w innych warunkach jazdy).

GrandePunto8V
08-07-2023, 02:33
Dziękuję za szczerą chęć pomocy i udzielenie kilku porad. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję iż raczej nie jesteś wstanie odpowiedzieć na moje pytanie.
Bo pytanie było durne i wynika z zerowej wiedzy technicznej, jak działa alternator (albo nie działa celowo, bo jest wyłączany "inteligentnie") + akumulator. Mimo wszystko odpowiedź dostałeś!
Napięcie będzie zależeć od stanu akumulatora oraz poboru prądu. Koniec. Jest to wyczerpująca odpowiedź ściśle techniczna. Jak akumulator jest zdolny wykrzesać liczbę "12" V z przodu, to jest w dobrej kondycji i/lub pobór jest niewielki (relatywnie, jak na warunki samochodowe). Tyle w temacie.

ixi3
13-09-2023, 20:40
Bo pytanie było durne i wynika z zerowej wiedzy technicznej, jak działa alternator (albo nie działa celowo, bo jest wyłączany "inteligentnie") + akumulator. Mimo wszystko odpowiedź dostałeś!
Napięcie będzie zależeć od stanu akumulatora oraz poboru prądu. Koniec. Jest to wyczerpująca odpowiedź ściśle techniczna. Jak akumulator jest zdolny wykrzesać liczbę "12" V z przodu, to jest w dobrej kondycji i/lub pobór jest niewielki (relatywnie, jak na warunki samochodowe). Tyle w temacie.

W Fiacie Bravo 2 alternator utrzymuje stałą wartość 14 V w instalacji podczas jazdy. Tak jest w samochodach starszych. Nigdy z takim sterowaniem wartością napięcia się nie spotkałem i stąd moje pytanie.
PS. Jak już Pan taki ściśle techniczny to pisze się " stanu naładowania akumulatora"
Po to stworzono takie coś jak forum aby pytać. Co jest takiego głupiego w pytaniu o zachowanie mojego samochodu z którym spotkałem się pierwszy raz?