PDA

Zobacz pełną wersję : Siena nie pali na dwa cylindry



Rafał123
30-03-2022, 10:01
Witam.
Mam problem z moją sieną 1.2 z 2000r.
Problem polega na tym iż cewka 1 nie daje napięcia na świece 1 i 4.
Wymieniłem:
cewki na nowe, czujnik położenia wału, Ecu-używane, świece oraz kable wysokiego napięcia.
Po sprawdzeniu programem IAW wyskoczył błąd cewki 1 -zwarcie lub przerwa do DMP. Wymieniłem kable od cewki 1 do przekaźnika oraz do ecu. Problem nie zniknął .Proszę podpowiedzcie co może być awarią. Zaznaczę że marchewa zapala się jakieś 2 sek po zapaleniu auta.

adamko3
03-04-2022, 21:06
A błąd cewki i marchewa pojawiła się od razu przy objawach czy dopiero po zakupie nowej cewki?
Ja kiedyś walczyłem z cewkami i ECU a się okazało, że nowe były fabrycznie uszkodzone (Magnetii Marelli uznał reklamację) a problem był po prostu z padającą pompą paliwa.
Ja bym na starym zestawie sprawdził czy po zamianie cewek nadal jest problem ze świecami 1 i 4. Jeszcze zostaje sprawdzić same świece (kupić nowe albo na razie podmienić 1 z 2 oraz 4 z 3).

Rafał123
06-04-2022, 10:35
Cewka 2 (2 i 3) działa, cewka 1( 1 i 4) nie działa .Zamiana świec i cewek nic niedała czyli jak zamieniłem cewka 2 (2i3) na miejsce 1 (1i 4) dalej nie paliły cylindry 1 i 4 A cylindry 2 i 3 paliły czyli moim zdaniem cewki są sprawne ,świece są nowe a pompa normalnie podaje paliwo. Cewka ze świec 1 i 4 nie podaje napięcia na kable .

KOBRA
06-04-2022, 15:28
A Ecu było sprawdzane przed założeniem ?

Rafał123
08-04-2022, 08:30
Tak Ecu sprawdzone

sandamiano
08-04-2022, 10:09
Sprawdź ciągłość przewodów od wtyczki ECU do wtyczki cewki zapłonowej. Może być złamany i już wywala błąd przerwy. Jeden przewód we wtyczce cewki powinien mieć ciągłość ze stałym plusem a drugi powinien mieć ciągłość z wtykiem ECU.

Rafał123
08-04-2022, 10:36
Przewody zostały wymienione na nowe.

sandamiano
08-04-2022, 11:53
Nie chodzi mi o przewody zapłonowe bo pewnie o tych myślisz ale o kable sterujące cewkami . Trzeba by multimetrem sprawdzić ich ciągłość. To silnik 1.2 ale 8 czy 16 V bo to są różne sterowniki

Rafał123
08-04-2022, 13:43
Przewody od cewki do ecu zostały wymienione, a silnik 8V
Sterownik 18F.B4

sandamiano
08-04-2022, 17:50
Jeśli od strony elektrycznej jest ok to pozostaje sam sterownik - uszkodzony driver tej cewki lub uszkodzenie mechaniczne w silniku. Sprawdzałeś czy na cewce jest stałe zasilanie plus 12v po odpaleniu. (powinno być też chyba chwilę po przekręceniu kluczyka ale bez odpalania )

Rafał123
10-04-2022, 10:26
Na cewce plus 12 jest, a mam pytanie czy moze cos uszkodzic kompa bo 2 Ecu sa z ta sama usterką

ampro
10-04-2022, 14:03
Tranzystory nie są wieczne poza tym np. zwarcie w cewce . W sumie niema dramatu z dwóch Ecu można zrobić jeden sprawny . Mnie interesuje czy ten brak iskry obserwowałeś
na wykręconych świecach czy tylko uważasz , że jej niema bo silnik chodzi na dwóch cylindrach i jest taki komunikat z testera .

Rafał123
12-04-2022, 12:51
Brak iskry był obserwowany na wykreconych swiecach

ampro
12-04-2022, 21:48
Używane sterowniki ze szrotu są virginizowane i sprzedawane jako tania alternatywa gotowe do zainstalowania w następnym samochodzie .
Niestety może się zdarzyć , że wiekowy dawca trafia na szrot z uszkodzonym sterownikiem . Wtedy mamy gotowy do zainstalowania w samochodzie Ecu virgin ale niesprawny . Jeśli sprzedawca nie chcą uznać reklamacji można podmienić sprawny tranzystor sterujący cewką z jednego do drugiego Ecu i mamy dwie działające cewki .

Rafał123
22-04-2022, 10:22
Witam, własnie odebrałem ecu po sprawdzeniu i elektronika, ecu okazało się sprawne, muszę szukać dalej

szary1977
23-04-2022, 23:06
To oscyloskop w rękę i sprawdzić dokładnie zasilanie cewki, impuls i masę.

Rafał123
29-07-2022, 11:41
Auto naprawione, okazało się że źle były kable podłączone i paliły cewkę. Dziękuje wszystkim za udzieloną pomoc.