Zobacz pełną wersję : Auto kopci, dziwna praca silnika.
dragonflaj
06-03-2022, 22:38
Mam problem z fiatem Bravo 1.9 jtd 88kw. Zauważyłem taki dziwny objaw. Jeśli jade autem i mam ustawione chwilowe spalanie podczas normalnej jazdy to widzę ile mniej więcej mi pali, jeśli puszczę gaz pokazuje mi spalanie 2.0 i wtedy wszystko jest ok. Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna? Nie posiadam EGR, zaślepiony.
Te objawy po zaslepieniu EGR-a? Sa jakies bledy w ECU?
dragonflaj
06-03-2022, 22:54
Najpierw mi padł EGR. Został zaślepiony i wykasowany z kompa. Przez 2 tys km się nic nie działo. I teraz ma takie dziwne kopcenie co jakiś czas nie ma reguły...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dodam jeszcze że rozmawiałem z mechanikiem mówił żeby wlać jakiś uszlachetniacz żeby wtryski przeczyścić, tak też zrobiłem ale różnicy nie ma.
emerzet74
06-03-2022, 23:24
A to czasem nie wpadła się dpf z takimi objawami?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
czapelka21
07-03-2022, 08:10
Mam podobny objaw w moim bravo 1.6 jak wiem, że dpf ma się wypalać. Co do czyszczenia wtrysków to najlepiej zalać filtr paliwa środkiem do czyszczenia i jeździć po mieście. Jedna dawka to mało więc najlepiej co 10kkm zalewać bo baku jak paliwo się kończy.
malutki1989
07-03-2022, 09:10
Problem zaczyna się wtedy kiedy pokazuje mi wartości zawyżone względem tych 'normalnych' i gdy pusCzam gaz nie spada od razu do 2.0 tylko np z wartości 7 powoli spada np 6.5 , 4, 3,5 i wtedy auto zaczyna strasznie kopcic i dziwnie silnik pracuje. Ale gdy go zgasze i odnowa zapale wszystko zaczyna pracować normalnie. Co może być powodem? Jaka przycxyna?
To zachowanie świadczy o wypalaniu DPF'a. Silnik pracuje normalnie, tylko ma taki głuchy basowy dźwięk.
Jeśli kopci na czarno, to jest normalne. Jeśli zaczyna dymić na niebiesko, to wtedy pali olej. Do sprawdzenia jest wtedy poziom oleju. Przy kilku przerwanych procedurach jego poziom mógł wzrosnąć i jest za wysoki.
Nie przerywaj takiej procedury. Jeśli DPF jest w porządku i potrzebuje tylko procedury wypalenia, przejedź się gdzieś drogą ekspresową, zwykłą krajówką, żeby cała procedura się zakończyła. Ja raz miałem tak zawalonego DPF'a, że tylko chemia pomogła.
dragonflaj
07-03-2022, 09:21
Dziś sprawdzę czy wogole moja wersja posiada DPF... czy przy wypalaniu DPF powinna zapalać się jakaś kontrolka? Jak wygląda kontrolka DPF w Fiacie?
Nie ma kontrolek, wszystko wskazuje na to, że dpf się wypala. Jedź na jakąś drogę szybkiego ruchu i przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności.
Tu masz link jak sprawdzić czy masz dpf z tabliczki znamionowej. Jeśli jest kwadrat i wartość większa niż 1 to nie ma dpf. https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/jak-poznac-czy-ma-dpf-12213/3
dragonflaj
07-03-2022, 10:43
Ok dziś sprawdzę ta tabliczke, i jak coś pojade wypalić. Dam znać. Dzięki za wszelką pomoc.
malutki1989
07-03-2022, 12:58
przytrzymaj go na 2000-2500 rpm dla pewności
chyba o 1 tys. więcej :P
2-3 tys to normalny zakres pracy dla multijeta z turbiną.
Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000 ;)
dragonflaj
07-03-2022, 20:34
Po tabliczce znamionowej wyszło że mam DPF. A więc tak jeździłem autem póki nie zauważyłem że komputer pokazuje błędne chwilowe spalanie, po puszczeniu gazu nie spadało do 2.0 . Wtedy zaczelem jeździć na wysokich obrotach 2500 - 3000 przez około 20 -30 min póki sytuacja się nie unormowala jak na początku. Do domu dojechałem jakieś 15 km bez błędnego pokazywania
spalania. Dam znać czy coś to pomogło. Pozdrawiam
malutki1989
08-03-2022, 10:55
Dlaczego? dpf przy wypalaniu na wolnych obrotach nie przekracza nawet 2000
Procedura się zakończy, pozytywnie lub nie, ale takie wypalanie jest nieefektywne.
Wypalanie wymuszone przez MES podnosi obroty na początku do około 2 tys, a potem do 3,5.
dragonflaj
11-03-2022, 19:15
Jednak nic to nie dało, dalej problem się pojawia nie ma reguły i dziwne spalanie pokazuje i auto kopci... Czy można sprawdzić jaki jest stan dpf? Czy jest zapchany czy to właśnie wina dpf? Jaki koszt wycięcia dpf i usunięcia z kompa? Orientuje się ktoś? Pozdrawiam
Poczytaj lepiej jak działa DPF, bo jego zachowanie jest całkiem normalne. W ten sposób się on wypala po prostu.
Jak często występuje wypalanie u ciebie? To jest istotne.
Dokładnie, powinien się wypalać co 800/900 km, auto jeździ głównie po mieście? Może być zapełniony w takim stopniu, że nie da rady sam się wypalić.
Wywalenie dpf to ok 1000 zł, założenie emulatora dużo tańsze.
malutki1989
14-03-2022, 09:02
Wywalenie dpf to ok 1000 zł, założenie emulatora dużo tańsze.
Emulator nie pomaga, bo zawalony dpf dalej tłumi wydech...
Na początek warto dpf'a wyczyścić. U mnie w okolicy koszt takiego zabiegu to ok. 600 z montażem i demontażem na miejscu. Jak dostarczam sam to 300-400 zł.
Szczerze nie wiem jak to do końca działa, teść jeździ sobie z emu, check wywalony na desce, chyba najtańsza opcja, żeby coś zrobić w tym kierunku.
dragonflaj
14-03-2022, 11:07
No właśnie nie ma reguły o to chodzi, teraz np przejechałem przez weekend 300 km i nic się nie dzialo a czasem bywa tak że kopci na 100 km 5x to jest właśnie dziwne. Przejechałem tym autem 60 tys km i nigdy się tak nie dzialo. No czasem miałem wachania tego spalania , to możliwe że wtedy hylo wypalanie ale nie kopcil tak jak teraz...
malutki1989
14-03-2022, 11:43
przejechałem przez weekend 300 km i nic się nie dzialo a czasem bywa tak że kopci na 100 km 5x to jest właśnie dziwne.
Jak się procedura nie zakończy poprawnie, to komp dąży do tego, żeby wykonać ją w najbliższym możliwym czasie :)
Poziom oleju w silniku sprawdzony? Jak oleju jest za dużo, to dymienie wzrasta, aż zaczyna dymić na niebiesko.
Szczerze nie wiem jak to do końca działa, teść jeździ sobie z emu, check wywalony na desce, chyba najtańsza opcja, żeby coś zrobić w tym kierunku.
Działa to tak, że urządzenie generuje sygnały do komputera, tak jakby robił to sprawny dpf. W rzeczywistości dpf zapycha się coraz bardziej, bo komputer go nie wypala z nadmiaru sadzy, blokują się kolejne kanały w układzie wydechowym aż filtr całkowicie się zapcha. Jako najtańsza opcja nie za bardzo się sprawdza. No chyba, że wsadzić i sprzedać komuś auto. Po pewnym czasie zaczną się inne problemy, co zacznie generować kolejne koszty.
dragonflaj
14-03-2022, 14:17
Właśnie poziom oleju sprawdzałem i jest ok. Nigdy nie było problemu żeby brał olej...
Nie czytasz, lub nie rozumiesz. Chodzi o wyższy poziom oleju, nie niższy. Jeśli poziom jest wyższy niż być powinien, kopci nadmiernie (choć procedura wypalania DPFa powoduje kopcenie, bo tak musi być, to wtedy jest większe jeszcze). A do podwyższenia poziomu oleju prowadzi choćby zgaszenie auta podczas wypalania.
Na częstotliwość wypalania filtra ma tez wpływ jakość paliwa. Jeśli tankujesz jakieś marne paliwo to dość szybko będziesz miał poważne problemy z autem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.