Zobacz pełną wersję : Nowe silniki hybrydowe w Tipo
Znalazłem informację o nowych silnikach w Tipo 1,5l 130KM 240Nm, miękka hybryda, 7-biegowa skrzynia 2-sprzęgłowa.
Kilka informacji:
"Fiat zaprezentował hybrydowe odmiany ostatnich niezelektryfikowanych modeli w swojej gamie. Mimo to wciąż będzie można zamówić Tipo z benzyniakiem lub dieslem. Włoska konstrukcja to tzw. miękka hybryda, wyposażona w zintegrowany rozruszniko-alternator generujący 15 kW. Silnik spalinowy może być jednak odłączany. Polskie przedstawicielstwo nie opublikowało jeszcze informacji o nowym wariancie, ale ceny z innych europejskich rynków wskazują, że tanio nie będzie."
Niestety artykuł szybko zniknął.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/fiat-tipo-i-fiat-500x-dostaja-naped-hybrydowy-ale-beda-drogie-fiat-tipo-za-prawie-150/xj1s3qm
EDIT:
Tu jest treść:
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/premiery/news-fiat-tipo-i-500x-otrzymaly-nowe-silniki-hybrydowe,nId,5836348
krowka1978
18-02-2022, 08:57
Niestety artykuł szybko zniknął.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci...ie-150/xj1s3qm
Pewnie Stellantis zadziałał. Zaczęli od tego, że "FIAT upadł na głowę oferując w cenie hybrydowej Corolli". Osobiście gdybym miał wybrać hybrydowe, to na pewno nie wyjca skuterowego od Toyoty. Te ich nowoczesne sprawdzone rozwiązania z lat 80-tych - nie wiem, czy w najnowszych nadal nie ma automatycznego napinacza paska osprzętu... Widok śruby regulującej napięcie paska poprzez podciąganie alternatora rozwala.
Najważniejsze jest to, że Stelantis inwestuje w Tipo i nie zamierza zaprzestać produkcji.
krowka1978
18-02-2022, 12:58
Najważniejsze jest to, że Stelantis inwestuje w Tipo i nie zamierza zaprzestać produkcji.
Co więcej na razie nie będzie tam badziewia PureTech od Puga.
1.5 i tylko 130 KM? O co tu chodzi skoro 1.3 ma 150/180?
Bronckey
18-02-2022, 19:42
Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o ….. ekologię [emoji23]
krowka1978
18-02-2022, 21:30
1.5 i tylko 130 KM? O co tu chodzi skoro 1.3 ma 150/180?
Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
Z drugiej strony ten 1.5 ma o 10Nm więcej niż 1.4 MultiAir 140KM.
Bronckey
18-02-2022, 22:51
Może i więcej ale 10 niutów przy dodatkowym elektrycznym wspomaganiu silnika spalinowego to praktycznie nic. Bravo t-jet miało 150 km i 230 nm
Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
Z drugiej strony ten 1.5 ma o 10Nm więcej niż 1.4 MultiAir 140KM.
Wszędzie np. tu: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Global_Small_Engine
Wgl z tymi silnikami jak z tą zasraną pandemią-ta sama rzeczywistość zwrot narracji o 180 stopni. Najpierw pół litra i pincet koni bo pomiar spalania wg jakiejś chorej normy za chwilę zmieniają normę i nagle półtora litra i mocy tyle co litrówki niemal. No i dwa silniki pokrywające niemal ten sam zakres mocy. (ten 1.5 występuje też w wersji 160 KM).
Ps nie chcę się czepiać ale stary jak węgiel t jet który u mnie ma 140 KM i 250 Nm napędza to auto nie mniej dynamicznie i niewiele drożej biorąc pod uwagę całą szopkę z serwisowaniem multiaira a po zapodaniu lpg nieporównywalnie taniej. To na ch.j mi taki postęp. Niby coś zyskujesz ale w sumie więcej zyskuje producent/serwis (jakoś się tu nasuwa znów analogia ze szczepieniami ;-). Wiem że to zaczyna brzmieć jak gadka mojego teścia że najlepszy stary prosty VW ale coś w tym jest.
Czekam na alfę kid czy jak to tam nazwą żeby się żona tym powoziła ale coraz bardziej wątpię w sens jej zakupu jak jedyną opcją będzie zakup z hybrid gratami.
A wgl z innej mańki czemu do europy nie mogą trafić flat argo,cronos,pulse? Przy tak ubogiej palecie modeli jaka jest teraz to byłby strzał w 10. No tak zapomniałem - lepiej wciskać 500-tkę za ponad 60 kafli.
krowka1978
19-02-2022, 03:12
biorąc pod uwagę całą szopkę z serwisowaniem multiaira
Jaką szopkę? Lanie dobrego oleju co maks. 15tyś., ustawianie co trzeba w ECU, co rozrząd filtr MA. Tyle z szopki. Pomijam śrubę na turbo, bo w T-Jet też jest. Napęd rozrządu prawie jak w 1.4 8V - w MA koło wałka nie robi za zmienne fazy - niedługo będę sam robił (tu z szopek wrzucenie do ECU opcji wymiany paska).
No niby nic a jednak coś, jakieś koszty są. Zwłaszcza dla kogoś kto nie ma alfaobd/fes i jest skazany na ASO. Nie wiem jak tam teraz wygląda kwestia padu modułów itp ale silnik jest po prostu skomplikowany dając niewiele w zamian. To zależy co kto oczekuje od auta, niektórzy kupują bo lubią mieć nowości a inni chcą mieć względnie święty spokój. Fajnie byłoby mieć wybór tak jak Brazylijczyk czy Hindus a nie zbawiać świat.
krowka1978
19-02-2022, 22:11
Zwłaszcza dla kogoś kto nie ma alfaobd/fes i jest skazany na ASO.
Czyli wszyscy właściciele FIAT-ów, a ASO nie wie, że w MA jest flaga wymiany oleju (na gwarancji tam gdzie przeglądy robiłem musiałem się dopraszać), więc ten tego...
ale silnik jest po prostu skomplikowany
Od razu skomplikowany, raptem nakładka na głowicę i soft ;-) Ewentualna wymiana też trudna nie jest, niestety trochę kosztowna.
Nie wiem jak tam teraz wygląda kwestia padu modułów itp
Turbiny szybciej padają, a i prawa poducha silnika :tongue
Według niemieckich gazet mój MA już powinien mieć drugi moduł, a od 40tyś. ma drugą turbinę ;-) Na razie ta ostatnia działa bez zarzutu.
dając niewiele w zamian.
Czy niewiele w zamian? Tu można dyskutować. Zmiana skoku zaworów dolotowych, możliwość otwarcia zaworów w suwie ssania więcej niż raz. Na mojego z MPI nie narzekam, fajnie to działa.
Można podsumować, że jest to silnik dla specyficznych osobników.
Osobiście wyboru benzyn nie miałem. 1.6 E-Torq od razu odpadał. Tylko MA i nie żałuję. Nawet gdy padnie MA, to się zrobi i tyle. Ryzyko wkalkulowane w utrzymanie.
No czyli to jest trochę coś takiego ;-)
https://m.demotywatory.pl/5119614.
Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o âŚ.. ekologię
Nie o "ekologie" a o emisje CO2, czyli najwiekszy wal w historii ludzkosci. CO2, ktorego 3 mln lat temu w ziemskiej atmosferze bylo podobnie duzo co dzis i... poziom oceanow byl 25m wyzszy, srednie temperatury wyzsze o 3-4°C, a Antarktyka kilkanascie stopni cieplejsza:lol: Dla porzadku dodajmy jeszcze, ze stezenie CO2 bylo w historii tej planety i ponad 10cio krotnie wyzsze niz obecnie, i nie byly to czasy najwyzszych temperatur.
jakoś się tu nasuwa znów analogia ze szczepieniami
Bardzo dobrze sie nasuwa. W obu przypadkach przyjmuje sie z roznych powodow pewne bledne zalozenie bez jakiejkolwiek dyskusji i je forsuje po trupach. Pewnych ludzi do glosu sie nie dopuszcza i nie zaprasza, a jak ktos powie za duzo, to albo ma wypadek, albo samobojstwo w piatek, albo juz w mediach glownego nurtu wiecej nie wystapi. Za ekspertow robia politycy, dziennikarze, celebryci i pozyteczni idioci.
Gdzie widziałeś, że 1.3 ma 180KM?
W Stanach poliftowe 500X i Renegade, w Europie np. mocniejsze wersje PHEV Jeepa.
Silnik fajny i na lancuchu, moc nie tylko papierowa, bo porownywalne 2.4 potrzebuja do setki pol sekundy dluzej.
MA jest niepotrzebna komplikacja i podniesieniem kosztu produkcji, czyli tez zakupu.
Najlepiej widac to po 2.4, bo 90 KM z 1,2 litra to nawet Suzuki z VVT potrafi.
Mignela mi gdzies informacja, ze ten 2.0T (GME - Jeep albo Alfa) juz bez MA pracuje.
Owszem, MA jest czyms fajnym, ale czy zalety przykrywaja wady?...
felixwawa
23-02-2022, 13:39
A to nie mogą od dodge miękkiej benzyny pożyczyć nie jestem wymagajacy mi 3.6 v6 wystarczy ;)
41617
Jest cennik Tipo z silnikami hybrydowymi.
https://cenniki.fiat.pl/fiat/download/fiat/cennik/tipo-cross/cennik-rok-modelowy-2022/tipo-cross-cennik.pdf
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wygląda na to, że silnik 1.5 będzie dostępny tylko w wersji Cross, kombi i HB w sedanie nie będzie dostępny.
Jest też w cenniku Cross w wersji kombi.
I jeszcze jedna rzecz - nie widzę cennika na rok 2020 w wersji sedan - rezygnują z produkcji?
EDIT:
Widzę też, że w podstawowej wersji TIPO będzie radio 7''.
Czyli wszyscy właściciele FIAT-ów, a ASO nie wie, że w MA jest flaga wymiany oleju (na gwarancji tam gdzie przeglądy robiłem musiałem się dopraszać), więc ten tego...
Od razu skomplikowany, raptem nakładka na głowicę i soft ;-) Ewentualna wymiana też trudna nie jest, niestety trochę kosztowna.
Turbiny szybciej padają, a (...) od 40tyś. ma drugą turbinę ;-) Na razie ta ostatnia działa bez zarzutu
A turbiny od czego padają? Pękają korpusy żeliwne? Jakie miałeś objawy? Ponoć to częsta przypadłość w turbobenzynach, więc chyba sobie dam spokój z chipowaniem.
krowka1978
03-03-2022, 18:10
Drobnostka, oś wastegate/gniazdo z gównolitu, przez co pojawił się luz. Z powodu luzu zawór losowo nie domykał się, przez co nie było napędu turbiny spalinami - brak mocy.
Odgrzebuje...kupil ktos Tipo lub 500x w hybrydzie?Lub ma ktos link do wiarygodnego testu spalania tych aut?Bo jakos nie moge znalesc.
120 tys. za Tipo, raczej niewielu się skusiło.
Silnik podobno oszczędny w mieście, przynajmniej tak podają Ci którzy używają Alfy Tonale z tym samym silnikiem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
krowka1978
26-12-2022, 21:27
Wygląda na to, że mój aktualny 500X jest moim ostatnim FIAT-em. FIAT leci bez trzymanki równią pochyłą ku zagładzie... 500X, czy Tipo, w aktualnym wydaniu nie mają żadnego uzasadnienia ekonomicznego, żeby je kupić niestety. Wyposażenie okrojone, a cena kosmos. Porównywałem z kijankami, które to biją FIAT-a kilka razy po łbie :roll: Poza tym nie widzę dla siebie w tym momencie nowego samochodu, MultiAir jest ostatnim normalnym silnikiem, na pasku, z wtryskiem pośrednim, z normalnymi rozwiązaniami, bez problematycznego badziewia typu GPF, a powiązanego z tym bezpośrednim wtryskiem itd. Trzeba teraz utrzymywać w nienagannym stanie to co się ma.
Będzie jak z karpiami, cukrem itp. cena spadnie. Po prostu niech spier..ją z chorymi cenami, ludzie łykają kit pt. wojna, inflacja droga energia tylko do pewnego momentu, zdarzają się napaleńcy że muszą coś mieć że nowe auto to wow ale to mniejszość. Zresztą tak samo jak 40 metrowe klitki "w otoczeniu parku, niedaleko centrum" w cenie 150 metrowego domu z działką 20 km dalej tyle że wybudowany bez udziału dewelopera.Nic nie uzasadnia ceny wyzszej o 100 procent niż 5 lat temu. A zwlaszcza jak to zaoszczedzi litr paliwa na 100km kosztem takiego skomplikowania że serwisowanie tego będzie kosztowało więcej niż te oszczędności.
Brawo. Logiczna puenta.
Mój były Szef swoimi decyzjami nauczył mnie jednej zasady, cytuję " Nie patrz na co Ci dają, ale co chcą Ci zabrać">
Ta zasada ma swoje odzwierciedlenie także w tym przypadku
bartusssp
06-01-2023, 14:25
Brawo. Logiczna puenta.
Mój były Szef swoimi decyzjami nauczył mnie jednej zasady, cytuję " Nie patrz na co Ci dają, ale co chcą Ci zabrać">
Ta zasada ma swoje odzwierciedlenie także w tym przypadku
Ja akurat na szefów i ich mądrości mam alergię i odruch wymiotny, ale porównanie ok.
Znajomy rozglada sie za autem. Zaciagnalem go do ganinexu pooglądaliśmy różne rzeczy łącznie z Tonale. Ladna zabawka ale ponad 150 tysi za auto (wprawdzie hybrydowe) ale rozpedzające się wolniej niż moje plebejskie tipo to sie wydaje duzo. Wydaje sie dopoki nie wejdziemy do hyundaja. Hybrydowy tucson 178 tys (z oblesnym tabletem załatwiającym wiekszosc tematu wystroju wnętrza. I30 z silnikiem 1,0 około 100 tysz 1.6 mozemy rozmawiac od ok 120 tys (slowa sprzedawcy nie weryfikowalem czy nie ma gdzies taniej). Wizualnie to to od tipo crossa naprawde nie odbiega poza tymi nieszczęsnymi twardymi boczkami (o czym nie omieszkał wspomnieć słysząc o fiacie, widzialem macałem i czuć że to cerata na gąbce, jak powiem ze mi sie te ztipo bardziej podobają i tak mi nikt nie uwierzy. Temat legenda, ich chyba juz z tych boczkow szkolą ;-). Niechrze juz fiat zrobi te miekkie boczki to sie innym chyba cala linia marketingu zalamie. Jak wspomnialem o kii ze to chyba to samo zaczal mi pokazywac uszczelke w drzwiach ze niby lepsza (imho zwykla uszczelka nic w niej niezwyklego nie zauwazylem). I ze hyudai to taki vw a kia skoda. Tak wiec moze sie okazac ze hybrydowe tipo za 120 to jednak okazja jest co mnie przeraza niestety bo dokładając 15 mamy bmw 1 136 km w wersji msport. Co prawda 3 cylindry i niektóre tipki z tego forum zrobią go spod świateł na szaro (i to takie z lpg ;-) ale jest metka (i podnietka). No tak to działa niestety
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.