Zobacz pełną wersję : Nietypowy problem ze sprzęgłem
Witam, wpadł mi pedał sprzęgła. Po jego wpadnięciu nie było efektu „wysprzęgania”. Znaczy pedał w podłodze ale sprzęgło nie było „włączone”. Sprawdziłem czy ubyło płynu hamulcowego. Płyn w zbiorniczku pełny. Więc wysprzęglik ani pompa nie przepuszcza. Cofnąłem pedał sprzęgła ręką i okazało się, że sprzęgło zaczęło działać prawie normalnie, jednakże pedał słabo cofa, przy naciśnięciu pedału do podłogi problem z wrzuceniem jedynki (ciężko jedynka wchodzi) przy nie deptaniu pedału sprzęgła do końca biegi lepiej wchodzą, jednakże sam pedał także wraca powoli i czasami wręcz bardzo powoli. Sprawdziłem pompę „wizualnie” jest lekko spocona, płynu hamulcowego nie ubywa, sprzęgło przed tym problemem pracowało normalnie, nie ślizgało się.
Co może być przyczyną i jak to można sprawdzić? Chcę uniknąć kosztów związanych z wymianą wysprzęglika (tym samym i sprzęgła koszt robocizny ten sam). Miał ktoś podobny przypadek? Croma 2005 1,9 120 Km
Pompa nie trzyma ciśnienia ,puszcza . od tego bym rozpocznij naprawę . Jeżeli nie ma wycieku płynu na łączeniu silnika i skrzyni bo jeżeli masz centralny wysprzęglik to tam będzie się pojawiać wyciek. Naciśnij na sprzęgło i trzymaj wciśnięte jeżeli pedał po dłuższej chwili nie wróci to na pewno traci się ciśnienie ,albo przez wyciek z wysprzęglika ,albo uszczelniacz na tłoczku pompy puszcza. Mozna jeszcze sprawdzić pompę bez demontażu w ten sposób ,że demontujesz ze zbiorniczka przewód w niego wkładasz przeźroczysty przewód zalewasz go płynem , pompujesz pedał sprzęgła i zostawiasz naciśnięty i zaznaczasz poziom płynu w przewodzie jeżeli po pewnym czasie poziom wzrośnie to na 100 % pompa.Powodzenia
Pompa nie trzyma ciśnienia ,puszcza . od tego bym rozpocznij naprawę . Jeżeli nie ma wycieku płynu na łączeniu silnika i skrzyni bo jeżeli masz centralny wysprzęglik to tam będzie się pojawiać wyciek. Naciśnij na sprzęgło i trzymaj wciśnięte jeżeli pedał po dłuższej chwili nie wróci to na pewno traci się ciśnienie ,albo przez wyciek z wysprzęglika ,albo uszczelniacz na tłoczku pompy puszcza. Mozna jeszcze sprawdzić pompę bez demontażu w ten sposób ,że demontujesz ze zbiorniczka przewód w niego wkładasz przeźroczysty przewód zalewasz go płynem , pompujesz pedał sprzęgła i zostawiasz naciśnięty i zaznaczasz poziom płynu w przewodzie jeżeli po pewnym czasie poziom wzrośnie to na 100 % pompa.Powodzenia
Płynu w zbiorniczku nie ubywa, przecieku raczej nie ma. Czy może być tak, że tłoczek w pompie jest nieszczelny i płyn przechodzi "z jednej na drugą stronę" tłoczka? Wyjaśniało by to kwestę takiej pracy pedału sprzęgła.
Płynu w zbiorniczku nie ubywa, przecieku raczej nie ma. Czy może być tak, że tłoczek w pompie jest nieszczelny i płyn przechodzi "z jednej na drugą stronę" tłoczka? Wyjaśniało by to kwestę takiej pracy pedału sprzęgła.
Jest to możliwe.. jeżeli puściło uszczelnienie czy to na tłoczku sprzęgła czy to w wysprzęgliku to nie będzie wycieku a pedał sprzęgła będzie "wpadał" i efektu nie będzie..
Zobacz jaki masz przebieg... i zapewne czas na komplet sprzęgła jeżeli nie było wymieniane. Czy możesz sprawdzić czy to sama pompa... Ciężko bo musiał byś odkręcić rurkę idącą do wysprzęglika i ją zatkać/zaślepić dobrze a następnie sprawdzić czy można wcisnąć pedał sprzęgła...
Kolejny wpis. Sprzęgło wpadło całkowicie. Jest luźne góra dół (ale opada do podłogi). Cały czas skrzynia na wysprzęgleniu (znaczy jakby cały czas było wciśnięte sprzęgło). Płynu hamulcowego nie ucieka, jest cały czas poziom jaki był. Samochód odholowałem do serwisu, dzisiaj może zdiagnozują.
Czas na wymianę kompletnego sprzęgła z wysprzęglikiem i łożyskiem oporowym..
A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy?
Czas na wymianę kompletnego sprzęgła z wysprzęglikiem i łożyskiem oporowym..
A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy?
Wysprzęglik + sprzęgło = Duże koszta :( Miałem cichą nadzieję, że jednak pompa....
Nie wymieniałem przez ostatnie 100 tyś a wcześniej nie mam wiedzy. Nie wiedziałem również, że trzeba DOT-4 wymieniać. Kiedy wymieniałem tarczę, klocki, sprężyny i teleskopy nic w serwisie na ten temat mi nie mówili.
Wysprzęglik + sprzęgło = Duże koszta :( Miałem cichą nadzieję, że jednak pompa....
Nie wymieniałem przez ostatnie 100 tyś a wcześniej nie mam wiedzy. Nie wiedziałem również, że trzeba DOT-4 wymieniać. Kiedy wymieniałem tarczę, klocki, sprężyny i teleskopy nic w serwisie na ten temat mi nie mówili.
Trzeba ... płyn jest bardzo higroskopijny, łączy się z wodą a ta ma destrukcyjny wpływ na prace układu. Jak po kilku latach zlewa się płyn to jest czarny...Przy wymianie tarcz i klocków nikt nie wymienia płynu.. to trzeba zlecić osobno. Warto bo nowy płyn ma duże znaczenie dla długiej i niezawodnej pracy uszczelnień tłoczków czy to w w zaciskach czy w sprzęgle.
sympatyk
01-02-2022, 21:20
hmmm , niech zgadnę umarł docisk lub łożysko , szkoda że wcześniej nie uprzedzono cię jak umierał - odpadłoby holowanie
jakby pompa przepuszczała toby lało pod pedał ,
cytuje A tak na marginesie kiedy był wymieniony płyn hamulcowy? - pewnie przy ostatnim montażu sprzęgła -
później wymiana płynu... możliwa po następnej wymianie łozyska z centralnym siłownikiem :cool:
Witam. Nadszedł czas wymiany kompletu sprzęgła 300 tyś. przebiegu i pytanko jakiej marki polecacie? po kilku rozmowach opinie są różne.
Nie Valeo. Ja mam Sachsa i jest ok.
el_homer
10-12-2023, 23:55
u mnie siedzi od czerwca komplet Sachsa.
43380
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.