Zobacz pełną wersję : LPG do Tipo T-Jet Euro 6d po 2018
krzychu652
16-01-2022, 11:34
Cześć,
Jak zaczyna być już powszechnie wiadomo T-Jet po 2018 roku (Euro 6d) może sprawiać pewne specyficzne trudności przy zakładaniu LPG i jej dostrojeniu. Na podstawie konwersacji z jednym z forumowych kolegów (i ze względu na to, że sam również chciałbym zamontować LPG w T-Jet z 2020), wpadłem na pomysł stworzyć temat, który przyda się dla potomnych, a w nim wypisać tutaj: warsztaty w których montowaliście LPG, rodzaj instalacji, przebieg zrobiony na instalacji i przede wszystkim problemy (a najlepiej brak problemów:)), które przy tej okazji napotkaliście i które gazownik rozwiązał lub nie, a jeżeli macie ochotę to również koszty (montażu i eksploatacji), które do tej pory ponieśliście. Mógłby to być taki zbiór wiedzy dotyczący tego silnika i montażu LPG :) Są to praktycznie nowe auta, więc fajnie byłoby aby osoby, które planują założenie LPG do tego silnika mogły uniknąć druciarstwa i problemów.
Bronckey
16-01-2022, 12:55
Skoro już zrobiłeś temat to może opiszesz jakieś problemy bo ja o żadnych nie słyszałem.
Od 2 lat na niesławnym tartarini nic się nie dzieje. Instalacja położona zgodnie z instrukcją AGŚ nie widzę problemów ani druciarstwa.
krzychu652
17-01-2022, 11:32
Skoro już zrobiłeś temat to może opiszesz jakieś problemy bo ja o żadnych nie słyszałem.
Od 2 lat na niesławnym tartarini nic się nie dzieje. Instalacja położona zgodnie z instrukcją AGŚ nie widzę problemów ani druciarstwa.
Zdarzają się problemy chociażby z rozruchem po dłuższym postoju czy falowaniem obrotów w różnych zakresach prędkości obrotowej. Post miał raczej na celu podzielenie się doświadczeniami, a nie rozwiązanie konkretnego problemu :)
mechanizator9
17-01-2022, 20:20
A to falowanie w różnych zakresach prędkości obrotowej to nie chodzi Ci o to w zakresie 2000-3000 obrotów pod obciążeniem np. na 4 biegu?
Na FB jest grupa turbo- dziura/dławienie się szarpanie
krzychu652
17-01-2022, 22:04
A to falowanie w różnych zakresach prędkości obrotowej to nie chodzi Ci o to w zakresie 2000-3000 obrotów pod obciążeniem np. na 4 biegu?
Na FB jest grupa turbo- dziura/dławienie się szarpanie
No mniej więcej o to też :) tak jak piszę nie chciałem nakierowywać na jeden problem, tylko zrobić kompendium wiedzy :)
Killer King
17-01-2022, 23:10
krzychu652 źle trefiłaś, bo to forum miłośników LPG.
Zaraz się zacznie spijanie miodu z dzióbków, jakie to nie cudowne ustrojstwo.
A i zapomniałem: uważaj, bo są zakazane słowo dotyczące LPG, jak "problemy"" czy też koszty.
Jeszcze się nasłuchasz, że to tylko oszczędności przy dystrybutorze albo, że liczyć nie umiesz.
mechanizator9
18-01-2022, 09:54
Kurcze Killer chyba czytamy inne forum :)
Oczywiście były pochwały np. Brylancika(1.4 95KM), że fajna jest ta instalacja, ale jak gniazda się wypaliły to opisał co gdzie jak i dla czego i nikt nie zabraniał o tym pisać, a wręcz przeciwnie była dyskusja co może być przyczyną takiej sytuacji.
harry.wesoly
18-01-2022, 22:53
Mój tjet 11.2018 ma od 15tkm stag qnext i sporadycznie sypie błędem p2187. Przerabiał ktoś ten błąd? Kasuje i długo się nie pojawia. Przez to chce przeciągnąć wizyte u gazownika do wiosny do serwisu olejowego i lpg. To sondy?
krzychu652 źle trefiłaś, bo to forum miłośników LPG.
Zaraz się zacznie spijanie miodu z dzióbków, jakie to nie cudowne ustrojstwo.
A i zapomniałem: uważaj, bo są zakazane słowo dotyczące LPG, jak "problemy"" czy też koszty.
Jeszcze się nasłuchasz, że to tylko oszczędności przy dystrybutorze albo, że liczyć nie umiesz.
Nie zapominaj jeszcze o fabrycznym lpg - król nad króle ;-D
krzychu652
20-01-2022, 18:59
Widzę właśnie, że temat nie ma wzięcia :) no trudno :) Mam 3 opcje:
1) założenie kompletnego Staga w znanym i powszechnie chwalonym warsztacie, tylko nie wiem jak to z trwałością komponentów Staga i ewentualnymi problemami w dłuższej perspektywie (nie chciałbym co chwilę na strojenie jeździć bo to też nie o to chodzi żeby z nowym autem ciągle w warsztacie siedzieć, rozumiem oczywiście przeglądy co określony czas itp., ale generalnie jak coś tam się poczyta np. o problemach z rozjeżdżającymi się ciągle mapami, falowaniami obrotów i problemami z odpalaniem itp. to nie wiem), no i oni do tej pory tylko jednego T-Jeta po 2018 roku robili,
2) założenie zbieraniny (LPG Tech, Shark i Barracuda) - obawy jak wyżej, przy czym gazownik twierdzi że ma rozpykany ten silnik bo go robił już kilkukrotnie, ale gwarancja tylko u niego, ze względu na zbieraninę,
3) założenie BRC w małym warsztacie, ale u bardzo solidnego gazownika, który opiekuje się autami znajomego, wszystko zawsze na tip top robi i auta jeżdzą ładnie. T-Jeta po 18 roku jeszcze nie robił, ale twierdzi że ogarnie, przy czym poleca BRC ze względu na jego zdaniem dużo wyższą trwałość elementów i ogólny brak problemów.
Kompletny Stag lub kompletne BRC to może byłby plus tak iże gwarancja w całym kraju. Na razie próbuję się rozeznać, nie spieszy mi się bo jeszcze parę miesięcy gwarancji mam. A wiadomo każdy chwali swoje :)
Killer King
20-01-2022, 20:43
krzychu652 Jakie to są ceny (na gotowo) dla każdej z opcji ?
brylancik13
20-01-2022, 21:05
Są już lepsze komponenty od Staga i Brc na rynku, poczytaj o KME i LpgTech
krzychu652
20-01-2022, 21:32
krzychu652 Jakie to są ceny (na gotowo) dla każdej z opcji ?
1) 3400
2) 3800
3) 3500
Poznań i okolice :) w cenie wlew w klapce i zbiornik w koło, około 55-58 litrów brutto. Ceny brutto.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Są już lepsze komponenty od Staga i Brc na rynku, poczytaj o KME i LpgTech
No czytałem generalnie, ale wiadomo ile ludzi tyle opinii, ciężko coś rzeczowego z tego wyciągnąć :) Nie wiem czy dobrze myślę (to będzie pierwsze auto z dokładanym gazem, które będę użytkować - do tej pory tylko miałem do czynienia z Merivą 1.4T z LPG Landi Renzo fabrycznym i tam przez 6 lat oprócz wymiany filtrów nic się nie dzieje), ale wolałbym raczej jednego producenta w całości, żeby gwarancja obowiązywała na dowolny serwis.
U siebie mam obecnie sterownik BRC32, wtryski Barracuda, reduktor Magic 3. Sterownik od wyjazdu z salonu czyli 110kkm, wtryski Barracuda mają 70kkm, reduktor Magic3 5kkm. Na org reduktorze z BRC Genius 1500 zrobiłem ponad 100kkm, wymieniłem ze względu na znaczne spadki ciśnienia po programie na 170kkm. Sam sterownik BRC32 jest zablokowany, dostęp mają do niego tylko autoryzowane serwisy BRC. Dla mnie to minus, z każdą pierdołą muszę jechać do goscia który ogarnia ten sterownik. A tak to poza tym bez problemów. Teraz bym szedł w sterownik LPGTech [ze względu na łatwy dostęp do firmware], wtryski Barracuda, reduktor Magić bądź z Stag-a AC R01. Sam kit z Stag-a też nie jest zły, w starym aucie mam wtryski Stag-a AC W03 i mają ponad 80kkm i żadnych problemów.
Bronckey
20-01-2022, 22:58
Kiedyś miałem focusa 2.0 z BRC siquent 24 w połączeniu z baracudą reduktora nie pamietam. Całość działała jak ta lala.
Jak już ktoś napisał. Mniej ważne co założysz ważne kto to założy.
Gdybym zakładał sam po gwarancji a nie przy zakupie w ASO to brałbym staga bo w mojej okolicy więcej kompetentnych ludzi jest niż od BRC
I jak miałeś już LPG to wiesz ze podstawa to filtry i gaz z renomowanej stacji (tu bez docinek politycznych) a nie ze stacji krzak.
PS. Darmowa porada. Rozmiarów butli jest mnóstwo. Nie wiem czy chcesz bazować HB kombi czy sedana ale jesli HB to jesli nie masz to kup sobie piankę do bagażnika pod pełnowymiarowe koło zapasowe i dokładnie zmierz jaka butla na wysokość do tego się zmieści. Mi debile w ASO wsadzili 45 a weszłaby 55-60
elnino1981
22-01-2022, 17:02
Pisałem Tobie na już na priv-e, montuj i na nic nie czekaj, dobry gazownik to podstawa - podałem Tobie 2 opcje, w Poniedziałek, brat montuje u niego LPG do Mazdy 6 2.0 DISI (tam jest dopiero akcja - dotrysk benzyny). Nasze silniczki naprawdę dobrze znoszą LPG - stara szkoła, pośredni wtrysk, hydrauliczne kasatory luzu - rozwinięcie technologii FIRE, nie rozkminiaj tylko montuj i oszczedzaj...
U siebie w Tipo SW ma butlę 50l o wymiarach 650x200 [mm] i w dolną część bagażnika na butlę wchodzi mi koło dojazdowe. Mam cały bagażnik dostępny.
Maniek_wroc
24-01-2022, 23:48
Steyr- jakie masz to koło dojazdowe? wchodzi pod podłogę i nic nie odstaje?
wojtek_prezes
08-02-2022, 00:37
Witam serdecznie.
Posiadam Tipo 1.4tjet z października 2018, czyli już z normą E6D.
Założyłem gaz BRC sequent 32 w serwisie CARMAX AutoGaz - Montaż-Serwis-Naprawa w Szamotułach (tutaj też mieszkam) w marcu tamtego roku. Do tej pory przejechałem na gazie 21.000 km. Żadnego checka czy innego dziadostwa na blacie nie było.
Jest to moje kolejne auto, które zgazowałem w tej firmie i mogę poręczyć za ich profesjonalizm, nigdy mnie nie zawiedli.
Poprzednim autem zgazowanym u nich przejechałem 120.000 km i żadnych problemów.
Co do instalacji to butla w kole, wchodzi 42l więc chyba 52 l ma butla (jutro sprawdzę w papierach)
wlew w miejscu fabrycznym, obok wlewu PB.
Co do lpg i problemów. Zdarzyło mi się powszechne zjawisko czyli zdławienie silnika/spadek mocy zaraz po uruchomieniu przez 2sekundy około, po czym silnik działał działał normalnie.
Podjechałem do gazowanika, w 45 minut problem został rozwiązany - z tego co mi wiadomo, ten silnik na lpg woli ciut uboższą mieszankę. Zmieniono ten parametr i od tamtej pory żadnej powtórki tego zjawiska.
Polecam tego gazownika i chętnie pomogę jeśli ktoś ma pytania.
PS. Kupiłem rok temu dojazdówkę i mieści się idealnie między dwoma podłogami - rozmiar 125/80/15
jak to jest możliwe że ja mam zamiast zapasu zbiornik LPG na 35l na cała wysokość wnęki koła zapasowego, a wy macie na 42l i jeszcze koło dojazdowe wchodzi ? 8|
jak to jest możliwe że ja mam zamiast zapasu zbiornik LPG na 35l na cała wysokość wnęki koła zapasowego, a wy macie na 42l i jeszcze koło dojazdowe wchodzi ? 8|
Bo mowa o wersji kombi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Steyr- jakie masz to koło dojazdowe? wchodzi pod podłogę i nic nie odstaje?
125/90/16 taki mix. Felga dojazdowa org. z Tipo a opona z Forda. Zależało mi na dojazdówce odpowiadającej średnicy ogr koła w Tipo.
Maniek_wroc
18-05-2022, 02:05
Kupiłem dojazdówkę 125/80R16 i niestety przy fabrycznej butli koło nie zmieści sie pod podłogą bagaznika :-/
Kupiłem dojazdówkę 125/80R16 i niestety przy fabrycznej butli koło nie zmieści sie pod podłogą bagaznika :-/
Bo trzeba wyciąć otwór w dolnej podłodze pod koło dojazdowe, wtedy koło lezy bezpośrednio na butli.
Kupiłem dojazdówkę 125/80R16 i niestety przy fabrycznej butli koło nie zmieści sie pod podłogą bagaznika :-/
A ile brakuje? Jak sądzisz, jak wytniesz otwór w tym czymś co leży na butli to wejdzie?
Gdzie brałeś koło dojazdowe?
Maniek_wroc
26-05-2022, 11:30
Panowie nie ma opcji żeby koło weszło po wyciągnieciu tej dolnej wykładziny co leży na butli, trzeba by było wyciąć tą górną grubą podłogę. Jak bedzie potrzeba zabrać koło to wchodzi pionowo postawione w bagażniku ale oczywiście rolety nie zaciągniesz.
Może dlatego, ze Steyr ma dokładana butle a Maniek stako z fabrycznego zestawu i są one różne lub nieco inaczej osadzone we wnęce.
Coś miś świta, ze ktoś jeszcze wsadził dojazdowke w te podwójna podłogę z fabrycznym lpg ale na szybko nie mogę odnaleźć tematu aby zobaczyć rozmiar dojazdówki. Tam na bank była wycinają dolna wykładzina.
Panowie nie ma opcji żeby koło weszło po wyciągnieciu tej dolnej wykładziny co leży na butli, trzeba by było wyciąć tą górną grubą podłogę. Jak bedzie potrzeba zabrać koło to wchodzi pionowo postawione w bagażniku ale oczywiście rolety nie zaciągniesz.
Bo pewnie masz butle wysoką na 220-225mm. Ja też taką miałem, zmieniłem butle wysoką na 200mm ale o średnicy 650mm. Starą sprzedałem z papierami. Pisałem o tym wcześniej że mam butle wysoką na 200mm. Wystarczy zmierzyć zwykłym metrem, przez otwór w górnej podłodze można zmierzyć głębokość do dolnej podłogi.
Koledzy, a czy wiadomo czym tak naprawdę różni się tjet spełniający normę EURO6 od silników tjet z normami mniej restrykcyjnymi? Mapa? Odchudzenie silnika? Inny katalizator? Inne eko wynalazki? Pytam, bo planuje instalację LPG w moim tjecie 120KM.
Bo pewnie masz butle wysoką na 220-225mm. Ja też taką miałem, zmieniłem butle wysoką na 200mm ale o średnicy 650mm. Starą sprzedałem z papierami. Pisałem o tym wcześniej że mam butle wysoką na 200mm. Wystarczy zmierzyć zwykłym metrem, przez otwór w górnej podłodze można zmierzyć głębokość do dolnej podłogi.
Też mam Tipo w kombi i właśnie założyłem instalacje, butla 200x630 i mam od butli do podłogi górnej 125mm trochę się martwię czy mi wejdzie jakaś dojazdowa tam bo wysokość samej opony to 125mm. Nie mam gdzie podjechać sprawdzić a kupować w ciemno i odsyłać średnio mi się widzi... Mógłby zmierzyć ile u Ciebie jest od dolnej do górnej podłogi i jakie masz "wysokie" koło dojazdowe jak leży ?
Też mam Tipo w kombi i właśnie założyłem instalacje, butla 200x630 i mam od butli do podłogi górnej 125mm trochę się martwię czy mi wejdzie jakaś dojazdowa tam bo wysokość samej opony to 125mm. Nie mam gdzie podjechać sprawdzić a kupować w ciemno i odsyłać średnio mi się widzi... Mógłby zmierzyć ile u Ciebie jest od dolnej do górnej podłogi i jakie masz "wysokie" koło dojazdowe jak leży ?
Wejdzie tylko w dolnej wykładzinie wytnij dziurę na koło bo ma grubość 2cm ta wykładzina. Wtedy koło leży bezpośrednio na butli i wszystko się mieści. Na butlę nakleiłem paski z gąbki 2-3mm żeby koło nie leżało bezpośrednio na butli i się nie tłukło.
Ok, to zamawiam jakąś 125 i zobaczę co wyjdzie i dam znać. Dzięki.
Zamówiłem 115/70 r16 leży na ori wykładzinie wnęki koła, wysokość ma 125mm włącznie z lekko wystającą felga więc jest idealnie na styk. Jest trochę mniejsze od ori kół, ale na dojazd awaryjny jak najbardziej może być. Dodatkowo zapakowałem kompresor mały na zapalniczkę, kołki do łatania i " koło zapasowe w sprayu". Może przerost formy nad treścią ale akurat większość gratów już miałem na garazu. Teraz mam gaz i w sumie niczym nie ograniczyłem funkcjonalności auta na użytek codzienny.
Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
Zamówiłem 115/70 r16 leży na ori wykładzinie wnęki koła, wysokość ma 125mm włącznie z lekko wystającą felga więc jest idealnie na styk. Jest trochę mniejsze od ori kół, ale na dojazd awaryjny jak najbardziej może być. Dodatkowo zapakowałem kompresor mały na zapalniczkę, kołki do łatania i " koło zapasowe w sprayu". Może przerost formy nad treścią ale akurat większość gratów już miałem na garazu. Teraz mam gaz i w sumie niczym nie ograniczyłem funkcjonalności auta na użytek codzienny.
Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
No i ok, jeszcze wokół koła jest jeszcze trochę miejsca. Dla mnie takie rozwiazanie z dojazdówką w dolnym bagażniku jest bdb. Zawsze mam przy sobie, nie muszę o niej pamiętać a i mam wolny bagażnik cały który się przydaje w dalszych wyjazdach.
Cześć jestem od niedawna posiadaczem Tipo T-Jet Euro 6d po 2018, poza tym mam jeszcze bravo też z t-jet. W Bravo zakładałem STAG, Q-Basic lata temu, przelatałem na instalacji 120kkm i bez problemów po 110kkm wymieniłem listwę wtryskiwaczy gazu i tyle 0 problemów. Teraz też będę zakładał LPG do Tipo pewnie w tym samym zakładzie w Krakowie. Ciekawy jestem jak to będzie chodzić na LPG.
Cześć jestem od niedawna posiadaczem Tipo T-Jet Euro 6d po 2018, poza tym mam jeszcze bravo też z t-jet. W Bravo zakładałem STAG, Q-Basic lata temu, przelatałem na instalacji 120kkm i bez problemów po 110kkm wymieniłem listwę wtryskiwaczy gazu i tyle 0 problemów. Teraz też będę zakładał LPG do Tipo pewnie w tym samym zakładzie w Krakowie. Ciekawy jestem jak to będzie chodzić na LPG.
Jak montaż będzie poprawny z regulacja to będzie ok, w Tipo ten silnik jest bardzo czuły na niewielkie nawet rozjazdy korekt Pb na lpg. Podstawa to strojenie na korekty i AFR.
Kiedy gaziarze skopiują instalację fabryczną? Żadnych regulacji, żadnego dłubania. Wymieniać filtry, co jakiś czas wyczyścić trzpień a jak zacznie szarpać to wymienić wtryski ia solidnie żadnych regulacji. Jak oni to zrobili? Jak jakiś gaziarz to skopiuje do swojej instalacji to zrobi majątek :-)
Kiedy gaziarze skopiują instalację fabryczną? Żadnych regulacji, żadnego dłubania.
To był bląd. Normalnie producentowi właśnie o to chodzi, żeby były potrzebne różne czynności serwisowe, za które klient będzie płacił. Nawet w elektrykach niektórzy producenci już coś sztucznie kombinują z płynami eksploatacyjnymi wymagającymi okresowej wymiany w ASO (i nie chodzi o hamulcowy).
Tak naprawde to kwestia odpowiedniego strojenia (hamownia, afr) i da się zrobić powtarzalną instalkę. Jak mialem alfe z tym wolnossakiem co jest w tipo zalozylem brc. I gazownicy nie umieli tego ustawic. Jezdzili kombinowali a auto i tak szarpalo (winne byly klapy zmiennego dolotu). W koncu wezwali wsparcie techniczne z centrali. Przyjechal kolo z pendraivem kazal im wgrac ten program co tam byl tworzony wg niego na hamowni we wloszech po czym powiedzial: moze pan jechać. A ja mu na to tak bez regulacji ? A ten swoje zebym spadał. Powiedzialem mu ze pewnie za kilka dni albo jeszcze dzisiaj wroce, na co odpowiedzial: nie, nie wroci pan. I faktycznie do konca swojego zywota u mnie czyli kolejne 150 tys km wszystko było ok. Strojenie z laptopem na kolanach podczas jazdy to półśrodek, nikt chyba nie widział żeby tak tworzyć program zasilania benzyną, każdy tuner ma hamownię.
Kiedy gaziarze skopiują instalację fabryczną? Żadnych regulacji, żadnego dłubania. Wymieniać filtry, co jakiś czas wyczyścić trzpień a jak zacznie szarpać to wymienić wtryski ia solidnie żadnych regulacji. Jak oni to zrobili? Jak jakiś gaziarz to skopiuje do swojej instalacji to zrobi majątek :-)
Nic nie trzeba kopiować, tylko przyłożyć się do montażu i regulacji. Sam przez to przechodziłem. A znakomita większość monterów lpg w PL ma dalekie tyły w wiedzy i regulacji, albo zwyczajnie czas to $. Pisałem kiedyś i porównywałem korekty w Tipo tjet z dołożoną instalacją lpg jak i w takim Tipo tjet z fabryczną instalacją lpg. Tipo z fabryczną instalacją lpg ma inny soft, tam rozjazd korekt przy zasilaniu Pb i lpg nie robi wrażenia na sterowniku. Po prostu sterownik silnik jest mniej restrykcyjny pod tym względem. Dlatego też wraz wejściem normy E6d wycofano tjet-a z fabryczną instalacją lpg bo by warunków homologacyjnych zapewne nie zaliczył.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak naprawde to kwestia odpowiedniego strojenia (hamownia, afr) i da się zrobić powtarzalną instalkę. Jak mialem alfe z tym wolnossakiem co jest w tipo zalozylem brc. I gazownicy nie umieli tego ustawic. Jezdzili kombinowali a auto i tak szarpalo (winne byly klapy zmiennego dolotu). W koncu wezwali wsparcie techniczne z centrali. Przyjechal kolo z pendraivem kazal im wgrac ten program co tam byl tworzony wg niego na hamowni we wloszech po czym powiedzial: moze pan jechać. A ja mu na to tak bez regulacji ? A ten swoje zebym spadał. Powiedzialem mu ze pewnie za kilka dni albo jeszcze dzisiaj wroce, na co odpowiedzial: nie, nie wroci pan. I faktycznie do konca swojego zywota u mnie czyli kolejne 150 tys km wszystko było ok. Strojenie z laptopem na kolanach podczas jazdy to półśrodek, nikt chyba nie widział żeby tak tworzyć program zasilania benzyną, każdy tuner ma hamownię.
W tych silnika czyli 1.4 16v Starjet większość gazowników się wykłada bo nie demontują kolektora do nawiercania. Tam jest przesłona w dolocie, która zmienia przekrój kanału dolotowego w zależności od obciążenia silnika.
No dokladnie. Czytalem o tym przed montazem pokazalem im zdjecia i powiedzialem ze bez demontażu kolektora rezygnuję. No i ściągali kląc przy tym. Ale mimo wszystko szarpało.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.