Zobacz pełną wersję : Odłączanie akumulatora w Tipo 1.0
Mam pytanie o sposób odłączania akumulatora przed dłuższym postojem (znam zasady wynikające z instrukcji - 1 minuta po zamknięciu drzwi, ew. reset/kalibracja układu kierowniczego i centralnego zamka). Do bieguna ujemnego podpięta jest klema z rodzajem szybkozłączki i kolejnym odejściem z przewodami o znacznie mniejszym przekroju. Wiecie, co to za odejście? Czy to zasilanie Start/Stop, podtrzymanie zegara/radia? Raczej nie, bo pewnie to te podtrzymywane obwody są odpowiedzialne za zużycie na postoju.
41247
JackTheNight
07-12-2021, 15:29
Główna to główna masa pojazdu.
Drugie odejście jak to nazwałeś to kontrola napięcia akumulatora dla inteligentnego ładowania i SS.
Dzięki! Czyli odpinać całość, albo wcale.
JackTheNight
07-12-2021, 19:05
Nie, wystarczy główny odpiąć, jak coś tam grzebiesz przy aucie.
Hmmm, ale wydaje mi się, że skoro podczas postoju główny pobór to podtrzymanie, to ten mniejszy obwód powinien być odłączony w czasie długiego postoju, skoro odpowiada za podtrzymania.
malutki1989
08-12-2021, 11:26
Jak bardzo długi będzie ten długi postój?
Jeśli np przez okres zimowy, odłącz go zgodnie z instrukcją, wyciągnij z auta i zostaw w garażu lub piwnicy, gdzie będzie miał stałą dodatnią, ale nie za wysoką temperaturę.
Ustawić datę i godzinę, czy fale w radiu będzie mniejszym wysiłkiem, niż zakup nowego akumulatora.
Jakieś 2 tygodnie. Ustawianie nie jest problemem, bardziej chodzi o wygodę/lenistwo. Jeśli można by było odpiąć kable, to nie trzeba by było odkręcać klemy.
Jakieś 2 tygodnie. Ustawianie nie jest problemem, bardziej chodzi o wygodę/lenistwo. Jeśli można by było odpiąć kable, to nie trzeba by było odkręcać klemy.
Sprawny, naładowany akumulator w sprawnym samochodzie powinien wytrzymać 2-tygodniowy postój bez żadnych czarów.
I warto sprawdzić napięcie pod obciążeniem co rok przynajmniej i doładowywać prostownikiem dla dobrej kondycji (tak dla przypomnienia ;)
JackTheNight
08-12-2021, 18:05
Hmmm, ale wydaje mi się, że skoro podczas postoju główny pobór to podtrzymanie, to ten mniejszy obwód powinien być odłączony w czasie długiego postoju, skoro odpowiada za podtrzymania
Widzę, że nie czytałeś tego co napisałem :)
Widzę, że nie czytałeś tego co napisałem
Git! :) Kontrola, a nie zasilanie. Jeszcze raz dzięki za konkretną odpowiedź.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.