PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z topieniem cewki w tipo 1.4



DanyKol
17-10-2021, 13:11
Witam, jakiś czas temu wyskoczył mi check engine i zaczął migać. Zaraz po tym silnik zaczął chodzić nierówno, okazało się że cewka na pierwszym cylindrze się stopiła. Niewiele myśląc wymieniłem cewkę i sytuacja się powtórzyła. Pojechałem do mechanika, aby podpiął pod komputer i wyskoczyły tylko błędy z problem z cewką na cylindrze 1 i 3. Pierwsza myśl że mogą to być świece bo od nowości nie wymieniane (prawie 60000km zrobione). Więc zamówiłem świece irydowe wkręciłem ale przed podłączeniem kolejnej cewki sprawdziliśmy jeszcze jakie jest napięcie na wyjściu. Podczas startu ok 12v około ale przy tylko włączonym zapłonie (przekręcony kluczyk) daje napięcie na pierwszą cewkę dalej około 12v a na reszcie jest od 1-2v. Przewody sprawdziłem i nie widziałem tam żadnych przetarć itp. mechanik mówi że to może być problem z komputerem.
Miał już ktoś taki problem ? I jeśli jest to problem z komputerem to gdzie mogę zawieść to ustrojstwo w okolicach Wrocławia lub Opola?

krowka1978
17-10-2021, 14:37
60tyś.km na irydowych? Jeżeli tak to szacun. Cewki to lubią, a stopienie, cóż, pewnie spaliny rozszczelnioną świecą bokiem poszły. Będą jaja, jeżeli przez uszkodzoną cewkę ECU poleciał, wtedy za kieszeń trzeba się złapać.

Kto na forum pisał, że głupotą jest zmieniać irydowe co 30tyś.km zgodnie z zaleceniem, bo szkoda kasy?
Z posta wnioskuję, że mowa o T-Jet, skoro świece irydowe - autor posta nie pokusił się podać więcej informacji.

DanyKol
17-10-2021, 16:47
Nie. Irydowe teraz kupiłem wcześniej miałem zwyczajne. I jest to zwykły 1,4 95KM nie T-Jet. Napiszcie jakie informacje są potrzebne, bo ja w sumie to laik samochodowy jestem.

JackTheNight
17-10-2021, 19:50
Jak sprawdzasz napięcie na cewkach to odczekaj z 5 minut po wyłączeniu stacyjki.
Bo napięcie z cewek znika dopiero po iluś tam sekundach od wyłączenia stacyjki.
Dlatego odczekaj z 5 minut i wtedy będzie pewność że przekaźnik już się wyłączył i nie
ma napięcia na cewkach.
Cewka ma 3 piny, 1 pin to sygnał z komputera,
2 pin to masa a 3 pin to 12v podawane przez przekaźnik.
Jest tylko jeden przekaźnik na 4 cewki, także nie możliwe aby na jednej cewce było 12v,
a na pozostałych nie.
Po prostu za szybko od wyłączenia stacyjki zacząłeś pomiary.

DanyKol
17-10-2021, 21:47
W tym sek że oczekiwałem i sprawdzałem napięcia na wszystkich cewkach. i na pierwszą podaje 12v, a na reszcie max 2v. I nie wiem czym to może być spowodowane. Jakiś błąd komputera ? Czy jest tam po drodze jakiś przekaźnik. Nie wiem. Jutro może wrzucę zdjęcie tej cewki. Normalnie jak y tam pod wtyczka wypłynęło wszystko.

JackTheNight
17-10-2021, 22:41
A między którymi pinami mierzysz napięcie?
Albo napisz między jakimi kolorami przewodów mierzysz
napięcie we wtyczce?
Do każdej cewki dochodzą trzy przewody:
pin 3 - niebieski z czarnym paskiem - to 12V z przekaźnika
pin 2 - czarny z fioletowym paskiem to Masa.
pin 1 - sygnał z kompa i dla każdej cewki jest inny kolor, są to :
----------cewka nr 1 (od strony rozrządu )- fioletowy z żółtym paskiem
----------cewka nr 2 - żółty z czerwonym paskiem
----------cewka nr 3 - szary z czarnym paskiem
----------cewka nr 4 - biały z zielonym paskiem.

I teraz czy mierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 a 3 we wtyczce cewki czyli przewody czarny z fioletowym paskiem a niebieski z czarnym paskiem
czy mierzysz pomiędzy pinami 1 a 2 - czyli kolor dla odpowiedniej cewki a przewodem czarnym z fioletowym paskiem.
?

Ale ja wiem, mam schematy od tego silnika w tipo i jest przekaźnik w skrzynce obok akumulatora, i on podaje 12v na cewki. Tak jak pisałem Ci wyżej.

Gomez405
18-10-2021, 12:31
Słuchaj Jacka a nie mechanika bo gość instalacje z tipo w najmniejszym paluszku ma

JackTheNight
19-10-2021, 17:58
Słuchaj Jacka a nie mechanika bo gość instalacje z tipo w najmniejszym paluszku ma

Oczywiście może być sytuacja, że uszkodzone jest wyjście z komputera podające napięcie na pierwszą cewkę. Ale
lepiej aby tak nie było, bo to wiąże się albo z wymianą sterownika silnika albo z naprawą jego-
ja bym sobie taką usterkę samodzielnie naprawił w sterowniku silnika, ale wiadomo, nie każdy jest elektronikiem :)
Ja mam nadzieję, że to jakieś zwarcie gdzieś w instalacji, do sprawdzenia wtyczki przy komputerze silnika itd.
Ja bym odpiął wtyczki od sterownika silnika i sprawdził czy nadal jest 12V na cewce.

Gomez405
19-10-2021, 18:01
Zobacz czy dobrze zapięte są wtyczki na sterowniku bo 95 HP podczas ściągania obudowy filtra można odpiąć

jacek2
20-10-2021, 07:46
Zobacz czy dobrze zapięte są wtyczki na sterowniku bo 95 HP podczas ściągania obudowy filtra można odpiąć

Święte słowa. U mnie była taka sytuacja, że przy wymianie filtra częściowo wypiąłem jedną z wtyczek i auto się zbuntowało; dyskoteka kontrolek na liczniku, brak możliwości odpalenia auta i ogólna rozpacz.....
Wtedy pomogli fizycznie i duchowo koledzy z forum (marx, Jack) za co bardzo im dziękuję i pamiętam o uratowaniu mi życia.....:lol::smile:

marx30
20-10-2021, 10:46
Ja się kiedyś jeszcze lepiej zdziwiłem - przekręcam kluczyk i dyskoteka, brak możliwości odpalenia. Przypadkiem dotknąłem palcem stacyjki i wszystko zaskoczyło. Okazało że włącznik prz stacyjce strzelił focha i jeden z pinów nie miał kontaktu ze światem. Konieczna była rozbiórka włacznika i wyczyszczenie. Nigdy mnie coś takiego nie spotkało. przyczyny czasem są zaskakujące

Andrzej5656
13-11-2021, 13:57
Witam, jakiś czas temu wyskoczył mi check engine i zaczął migać. Zaraz po tym silnik zaczął chodzić nierówno, okazało się że cewka na pierwszym cylindrze się stopiła. Niewiele myśląc wymieniłem cewkę i sytuacja się powtórzyła. Pojechałem do mechanika, aby podpiął pod komputer i wyskoczyły tylko błędy z problem z cewką na cylindrze 1 i 3. Pierwsza myśl że mogą to być świece bo od nowości nie wymieniane (prawie 60000km zrobione). Więc zamówiłem świece irydowe wkręciłem ale przed podłączeniem kolejnej cewki sprawdziliśmy jeszcze jakie jest napięcie na wyjściu. Podczas startu ok 12v około ale przy tylko włączonym zapłonie (przekręcony kluczyk) daje napięcie na pierwszą cewkę dalej około 12v a na reszcie jest od 1-2v. Przewody sprawdziłem i nie widziałem tam żadnych przetarć itp. mechanik mówi że to może być problem z komputerem.
Miał już ktoś taki problem ? I jeśli jest to problem z komputerem to gdzie mogę zawieść to ustrojstwo w okolicach Wrocławia lub Opola?

Cześć, jak udało się to ogarnąć? Mam taki sam problem( co robic?
Dziękuję wszystkim za podpowiedź!

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


A między którymi pinami mierzysz napięcie?
Albo napisz między jakimi kolorami przewodów mierzysz
napięcie we wtyczce?
Do każdej cewki dochodzą trzy przewody:
pin 3 - niebieski z czarnym paskiem - to 12V z przekaźnika
pin 2 - czarny z fioletowym paskiem to Masa.
pin 1 - sygnał z kompa i dla każdej cewki jest inny kolor, są to :
----------cewka nr 1 (od strony rozrządu )- fioletowy z żółtym paskiem
----------cewka nr 2 - żółty z czerwonym paskiem
----------cewka nr 3 - szary z czarnym paskiem
----------cewka nr 4 - biały z zielonym paskiem.

I teraz czy mierzysz napięcie pomiędzy pinami 2 a 3 we wtyczce cewki czyli przewody czarny z fioletowym paskiem a niebieski z czarnym paskiem
czy mierzysz pomiędzy pinami 1 a 2 - czyli kolor dla odpowiedniej cewki a przewodem czarnym z fioletowym paskiem.
?

Ale ja wiem, mam schematy od tego silnika w tipo i jest przekaźnik w skrzynce obok akumulatora, i on podaje 12v na cewki. Tak jak pisałem Ci wyżej.
Cześć, mam też taki problem, mierzyłem i pin 1-3ma 12v, 1-2 brak napięcia, i to tylko w pierwszym cylindrze na którym przegrzewa się cewka, na innych cewkach 2,3,4 pokazuje jakieś 2v, o co tu chodzi?)

DanyKol
01-12-2021, 08:11
Udało się ogarnąć ten temat. Przepaliło się coś na sterowniku. Jakiś tyrystor czy coś w ten deseń. Elektromechanik wymienił to i teraz wszystko hula.

Darecki 121
26-04-2023, 10:31
Udało się ogarnąć ten temat. Przepaliło się coś na sterowniku. Jakiś tyrystor czy coś w ten deseń. Elektromechanik wymienił to i teraz wszystko hula.

Właśnie dopadł mnie problem identyczny z opisanym… prawdopodobnie komp bo po przekręceniu stacyjki zapalają się kontrolki i zaczyna mocno grzać się cewka 1 cylindra… ktoś naprawi taki komp?

misieq1989
26-02-2024, 17:09
Witam Panowie,

Problem jak u kolegi - stopiła się pierwsza cewka, kupiłem nową ale znowu się grzeje (inne zimne) i dalej wywala błędy.

Przy pomiarze na pierwszej cewce 12v - na reszcie nic. Co jeszcze można sprawdzić? Gdzie jest ten przekaźnik? Jeden z tych w skrzynce z bezpiecznikami?

Wtyczki od komputera przeczyściłem. Swiece były wymienione chwile temu.

GrandePunto8V
27-02-2024, 00:34
Przeczytaj temat jeszcze raz.
Nie przekaźnik, a jakiś układ scalony, czy tranzystor ("driver" cewek) wewnątrz ECU się spalił (co w elementach półprzewodnikowych często oznacza zwarcie, czyli sterowanie 100% idzie cały czas, stąd grzeje/pali cewki, które tu nie służą do pracy ciągłej, wtryskiwacze też, silniczek przepustnicy czy zaworek zmiennych faz także nie mogą dostawać ciągłego "12 V").

kuboslaw22
31-03-2025, 23:57
JackTheNight mógłbyś do mnie zadzwonić pod numerem 731496556 bo mam problem z zapłonem we fiacie tipo 1.4 2016 r.

Arklin
27-04-2025, 21:45
Dotknął mnie ten sam problem, stopiona cewka 4 cylindra stałe 12 v topi cewkę, na pozostałych cewkach nie ma takiego napięcia więc uwalony sterownik, czy ktoś z Was byłby w stanie naprawić lub podać namiar na kogoś kto ogarnie taki sterownik? Byłbym wdzięczny za info.

jacekviola
27-04-2025, 22:48
wlasnie to przezylem
uwalony sterownik . Naprawa w ASO 1500ZL (wraz z nową cewką)

napraw to jak najszybciej bo mnie zacxelo sie juz dymić spod maski

Arklin
09-05-2025, 11:11
Naprawa sterownika u elektronika 400 zł (upalony tranzystor, opornik i kawałek ścieżki podobno) używana cewka za 45 zł i auto śmiga jak dawniej :-)