PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd czujnika różnicy ciśnień a wypalanie DPF'a



malutki1989
05-10-2021, 11:04
Od jakiegoś czasu losowo, nie ma reguły kiedy, czy zaraz po odpaleniu, czy w czasie jazdy, pojawia się check engine, po odczycie błędu, wskazanie jest na czujnik różnicy ciśnień.

Kasowałem błąd i jeździłem dalej, gdyż reszta parametrów była w normie.

Ostatnio zauważyłem, że coraz częściej wypala mi DPF'a. A raczej nie wypala, bo jak sprawdziłem, to okazało się że jest zapchany w 80%. Normalne wypalanie w czasie jazdy nic nie daje, a procedura uruchamia się raz na około 100 km.

Wczoraj próbowałem wypalić DPF'a z MES'a.
Procedura po pół godziny zatrzymała się na 5%, stopień zatkania spadł o 8%.
Kolejna próba dała podobny efekt, tym razem zatrzymało się na 6%, a zatkanie spadło o 7%.
W sumie wyczyściło się 15%, co jest kiepskim wynikiem, poza tym to dziwne zatrzymanie całej procedury mnie zastanawia.

Ponad rok temu robiłem już wypalanie i całość trwała około 40 minut, a stopień zatkania spadł z 95 do 15%.

Braval
05-10-2021, 23:51
Rozumiem,ze wypalanie robisz na gorącym silniku , silnik wchodzi na 3 tys.obr. Tylko na moje to za dlugo trwa ta procedura .40 min!!!
Robilem wypalanie w bravie 2,0 i 500L 1,3 jtd. proces trwal ok. 5 min, obroty silnika w jednym i drugim po 3tys. Proces doszedl do konca , silnik sam schodzi z obrotów, procedura zakonczona. Moze faktycznie ,czujnik róznicy cisnien ,cos szwankuje i przeklamuje dane..Próbowales na innym kablu?

szary1977
06-10-2021, 05:02
Wymień czujnik a dopiero wtedy zrób procedure wypalania DPF bo czujnik podczas wypalania może dawać błędny odczyt i procedura się wyłącza. Ja miałem kiedyś do naprawy forda który gasł podczas jazdy lub nie można było go nawet odpalić co jakiś czas a okazało się że czujnik temperatury DPF szwankował i pokazywał temperaturę coś ok 700 stopni a sterownik był tak zaprogramowany że przy takiej temperaturze nie pozwalał silnikowi pracować z względów bezpieczeństwa.

malutki1989
06-10-2021, 09:48
Tak, na gorącym, rozgrzanym po 20-25 minutach jazdy. Po włączeniu procedury na początek jest 2 tys. a po chwili wchodzi na 3,5 tys.

Niby czujnik pokazuje jakieś wartości, które się zmieniają w czasie wypalania.

No nic poszukam i wymienię czujnik, zobaczymy.