PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z multiair



Tomkos
12-07-2021, 14:14
Witam , od pewnego czasu mam problem z multiair , otóż podczas odpalenia zaczyna go szarpać i ulatnia się biały dym , czy to uszczelka pod głowicą czy może coś innego? Przebieg to 124000 .

rajtkezjusz
13-07-2021, 00:38
Uszczelka -sprawdź czy w zbiorniczku jest zapach spalin (uwaga na odkręcanie na gorącym !!) ,albo test zakupiony w sklepie moto za 25 zł . Jeśli nie wyjdzie nic to mechanik i on powie po składzie spalin lub wedle doświadczenia . Moduł i biały dym nie za bardzo -szybciej UPG choć szybko coś (pytanie co powodem było i to wyeliminować ). Płynu nie ubywa ? Zły przepał paliwa też moze dać kopcenie ale raczej wyczuwalna w spalinach benzyna . Masz lub było lpg ?

Tomkos
24-07-2021, 10:55
Płynu trochę ubywa nie powiem , samochód jest bez gazu , ostatnio wyleciały mu błędy p0300 , p0301 i p0302 , świece ma nowe więc wymieniłem cewki ale to nie pomogło , dalej nierówno pracuje.Czy to może być wina silniczka krokowego i gdzie on się znajduje?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Wgl mam wrażenie jakby od czasu wymiany oleju i filtrów zaczął nierówno pracować i brak mocy , zanim go kupiłem miał zalany liqui moly 5w40 , w książce zalecany jest selenia 5w40 , a tutaj mechanik zalał mu motula 5w30 , czy to może być przyczyną albo rozrząd i dlatego ?

rajtkezjusz
24-07-2021, 19:55
płynu ubywa to sprawdź na początek najprościej testerem czy są spaliny w płynie - to może podpowiedzieć czy UPG nie jest trafiona . MA wymaga oleju o odp specyfikacji ,a nie 5W40 czy 30 -te parametry to rzecz wtórna ,po wymianie oleju kasowane ustawienia MA? Biały dym i ubytek płynu nie jest ciekawą informacją ,ale dym biały też lubi być gdy przepał paliwa jest zły . Zobacz to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3677348.html

Tomkos
04-09-2021, 23:17
Cześć
Mechanik stwierdził upg , wymienił uszczelke + planowanie + uszczelniacze + zawory , zrobił rozrząd + olej i filtry.
Dziś przewiozłem go na odcinku 70 km wszystko cacy aż tu nagle odpalam go po godzinie i zaczyna go szarpać ( ewidentnie chodzi na 3 cylindry) wylatuje biały dym więc obstawiam płyn chłodniczy i błąd czujnika wałka rozrządu , ale też zaczyna znowu mrugać check i znowu wypadanie zapłonu , masz może jakąś rade?