Zobacz pełną wersję : Bravo 2 2009 t-jet 1.4 120km - strzelił pasek rozrządu. Co robić ?
Witam,
Spotkało mnie niestety to nieszczęście, że pasek nie wytrzymał. Teraz pytanie co robić? Czy naprawiać, czy sprzedawać czy może wymieniać cały silnik. Auto ma przejechane 165kkm, jestem jego drugim właścicielem, do tej pory raczej nie było z nim żadnych problemów. Samochód jest wart około 15k, tak mi się wydaje stąd pytanie czy naprawa jest opłacalna ? I jakie są szanse, że po naprawie pojeżdżę nim bez problemu kolejne 50-60k? Być może lepiej wymienić silnik, ale to loteria ? Albo ostatecznie sprzedać z uszkodzonym silnikiem - tylko wtedy za ile można to wziąć ? I czy ktoś ewentualnie zna mechanika w okolicach Wrocławia, który podjąłby się naprawy tego?
Z góry dzięki za konstruktywne opinie. Pozdrawiam
zrzuć głowicę i zobacz co dostało. Podejrzewam że jeśli zawory dostały to tylko one mogą być do wymiany. Wał, korby i tłoki często wytrzymują taki strzał.
Podejrzewam że uwierzyłeś poprzedniemu właścicielowi że wymienił rozrząd przed sprzedażą??
Nie. Sam zmieniałem po zakupie. Teraz też miałem zmienić dosłownie tydzień temu jak wróciłem z wakacji i nie zdążyłem. Od ostatniej zmiany minęło 4 lata i 65kkm. Pech
No to faktycznie pech.
Jak jesteś manualny to zrzuć głowicę i wrzuć foty co się stało. Może nie ma tragedii i skończy sie tylko na obróbce głowicy i zmianie zaworów.
Nie. Sam zmieniałem po zakupie. Teraz też miałem zmienić dosłownie tydzień temu jak wróciłem z wakacji i nie zdążyłem. Od ostatniej zmiany minęło 4 lata i 65kkm. Pech
Jaki to rozrząd tylko tyle wytrzymał? W Tipo 1.4tjet na org mam przejechane 90kkm i na dniach mam zmieniać. Co do Twojej awarii, zależy czy chcesz się z tym bawić sam czy polegasz na mechaniku? Dobrze zrobiony silnik po takiej awarii zrobi kolejne 165kkm, ale trzeba go sprawdzić dokładnie i przemyśleć sprawę.
Jaki to rozrząd tylko tyle wytrzymał?
Podejrzewam Conti. Ja od lat stosuje albo zestaw Dayco albo pasek Dayco i rolki INA. Nigdy się nie zawiodłem. Dodam ze do JTD Dayco robi pierwszy montaż.
Conti montuje od paru lat do różnych aut, nigdy z nim nie miałem problemu. Teraz do Tipo też zakupiłem zestaw kompletny Conti.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Conti ma często akcje zwrotu towaru w hurtowniach. Po za tym od kilku lat robią paski w chinach a pakują w europie:)
Do fiatów tylko Dayco i INA. Dayco jest produkowane w USA i europie zaś INA głównie u niemiaszków. Zresztą w zestawach Dayco łożyska to najczęściej SKF albo INA. Conti bierze co tańsze. Żeby bardziej cie uświadomić to w przeciągu 5 ostatnich lat Conti straciło już prawie połowę pierwszego montażu i dostaw OEM. Nawet auta które zostały wprowadzone na rynek z Conti ma zmianę rozrządu. Wynika to z faktu że jakość na przestrzeni lat mocno spadła i w rankingach niezawodności są poniżej blue printa czy snr.
Conti to ruletka ale to twoje auta.
I tu się zgadzam z kol. |mlodybe|, paski Conti , są szajsowate.Urywaja sie nam w wozkach na potegę, dobrze ,ze stary silnik mazdy, przechodzi to bezszwankowo. Osobiscie stosuje Dayco i Gatesa od 25 i nigdy zaden się nie zerwał( silniki tylko diesle), przebiegi grubo ponad 100kkm (wymiana):wink:
A orientujesz się co pakują w ori fiatowskie pudełka? Pytam o wszystko: rolka, pasek, pompa?
A orientujesz się co pakują w ori fiatowskie pudełka? Pytam o wszystko: rolka, pasek, pompa?
Już pisałem wyżej ale powtórzę jeszcze raz. JTD - Dayco. Reszta to mix Dayco/Bosch/INA. Tylko w przypadku INA paski są brane z europy a nie z azji. Dlatego jak chcecie świetne rolki INA to albo z dobrego źródła zestaw z potwierdzeniem europejskiego paska (w zestawach INA czasem trafiają się chińskie paski Conti) albo zestaw Dayco bo tam masz często osprzęt INA albo SKF. A jak dobrze trafisz do dostaniesz zestaw Made in US.
Ja osobiście polecam Dayco pasek + osprzęt INA, Dayco (zestaw), INA (zestaw ale z europy) albo właśnie Gates i dokładnie w tej kolejności.
Tak, sorry. Nie doprecyzowałem. Miałem na myśli zestaw stricte do Tjeta. Dzięki
Sprawdziłem ten zestaw Conti który zakupiłem, i tak pasek rozrządu ma nadruk made in Germany, napinacz z Litens-a czyli ok jak większość pakowaczy. Pompa ma tylko wypalony napis Continentala na kole zębatym i datę produkcji, wirnik stalowy. Pasek osprzętu nadruk made in Romania.
To masz bardzo stary pasek bo od kilku lat Conti nie produkuje pasków dla osobówek w niemczech.
To masz bardzo stary pasek bo od kilku lat Conti nie produkuje pasków dla osobówek w niemczech.
Pompa z tego zestawu ma datę produkcji 19-02-2021, rzucę okiem jeszcze na pasek na datę produkcji.
To zrób zdjęcia i wrzuć z tą datą na pasku.
Pasków do osobówek nie robią od lat w niemczech i takie info znajdziesz na stronie conti. W niemczech robią paski do niektórych aut ciężarowych i do maszyn i mają to nawet napisane na swojej stronie. A dla twojej wiadomości Conti pakuje w niemczech paski stąd możesz mieć made in german. Zresztą pakowalni mają w europie pare. Conti sam rolek i pomp tez nie produkuje.
Gości weź przestań ściemniać i zaginać wszystkim znaną prawdę o Conti. Rozrządu Conti od lat z jakością lecą na mordę i wszyscy to tym wiedzą tylko nie ty. Kupiłeś rozrząd od nich i ci się nie zerwał. Spoko jesteś po prostu szczęściarzem i tyle w temacie. Wzmocnione paski Conti nie mają startu do zwykłych pasków Dayco ale każdy chwali swoje. Tylko ze jak poczytasz choćby pod tym tematem to dobrą opinię o Conti masz tylko ty.
Nara.
To zrób zdjęcia i wrzuć z tą datą na pasku.
Pasków do osobówek nie robią od lat w niemczech i takie info znajdziesz na stronie conti. W niemczech robią paski do niektórych aut ciężarowych i do maszyn i mają to nawet napisane na swojej stronie. A dla twojej wiadomości Conti pakuje w niemczech paski stąd możesz mieć made in german. Zresztą pakowalni mają w europie pare. Conti sam rolek i pomp tez nie produkuje.
Gości weź przestań ściemniać i zaginać wszystkim znaną prawdę o Conti. Rozrządu Conti od lat z jakością lecą na mordę i wszyscy to tym wiedzą tylko nie ty. Kupiłeś rozrząd od nich i ci się nie zerwał. Spoko jesteś po prostu szczęściarzem i tyle w temacie. Wzmocnione paski Conti nie mają startu do zwykłych pasków Dayco ale każdy chwali swoje. Tylko ze jak poczytasz choćby pod tym tematem to dobrą opinię o Conti masz tylko ty.
Nara.
Produkują w China a napisy na paskach drukują w DE? Chyba że się nie pie...ola w tańcu i chińczyk od razu klepie made in Germany. To jest Twoja opinia i tyle. Nie ściemniam, nie mam w tym żadnego interesu. Każdy ma swoje zdanie. Ja z nimi problemów nie miałem. Na zestawach Rouville-a robiłem w starym 1.2 16v 100kkm w 3 lata i zestaw nie nosił oznak zużycia kwalifikujących rozrząd do natychmiastowej wymiany, pompa z plastikowym wirnikiem. A to zwykły pakowacz.
Najpierw poczytaj jak jest pasek robiony i jak obejść produkcje w chinach. Sama tuba jest produkowana w chinach ale w europie z tuby są wycinane paski i robiony jest nadruk. To wystarczy aby napisać made in german.
Odkąd Schaeffler sprzedał udziały w conti ta firma pikuje z jakościa.
Nie zmienia to faktu że Conti robi obecnie najgorsze goowno którym się zajadasz. Nara.
Zluzuj człowieku, napinasz się pierdoła. Wyraziles swoje zdanie ok, przyjąłem. Pasek z zestawu który kupiłem jest tegoroczny. Wrzucam zdjęcie bo zaraz stwierdzisz że wymyślam. Skoro tak robią paski, to i reszta producentów pewnie robi podobnie. Nie będę robił dochodzenia czy materiał paska jest chiński czy niemiecki, niech będzie jaki chce. Czy produkt finalny zjechał z fabryki z DE, czy z CHRL. Ja z nimi problemów nie miałem.40594
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Do zerwania paska raczej dochodzi nie z winy samego paska, tylko na skutek zużycia elementów z nim współpracujących czyli rolki, napinacze itp. Ciekawe czy kolega Kefiras wymieniał wszystko. Mechanik który wymienia mi rozrząd stosuje rozrząd INA + pompę wody Dolz (trochę niska półka, ale nigdy nie było problemu). Warto wziąść pod uwagę fakt iż z reguły mechanik jest ubezpieczony.
Do zerwania paska raczej dochodzi nie z winy samego paska, tylko na skutek zużycia elementów z nim współpracujących czyli rolki, napinacze itp. Ciekawe czy kolega Kefiras wymieniał wszystko. Mechanik który wymienia mi rozrząd stosuje rozrząd INA + pompę wody Dolz (trochę niska półka, ale nigdy nie było problemu). Warto wziąść pod uwagę fakt iż z reguły mechanik jest ubezpieczony.
W przypadku Conti najczęściej sam osprzęt nie jest zły a wina leży właśnie w pasku. Wynika to np ze zbyt rzadko nawiniętego wzmocnienia (najczęstsza przyczyna w przypadku Conti i no name-owych pasków) oraz słabego wychwytywania wad fabrycznych (wynika to ze zwolnień i przejścia na zautomatyzowaną produkcje pod nowym zarządem).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.