PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana korka oleju na taki z podkładką



MarcinTipo
23-06-2021, 21:35
Witam serdecznie.
Przy pierwszej wymianie oleju mechanik zasugerował że powinno wymieniać się korek oleju na nowy lub stary korek wyczyścić z uszczelniacza i na nowo pokryć uszczelniaczem wysokotemperaturowym.
Nowy korek w moim silniku kosztuje co prawda grosze jednak znalazłem korki od innych samochodów które mają taki sam rozmiar i skok gwintu oraz śruba posiada kołnierz który dociska podkładkę miedzianą do miski olejowej.
Moje pytanie dotyczy tego iż oryginalny korek wkręca się do połowy i dalej nie idzie bo posiada gwint stożkowy i na początku śruby jest on rozmiaru 22 a na końcu coś koło 23.
Zaś korek który chcę zastosować ma cały gwint aż do podkładki jednego rozmiaru 22.
Obawiam się czy ten nowy korek z podkładką nie będzie powodował odkręcania się z racji tego że gwint może być już w nakrętce miski olejowej trochę rozszerzony poprzez mocne dokręcanie śruby stożkowej korka oleju.
Taki gwint może powodować słabsze trzymanie śruby z podkładką miedzianą i ubytki oleju kiedy śruba popuści tym bardziej że ta nakrętka w misce olejowej może być krótka i mieć tylko dwa czy trzy zwoje.
Proszę o opinie czy ktoś stosował już te śruby z podkładkami bo znalazłem dwa rodzaje tzn.
Krótszą z gwintem 10 mm i dłuższą z gwintem 13 mm. Nie wiem czy wkręcając dłuższy 13 mm gwintu nie będzie on koligował z czymś w silniku. A oryginalny wkręca się tak na około 6mm reszta korka wystaje poza miską na zewnątrz.
Myślę o kupnie tej krótszej ponieważ oryginalna wkręca się do połowy a ma rozmiar 13mm to wychodzi na to że by ta z podkładką była tak samo głęboko wkręcona musi być mniej gwintu.
Co Panowie sądzicie bo wolę mieć parę podkładek pod ręką i co roku sobie je wymieniać niż kupować korek albo smarować go uszczelniaczem potem czekać aż wyschnie i dopiero lać olej.

Dam linki do korków:

Numer katalogowy części:445.410.011 ten dłuższy gwint.
Aukcja nr 9787390280 KOREK SPUSTU OLEJU OAS080 M22X1.5 L14
https://allegro.pl/oferta/korek-spustu-oleju-oas080-m22x1-5-l14-9787390280

Numer katalogowy części:8030008 ten krótszy gwint.
Aukcja nr 10081599861 KOREK SPUSTU OLEJU
https://allegro.pl/oferta/korek-spustu-oleju-10081599861

oraz oryginalny:

Numer katalogowy części:257.821.001 oryginał
Aukcja nr 9367224470 KOREK SPUSTU OLEJU DO FIAT PANDA PUNTO SEICENTO
https://allegro.pl/oferta/korek-spustu-oleju-do-fiat-panda-punto-seicento-9367224470

Pozdrawiam.

Killer King
23-06-2021, 22:35
A ostatnio się ktoś śmiał, co było nie tak z korkiem, że wymienili :lol:
Dokładnie koszt korka w ASO to 11,77 zł brutto.
Strasz nie zapłacić co 15k.km, czy jak tam ktoś woli co 30k.km

MarcinTipo
23-06-2021, 22:59
Witam.
Czytając posty o korkach z podkładką miedzianą w TIPO doszedłem do wniosku że skoro inni mają problem bo kapie olej to jednak kupię korek oryginalny i dokręcę na moment 50 max 60 i zostawię.
Stary korek gwint wyczyszczę i przesmaruję uszczelniaczem wysokotemperaturowym czerwonym by mieć za rok nowy korek.
I niech tak pozostanie.
Nie ma lepszej opcji.
Pozdrawiam.

brylancik13
23-06-2021, 23:31
Chvj z podkładkami ja bym zamiast tego wymienił silnik … dramat naprawde, szkoda słów

marx30
24-06-2021, 00:00
A ostatnio się ktoś śmiał, co było nie tak z korkiem, że wymienili :lol:
Dokładnie koszt korka w ASO to 11,77 zł brutto.
Strasz nie zapłacić co 15k.km, czy jak tam ktoś woli co 30k.km
To byłem ja gdyż przez ponad 25 lat obcowania z motoryzacją nie miałem sytuacji że korek nieszczelny. No ale czasy się zmieniają i prostą rzecz można skomplikować.

Killer King
24-06-2021, 07:39
To byłem ja gdyż przez ponad 25 lat obcowania z motoryzacją nie miałem sytuacji że korek nieszczelny. No ale czasy się zmieniają i prostą rzecz można skomplikować.

Ale powiedz, czy 11.77 brutto na nowy korek co 15k.km, czy ile tam kto chce, to jakaś masakryczna kwota ?
Nie wiem, czy w innych markach jest / było podobnie.
Nowy olej z filtrem + nowy korek - szczerze, to wolę ten nowy korek za 11,77 pln, niż zastanawiać się, czy dobrze przesmarowali stary.
Kwota jest tak śmieszna, że aż szkoda klawiatury na pisanie.

brylancik13
24-06-2021, 08:31
No własnie, zeby ktos sie nie obraził na moj poprzedni post. Jak są problemy z korkiem to kupować nawet w aso za smieszną kase i konirc dywagacji. Choc pierwsze slysze ze są takie problemy w tym temacie.

herbi1128
24-06-2021, 09:26
Wymienianej już olej 8razy i dalej ten sam korek mam i normalnie nic nie kapie. Zaznaczam że dokrecam momentem długość reki/45stopni ugięcia nadgarstka razy ilość browarów pozdrawiam

marx30
24-06-2021, 10:46
Ale powiedz, czy 11.77 brutto na nowy korek co 15k.km, czy ile tam kto chce, to jakaś masakryczna kwota ?
Nie wiem, czy w innych markach jest / było podobnie.
Nowy olej z filtrem + nowy korek - szczerze, to wolę ten nowy korek za 11,77 pln, niż zastanawiać się, czy dobrze przesmarowali stary.
Kwota jest tak śmieszna, że aż szkoda klawiatury na pisanie.
Kwota w zasadzie niezauważalna z małym zastrzeżeniem: co trochę wyskakuje jakiś drobiazg/bzdet i nie ma złudzeń że służy to wyciąganiu pieniędzy. A to korek, a to śrubka z sitkiem do turbo, a to czujniki ciśnienia i ich programowanie w ASO przy zmianie opon(akurat nie w fiacie), a to kasowanie inspekcji olejowej komputerem w ASO zamiast przyciskiem. Ktoś powie no takie są koszty użytkowania samochodu a wg mnie kupę tych rzeczy można uniknąć bez wpływu na trwałość auta gdyby były inaczej pomyślane. O innych tematach znanych z bardziej skomplikowanych aut nie wspominając.

MarcinTipo
24-06-2021, 18:15
Witam.
Post napisałem mając na myśli uświadomienie niektórym użytkownikom co powoduje wymiana korka na taki z podkładką gdyż czytałem masę postów na forum że co niektórym cieknie ten z podkładką i nikt nie podał prawdziwej przyczyny.
Z mojego punktu widzenia sprawę stawiam tak że w latach 80-90 robiło się remonty silników i wszystko było na hermetikusie lanym z beczki.
Dopiero później w większości aut były uszczelki czy to pod pompą wody czy właśnie pod korkiem.
A obecnie wraca się do smarowania , co wygląda jakbyśmy się cofali do epoki sprzed potopu.
Przeglądałem też inne rozwiązania w silnikach GM czy nawet Forda i Citroena a tam też stosują w niektórych jednostkach hermetyki.

Uważam że hermetykiem to można pompę próżniową uszczelnić a aparaty gdzie płynie gęsta ciecz jak olej czy woda w zupełności starczy uszczelka.

Pozdrawiam.

marx30
24-06-2021, 21:08
Widac ktoś policzył że glutopren zapodawany pistoletem na linii jest tańszy niż uszczelki od poddostawcy. A może do tego jest tak że dwie płaszczyzny np. styk miski olejowej z blokiem nie jest dokładnie obrabiany nie leci po tym frezarka szlifierka itp i już jedna operacja mniej