Zobacz pełną wersję : Czy można przedłużyć gwarancję i ile taka przyjemność kosztuje?
wkowal10
23-02-2021, 10:49
Panowie- jak w temacie. Czy można przedłużyć gwarancję i ile taka przyjemność kosztuje? Chodzi mi konkretnie o mój samochód 500X 2019r.
mechanizator9
23-02-2021, 11:07
Tak możesz przedłużyć gwarancję, nazywa się to PAKIET MOPAR EASY CARE. Możesz to zrobić w salonie.
Cena pakietu na okres 3 lat z limitem przebiegu 45 tys. kilometrów.
U mnie tak jest przy wersji professional. UWAGA dla osób chcących przedłużyć gwarancję, czym bliżej jej końca tym przedłużenie jest droższe, wcześniej pokazywało mi cenę około 500zł z kawałkiem, teraz gdy do końca gwarancji pozostało 4 miesiące cena wzrosła do 887zł, tak więc warto pomyśleć o tym wcześniej.
Ceny orientacyjne podałem dla modelu doblo.
Usługi wykonywane w ramach Easy Care objęte są pełną gwarancją.
Można wybrać najkorzystniejszy pakiet z szerokiego wachlarza wariantów w zakresie od 2 do 5 lat oraz od 30 aż do 200 tysięcy kilometrów przebiegu.
wkowal10
23-02-2021, 11:49
Cena pakietu na okres 3 lat z limitem przebiegu 45 tys. kilometrów.
To są dodatkowe 3lata, czy 3 lata od zakupu samochodu?
mechanizator9
23-02-2021, 11:53
Niestety nie wiem, to zależy jaki pakiet wybierzesz, najlepiej zadzwoń do salonu to dowiesz się konkretów i ceny dla twojego modelu.
Killer King
23-02-2021, 11:57
Nie wiem jak w przypadku 500x ale przy zakupie otrzymałem ofertę na przedłużenie gwarancji MAXIMUM CARE ( okres - 3 lata po okresie podstawowej gwarancji fabrycznej ) z limitem 200k.km w cenie 1900 zł
Żal nie było skorzystać.
krowka1978
23-02-2021, 12:14
Interes życia przedłużyć gwarancję... Jak na razie bez tej gwarancji na plus wychodzę pomimo awarii turbiny, a w tym roku w maju będzie 5 lat :cool: Ale jak ktoś lubi wyrzucać kasę i z ASO się wiązać, to czemu nie :tongue
Killer King
23-02-2021, 12:30
Interes życia przedłużyć gwarancję... Jak na razie bez tej gwarancji na plus wychodzę pomimo awarii turbiny, a w tym roku w maju będzie 5 lat :cool: Ale jak ktoś lubi wyrzucać kasę i z ASO się wiązać, to czemu nie :tongue
O mnie za mnie, to rób co chcesz, twoja sprawa.
AC też nie wykupuj, będzie tak samo do przodu.
krowka1978
23-02-2021, 12:52
O mnie za mnie, to rób co chcesz, twoja sprawa.
AC też nie wykupuj, będzie tak samo do przodu.
Jest mowa o AC w wątku? Jeżeli nie masz nic konkretnego do powiedzenia, to odwal się od mojego AC, bo liczyć umiem :mad: Nie obchodzi mnie to, że wydałeś na darmo 1900zł, wiesz dokładnie za co? Więcej mnie AC kosztuje niż ta pseudo gwarancja z masą wyłączeń, a jednak wolę zapłacić więcej, a i taniej i lepiej serwis samemu robiony wychodzi, taki kretyn ze mnie.
Zobaczymy jak sprzęgło na tej gwarancji zrobią, a w Tipo ze sprzęgłami jaja są :food:
Dałem swoją opinię na temat wieloletnich doświadczeń również z GP, do której mam prawo, czy się komuś to podoba, czy nie.
Jeżeli komuś z tą gwarancją ma być lepiej, to niech kupuje, ale potem niech nie płacze.
mechanizator9
23-02-2021, 14:15
Interes życia przedłużyć gwarancję... Jak na razie bez tej gwarancji na plus wychodzę pomimo awarii turbiny, a w tym roku w maju będzie 5 lat :cool: Ale jak ktoś lubi wyrzucać kasę i z ASO się wiązać, to czemu nie :tongue.
Wiesz, każdy robi jak uważa, np. ja mam od wyjazdu z salonu usterkę elektroniki której jak na razie gwarant nie umie usunąć więc raczej przedłużę żebym potem nie dostał kopa w d... .
Wczoraj wymieniono mi akumulator i mam nadzieję, że to rozwiąże problem, jeśli nie to przedłużę na wszelki wypadek, zresztą i tak będzie to prawdopodobnie ostatni fiat bo w fabryce chyba już nie ma kontroli jakości.
W poprzednich fiatach nigdy gwarancji nie przedłużałem bo i z samochodami nie było problemów, tym razem gdyby ich nie było też bym nie przedłużał.
krowka1978
23-02-2021, 14:42
Wiesz, każdy robi jak uważa, np. ja mam od wyjazdu z salonu usterkę elektroniki której jak na razie gwarant nie umie usunąć więc raczej przedłużę żebym potem nie dostał kopa w d... .
Przedłużona gwarancja w tym temacie nie pomoże. Nie rozumiem, usterka zgłoszona i chcesz płacić za to, że niby ma dalej przed "nienaprawą" chronić, gdy auto jeszcze na standardowej gwarancji jest "nienaprawialne"? Rozumiem, że nie podpisywałeś papierów, że odbierałeś naprawiony? Jeżeli nie umie gwarant wady usunąć, to niech się nauczy, a nie jeszcze dodatkowo za to płacić. Jak na moje, to na tę usterkę gwarancja nie mija, bo nie jest auto naprawione, a sprawa jest w odpowiednim terminie zgłoszona. Co więcej na elementy wymienione na gwarancji czas leci od nowa.
Po powyższym może dobiję, ale i tak kopa w dupę dostaniesz, gdy dodatkową gwarancję wykupisz - sprawdź jeszcze w jakim zakresie obowiązuje, bo niejeden się zdziwił.
Killer King
23-02-2021, 14:44
Dałem swoją opinię na temat wieloletnich doświadczeń
Ja tak samo wyraziłem swoją opinię na podstawie wieloletnich doświadczeń.
A kwota 1900 nie jest dla mnie żadnym obciążeniem, biorąc nawet wyłączenia w danym pakiecie.
Tak wiec każdy robi co chce, a jak na tym wyjdzie to mnie już nie interesuje.
Jednak nie raz życie mi udowodniło, że wysrany traci dwa razy...
W poprzednim samochodzie gdyby nie przedłożona gwarancja, to kwota 1900 zł nie pokryła by nawet 30% realnych kosztów.
mechanizator9
23-02-2021, 14:53
Krowa w moim wypadku jest to problem z elektroniką i nie da się na dzień dobry stwierdzić przy odbiorze w ASO czy usterka została usunięta. Wyjeżdżam z serwisu, jeżdżę tydzień, dwa i jest ok, a bywa i tak, że mam takie komunikaty jak na filmie co dzień lub kilka razy w tygodniu. Gdybym wiedział, że będę się z tym bujał tyle czasu to kilka dni po odbiorze zwrócił bym samochód z rękojmi.
https://youtu.be/RGQ_NN9iXAs
Tu są zdjęcia z dwóch dni, drugi dzień to ten z nagrania :( https://photos.app.goo.gl/zBLNrTCfzQHubb2h8
Fajnie się daje porady jak kogoś sprawa nie dotyczy.
robert79
23-02-2021, 15:27
Ta awaria po raz pierwszy została zgłoszona w trakcie trwania gwarancji , więc powinni Ci ją naprawić nawet po ustaniu gwarancji. Nad przedłużeniem myślałem i ja - gwarancja kończy mi się w marcu , ale jak usłyszałem kwotę za maximum care do 200 000 km to mi się odechciało ( 4500 zł) , jak zobaczyłem kwotę na fakturze za drugi przegląd z wymianą oleju , filtrów itp. to stwierdziłem że ostatni raz tam zawitałem. Sprawdź co te gwarancje obejmują , bo tańsza to tylko silnik i układ napędowy.
krowka1978
23-02-2021, 15:54
Krowa w moim wypadku jest to problem z elektroniką i nie da się na dzień dobry stwierdzić przy odbiorze w ASO czy usterka została usunięta. Wyjeżdżam z serwisu, jeżdżę tydzień, dwa i jest ok, a bywa i tak, że mam takie komunikaty jak na filmie co dzień lub kilka razy w tygodniu. Gdybym wiedział, że będę się z tym bujał tyle czasu to kilka dni po odbiorze zwrócił bym samochód z rękojmi.
https://youtu.be/RGQ_NN9iXAs
Tu są zdjęcia z dwóch dni, drugi dzień to ten z nagrania :( https://photos.app.goo.gl/zBLNrTCfzQHubb2h8
Fajnie się daje porady jak kogoś sprawa nie dotyczy.
Nie znając kodów błędów więcej niż gdybanie nie napiszę.
Problemy mogą wynikać z:
1. Problemów z akumulatorem - spadki napięcia itp.
2. Problemem z radiem Uconnect, które steruje kilkoma urządzeniami, tudzież ze stabilizatorem napięcia, do którego jest podłączone.
3. Problemy z body kompem, tudzież czujnikiem IBS itd.
Nie jest to czarna magia, tylko trzeba chcieć to zrobić.
Przy znajomości kodów błędów można więcej na temat powiedzieć.
Co do "fajnie daje się porady..." Turbina strzeliła rok po gwarancji z powodu wady fabrycznej. W moim przypadku skończyło sie na pokryciu kosztów robocizny. Można? Można, tylko trzeba twardo na swoim stanąć. Po części ułatwiło sprawę ostatnie serwisowanie auta na końcówce gwarancji, poniżej opisałem efekt wylania oleju poprzez źle dokręconą kopułkę filtra.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jak zobaczyłem kwotę na fakturze za drugi przegląd z wymianą oleju , filtrów itp. to stwierdziłem że ostatni raz tam zawitałem.
Ja unikam ASO ze względu na jakość, zawsze coś nie tak było. Albo w polu musiałem postać, bo źle przykręcono kopułkę filtra oleju, "pół bagnetu" oleju poszło na asfalt i konserwację podwozia, albo łapy podnośnika podłożono pod uchwyty progowe plastikowych listew, proste po tym już nie są. Do tego po wymianie turbiny musiałem kilka razy pojeździć na 2 poprawki, a konkretnie przedmuch wydechu, czy wyciek oleju z węża powrotnego. Nie jeżdżąc do ASO mam spokojniejszą głowę, a auto nie jest po serwisie w gorszym stanie. Nowość, czyli zamek oparcia kanapy też sam wymienię, nie muszę się martwić, czy ktoś mi upierdzieli tapicerkę, a potem się o to kłócić.
mechanizator9
23-02-2021, 16:04
Problem polega na tym, że komputer nie zapisuje żadnych błędów, sprawdzone 3 serwisach. Według mnie powinno to gówno wyłączyć jeśli powoduje anomalie i oddać kasę bo jednak za to „lepsze“ wyposażeniem zapłaciłem a to że powinni naprawić to mogę sobie gdybać. Pan z centrali na poprzednie zgłoszrnie, że zamontowano mi w fabryce nie taki akumulator przestał odpisywać, dopiero zgłoszenie przez infolinię do Włoch ruszyło temat.
Tak więc jak kiedyś bronił bym opini o fiacie to w tym konkretnym przypadku to dno i dwa metry mułu.
krowka1978
23-02-2021, 16:06
Na pierwszy ogień powinni body podmienić - to nie jest lepsze wyposażenie, bez tego nie działa to co jest do budy przyczepione, jak nazwa wskazuje. Uderzać do FCA i jeżeli auto prywatne do Rzecznika Praw Konsumenta. Z firmowym nie wiem gdzie, chyba tylko prawnik i co dalej powie.
Po własnym doświadczeniu w sprawie map, o którym tu na forum było swego czasu głośno, Rzecznik pomógł i można się było z FCA dogadać, a wcześniej stali twardo, że nie i już.
Skąd masz wiedzę o braku błędów? Od nich, czy sam sprawdziłeś? Jeżeli do apki wysłało, to nie ma bata, że tego w centralkach nie było.
W tym przypadku jeszcze bardziej za dodatkową gwarancję bym nie płacił, skoro standardowa "nie działa"... Ich zasranym obowiązkiem jest naprawić to co już zgłosiłeś.
mechanizator9
23-02-2021, 17:16
Auto na firmę więc już nic nie ugram, w pierwszych miesiącach od odbioru może i tak ale myślałem, że jest to temat który da się szybko rozwiązać i tak leci już 20 miesiąc.
Komputer nie zapisuje błędów, sprawdzone w 3 serwisach fiata. Problem zgłoszony do fiata i niby Grupa FCA pracuje nad rozwiązaniem.
Spójrz na pierwszy wpis w tym wątku to zobaczysz, że nie tylko u mnie jest problem bo myślałem, że może w fabryce ktoś miał gorszy dzień i coś poszło nie tak ale raczej nie.
https://fiatklubpolska.pl/doblo-ii-506/bledy-na-radio-44367/
thermano
29-12-2021, 16:02
5 lat ( czyli dodatkowe 3 do 75.000 km ) gwarancji kosztowało mnie 2200 zł w pakiecie MAX . Padają tu głosy o wyrzucaniu pieniędzy . Uważam, że przy obecnych kosztów elementów typu reflektor LED czy automatyczna skrzynia biegów taki wydatek z pewnością daje komfort psychiczny . A faktycznie , przecież nikt do tego nie zmusza
jarohaus
04-01-2022, 12:04
Odradzam zakup tzw. przedłużonej gwarancji. W istocie nie jest to przedłużenie gwarancji fabrycznej, jak nazwa sugeruje i zawiera wykluczenia pod które serwis może zaliczyć każdą awarie. W umowie mowa jest o tym, że naprawie nie podlegają części kub zespoły ulegające naturalnemu zużyciu. Konia z rzędem dla tego kto da mi przykład takiej części lub mechanizmu.
Sam się o tym przekonałem, gdy po 53 tyś. km wysiadł docisk sprzęgła. Koszt naprawy 2000 zł. oraz dodatkowo obowiązkowe przeglądy serwisowe.
41347
Odradzam zakup tzw. przedłużonej gwarancji.
To jest twoja opinia wydana na podstawie jednej naprawy. Wystarczy, ze w FireFly padnie turbo albo modul MA i juz sa do przodu, wiec pozwol, ze kazdy sam sobie oceni. Czasy wolnossacego 1.6 juz minely.
Nawet fabryczne gwarancje daja tylko symboliczna, czesto niepisana, ochrone na sprzeglo, zawieszenie i hamulce. Tu FCA nie jest zadnym wyjatkiem. Jak dobrze kojarze, nawet uzytkownicy skrzyn dwusprzeglowych placa za DKZ i tarcze sprzegla z wlasnej kieszeni mimo jakiejs gwarancji.
Przedluzona gwarancja jest tak naprawde umowa ubezpieczeniowa na warunkach, z ktorymi kupujacy moze i powinien zapoznac sie przed jej podpisaniem. Warunki twojej umowy sa bardzo niekorzystne, bo tak na chlopski rozum wszystko sie zuzywa, nawet przy rozsadnym uzytkowaniu. Bardziej tarcza sprzegla jest elementem eksploatacyjnym niz jego docisk, no ale przy takiej umowie moga klienta wyslac na drzewo, kiedy chca.
thermano
11-01-2022, 13:58
Tak, tu jak zwykle pewnie działa czynnik ludzki. Jeden człowiek zakwalifikuje taką awarię , inny odrzuci . Ale faktycznie, zużycie sprzęgła raczej trudno zaliczyć do awarii.
jarohaus
12-01-2022, 10:48
Nie zużycie sprzęgła, a awaria docisku - to jest różnica!
Swoją drogą ciekawy jestem, czy ma ktoś doświadczenie w wejściu w spór cywilnoprawny, w zakresie nie uznanych napraw w ramach gwarancji.
w zakresie nie uznanych napraw w ramach gwarancji
Z tytulu gwarancji (fabrycznej) - gestu handlowego producenta - nie masz prawa do zadnych roszczen.
Jak rozumiemy, zawarles z kims umowe przedluzenia gwarancji, czyli ubezpieczenia od wystapienia awarii mechanicznych pojazdu. Wstaw cala tresc tej umowy, a nie tylko wykluczenia, to porozmawiamy.
jarohaus
12-01-2022, 13:36
Bzdura. Każdemu przysługują prawa do roszczeń. Mnie nie chodzi o dysputy na temat umowy (przedłużona gwarancja), ale o DOŚWIADCZENIA członków forum, którzy zdecydowali się na wystąpienie prawne przeciwko firmie Fiat. PS. cała treść umowy nie jest tutaj istotna, istotny jest fragment będący treścią sporu.
Bzdura.
Ty nie masz bladego pojecia, o czym piszesz:roll: Skoro wiesz lepiej, to po co zawracasz glowe innym?
"Wystapienie prawne przeciwko firmie Fiat"?hahaAle FCA Poland SA czy FCA Italy S.p.A.? Z kim masz te umowe, wiesz chociaz to?:lol:
Przyklad KIA:
Gwarancja dotycząca tylko wad fabrycznych do pierwszego przeglądu pojazdu:
świece zapłonowe, świece żarowe, klocki i szczęki hamulcowe, tarcze i bębny hamulcowe,tarcza sprzęgła, docisk sprzęgła, łożysko wyciskowe sprzęgła, ramiona wycieraczek, przewody wysokiego napięcia, cewki zapłonowe, żarniki i diody, szyby, uszczelki szyb oraz uszczelkidrzwi, paski klinowe i wielorowkowe, felgi, kołpaki, czynnik roboczy klimatyzacji, rolki i napinaczepasków napędowych.
Dwusprzeglowe DCT7 KIA - zestawy sprzegiel (2 lata gwarancji) potrafia padac po kilkudziesieciu tys. km. Cena takiego zestawu 3,5k zl. DKZ pewnie jeszcze dwojeczka + robocizna... zyc nie umierac:lol:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.