Zobacz pełną wersję : Jak jest zbudowany i działa moduł MultiAir
Dla chętnych - dość techniczny materiał:
https://youtu.be/xhIgwRIxX10
Błogosławieństwo, czy niepotrzebna komplikacja, oto jest pytanie.
W sumie to fajnie działa, ale z trwałością są problemy - niestety.
Krzysiek dość fajnie prowadzi swój kanał na YT :)
PiotrekJ
07-02-2021, 00:06
Częste wymiany oleju i będzie działać. U mnie 120k bez żadnych problemów.
krowka1978
07-02-2021, 00:19
Błogosławieństwo, czy niepotrzebna komplikacja, oto jest pytanie.
W sumie to fajnie działa, ale z trwałością są problemy - niestety.
Krzysiek dość fajnie prowadzi swój kanał na YT :)
Nie wiadomo konkretnie w jakim aucie to było, czyli czy moduł po poprawkach, czy nie, jak ASO traktowało wymianę oleju, czy ustawiali flagę i co lało. Maks. co 15 tyś. 0W30 dobrego oleju i będzie śmigać.
rajtkezjusz
07-02-2021, 13:53
To wykręcanie się zaworu ,to chodzi o ten zawór który prowadzący info wskazał ,że jest wciskany w aluminium? Od biedy przy regeneracji są sposoby na wklejenie takowego gdyby się zluzował . Jeśli wkręcanie ,to modele MA 1 może tak miały ,a po poprawkach jest to połączenie nierozłączalne ,ale trwalsze ?
rajtkezjusz
13-07-2021, 00:46
Z ruskiej strony choć ...w tekście przedruk z polskiej wersji Auto Świat :) "MultiAir całkowicie eliminuje wałek rozrządu dla zaworów ssących. Są one sterowane hydraulicznie (rysunki w galerii). W 1. generacji systemu (większość aut dostępnych obecnie) przewidziano 5 trybów pracy, zależnych od obrotów i obciążenia silnika. Jednak na rysunkach są tylko przykłady, bo tak naprawdę w ramach każdego z trybów zawory mogą się otwierać na krócej lub dłużej â każdorazowo komputer decyduje też o wzniosie zaworów." "W systemie MultiAir 2. generacji zmieniono pewne strategie sterowania zaworami, tj. Multilift zastąpiono nową zasadą wzniosu, zwaną Ibrida, a Cam Reduced (zredukowana krzywka) zastąpiło z kolei strategię Full Lift- w warunkach działania silnika przy wysokich obciążeniach i wysokich prędkościach obrotowych. Cam Reduced jest aktywowane także w fazie uruchamiania silnika podczas obracania go rozrusznikiem."
krowka1978
13-07-2021, 02:29
ruskiej strony choć ...w tekście przedruk z polskiej wersji Auto Świat "MultiAir całkowicie eliminuje wałek rozrządu dla zaworów ssących. Są one sterowane hydraulicznie (rysunki w galerii).
No i tu popisali się bzdetem, bo wałek rozrządu dla zaworów ssących jest, co prawda ten sam co dla wydechowych, ale jest - przecież są krzywki, które działają kolokwialnie pisząc, na hydrauliczne sterowanie. Tak samo w tej gazetce piszą o masowo padających modułach, cóż.
rajtkezjusz
13-07-2021, 12:04
Często też piszą o bezpośrednim wtrysku :(
Czy po tylu latach da sie w koncu powiedziec, w jaki konkretny sposob te moduly sie psuja?
krowka1978
14-07-2021, 19:11
Obejrzyj materiał doktora, a rozjaśni się dlaczego. Robił sekcję. Przycierają się tłoczki - nagar i olej co 30tyś. robi swoje.
Ogladalem i pamietam, ze sie cos zaciera - tylko wymiana. Przyczyna: brak smarowania (zapchany filtr MA?) i/lub brudny przepracowany olej.
A co z prawidlowym dzialaniem - wlasciwy olej i jego cisnienie (reset po wymianie oleju)? Jakies potwierdzone przypadki w zwiazku z tym?
krowka1978
15-07-2021, 18:00
Adaptacja - są przypuszczenia, nie znalazłem 100% pewnego info. Jeżeli jest flaga wymiany oleju to jednak moim zadaniem należy robić, gorzej po tym nie będzie, za to może być tak samo, albo lepiej.
rajtkezjusz
16-07-2021, 01:28
Subiektywnie - po wymianie oleju i skasowaniu MA auto ma wigor jak nowe. W miarę jeżdżenia jest powoli słabiej. Widzę to na pedal box, ale to też może być wina LPG. Po wymianie oleju i skasowaniu MA przestawiałem program pedal o zakres niżej ,po ok 5 tyś km przestawiłem zakres wyżej aby dał tę samą reakcję co poprzednio
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.