Zobacz pełną wersję : TIPO TIPO Wymiana klimatyzacji ręczej na CLIMATRONIC
Witam,
Zastanawiam się nad wymianą klimatyzacji ręcznej w podstawowym Tipo na automatyczną Climatronic z bogatszych wersji.
Poza rozkręcaniem całego auta i demontażem deski rozdzielczej celem wymiany nagrzewnicy, temat wygląda na tani i prosty.
Czy ktoś już wykonywał podobne przebudowy?
Po wstępnym rozpoznaniu wygląda na to, że wystarczy kupić nagrzewnicę od wersji z klimą automatyczną, panel od klimy automatycznej i zrobić osiowanie proxy? Czy ja się mylę?
Nagrzewnicy są bardzo tanie - do 200 zł można kupić na allegro z okablowaniem, panele Climatronic kosztują około 70zł.
W sumie nagrzewnica od wersji z klimą manualną różni się tylko tym, że ma nadbudowę z silniczkami, które sterują zębatkami zamiast link idących do panelu w wersji manualnej. Być może nawet wystarczy przełożyć samą nadbudowę z okablowaniem i czujnikami i nie ruszać starej nagrzewnicy.
Czy ma ktoś może wiedzę w tym temacie? Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?
Może są jakieś dodatkowe czujniki lub moduł sterowania klimą? Czy ma ktoś schemat elektryczny systemu wentylacji manualnej i automatycznej do porównania?
jacekviola
31-01-2021, 23:13
zadam jedno, proste pytanie. Całkowicie poważnie:
PO CO ?
co ma w sobie klimatyzacja automatyczna takiego że warto odwalać taką manianę?
Miałem różne auta. Z manualnymi i automatycznymi klimatyzacjami. I przyznam że poza dyskusyjną "wygodą" że raz ustawiasz temp i ci potem samo ustawia nawiewy i schładza to nei widzialem większych przewag.
Chłodziły tak samo. Ustawilem raz żądaną temp, nawiew na to na co mialem ochotę.. i jechałem.
Jak ci tak strasznie zależało na automacie to bylo szukać egz z automatem.
Moim zdaniem dolozenie climatronica nie jest wart zabawy z demontażem deski.
Chyba że chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy już to auto nie bylo spójne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczało, skrzypiało.
39669
malutki1989
01-02-2021, 14:56
Mam klimatronika i manuala. I szczerze mówiąc, poza "prestiżem" posiadania cyfrowego wyświetlacza i wielu przycisków zamiast pokręteł z czerwono niebieską tarczą nie ma innych zalet.
Zadana temperaturę można utrzymać zarówno w jednym jak i drugim.
Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.
Gdybym miał wybierać, to drugi raz klimatronika bym nie wziął.
Mam klimatronika i manuala. I szczerze mówiąc, poza "prestiżem" posiadania cyfrowego wyświetlacza i wielu przycisków zamiast pokręteł z czerwono niebieską tarczą nie ma innych zalet.
Zadana temperaturę można utrzymać zarówno w jednym jak i drugim.
Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.
Gdybym miał wybierać, to drugi raz klimatronika bym nie wziął.
Zgadza się, ale mam interes sportowy - przy budżecie w 300-500 złotych zamontować coś, co jest dostępne w wersjach o 15 000 droższych.
Mechaniczne sterowanie funkcjonalnie jest ok, ale wizualnie brzydkie i toporne i na dotyk takie same, chyba najbrzydsze ze wszystkich nowych aut na rynku. Dopiero w Tipo 2021 to poprawili.
W planach zakup nagrzewnicy i panelu sterowania i sprawdzenie, czy tego wystarczy bez przerabiania elektryki.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
zadam jedno, proste pytanie. Całkowicie poważnie:
PO CO ?
co ma w sobie klimatyzacja automatyczna takiego że warto odwalać taką manianę?
Miałem różne auta. Z manualnymi i automatycznymi klimatyzacjami. I przyznam że poza dyskusyjną "wygodą" że raz ustawiasz temp i ci potem samo ustawia nawiewy i schładza to nei widzialem większych przewag.
Chłodziły tak samo. Ustawilem raz żądaną temp, nawiew na to na co mialem ochotę.. i jechałem.
Jak ci tak strasznie zależało na automacie to bylo szukać egz z automatem.
Moim zdaniem dolozenie climatronica nie jest wart zabawy z demontażem deski.
Chyba że chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy już to auto nie bylo spójne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczało, skrzypiało.
39669
Tylko interes sportowy i ładniejszy efekt wizualny. Innych zalet w tym nie widzę :)
Miałem okazję kilkakrotnie demontować i montować z powrotem deski w autach w ramach zaawansowanego wyciszenia. Przy prawidłowym podejściu, bez pośpiechu temat od A do Z na 5-8 godzin, przy okazji można dobrze wyciszyć auto, czyli odwrotnie spójność auta się poprawi.
JackTheNight
02-02-2021, 16:18
Nie masz wiązek, nie ma wtyczek, i chyba jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica, do tego brak czujnika nasłonecznienia, wewnętrznej temperatury i tak jak wcześniej, brak kabli, brak wszystkiego co jest potrzebne w automatycznej klimie, także dużo będziesz miał pracy,jesli w ogóle jest to możliwe do zrobienia.
krowka1978
02-02-2021, 19:51
Plusem jest to, że manual grzeje od samego początku. W klimatroniku sterownik puszcza ciepłe powietrze dopiero, kiedy silnik osiągnie ponad 50 stopni. Testowałem. Nagrzewnica robiła się ciepła, a z kratek ciągle wiało chłodem.
Bo automat pilnuje, żeby silnik jak najszybciej temperaturę roboczą złapał. Zawsze możesz ręcznie wymusić, albo włączyć MaxDef, które szybciej na szybę puszcza, nie czeka na 50stC. Nie zauważyłeś jednego, zanim automat na dół puści, to delikatnie szybę przewietrza. Z automatami żyję od 2007 roku i nie zamienię na manuala, a w przypadku posiadania PTC bajka. W manualu PTC trzeba wymusić pokrętłem temperatury ustawionym na max.
jacekviola
02-02-2021, 20:13
Zgadza się, ale mam interes sportowy - przy budżecie w 300-500 złotych zamontować coś, co jest dostępne w wersjach o 15 000 droższych.
no skoro uwazasz ze przy budżecie 500zł czy nawet 1500zl wymienisz to wszystko... no to szczerze życzę powodzenia. I autentycznie będę kibicować
JackTheNight
02-02-2021, 20:32
Ale wesprę cię trochę, tutaj masz schematy automatycznej klimy i manualnej :
automat : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KA.pdf
manual : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KM.pdf
I kibicuje :)
Jak to robić dla samego wyglądu panelu/pokręteł (choć dziwi mnie taki fetysz ;-)) to jest kilka innych sposobów bez rozbebeszania deski. Można poczekać z kilka mies na pierwszego rozbitka po lifcie panele klimy są bajecznie tanie. Tylko te pokrętła tam to zwykły srebrny plastik a nie jakieś wysadzane rubinami cudo, a sam panel łysawy bo przyciski poupychali w pokrętłach. No ale kwestia gustu. Ja sie z automatem nie dogaduje za bardzo-guzików jak w fortepianie różnicy w komforcie nie widzę bo chyba nie jestem jak dobre wino które musi mieć stałą temperaturę i zapotrzebowanie na nią często mi się zmienia
Nie masz wiązek, nie ma wtyczek, i chyba jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica, do tego brak czujnika nasłonecznienia, wewnętrznej temperatury i tak jak wcześniej, brak kabli, brak wszystkiego co jest potrzebne w automatycznej klimie, także dużo będziesz miał pracy,jesli w ogóle jest to możliwe do zrobienia.
Dziękuję za słuszne uwagi i podpowiedź z czujnikiem nasłonecznienia(nawet dwoma jak się okazało). Dzięki temu ostatecznie złożyłem puzzle. Właśnie dlatego jest założony ten temat, żeby zebrać wiedzę forumowiczów i spróbować dokonać takiej rzadkiej ale moim zdaniem prostej przeróbki.
Z tego co wybadałem wcześniej - nagrzewnica automatyczna podłączona do auta taką samą kostką jak manualna. Jedyna różnica we wtyczce - jeden dodatkowy czujnik temperatury od prawego lusterka (taki akurat będę miał po przerobieniu lusterek z manualnych na elektryczne (inny temat :) ). To oznacza, że cała przeróbka zaczyna się od wtyczki zasilania (będzie zaznaczona na zdjęciu)
Dalej cały system jest samodzielny, czyli przy skompletowaniu wszystkich elementów (nagrzewnica z wiązką, 2 czujniki nasłonecznienia i panel sterowania) system się składa jak lego bez żadnego grzebania w elektryce.
Nagrzewnice zawsze sprzedawane z kompletną wiązką, czyli problem z instalacją odpada(zdjęcia w zał). Górny i dolny czujniki temperatury są do kupienia (na zdjęciach). Panel sterowania do kupienia.
Nie zrozumiałem ostrzeżenia odnośnie tego co to jest za jeden elektryczny regulator jest poza nagrzewnica? Jeśli chodzi o silniki elektryczne, które różnią nagrzewnicę manualną od elektrycznej - właśnie obydwa mieszczą się na samej nagrzewnicy (zdjęcie) - jeden steruje kierunkami nawiewu, drugi recyrkulacją ulica/kabina. Jeśli chodziło o ten drugi - właśnie jest częścią nagrzewnicy.
Jako kolejne uproszczenie - wygląda na to, że nawet nie trzeba demontować starej mechanicznej nagrzewnicy (co się wiąże z rozszczelnieniem układu grzania/chłodzenia). Wystarczy przełożyć z nowej elementy sterowania zębatkami i instalacje elektryczną plus kilka plastików. Mechaniczna część manualnej i automatycznej nagrzewnicy jest identyczna.
39670 3967139672396733967439675
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale wesprę cię trochę, tutaj masz schematy automatycznej klimy i manualnej :
automat : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KA.pdf
manual : http://esz1.home.widzew.net/klima/E6020-KM.pdf
I kibicuje :)
Dziękuję, super. Tego mi bardzo brakowało.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak to robić dla samego wyglądu panelu/pokręteł (choć dziwi mnie taki fetysz ;-)) to jest kilka innych sposobów bez rozbebeszania deski. Można poczekać z kilka mies na pierwszego rozbitka po lifcie panele klimy są bajecznie tanie. Tylko te pokrętła tam to zwykły srebrny plastik a nie jakieś wysadzane rubinami cudo, a sam panel łysawy bo przyciski poupychali w pokrętłach. No ale kwestia gustu. Ja sie z automatem nie dogaduje za bardzo-guzików jak w fortepianie różnicy w komforcie nie widzę bo chyba nie jestem jak dobre wino które musi mieć stałą temperaturę i zapotrzebowanie na nią często mi się zmienia
Odnośnie rozbitka bardzo słuszny pomysł. Taki też miałem, ale jako Plan B, jeśli się poddam.
Jeśli chodzi o zasadność przerabiania - już pisałem wcześniej, wiem, że to nie ma sensu, ale chcę to zrobić dla własnej rozrywki.
Już zakończyłem projekt z wymianą radia na uconnect 5 + dodawanie mikrofonu i osiowanie proxy. (Temat się zamknął w 400zł + 40mikrofon)
Jestem na końcowym etapie przeróbki mechanicznych lusterek na elektryczne podgrzewane. Już mam części i zrobiłem testy, został montaż jak będzie pogoda. (Temat się zamknie w kwocie około 400zł)
Jestem na etapie badania tematu kamery cofania. Na próbę już aktywowałem w radio Uconnect 5 funkcję kamery, znalazłem piny do podłączenia, chcę dobrać tanią kamerkę - i opiszę całość w osobnym temacie. (może kamery za 30zł wystarczy, ale nie będzie linii naprowadzających)
Dwa pozostałe projekty - światła LED od wyższej wersji Tipo oraz Climatronik. LEDy chcę rekordowo zamknąć w 200zł :D. Klima będzie za 400zł :)
Ogólnie projekt taki, żeby w budżecie 2000zł przerobić puste TIPO za 44 000 do wersji za 60 000. I na razie idzie dobrze. Główna zasada - wszystko robić samemu i kupować niedrogie uszkodzone części (np. rozbite lusterka, reflektory etc. i przekładać potrzebne mi elementy do moich nowiutkich ale pustych obudów :).
JackTheNight
03-02-2021, 01:08
jeden steruje kierunkami nawiewu, drugi recyrkulacją ulica/kabina. Jeśli chodziło o ten drugi - właśnie jest częścią nagrzewnicy.
Ale są trzy, zobacz na schemat : N80, N81 i N82. Jeden to powietrze recyrkulacja powietrza, drugi rozdział powietrza, a trzeci od mieszania
powietrza zimno z ciepłym. Ale to bez znaczenia bo i tak wszystkie są w bloku nagrzewnicy , pomyliłem się wcześniej :)
Czujnik nasłonecznienia jest tylko jeden, to co ty zaznaczyłeś jako 1 na zdjęciu to jest diodka led podświetlająca schowek przy gałce biegów. :) Ona nie ma żadnego znaczenia w klimie automatycznej.
A i sprawdź czy jak zmienisz klimę na automat to czy osiowanie ci przejdzie i body przyjmie
Co do ledów temat mam ogarnięty ;-). Ale za 200 to lamp raczej nie kupisz.
czapelka21
03-02-2021, 09:27
Chyba Ĺźe chcesz taki widok - to akurat Bravo II i wymiana slawetnych klap. Nigdy juĹź to auto nie bylo spĂłjne w srodku. Juz zawsze cos trzeszczaĹo, skrzypiaĹo.
TeĹź zaliczyĹem taki wyglÄ
d, ale nic u mnie nie trzeszczy. Widocznie zaleĹźy jak kto poskĹada z powrotem. Ale faktycznie klima manualna w niczym nie ustÄpuje automatycznej, moĹźe tylko trochÄ bardziej bajerancko wyglÄ
da automat. WiÄcej z tym zachodu niĹź zysku wiÄc rĂłwnieĹź pytam po co?
jacekviola
03-02-2021, 10:50
cieszę się niezmiernie twoim szczęściem ale wiesz doskonale że to loteria.
W jednym serwisie się uda , w drugim już niekoniecznie.
Obojętne kto to składa jest to jednak pracochłonna operacja i dość ryzykowna - istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzeń.
Ale ok, nie ma co juz ryja strzępić. Wyraziliśmy swoje obawy, autor postu jest zdeterminowany i ok - pozostaje nam tylko kibicowanie i życzenie powodzenia.
Ale są trzy, zobacz na schemat : N80, N81 i N82. Jeden to powietrze recyrkulacja powietrza, drugi rozdział powietrza, a trzeci od mieszania
powietrza zimno z ciepłym. Ale to bez znaczenia bo i tak wszystkie są w bloku nagrzewnicy , pomyliłem się wcześniej :)
Czujnik nasłonecznienia jest tylko jeden, to co ty zaznaczyłeś jako 1 na zdjęciu to jest diodka led podświetlająca schowek przy gałce biegów. :) Ona nie ma żadnego znaczenia w klimie automatycznej.
A i sprawdź czy jak zmienisz klimę na automat to czy osiowanie ci przejdzie i body przyjmie
Zgadza się, są 3 siłowniki.
Osiowanie po przekładce jest najbardziej ryzykowne. Z Uconnect 5 miałem sytuację, że nawet po pomyślnym osiowaniu nie działało gniazdo USB i trzeba było ręcznie edytować bity w pliku konfiguracyjnym. Ale wtedy było wiadomo co miałem pozmieniać, bo było sporo info w sieci na ten temat. Tutaj jest gorzej. Jeśli osiowanie przejdzie, ale coś nie zadziała, nie wiadomo będzie co zmieniać w pliku konfiguracyjnym....
Planuję po zakupie wszystkich podzespołów najpierw nie rozkręcać auta, a jedynie wypiąć kostkę manualnej nagrzewnicy (D008 ze schematu) i podpiąć kostkę od kompletnej instalacji klimy automatycznej z luźnymi siłownikami, czujnikami, panelem sterowania. Jeśli auto przyjmie zmianę i luźna instalacja będzie próbowała sterować siłownikami - będę montował całość. Jeśli nie - wstrzymam się do rozwiązania problemu.
Kostka D008 jest gdzieś w okolicy prawej nogi kierowcy, więc jest możliwość w miarę lekkiego testu bez większego ryzyka napotkać problem już po przeróbce.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do ledów temat mam ogarnięty ;-). Ale za 200 to lamp raczej nie kupisz.
Już kupione 2 szt za 100zł. Oczywiście obudowy rozszczelnione po stłuczce. Chcę przełożyć i wkleić cały środek do moich lamp. Zakładam na to kolejne 100zł na materiały. Szukam też schematu bo jest chyba inna instalacja do zasilania ledów.
Aha, no ja stare lampy zostawiam nietknięte dlatego szukałem dobrych. Syf ze środka (tzn soczewki odbłyśników itp. po rozszczelnieniu trochę ciężko może być usunąć. Schemat jest na forum (Jack go wklejał) trzeba ciągnąc wiązkę z jednej lampy do drugiej, jak ma być tak jak fabrycznie to przez podszybie razem z ori przewodami, a że zasada sterowania jest inna to trzeba ogarnąć temat elektroniki. Sterowanie dziennymi/pozycyjnymi nie jest 5-12V na jednym pinie tylko 2 x 12V na dwóch pinach+ brak pozycji przy światłach mijania w starych lampach. No i kostki inne itp.
JackTheNight
03-02-2021, 15:15
Ja ogólnie klimy automatycznej za nic na świecie nie zmieniłbym na manulna. W manualnej to albo się
robi za ciepło zimą, albo za zimno latem.
Także mnie nikt nie przekona że manualna jest lepsza od automatycznej.
W manualnej ciągle trzeba coś kręcić, a to troche ciepłej, a to trochę zimniej - męczarnia.
W Automacie ustawiam temp. i nic mnie więcej nie interesuje, mam ustawione 21.5 i wiem że nie schlodzę zbytnio auta latem, jak ma to miejsce w klimie manualnej.
A miałem auta z manulna klima wcześniej i wiem jak to jest, nigdy bym nie zamienił automata na manual. To trochę tak jakbyście pisali ze pralka Frania jest lepsza od automatycznej :tongue, albo jakbyście pisali po co automatyczna pralka jak można na tarze prac.
Jeszcze ktoś wspominał że w Automacie nie grzeje jak temp. Nie osiągnie 50 stopni, no i tu się kłania instrukcja obsługi i jej brak czytania, wciskasz przycisk MAXDef i grzeje od samego początku. Nie mam żadnych argumentów za tym że manulna w czym kolwiek jest lepszy od automatycznej :) w niczym nie jest lepsza, a po drugie jak ktoś chce to może automat wyłączyć i jechać na manualnej, a w manualnej już na automat się nie włączy.
Dlatego nie dziwię się koledze co chce zmienić klimę na automatyczna, bo ja bez klimy automatycznej bym auta nie kupił, był to jeden z warunków przy zakupie auta.
Dokładnie to samo już wcześniej pisałem, tak samo uważam. W sumie to tak jak bym sam to napisał...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ale faktycznie klima manualna w niczym nie ustÄpuje automatycznej, moĹźe tylko trochÄ bardziej bajerancko wyglÄ
da automat.
Jakby w cenniku było odwrotnie, automat w standardzie a za wymianę na manual dopłata 1700 czytalibysmy dokladnienodwrotne wpisy...
Ja to nazywam syndromem golasa... było już wiele razy przy innych okazjach deprecjonowania wyposażenia bogatszych wersji przez właścicieli golasów... tu okazja znowu się nadazyla to co poniektórzy znów popłynęli...
Każdy jest na co innego wrażliwy w tym zmiany temperatury itp. Mi to wgl nie przeszkadza i nic nikomu nie deprecjonuję-dla ludzi różne rzeczy w życiu ważne. Druga strefa by mnie przekonała nawet jakbym miał dopłacić więcej bo taka jest moja realna potrzeba -mi ciepło a pasażerce zimno. Jedno tylko wiem ze na automacie po dłuższej jeździe zwłaszcza jak temperatura jest bliska umiarkowanej to jestem wyschnięty jak wiór. Nowsze może już tak nie mają i odłączaja sprężarkę ale stare które miałem przyjemność używać z jednej strony grzeją wysuszając powietrze a z drugiej w tym samym czasie chłodzą pozbawiając je parownikiem wgl resztki wilgoci. Jak myśleli o komforcie mogli pomyśleć i o tym.
JackTheNight
03-02-2021, 19:19
Jak myśleli o komforcie mogli pomyśleć i o tym.
Przecież można w trybie automatycznym wyłączyć sprężarkę, wiec jaki problem ? I ustawienie jest zapamiętywane, w te zimne dni
działa automat bez sprężarki. Więc jak zwykle wychodzi niedoinformowanie osób z manualną klimą :)
Jedno tylko wiem
Czyli jednak nie wiesz :)
Jeszcze ma ktoś jakieś argumenty, że tara do prania jest lepsza niż pralka automatyczna :) ?
No i dochodzimy do tego że automat nie zawsze jest automatyczny i też się trzeba naklikać. 90% kręcenia gałą to jest kierunek nawiewu i jest ona zawsze w tym samym miejscu bez patrzenia lewo prawo środek
i(wylączanie tych półautomatycznych funkcji które mnie kurzają i tu już na knefle trzeba patrzeć), temperatura rzadko. I chętnie bym ten panel klimy przerobił żeby nie decydował za mnie. Ale tak jak mówię każdy potrzebuje coś innego np. tempomat - wielu chce go dokładać a korzyści z niego mega rzadkie. Przez trzy lata skorzystałem mniej niż 10 razy. Z klimą jest jednak tak że dopłata czy pakiet to jeszcze relatywnie niewiele w stosunku do otrzymanych gratów. A w tempomacie wołanie tysiaka w zasadzie tylko za drut i guzik wygląda słabo
JackTheNight
03-02-2021, 21:31
marx30 daj już spokój, pralka Frania nie będzie nigdy lepsza niż automat :) W pralce automatycznej też trzeba nieraz coś kliknąć,
ale zdecydowanie jest lepsza i mniej obsługowa, niż pralka Frania. Dobra kończymy tą dyskusje, ja wolę automat, ty wolisz manual i tak już
jest, każdy lubi co innego :)
Dobra teraz czekamy na postępy kolegi D1M1TRY :)
Ja to nazywam syndromem golasa... było już wiele razy przy innych okazjach deprecjonowania wyposażenia bogatszych wersji przez właścicieli golasów...
Coś w tym jest, ale podobnie działa też w drugą stronę: Człowiek, który wydał na coś pieniądze, zwłaszcza duże, ma tendencję do przekonywania samego siebie, że tego właśnie potrzebował, jest zadowolony i podjął mądrą decyzję (bo przecież jest mądry). :crazy:
jacekviola
04-02-2021, 11:36
Ja to nazywam syndromem golasa... było już wiele razy przy innych okazjach deprecjonowania wyposażenia bogatszych wersji przez właścicieli golasów... tu okazja znowu się nadazyla to co poniektórzy znów popłynęli...
przesadzasz.
Mam Lounge z automatyczną i co? I tak działa w trybie manualnym. Automat mnie wnerwia.
Mialem także VEctrę C z automatyczną - po paru dniach jezdzenia w trybie automatycznym przestawialem się na tryb manualny.
A najgorszy automat jaki mialem to Laguna 2. Do tego awaryjna jak skurczybyk.
także... nie generalizuj. Każdy ma swoje preferencje i nie muszą zalezec od tego czy go stać na lepszą wersję czy nie. Są tacy ktorzy swiadomie kupują tanszą wersję bo wiedzą ze im pewne luksusy są najzwyczajnie zbędne. Tak kiedys zrobilem z BravoII - swiadomie kupilem wersję BEZ RADIA bo wiedzialem jakim gównem jest fabryczne radio i wsadzilem dość dobrą swoją jednostkę 1DIN.
także... nie generalizuj. Każdy ma swoje preferencje i nie muszą zalezec od tego czy go stać na lepszą wersję czy nie.
No niby zgoda, tylko po co wypowiedzi w tonie: âautomat to zło, tylko manual, bo najlepszy na świecieâ?
podobnie działa też w drugą stronę: Człowiek, który wydał na coś pieniądze, zwłaszcza duże, ma tendencję do przekonywania samego siebie, że tego właśnie potrzebował, jest zadowolony i podjął mądrą decyzję (bo przecież jest mądry).
No niekoniecznie ma to przełożenie w druga stronę, chociaż wykluczyć nie mogę. W moim przypadku jest tak, ze jak po wyjeździe z salonu włączyłem klime na auto tak do tej pory chodzi non stop w trybie auto, a reguluje tylko temperaturę w zakresie między 22 a 24... i tak czytam te peany nad manualem i wmawianie jaki to on świetny i lepszy od automatu i próbuje mimo wszystko jakoś to przełożyć na swoje potrzeby i preferencje to nijak nie idzie tego zrobić...
Natomiast gdyby przy każdym wychwalaniu czegokolwiek na tym forum zostały dodatkowo użyte słowa âja tak uważamâ, âwedług mnieâ itp to nie byłoby miejsca na takie gownoburze, ale nie, po co, lepiej mlnapisac w tonie âzimnie gowno smakuje lepiej nic ciepłe bo takâ... (a to ostatnie dokładnie obrazuje to o co kruszymy kopie...)
JTN miał racje aby zbastowac, co niniejszym czynie...
nightingale79
15-02-2021, 16:01
ja mam automatyczną i bardzo to lubię. Natomiast denerwuje mnie to że przy długotrwałej jeździe spada mi jej wydajność. I chyba nie jest to odosobniony przypadek bo nie tylko ja o tym pisałem tu na forum już wcześniej.
Natomiast denerwuje mnie to że przy długotrwałej jeździe spada mi jej wydajność. I chyba nie jest to odosobniony przypadek bo nie tylko ja o tym pisałem tu na forum już wcześniej.
Potwierdzam; podczas dłuższej jazdy np przy grzaniu kabiny temp stopniowo się obniża- robi się chłodniej, Przy klimie w lecie, temp w aucie się powoli podnosi, czyli robi się za ciepło. Nastawy temp. nie ruszane po jakimś czasie przestają być rzeczywiste....
krowka1978
16-02-2021, 09:48
Czy kiedyś już nie było, że jest błąd w oprogramowaniu klimy?
marwil73
16-02-2021, 12:26
Potwierdzam; podczas dłuższej jazdy np przy grzaniu kabiny temp stopniowo się obniża- robi się chłodniej, Przy klimie w lecie, temp w aucie się powoli podnosi, czyli robi się za ciepło. Nastawy temp. nie ruszane po jakimś czasie przestają być rzeczywiste....
Czy kiedyś już nie było, że jest błąd w oprogramowaniu klimy?
Tutaj chyba coś o tym było #61 https://fiatklubpolska.pl/ogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536/ogrzewanie-problem-39563/5
To samo mam, w zimie przy dłuższej jeździ robi się zimno po prostu a w lecie spada wydajność klimy. Z tym że jeśli chodzi o lato i klimę to muszą to być konkretne odcinki po pareset km. Tylko pytanie czy sama aktualizacja coś daje, nikt się jeszcze nie wypowiedział. O temacie sobie przypominam jak jadę w dalszą trasę, a że większość kręcę odcinki do 50km na raz to zapominam o temacie. W przypadku lata i klimy wystarczy auto zgasić i odpalić i znów lecą kostki lodu z nawiewów.
U mnie ten efekt nie występuje ale nie wiem czy mi przypadkiem na przeglądzie kiedyś nie aktualizowali...
Dzwoniłem do ASO i po nr VIN według serwisówki nie ma aktualizacji sterownika klimatyzacji, może być po podłączeniu Witech-a. Aktualizacja jeśli będzie to w cenie diagnostyki tj. ~160zł. Ja o tym problemie przypominam sobie na długich wyjazdach, a taki miałem ostatnio [paręset km] w tamte wakacje:tongue Pytałem się serwisanta z którym rozmawiałem czy się spotkali z takim problemem w Tipo z automatyczną klimą, to mi odpowiedział że nie i że mi raczej tak nie pomoże skoro jak przyjade do nich to problemu nie będzie chyba że pojazdę do ASO do 3 miasta;-)
JackTheNight
16-02-2021, 22:41
Muszą ci się steyr podłączyć Witechem, wtedy aktualizacja się im pojawi dla klimy.
Maniek_wroc
17-02-2021, 07:51
A ktoś już aktualizował i może potwierdzić że działa?
Ja kibicuje koledze. Może dla niektórych być to bezsensownym zabiegiem, ale czego się nie robi dla własnej satysfakcji. Jego czas jego kasa jego auto. Sam bym się tego nie podjął, a jak zadziała będzie pierwszym co zmienił manuala na automat w tipo bieda edyszon ;) Czekam na dalsze kroki. Pozdro
Ja kibicuje koledze. Może dla niektórych być to bezsensownym zabiegiem, ale czego się nie robi dla własnej satysfakcji. Jego czas jego kasa jego auto. Sam bym się tego nie podjął, a jak zadziała będzie pierwszym co zmienił manuala na automat w tipo bieda edyszon ;) Czekam na dalsze kroki. Pozdro
Dziękuję, na razie zrealizowałem elektryczne podgrzewane lusterka, podzespoły do klimy automatycznej będę powoli kupował w marcu. Myślę, że w kwietniu już będę robił pierwsze testy.
Akima1985
08-03-2021, 12:40
Dziękuję, na razie zrealizowałem elektryczne podgrzewane lusterka, podzespoły do klimy automatycznej będę powoli kupował w marcu. Myślę, że w kwietniu już będę robił pierwsze testy.
Witam mam pytanie bo mam TIPO w wersji tipo jestem na etapie elektrycznych szyb z tyłu i zastanawiam się nad lusterkami elektrycznymi mam rozumieć że jak wymienię wiązki w drzwiach to wszystko będzie działać ??
z tyłu wiązka jest wykastrowana i nawet po wymianie w drzwiach i tak brakuje kabli w słupku przynajmniej tak mi się wydaje po przeliczeniu pinów w obecnej kostce która wychodzi ze słupka.
Pozdrawiam
Szukam ,panelu sterowania do klimy manualnej Fiata Tipo 1,4 41958 ,problemem jest zapadające lewe pokrętło zimne/ciepłe pokrętło i linka
D1M1TRY, sądząc po braku odpowiedzi przez 3,5 roku, zarzuciłeś temat. A szkoda...
Zibi_Nie_Boniek
17-11-2025, 18:28
Ale są trzy, zobacz na schemat : N80, N81 i N82. Jeden to powietrze recyrkulacja powietrza, drugi rozdział powietrza, a trzeci od mieszania
powietrza zimno z ciepłym. Ale to bez znaczenia bo i tak wszystkie są w bloku nagrzewnicy , pomyliłem się wcześniej :)
Czujnik nasłonecznienia jest tylko jeden, to co ty zaznaczyłeś jako 1 na zdjęciu to jest diodka led podświetlająca schowek przy gałce biegów. :) Ona nie ma żadnego znaczenia w klimie automatycznej.
A i sprawdź czy jak zmienisz klimę na automat to czy osiowanie ci przejdzie i body przyjmie
Tak na prawde 2 termistory są już osadzone w nagrzewnicy od automata. Wiec potrzebny jest tylko jeden do monitorowania rzeczywistej temperatury w kabinie ktory jest wpiety w desce po lewej stronie i ten natężenia promieniowania. Ten poniżej panelu klimy to dimming sensor, zwykły fotorezystor wpływający na moc podświetlenia deski oraz załączenie automatycznej świateł mijania.
Zibi_Nie_Boniek
18-11-2025, 10:50
Niech ktoś mi podpowie. W złączu D008 wiązki manualej klimatyzacji, przewód żółto-czerwony, który nie jest wykazany na schemacie użyczonym przez @JackTheNight to odpowiada za sasilanie podświetlenia panelu, tak?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.