Zobacz pełną wersję : 1.4tjet S&S akumulator
Cześć,
ktoś wymieniał lub ktoś się orientuje jaki akumulator jest stosowany w 1.4tjet z S&S z 2017r? Jakie parametry ma mieć akumulator. Tak wiem że na starym są oznaczenia, ale potrzebuje coś poszukać na już jakiegoś aku bo org. padł.
krowka1978
13-11-2020, 23:30
Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
Czyli fabrycznie nie są stosowane AGM czy EFB? Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.
Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
Nie przesadzaj, nie takie wygórowane te parametry. 40Ah to miałem w Matizie, diesle ~2,0l mają pomiędzy 70-80Ah.
Steyr, tylko nie rozumiem dlaczego mojego akumulatora nie potrafię nigdy załadować do pełnego. To samo ma syn w Yarisie. Niby ładowanie jest dobre, a ciągle jeżdzi niedoładowany. Mimo iż dużo jeżdzi. Nawet serwis zwrócił na to uwagę. Trasa nad morze i dalej mało.
Na te pytania polecam kanał MR akumulator na yt... dowiesz się nawet więcej...
rajtkezjusz
14-11-2020, 00:48
Kup EFB o odpowiednim prądzie rozruchowym i pojemności. Fabrycznie pakowane są Heavy Duty, czyli "wzmocnione" kwasówki.
o kurcze :) ostatnio myślałem o swoim w 500X i też znalazłem moje posty ,popatrzyłem na informacje od producentów i są wprost podane, że gdy był EFB to EFB lub AGM ,a jeśli AGM to tylko AGM . W AVEO miałem AGM i kupiłem EFB (cena robiła swoje wtedy) no i AVEO nie było tak okomputerowane jak te nasze dzisiejsze pojazdy . Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .
Akumulatory klasy HD
Od akumulatorów klasy HD (Heavy Duty – wytrzymałe, do długotrwałej pracy) dla ciężarówek, wymaga się:
• odporności na wstrząsy, 2 razy większej niż wymagają normy europejskie;
• odporności cyklicznej, 4 razy większej niż w akumulatorach standardowych;
• odporności na głębokie rozładowanie;
• długiej „żywotności”;
• wysokiego prądu rozruchowego w niskich temperaturach.
Z powyższych względów, większość akumulatorów tego typu jest wykonywanych jako otwarte, z możliwością uzupełniania wody. To nie brak nowoczesności a konieczność sprostania wymaganiom.
jaroslawrak
14-11-2020, 01:32
Znalazłem zamiennik z Varty EFB N60 60Ah 640A a ten org ma tylko 450A.
Spokojnie możesz taki założyć,a jak nie używasz S&S to Silver Dynamic 63AH 610A też wystarczy.
Heavy duty w przypadku mojego akumulatora to tylko ładnie brzmi. Padł po 3 latach i 72kkm nagle i nieoczekiwanie, podjechałem pod sklep 2km od domu wyszlem po 5 min i już nie odjechałem. A rano byłem 50km od domu z 4 miesięcznym synem w szpitalu, jakby się wtedy wysral to byłoby ciekawie. Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V. Ale odpalał bez problemu. Odcinki jezdzone praktycznie min 20km. A od ok 2 tygodni nie działał SS i napięcie ładowania było stałe ok 14V.
Jeszcze sprawdzę zaraz spadek napięcia przy próbie rozruchu czy czasem jakąś masa się nie poluzowała, ale to byłoby dziwne że ot nagle bez żadnych wcześniej objawów.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
14-11-2020, 08:47
Mój pierwszy HD nie wytrzymał gwarancji, ładował się do maks około 65%.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czy nasze auta TIPO /500X mają rekuperacje z alternatora czy nie ? Jeśli mają to może i AGM potrzeba ,jeśli nie to EFB wystarczy . Sam się zastanawiam ,bo cena już ta się nie różni jak 5 lat temu ,ot ok 120 zł różnicy .
Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz? Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
Jeżeli na aku byłoby AGM, to sprawa jasna.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam voltomierz zamontowany i od dobre pół roku po dłuższym postoju czyli po nocy praktycznie zawsze na aku napięcie było lekko poniżej 12v ok 11, 8V.
Jeszcze nie tak źle. Ja już przestałem mierzyć...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie rozumiem po co do tego silnika tak wysoka pojemność, jak do diesla. Rozumiem, że duży pobór prądu. Ale alternator jeszcze go musi nadążyć naładować
60 jak do dizla? U mnie w 1.4 siedzi 72Ah, a altek 150A jak w MJ 2.0 :smile: Prądu nigdy za mało. Kolejny raz ktoś pisze o "nadążaniu ładowania". Przecież teoretycznie musi doładować po rozruchu te same Ah co w mniejszym, więc?
Dziś po 30min prób odpalania za pomocą kabli od Bravo 2 1.4tjet poległem, wku... iony wykrecilem aku i pojechałem innym autem po akumulator. Pan w sklepie sprawdził mi prąd rozruchowy i z 450A przyrząd pokazał 77A[emoji849] Czyli denat. Spektakularnie się skończył, bo wczoraj jeszcze z kabli odpalił. Dziś jedynie laweta lub na pych[emoji38] Zakupiłem aku Varta N60 EFB 60Ah 640A. Wymiarowo w pełni zamienny z org. Oryginalny HD ma 63Ah i 450A. Po wymianie aku auto odżyło od razu. W sumie auto było bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info dla następnych poszkodowanych.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
14-11-2020, 12:50
bez akumulatora ok 1h i wszystko działa, nie trzeba nic kodować kombinować z radiem i itp info
Zamki i szyby trzeba, co prawda zamki idą z automatu, gdy ktoś pilotem otwiera i zamyka ;-) Co do radia, to zależy co w acie siedzi. U mnie potrafi z ustawień navi i czegoś tam jeszcze coś zgubić.
rajtkezjusz
14-11-2020, 13:02
Przecież napisałem, że jest zwykła wzmocniona kwasówka, czyli HD. Po co mieszasz?
Przybliżam temat - od tego jest forum . Forum nie jest od pouczania ,a od wymiany wątpliwości ,doświadczeń .
mirekprv
14-11-2020, 20:23
tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body.
Czy można jakoś sprawdzić te parametry i je zmodyfikować?
krowka1978
14-11-2020, 20:34
Czy można jakoś sprawdzić te parametry i je zmodyfikować?
Parametry pokazuje AlfaOBD, nie sprawdzałem, czy da radę zmienić.
harry.wesoly
14-11-2020, 21:04
Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
Zakup przemyślany, mi się przyda.
Steyr, pewnie wykończyłeś aku walcząc z wiązką od haka �� Ja już mojemu nie ufam. Zastanawiam się tylko czy wyłączając s&s nie trzeba zmieniać nic w body np dotyczącego ładowania itp. Teraz na 11.11 kupiłem sobie z ali coś takiego:
US $64.79 46%OFF | Urządzenie do uruchamiania awaryjnego samochodu Baseus 12000mah 1000A przenośny rozrusznik awaryjny Power Bank 12V Auto Booster urządzenie zapłonowe akumulator do samochodu
https://a.aliexpress.com/_BPhUCE
Zakup przemyślany, mi się przyda.
W moim przypadku nawet podłączając zewnętrzny akumulator z uruchomionym silnikiem w drugim aucie nie odpalił za pomocą przewodów, więc jak Cię spotka podobna awaria jak mnie to podejrzewam ze ten Powerbank również może mieć problem.
giannini
14-11-2020, 23:22
W moim przypadku nawet podłączając zewnętrzny akumulator z uruchomionym silnikiem w drugim aucie nie odpalił za pomocą przewodów, więc jak Cię spotka podobna awaria jak mnie to podejrzewam ze ten Powerbank również może mieć problem.
Pewnie ten za 250, - zeta od chińczyka uruchomi tylko skuter, ale podobnym profi sprzętem, odpaliłem Combo diesela. Stał 10 godzin z włączonymi światłami mijania i aku już nawet nie zapalił kontrolek na desce. Po podłączeniu takiego startera o wielkości 4 paczek papierosów, odpalił od strzała. Nawet nie chciałem próbować, a później zbierałem szczękę z chodnika. :smile:
harry.wesoly
14-11-2020, 23:30
Steyr w Twoim przypadku napewno nie ale Twoje aku umarło. Ja to kupiłem bo mam dwa auta, fuat mój garażowany, do pracy jadę pierwszy. Drugi astra g żony pod chmurką. Kupione dla żony bo wychodzi do pracy na ostatnią minutę więc po szkoleniu w razie W ogarnie sama bez budzenia sąsiadów. Czy ten za 250 da radę? Nie wiem, kupiłem za 160 na 11.11 a firmie baseus jakoś ufam. Czas pokaże. Po za tym szwendamy się po namiotach, za granicą to jakieś minimum komfortu psychicznego jest.
Zamiana na EFB jest ok, tylko trzeba dobrać najlepiej identyczne parametry, bo są one wbite w Body. Jeżeli będzie większy prąd rozruchowy, to nic nie szkodzi. Pojemność jest ważna i musi być zbliżona.
Mam fabrycznie 50Ah a chce wstawić 65Ah EFB, dobrze wnioskuje, ze powinienem coś w body pozmieniać? Nie wystarczy plug and play tylko wymienić?
Mam fabrycznie 50Ah a chce wstawić 65Ah EFB, dobrze wnioskuje, ze powinienem coś w body pozmieniać? Nie wystarczy plug and play tylko wymienić?
Masz 1.4tjet w wersji Lounge z 2017 z S&S? Bo ja tak i u mnie org. był 63Ah i 450A auto z lutego 2017r. Zamontowałem 60Ah i 650A EFB nic nie zmieniałem, wszystko działa włącznie z S&S. Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.
Mam z fabrycznym lpg i w ogole bez start stop, dlatego oryginalnie 50Ah siedzi...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sprawdzałem wczoraj w Mes-ie w każdym sterowniku nie ma żadnej opcji żeby cokolwiek zmieniać jeśli chodzi o parametry akumulatora.
Było wcześniej napisane ze jakieś opcje do aku są dostępne w alfaobd i dlatego chciałbym się upewnić w tej kwestii, czy i co ewentualnie musiałbym zmienić... bo to trochę inne różnice 63 i 60 a 50 i 65...
Szukam i szukam w alfie jakiejkolwiek i formacji o pojemności aku ale nic nie umiem znaleźć, noga jestem z alfy, gdzie tego szukać?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Szukajcie a znajdziecie, czy to to?
Jak wstawię 65Ah EFB to zmienić tu ustawienie na 63Ah? Dla przypomnienia, teraz mam 50Ah...
O tu zrzut ekranu opcji
Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
O tu zrzut ekranu opcji
Dodatkowo nurtuje mnie pytanie, jak i czy te zmiany rodzaju aku wpływają na jego ladowanie itp.?
Wyboru wielkiego nie ma, zmieniasz w sterowniku aku na większy [pojemność aku] i z tej racji może więcej go ładuje [nie skacze tak napięcie ładowania podczas jazdy, lub z mniejszą częstotliwością]. Te zmiany są możliwe za pomocą AlfaOBDII w wersji darmowej?
Ja mam licencjonowana... czekam na więcej info od tych co to robili lub znają temat szerzej lub bardziej obcykana są z alfyobd...
Ciekawi mnie również jaki wpływ i na co ma ta zmiana...
Dzięki Kolego... Kupiłem ten sam. Pasuje idealnie. Stary na razie zostawiłem... bo od startera (podobna chińska zabawka tylko sprzed 5 lat - dostałem w prezencie i kilka razy już była w użyciu pomagając znajomym odpalić i motor i samochody) odpalił. Podłączyłem pod AlfaOBD - rozładowany do 0. Po 8 km załadował się w 3%. Jutro znajomi biorą go do próby renowacji - zobaczymy co zdziałają. Auto 3,5 lat - 63 tys km. Co ciekawe nowy akumulator załadowany był w 86%. Pewnie trochę leżał. Co do tej ładowarki za 500 zł już miałem zamawiać... ale to się średnio opłaca (skoro akumulator kosztuje ok 400 zł i przejeździ 3 lata). Klemy odpięte były z 15 minut bo myślałem, że ta opaska materiałowa spinająca akumulator od góry jest na rzepy ... :lol: i usilnie starałem się ją rozpiąć. (ciężki dzień chyba miałem). Po podpięciu nowego, żadnych błędów... wszystkie ustawienia, w tym radia i navi bez zmian. Żadnych pojemności w oprogramowaniu nie zmieniałem.
Ok, ogarnąłem temat. Pacjent tipo tjet z fabrycznym lpg i aku 50Ah bez stary stopu. Przyczyna: duże spadki napięcia i terkotanie zegarów niemal przy każdym uruchamianiu, akumulator dużo poniżej parametrów z etykiety, duża rezystancja wewnętrzna.
Zakupiłem i wstawiłem amega efb 65Ah 650A (taki odpowiednik fiatowskiego 63Ah hevyduty do tjet z start stop). Wymienić musiałem tez plastikową wkładkę pod aku, bo nowy jest większy od poprzednika (stary długość ok 200 a nowy 242, szerokość i wysokość te same), numer podkładki pod większy aku: 52032337 koszt ok 38zl w ASO i tydzień czekania na dostawę z Włoch...
Po wymianie zmieniłem przez alfaobd w konfiguracji pojazdu akumulator na 63Ah hevyduty (wybór ograniczony do zdefiniowanych na liście a ten był najbliższy) i na wszelako osiowanie (alfą osiuje znacznie szybciej nie mes i nie wymaga w trakcie podłączania niebieskiej przejściówki)
Sprawdzałem bity przed i po zmianie aku i po zmianie 6 bitów zmienia swoją wartość...
Ciekawe czy to wpływa na zmiane sposobu ładowania aku...
Wynik: problemy rozwiązane... mrozy mozecie nadchodzić...
pietics w aku Varta/Bosch [to ta sama fabryka] sprawdzisz datę produkcji akumulatora po kodzie nabitym na aku. Mi się trafił w miarę świeżak bo z sierpnia 2020r.
https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1542-data-produkcji-akumulatora-varta-bosch-centra
Dzięki Kolego... Kupiłem ten sam. Pasuje idealnie. Stary na razie zostawiłem... bo od startera (podobna chińska zabawka tylko sprzed 5 lat - dostałem w prezencie i kilka razy już była w użyciu pomagając znajomym odpalić i motor i samochody) odpalił. Podłączyłem pod AlfaOBD - rozładowany do 0. Po 8 km załadował się w 3%. Jutro znajomi biorą go do próby renowacji - zobaczymy co zdziałają. Auto 3,5 lat - 63 tys km. Co ciekawe nowy akumulator załadowany był w 86%. Pewnie trochę leżał. Co do tej ładowarki za 500 zł już miałem zamawiać... ale to się średnio opłaca (skoro akumulator kosztuje ok 400 zł i przejeździ 3 lata). Klemy odpięte były z 15 minut bo myślałem, że ta opaska materiałowa spinająca akumulator od góry jest na rzepy ... :lol: i usilnie starałem się ją rozpiąć. (ciężki dzień chyba miałem). Po podpięciu nowego, żadnych błędów... wszystkie ustawienia, w tym radia i navi bez zmian. Żadnych pojemności w oprogramowaniu nie zmieniałem.
Więc stary - oryginalny akumulator był reanimowany. Efekt: po włożeniu i przejechaniu krótkiego odcinka pokazywał 82 % naładowania. Po trzech dobach stania naładowanie spadło do 54%. Po kolejnym dniu do 51%. Auto odpala bez problemu. Po przejechaniu ok 8 km akumulator doładował się do 56 %. Nowy wygrzewa się w ciepełku. Na razie wykończę oryginała do spodu. Zobaczę co będzie po dłuższej trasie.
Na czym ta reanimacja polegała? Ja swój org. oddałem przy kupnie nowego aku, pewnie wiele by z niego nie było skoro miał ok 20% wartości prądu rozruchowego z naklejki.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
kaucja 30 zł więc poszukam jakiegoś rupiecia ... podpięli go pod wolne ładowanie na dwie doby...
Killer King
06-02-2021, 21:34
Więc stary - oryginalny akumulator był reanimowany. Efekt: po włożeniu i przejechaniu krótkiego odcinka pokazywał 82 % naładowania. Po trzech dobach stania naładowanie spadło do 54%. Po kolejnym dniu do 51%. Auto odpala bez problemu. Po przejechaniu ok 8 km akumulator doładował się do 56 %. Nowy wygrzewa się w ciepełku. Na razie wykończę oryginała do spodu. Zobaczę co będzie po dłuższej trasie.
Sorki za odgrzebanie trupa, ale w jaki sposób sprawdziłeś, że naładowanie aku było np. 82%
harry.wesoly
06-02-2021, 21:45
Przez kabel i oprogramowanie np kabel viakena i alfaobd, jak tak sprawdzałem.
Sorki za odgrzebanie trupa, ale w jaki sposób sprawdziłeś, że naładowanie aku było np. 82%
Jak masz S&S i jeśli jest aktywny a auto nie gaśnie, tzn. że nie ma spełnionego m. in. warunku że aku musi być naładowany w min. 75% jak dobrze pamiętam jak nie masz możliwości podglądu przez zewn. interfejs.
harry.wesoly
07-02-2021, 11:43
Oczywiście są też inne warunki jakie auto musi spełnić aby S$S zgasiło silnik np muszą być zapięte pasy bezpieczeństwa a auto musi się zatrzymać na równej nawierzchni a nie np na wzniesieniu itp itd. Odsyłam do instrukcji.
sorki za odgrzebanie trupa, ale w jaki sposób sprawdziłeś, że naładowanie aku było np. 82%
alfaobd
harry.wesoly
06-03-2021, 16:36
39931
39932
39933
brylancik13
06-03-2021, 16:48
Czy w 1.4 95 bez start stop da się AlfąOBD sprawdzic stan naładowania Aku?
JackTheNight
06-03-2021, 18:31
Da się, w Stan/Usterki i przeczytaj Stan - tam na liście się pokaże stopień naładowania aku.
A nie sprawdziłem tylko z S&S jest ta wartość na liście : IBS Stan naładowania akumulatora: 83 %
Jak nie ma S&S to ta wartość się nie pojawi. :)
harry.wesoly
06-03-2021, 18:36
Czy w 1.4 95 bez start stop da się AlfąOBD sprawdzic stan naładowania Aku?
U mnie mogę sprawdzić stopień naładowania akumulatora tylko gdy SS mam włączony. Jak chcę sprawdzić to muszę SS włączyć i zrobić osiowanie, wówczas pokazuje procentowo. Jak to jest w autach bez SS nie wiem.
Inna kwestia, właśnie wróciłem z garażu, bawiłem się alfą. W kwestii akumulatora to fizycznie w moim aucie jest 63Ah 450A (z salonu miałem SS, bez gazu) Z ciekawości sprawdziłem co mam ustawione w Alfie i zdziwko bo w algie miałem ustawiony akumulator na H5 flodded Tak sobie myślę dlaczego? Auto bywało na serwisach a ze swojej strony to kiedyś wyjmowałem aku i je ładowałem w domu. Nic w alfie nigdy nie grzebałem po za wyłączeniem programowo na stałe start stopu. Tak więc zmieniłem ten parametr na 63Ah 450A tak jak na chłopski rozum powinno być.
Kolejna kwestia to pamiętałem, że jako że auto ma start stop to ma tzw inteligentny alternator. Jako że SS mam wyłączone a aku bardzo często bywało niedoładowane, kiedyś SS działał parę dni po czym był spadek na aku i znowu nie działał, to postanowiłem że w alfie wyłączyłem inteligentny alternator Jak myślicie, dobrze zrobiłem? czy on musi być włączony mimo braku SS? Zrobiłem to opcją w alfie w zmianie konfiguracji auta- Intelligent Alterntor Module (IAM) Unit
Może to uchroni mój nędzny akumulator, który do tej pory zawsze oscylował w okolicy 80% nawet po dłuższej trasie, przed nagłym zgonem i zacznie się on w końcu porządnie ładować?
Czy może po zmianie na 63Ah inteligentny alternator pozostawić nadal włączony???
https://autokult.pl/25130,system-inteligentnego-ladowania-akumulatora-musisz-wiedziec-o-jego-istnieniu-przed-wymiana-baterii
harry.wesoly
15-03-2021, 21:08
Kurde nie dość że akumukator zamiast na 63Ah miałem na h5 flodded to typ alternatora niezdefiniowany zamiast 120. Powoli się nie dziwię że ten mój akus na umarciu jest. Z ciekawości zajrzałem w engine type i mam ustawione na
40047
A możliwości są takie:
40048
40049
Ale tu nic nie zmieniałem i nadal mam v6 3,6L :cool:
Skąd takie zmiany w moim body?
krowka1978
15-03-2021, 21:23
Wiele razy pisałem, że ten program bzdury pokazuje. Zrobiłeś przed eksperymentami kopię konfiguracji? Ciekawe na co rzeczywiście pozmieniałeś :lol: Marne są szanse, że źle ustawili konfigurację samochodu w fabryce.
Te dane opisowe pochodzą z programu, nie body, AOBD pokazuje co mu zaimplementowali na podstawie czegoś tam :food:
Do mojego w 2 miejscach pokazuje silnik 1.4 MA i 2.4 :tongue Jeżeli ktoś lubi eksperymentować z nieznanym, to AOBD jest w sam raz :food:
Kurde nie dość że akumukator zamiast na 63Ah miałem na h5 flodded to typ alternatora niezdefiniowany zamiast 120. Powoli się nie dziwię że ten mój akus na umarciu jest. Z ciekawości zajrzałem w engine type i mam ustawione na
40047
A możliwości są takie:
40048
40049
Ale tu nic nie zmieniałem i nadal mam v6 3,6L :cool:
Skąd takie zmiany w moim body?
Te aku ogólnie są cienkie, znajomemu w Tipo 1.4tjet padł przy 17kkm po 4 latach.
harry.wesoly
20-03-2021, 13:13
Dziś na 9 dni przed końcem gwarancji fabryczny Mutlu umarł, test w pobliskim warsztacie to potwierdził. Kupiłem Varta Blue Dynamic N60 60Ah 640A EFB. Fajnie bo trafiła mi się sztuka z lutego 2021 :cool: Poszło zgłoszenie do aso ale już mi sygnalizują że po dostarczeniu im mutlu do testu to w najlepszym wypadku dostanę nowy aku a nie zwrot kasy także poszło też zlecenie o zwrot bezpośrednio do fca. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mutlu nie wytrzymał 2 lat choć był doładowywany. 40093
Dziś na 9 dni przed końcem gwarancji fabryczny Mutlu umarł, test w pobliskim warsztacie to potwierdził. Kupiłem Varta Blue Dynamic N60 60Ah 640A EFB. Fajnie bo trafiła mi się sztuka z lutego 2021 :cool: Poszło zgłoszenie do aso ale już mi sygnalizują że po dostarczeniu im mutlu do testu to w najlepszym wypadku dostanę nowy aku a nie zwrot kasy także poszło też zlecenie o zwrot bezpośrednio do fca. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mutlu nie wytrzymał 2 lat choć był doładowywany. 40093
Mój miał 77A podczas testu:redface: Czyli raczej nie ma reguły, czy się doładowywuje czy nie. Mój padł po 3,5r nigdy nie ładowany dodatkowo. Mam tą samą Vartę i też mi się trafiła świeża sztuka.
mechanizator9
20-03-2021, 14:58
Dziś na 9 dni przed końcem gwarancji fabryczny Mutlu umarł, test w pobliskim warsztacie to potwierdził. Kupiłem Varta Blue Dynamic N60 60Ah 640A EFB. Fajnie bo trafiła mi się sztuka z lutego 2021 :cool: Poszło zgłoszenie do aso ale już mi sygnalizują że po dostarczeniu im mutlu do testu to w najlepszym wypadku dostanę nowy aku a nie zwrot kasy także poszło też zlecenie o zwrot bezpośrednio do fca. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mutlu nie wytrzymał 2 lat choć był doładowywany. 40093
To ciekawostka bo mi w jednym salonie (nie ASO) powiedziano, że akumulator w pewnym sensie ma ograniczenia gwarancyjne i nie podlega pełnej 2 letniej gwarancji tak jak samochód.
Nie marudzono nic jak to zgłaszałeś?
Mi oczywiście ASO wymieniło bo mam od nowości problemy z pojawiającymi się komunikatami informującymi o różnych usterkach i akumulator wykazywał 50% parametrów, nawiasem mówiąc nie usunęło to usterki.
harry.wesoly
20-03-2021, 16:12
Nie wiem czy się uda zgłosiłem zobaczymy.
krowka1978
20-03-2021, 23:02
To ciekawostka bo mi w jednym salonie (nie ASO) powiedziano, że akumulator w pewnym sensie ma ograniczenia gwarancyjne i nie podlega pełnej 2 letniej gwarancji tak jak samochód.
Czyli kit wcisnęli.
Gdy będę szukał nowego akumulatora, to na pewno kupię jakąś wzmocniona 50 AH, bez używania start stop. Znajoma ma 45 AH i bez problemu zapala w mrozy. Znacznie tańszy i podejrzewam, że wystarczy na lata.
Gdy będę szukał nowego akumulatora, to na pewno kupię jakąś wzmocniona 50 AH, bez używania start stop. Znajoma ma 45 AH i bez problemu zapala w mrozy. Znacznie tańszy i podejrzewam, że wystarczy na lata.
Przynajmniej na 4 lata da radę , chociażby ten .
https://www.akumulatory24.pl/varta-silver-c6-52ah-520a-p-27.html
harry.wesoly
21-03-2021, 09:32
Miał być silver dynamic d15 63Ah 610A ale ten efb był o 65 zł droższy więc uległem. Z tymi cenami w necie to jest wariatkowo bo np na allegro ten d15 w jednym tylko sklepie potrafi mieć różne ceny np 270 a na innej 370 a w obu produkcja np 2019. Mi zależało na jak najświeższym. W pełni się zgadzam że ten efb to chyba przerost formy nad treścią w tipo bez ss aktywnym i zwykła kwasówka byłaby dobra.
Też dołożyłem do EFB, z racji Ynteligentnego alternatora.
A ja w ogole nie mam ss i inteligentnego ładowania a wziąłem efb bo ma lepsze parametry i łatwiej się ładuje, chętniej prad przyjmuje mówiąc najprościej...
Czy w T-Jet zawsze były takie parametry akumulatora ? .Ten 2020 40126
harry.wesoly
23-03-2021, 21:53
11.2018 były tylko mutlu a nie inci
Czyli jest szansa że ten jest lepszy od tych pierwszych :confused:, i pół roku dłużej pożyje :lol:
Killer King
20-09-2021, 07:59
Właśnie poszedł się edolic akumulator. Wczoraj podłączyłem pod ładowarkę, niby nic, wszystkie ok jak zawsze. Rano komunikat S&S niedostępny i ładowanie 3 kreski. Wtyczka wpięta poprawnie.
S&S używany od święta.
Jadę do ASO niech zbadają napięcia pod obciążeniem.
Jacek K.
20-09-2021, 11:18
Wczoraj podłączyłem pod ładowarkę, niby nic, wszystkie ok jak zawsze.
Napisałeś "jak zawsze". Czy to oznacza, że często musiałeś podładowywać akumulator? Jak długie były okresy postoju? Roczny akumulator i takie problemy, już się boję ...
krowka1978
20-09-2021, 11:34
Roczny akumulator i takie problemy, już się boję ...
W czym problem? Na gwarancji wymienią i na nowo ta będzie szła.
Jacek K.
20-09-2021, 11:45
"Problem" w jakości i przyczynie. Gwarancja kiedyś się skończy ... nie jestem pewien, czy obejmuje akumulator.
Killer King
20-09-2021, 14:13
Ładowanie jak zwykle, czyli jak mi się przypomni - raz na kilka tygodni.
Podpinam na placu wszystkie samochody - w Tipo oczywiści po uśpieniu odpinam wtyczkę.
Akumulator w Hyundaiu wytrzymał tak 13 lat
Prostownik automatyczny Bosch C3
Ładowania trwało dość krótko ( nie wiem, czy było to 30 czy 15 minut ) co mnie zdziwiło, bo z reguły było do 2-3h.
S&S nie ładuje aku do 80%, wiec z reguły te 2-3 h starczało.
Aku to Tureckie YUASA â YBX3027, wiec szału nie ma.
Poczekajmy, co ASO powie, aku nie ma roku ( data rejestracji )
krowka1978
20-09-2021, 14:23
Ładowania trwało dość krótko ( nie wiem, czy było to 30 czy 15 minut ) co mnie zdziwiło, bo z reguły było do 2-3h.
Brak pojemności, do wymiany.
Poczekajmy, co ASO powie
ASO podłączy tester i zapewne wyjdzie "Naładuj" :smile:
Jeżeli tak będzie, to trzeba "negocjować" test akumulatora poza samochodem, który trwa minimum 2 doby (mają na to opisaną procedurę serwisową). Przechodziłem to 3 miesiące przed zakończeniem 2 letniej gwarancji. Nowy aku wsadzony w związku z wymianą gwarancyjną na razie bez problemu śmiga 3,5 roku.
Killer King
20-09-2021, 14:43
Brak pojemności, do wymiany.
ASO podłączy tester i zapewne wyjdzie "Naładuj" :smile:...
Aku sprawdzone pod obciążaniem - jest ok.
Może drzwi miałem niedomknięte i wylądowało aku ?
Zobaczymy jutro rano, jeżeli problem będzie ten sam, to mam zostawić samochód na 2 dni.
Zostawiłem info, że mam ich serwis po drodze i będę tak przyjeżdżał codziennie ;-)
krowka1978
20-09-2021, 14:57
Może drzwi miałem niedomknięte i wylądowało aku ?
Po około 20 minutach wyłączany jest prąd na oświetlenie i inne bzdury, czytaj, auto idzie spać. Gruba żarówa by musiała być.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zobaczymy jutro rano, jeżeli problem będzie ten sam, to mam zostawić samochód na 2 dni.
Aku zastępczego nie mają?
Jacek K.
20-09-2021, 15:29
Po około 20 minutach wyłączany jest prąd na oświetlenie i inne bzdury, czytaj, auto idzie spać.
Czy jest różnica w poborze prądu (czuwanie) jak zamknę drzwi kluczykiem czy pilotem?
krowka1978
20-09-2021, 16:01
Czy jest różnica w poborze prądu (czuwanie) jak zamknę drzwi kluczykiem czy pilotem?
Nie ma różnicy.
Jacek K.
20-09-2021, 18:17
@krowka1978
Dziękuję.
Właśnie sprawdziłem :). Zamknięty kluczykiem (bez mrugnięcia światłami), otwiera się pilotem. Ciekawe jak duży jest pobór prądu i po jakim czasie czuwania rozładuje akumulator?
Rozładowuje dosyć szybko i nie można z tym nic zrobić. Zimą muszę ładować akumulator co najmniej co 2 miesiące. Mało jeżdżę.
Jacek K.
21-09-2021, 09:21
To słabo to rozwiązali.
Zamknięcie kluczykiem nie powinno uruchamiać centralnego, radiowo sterowanego zamka. Do otwierania klapy bagażnika powinno być ręczne cięgno z kabiny lub kluczyk w klapie.
Sprawdziłem dziś rano (+5st. C) napięcie akumulatora (inci aku 63Ah 450Am produkcja Rumunia), 12 godzin od ostatniej jazdy, 12,54V, po przekręceniu kluczyka 12,05V, po uruchomieniu silnika 14,04V, po przejechaniu 40km 12,58V.
krowka1978
21-09-2021, 09:28
Do otwierania klapy bagażnika powinno być ręczne cięgno z kabiny lub kluczyk w klapie.
Tia, idąc za ciosem radio Safari, bo nie ma potrzeby podtrzymania zasilania :tongue
Jacek K.
21-09-2021, 09:38
Proste rozwiązania są najlepsze :). Zapomniałem dodać słowo "dodatkowe" cięgno.
Dużo się czyta o problemach z akumulatorami ... przykład opisany przez Kolegę @czech22, zapewne nieodosobniony, pokazuje, że ta "nowoczesność" może być dość uciążliwa.
Killer King
21-09-2021, 09:49
Proste rozwiązania są najlepsze..
Proste rozwiązania to masz w Dacii, tak proste, że aż biją po oczach.
Popatrz na klapę Sandero II.
Tam to masz cały system w jednym guziku. Guzik tak charakterystyczny, że nie da się go nie zauważyć.
Jak zamykasz samochód, to rygle słychać w całej okolicy.
Dlatego zrezygnowano z migania światłami.
Pod marketem nie patrzysz gdzie miga, tylko nasłuchujesz gdzie się drzwi otwierają. A jest to tak głównie, to nie musisz nasłuchiwać.
A jak popada i przyjdzie w nocy mróz, to nie musisz się martwić, bo zamek zamarza i po problemie.
Wiem co piszę, bo miałem i cały ten dobrobyt prostych konstrukcji znam.
Przy tym Tipo to kosmiczny przeskok.
Przez pierwszy rok cieszysz się z tych prostych rozwiązań, w drugim zaczynasz zauważać, że to było fajne ale kiedyś. W trzecim stwierdzasz, że życie jest za krótkie aby tkwić w motoryzacji z lat 90-tych, gdzie przy prędkości 100km/h idzie stracić słuch.
Jacek K.
21-09-2021, 10:02
Współczuję nieprzyjemnych doświadczeń :)
Ja poprzednio przez 12 lat jeździłem Chevroletem Lacetti i nigdy nie miałem problemów m.in. z akumulatorem, spalaniem oleju, tak, że zależy do czego porównujemy te "kosmiczne" rozwiązania. Mam wrażenie, że dyskusja podąża w stronę "piaskownicy" ... może warto zachować obiektywizm.
Faktem jest, że elektronika pożera prąd na postoju. Ale to nie tylko w Tipo. W nowej Yarisce po dwóch tygodniach postoju z max naładowanego akumulatora napiecie spada poniżej 12 V. wg serwisu to jak najbardziej normalne. Dlatego musimy pogodzić się z tym co mamy, albo dużo jeżdzić
No cóż aku do wymiany, wytrzymał 6lat (fabryczny 63Ah/450A) pytanie czy musi to być jakiś extra pod S&S ?
oczywiście w ogóle nie używam S&S ale też nie mogę go na stałe wyłączyć a AlfaOBD bo automatycznie wyłącza
mi GSI między zegarami. Pytanie czy np: taka Centra Plus 62Ah/540A będzie ok? tzn. czy komputer nie wywali
jakiś komunikatów, błędów? czy może wystarczy zmienić w AlfaOBD typ akumulatora? jeśli tak to na jaki?
No cóż aku do wymiany, wytrzymał 6lat (fabryczny 63Ah/450A) pytanie czy musi to być jakiś extra pod S&S ?
oczywiście w ogóle nie używam S&S ale też nie mogę go na stałe wyłączyć a AlfaOBD bo automatycznie wyłącza
mi GSI między zegarami. Pytanie czy np: taka Centra Plus 62Ah/540A będzie ok? tzn. czy komputer nie wywali
jakiś komunikatów, błędów? czy może wystarczy zmienić w AlfaOBD typ akumulatora? jeśli tak to na jaki?
Kup aku w technologi EFB, nie wiele droższy od zwyklego kwasiaka. Miałem Vartę 65AH EFB, obecnie mam Jenoxa 62Ah EFB i nic nie zmieniałem. Poza tym mam wylączonę IAM od ponad roku, i jest ok. Napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
mlaskowski
18-03-2024, 03:22
Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
Ten Jenox wchodzi 1:1, plug and play? Tez musze kupic do t-jeta z ss, w ostatnim tygodniu juz 2x rozruch na kable
Rano po nocnym ładowaniu sądziłem że odpalę i podjadę po nowy aku ale ta menda
nawet raz nie zakręcił. Na szczęście jest Renówka żony więc wrzuciłem gada do
bagażnika i do sklepu po nowy. W parametrach do mojego Tipo była Varta, Jenox,
Viking, Moll i coś tam jeszcze. Wszystkie typu EFB dla samochodów z S&S. Wybór
padł na Jenox'a 62Ah/600A, dobre parametry i cena. Teraz czytam twój post @steyr
a tu hehe... nabyłeś już wcześniej ten model, ale thx za sugestię. Przy okazji,
jak długo już go eksploatujesz? i ogólnie jak się sprawuje?
Od ok 1,5r mam Jenoxa EFB 62Ah, SS działa włączam go raz na jakiś czas w korku czy działa. Mam wyłączone IAM.
Lamacait
18-03-2024, 11:36
Steyr, oświeć Mnie co to znaczy mam wyłączone IAM??
Dzięki z góry.
Steyr, oświeć Mnie co to znaczy mam wyłączone IAM??
Dzięki z góry.
Inteligentne ładowanie w skrócie, wyłączyłem i napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
Lamacait
18-03-2024, 13:39
Dzięki za oświecenie
Paninaro
18-03-2024, 19:24
Inteligentne ładowanie w skrócie, wyłączyłem i napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
a robiłeś osiowanie po wyłączeniu IAM ? , bo u mnie po wyłączeniu IAM ( ustawienie w ABSENT ) i po osiowaniu nadal mam to inteligentne ładowanie, czyli ładuje cały czas na poziomie 13,6 V a przy hamowaniu silnikiem wzrasta powyżej 14V ,ale to tylko przez kilka sekund, może to trzeba wyłączyć bez osiowania???
Ten Jenox wchodzi 1:1, plug and play? Tez musze kupic do t-jeta z ss, w ostatnim tygodniu juz 2x rozruch na kable
Tak, pasuje 1:1
a robiłeś osiowanie po wyłączeniu IAM ? , bo u mnie po wyłączeniu IAM ( ustawienie w ABSENT ) i po osiowaniu nadal mam to inteligentne ładowanie, czyli ładuje cały czas na poziomie 13,6 V a przy hamowaniu silnikiem wzrasta powyżej 14V ,ale to tylko przez kilka sekund, może to trzeba wyłączyć bez osiowania???
Tak jak Ci odpisałem w wiadomości prywatnej. Tak robiłem osiowanie, po każdej zmianie w body trzeba zrobić osiowanie. Ja mam rocznik 2017r, Ty masz widzę w profilu 2019r. Być może Fiat coś pozmieniał, i nie da się tego wyłączyć mimo że AlfaOBD2 sygnalizuje że jest funkcja wyłączona. Nie próbowałem wyłaczać IAM w innym młodszym Tipo.
Paninaro
18-03-2024, 20:56
dzięki za odpowiedź,
więc chyba wychodzi na to że coś może być na rzeczy że Fiat coś pozmieniał i od rocznika 2019 nie da się tego już wyłączyć, w każdum razie AlfaOBD pokazuje że IAM i IBS są w ustawieniu ABSENT, a i tak ładowanie do niczego.
U mnie po wyłączeniu IAM (r2018) napięcie ładowania jest na poziomie 13,9-14,2V a przy hamowaniu
silnikiem wzrasta do 14,7-14,9V
harry.wesoly
22-03-2024, 16:13
U mnie tak dziś kuknąłem w 2018r IAM wyłączone/SS wył/baterry type ustawione na H7 AGM lub flodded/Alternator Claas na undefined i na wolnych ma jakoś 13,8-13,9 ale jak już jadę czy to 2 czy 6 to jest 14,00 a jak hamowanie biegiem to skacze do 14,8 jakoś. Nie zauważyłem, żeby spadało poniżej 14.0.
Kup aku w technologi EFB, nie wiele droższy od zwyklego kwasiaka. Miałem Vartę 65AH EFB, obecnie mam Jenoxa 62Ah EFB i nic nie zmieniałem. Poza tym mam wylączonę IAM od ponad roku, i jest ok. Napięcie ładowania nie spada poniżej 14VDC.
Witam wszystkich. Trzy dni temu musiałem wymienić akumulator w moim aucie. Padł po 4 latach używania. Wybrałem Vartę N60 Blue Dynamic EFB 12v 60ah / 640a Start-Stop. Po założeniu i przetestowaniu testerem (Diag B440) było SOH 100%, R:3,5mOm, EN 655A SOC 98% U:12,7V. Po trzech dniach dniach SOH 86%, SOC 80%. Czyli zauważalny spadek. Czy to normalne, że tak spadają parametry? Trasy jakie robię do dojazd do pracy (15km).
I pytanie do steyr, co się stało z twoją Vartą? Była już do wymiany?
dzięki za odpowiedź,
więc chyba wychodzi na to że coś może być na rzeczy że Fiat coś pozmieniał i od rocznika 2019 nie da się tego już wyłączyć, w każdum razie AlfaOBD pokazuje że IAM i IBS są w ustawieniu ABSENT, a i tak ładowanie do niczego.
Nie ma problemu z wyłączeniem IAM w Tipo z 2019 r. Moje IAM wyłączył na stałe (klubowicz z tego forum) JTN (JackTheNight).
Witam wszystkich. Trzy dni temu musiałem wymienić akumulator w moim aucie. Padł po 4 latach używania. Wybrałem Vartę N60 Blue Dynamic EFB 12v 60ah / 640a Start-Stop. Po założeniu i przetestowaniu testerem (Diag B440) było SOH 100%, R:3,5mOm, EN 655A SOC 98% U:12,7V. Po trzech dniach dniach SOH 86%, SOC 80%. Czyli zauważalny spadek. Czy to normalne, że tak spadają parametry? Trasy jakie robię do dojazd do pracy (15km).
I pytanie do steyr, co się stało z twoją Vartą? Była już do wymiany?
Moja stara Varta jezdzi u żony w GP. Polecam wyłączyć IAM, u mnie Jenox ma ok 2l i SS działa bez problemów jak go załącze do testów jak stoje w korku co jakiś czas.
Funky_Koval
28-08-2024, 20:02
242x175x190 każdy pasuje bezproblemowo? oraz czy jak oryginalny ma 450A mocy rozruchowej a zamienny 600A to jest jakiś problem?
Nie problem a korzyść-zysk :-)
Padł mi akumulator o dziwo akumulator orginalny 63ah 450A z 2018r mam pytanie czy Jenox Efb Startstop 12V 62Ah 600A można wsadzić. U mnie gość wolą sobie 500-600 za akumulator. I jeszcze muszę wymiary zobaczyć czy będą.
https://www.strefakierowcy.pl/105057,jenox-efb-start-stop-r062614s-12v-62-ah-600-a.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=933decae-b28e-6d80-321c-9922bf2c02f3
Czemu piszesz że o dziwo padł ci oryginalny aku.? u mnie ten sam rocznik wysypał się w ubiegłym
roku, co do Jenoxa to właśnie taki model kupiłem, jak na razie wszystko OK, cena w mojej okolicy
to 420pln.
Samochód mam od roku i myślałem że nie jest org. akumulator dla tego o dziwo bo teraz rzadko coś działa długo. A zap 62ah 550A EFB carbon też by mógł być ? bo w sklepie mam dokładnie od samochodu 80m za 405 zł.
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-zap-carbon-efb-startstop-62ah-55a/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA2cu9BhBhEiwAft6IxC8liomq9JrYfECFE2Eo sFHAn1lqsJE6D9m-Z1M8Ah-2NJY6HByyCxoCJe4QAvD_BwE
Parametry i wymiary ZAP'a jak najbardziej OK, ale niestety nic nie powiem na temat jego sprawności,
być może ktoś z użytkowników tego form użytkuje ten model i się wypowie. Co do Jenox'a to jak na
razie mam pozytywne wrażenia jak również inni użytkownicy. A tak na marginesie cena tego Zop'a
to 450pln w podanym linku ale rozumiem że to tylko przykład.
Mam pytanie czy po demontażu i montażu nowego akumulatora rozkodowało się radio?
Mam pytanie czy po demontażu i montażu nowego akumulatora rozkodowało się radio?
Nie, radio ma swoją pamięć nie ulotną.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.