Zobacz pełną wersję : Wymiana półosi skrzynia automatyczna
Tuleja96
11-11-2020, 23:10
Dobry wieczór.
Mam pytanie odnośnie procedury wymiany półosi(kompletnej), ponieważ mam już spory luz na "kielichu". Czy podczas jej wyciągania ze skrzyni automatycznej poleje się olej? W elearnie nic nie pisze na ten temat, wujek google też nic nie wie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS. Zacząłem szukać wpisując model skrzyni, czyli AISIN AF40 i znalazłem na forum vectraclub wpis pewnego użytkownika, który dotyczył wymiany uszczelniacza lewej półosi, cytuję "Nic nie trzeba rozbierać. Wyjąć półoś, wydłubać stary uszczelniacz, wcisnąć nowy, wsadzić półoś. Robota na 15min." Prawda to?
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Ffiatklubpolska%2Epl%2Fshowt hread%2Ephp%3Ft%3D47403&share_tid=47403&share_fid=26143&share_type=t&link_source=app
Może to nie automat, ale jest manual - opis prac.
Czy to 15 minut, raczej wątpię.
Olej i tak warto wymienić.
poza "roboty na 15 minut" wszystko prawda, proste jak budowa cepa. ale zwróć uwagę na uszczelniacze, są dwa rodzaje pasuje tylko jeden, niestety nie pamiętam już który.
Tuleja96
14-11-2020, 18:04
Dzięki, mam jeszcze jedno pytanko ktoś miał do czynienia z półosiami firmy z linków poniżej(BRV)?
https://allegro.pl/oferta/polos-prawa-fiat-croma-194-1-9-d-multijet-automat-9711859274
https://allegro.pl/oferta/polos-lewa-fiat-croma-1-9-jtd-automat-nowa-9363953766
Z tego co wypatrzyłem to do Cromy niewiele jest ofert kupna, ale przyglądając się aukcjom tego użytkownika,
dobrą opinią cieszą się półosie do Fiata Bravo II 1.4 t-jet.
BTW. Ceny w ASO są kosmiczne za sam krzyżak 500zł a o kielichach i przegubach już nie wspomnę :D
Poszukaj o Vectry C, może uda się dopasować.
Tuleja96
15-11-2020, 21:28
Poszukaj o Vectry C, może uda się dopasować.
Masz na myśli te z okrągłym przegubem wewnętrznym?
Masz na myśli te z okrągłym przegubem wewnętrznym?Tak.
Tuleja96
17-11-2020, 22:48
poza "roboty na 15 minut" wszystko prawda, proste jak budowa cepa. ale zwróć uwagę na uszczelniacze, są dwa rodzaje pasuje tylko jeden, niestety nie pamiętam już który.
U mnie są dwa rodzaje
39195 - prawy
39196 - lewy
źródło zdjęć: Allegro
Tuleja96
23-11-2020, 22:32
Drodzy koledzy klubowicze. Przy mojej skrzyni automatycznej AISIN AF40 zastosowałem następujący zestaw:
- wałek z Vectry C 27 zębów po stronie skrzyni i 27 zębów w otworze na półoś,
- 2 półosie kompletne z okrągłymi przegubami również z Vectry C 27 zębów od strony skrzyni 30 zębów po stronie piasty,
- łożysko kulkowe podpory FAG 6008 2RS o wymiarach 40x68x15 (wewnątrz x zewnątrz x szerokość),
- podpora z SAAB-a 93 1.9 TID o numerach 55184553 (Identyczną stosuje Opel w silnikach 1.9 CDTI 150km,
wchodzi w te same otwory co fiatowska 55184512)
- osłona gumowa prawej półosi 9186677 od stront wałka
- kołnierz podpory w którym mocuje się łożysko 9186608
Opel stosował te same przeguby i wałki w różnych silnikach moje akurat nie pochodzą z 1.9, a 3.0 CDTI. Wystarczy tylko upewnić się
jaka skrzynia siedziała w aucie(manualna F40 lub automat AISIN AF40) i policzyć liczbę zębów dla potwierdzenia (27 od strony skrzyni 30 przy piaście.
Pod spodem załączam zdjęcia z aukcji części, które zakupiłem.
39255 - wałek z podporą, łożyskiem i kołnierzem
39256 - osłona gumowa półosi prawej od strony wałka
39257 - Półoś lewa/prawa
cjotek1992
27-11-2020, 15:29
Drodzy koledzy klubowicze. Przy mojej skrzyni automatycznej AISIN AF40 zastosowałem następujący zestaw:
- wałek z Vectry C 27 zębów po stronie skrzyni i 27 zębów w otworze na półoś,
- 2 półosie kompletne z okrągłymi przegubami również z Vectry C 27 zębów od strony skrzyni 30 zębów po stronie piasty,
- łożysko kulkowe podpory FAG 6008 2RS o wymiarach 40x68x15 (wewnątrz x zewnątrz x szerokość),
- podpora z SAAB-a 93 1.9 TID o numerach 55184553 (Identyczną stosuje Opel w silnikach 1.9 CDTI 150km,
wchodzi w te same otwory co fiatowska 55184512)
- osłona gumowa prawej półosi 9186677 od stront wałka
- kołnierz podpory w którym mocuje się łożysko 9186608
Opel stosował te same przeguby i wałki w różnych silnikach moje akurat nie pochodzą z 1.9, a 3.0 CDTI. Wystarczy tylko upewnić się
jaka skrzynia siedziała w aucie(manualna F40 lub automat AISIN AF40) i policzyć liczbę zębów dla potwierdzenia (27 od strony skrzyni 30 przy piaście.
Pod spodem załączam zdjęcia z aukcji części, które zakupiłem.
39255 - wałek z podporą, łożyskiem i kołnierzem
39256 - osłona gumowa półosi prawej od strony wałka
39257 - Półoś lewa/prawa
Cześć,
Też przymierzam się do operacji takiej jak ta, którą opisujesz.
Zasadnicze pytanie brzmi jaki jest koszt części (przybliżony) oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie w/w części.
Czy wyleje się olej ze skrzyni czy nie?
Dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam Sławek
Tuleja96
29-11-2020, 20:40
U mnie się trochę wylało, ale też okazało się że brakowało, więc dolany został w sumie cały litr oryginalnego oleju oplowskiego dedykowanego do tych skrzyń. Warto również zaopatrzyć się w korek spustowy razem z uszczelką.
39287
Olej
39288
Procedura dolewania oleju do stanu jest gdzieś opisana dokładnie na którymś z forum opla. Jak to odkopię to wyślę Ci na PW. Uszczelniaczy nie wymieniałem. Oryginalne nie ciekły i nie uszkodziły się podczas wyciągania półosi więc nie było sensu zakładać nowych.
Mnie koszt wszystkich części wyniósł ok 380zł.
Ogólnie sprawdź czy nie ma luzów na przegubach i w jakim stanie są osłony. Moje przeguby był zardzewiałe ale nie miały żadnych luzów więc wyczyściłem i pomalowałem przed założeniem. Osłon nie rozbierałem i nie dokładałem smaru, ponieważ jakby coś było nie tak to mam 30 dni gwarancji (kupując na allegro albo na szrocie masz taki przywilej i większą pewność, że nie sprzedadzą Ci wadliwej części).
franekbp
30-11-2020, 18:27
No i gitara. Kolejny sposób na rozwiązanie problemu wadliwych półosi. :lol:
cjotek1992
23-12-2020, 22:12
Ja również i u Siebie wymieniłem półosie i wałek. Przydało by się przypiąć również i ten temat, zarówno w manualnej i automatycznej skrzyni występuje ten sam problem. U mnie prawa półoś dosłownie sprasowała się z wałkiem przedłużającym, a jako że chciałem wymienić tylko łożysko na wałku, to byłem zmuszony na szybko poszukać innego wałka i okazało się, że wałek z silnika 120KM z automatu również pasuje.
Pozdrawiam Sławek
marwojcin
04-02-2023, 21:10
Mam pytanie, czy jeżeli zgadza mi się numer podpory z tą z postów wyżej to wałek będzie pasował do automatu ? Pytam bo cześć sprzedających nie daje informacji od jakiej skrzyni pochodzi wałek, niby wygląda tak samo jak na zdjęciu u Tuleja96, drugie pytanie to czy polosie są takiej samej długości po obu stronach ?
P.s.
Zamieram wymieniać polosie w 2.4jtdm.
Zauważyłem, że większość polosi do automatu jest z kielichem, a nie z przegubem kołowym, czy z uwagi na skrzynie automatyczną nie był standardowo kielich ? W insigni i vectra bardzo dużo jest polosi z kielichem.
Tuleja96
05-02-2023, 14:23
Musisz zobaczyć u siebie pod silnikiem, czy w ogóle takowa podpora spasuje. Ja się odniosłem do silnika 1.9 jtd 150km, który zamontowany czy w Oplu czy w Fiacie ma otwory przygotowane na jedną i drugą podporę. Czyli na półoś do Fiata (jednolitą długą z mocowaniem), półoś do Opla (Wałek przedłużający w podporze i do tego nieistotne czy półoś lewa czy prawa, są takiej samej długości).
Ponad 2 lata po zabiegu mogę powiedzieć tyle, że lewa półoś mi się trafiła, nie ma luzów do tej pory, a prawą musiałem wymienić po pół roku, bo też zaczęła drgać przy przyspieszaniu. Zdecydowałem się na zakup nowej z intercarsu marki Spidan i jak na razie nie mam z nią problemu. Mogę też doradzić, że najlepiej jest szukać półosiek ze skrzyń manualnych, które spasują(np. z skrzyni F40). Są mniej wyżyłowane. Jednak ciężka noga w automacie powoduje częste, natychmiastowe redukcje, zmiany momentu i szarpnięcia, które źle oddziałują na przeguby.
marwojcin
05-02-2023, 14:44
Dzięki za odpowiedz, ale ta druga pol os co kupiłeś też jest z kielichem podłużnym? Zastanawia mnie, że chyba nie bez powodu automaty mają w większości ten kielich podłużny, ja dodatkowo mam zmieniona mapę więc to też nie sprzyja. Ale ważna informacją jest to, że polos od f40 pasuje.
Tuleja96
06-02-2023, 07:48
Dzięki za odpowiedz, ale ta druga pol os co kupiłeś też jest z kielichem podłużnym? Zastanawia mnie, że chyba nie bez powodu automaty mają w większości ten kielich podłużny, ja dodatkowo mam zmieniona mapę więc to też nie sprzyja. Ale ważna informacją jest to, że polos od f40 pasuje.
Nowa, którą kupiłem ma kielich okrągły.
marwojcin
06-02-2023, 08:45
Ok, dzięki za informację, koło środy wejdę pod samochód i zobaczę jak TK wygląda
marwojcin
07-02-2023, 09:18
Ja mam taką półoś jak na zdjęciu:
42603
jak uważacie, da się przełożyć półoś do starej podpory ? czy jest to całkiem co innego ?
Kupić chciałbym tą ze zdjęcia poniżej:
42604
Tuleja96
14-02-2023, 19:56
Kolego. Wejdź w temat przypięty z wymianą półosi w manualnej skrzyni. Autor postu dodał fotorelację na dysku google. Włącz sobie zdjęcie nr 28 i popatrz jak wkręcona jest podpora do miski i zobaczysz też po lewej stronie otwór na ewentualną możliwość montażu podpory z Vectry. Z kolei na zdjęciu nr 30 widać już drugą podporę z Opla i ślady po demontażu starej. Wejdź pod auto i porównaj sobie. Nie jestem pewny czy miski w 2.4 jtdm i 1.9 jtd mają taki sam krój i podobne mocowania.
marwojcin
14-02-2023, 21:51
Wielkie dzięki, bardzo mi pomogłeś, w misce są tylko jedne otwory montażowe, więc to nie podejdzie, trzeba byłoby rzeźbić..
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.