Zobacz pełną wersję : Czujnik położenia pedału sprzęgła - automatyczne dodawanie gazu?
Nieczytelny
08-11-2020, 21:20
Pacjent: 500, 1.2, POP, 2012 r
Pacjent jeździ w rodzinie dopiero 3 tygodnie i nie wiem czy wszystko działa ok... Dlatego może banalne pytanie:
Czy przy ruszaniu i puszczeniu sprzęgła komputer powinien sam dodać nieco gazu? Tak mam w moim Tipo (co prawda to 1.6 MJ).
Widzę, że czujnik położenia pedału sprzęgła nie jest tylko wł./wył., ale ma potencjometr, więc potrafi rozpoznawać położenie dokładnie.
Czy u Was działa taka funkcja, czy ten czujnik jest "na wyrost"?
comeda555
15-11-2020, 18:41
Cześć
u mnie działa ,jest to świetna sprawa.
Nieczytelny
15-11-2020, 20:18
Cześć
u mnie działa ,jest to świetna sprawa.
Czyli to u mnie coś jest nie tak... :(
Czy to może być gdzieś wyłączone w opcjach i jest do ogarnięcia MESem?
comeda555
15-11-2020, 22:35
Cześć
jakiś czas temu, może to zbieg okoliczności,gdy miałem problem z czujnikiem stopu, dodawanie gazu przestało działać. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy
Nieczytelny
15-11-2020, 23:32
Cześć
jakiś czas temu, może to zbieg okoliczności,gdy miałem problem z czujnikiem stopu, dodawanie gazu przestało działać. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy
Ciekawe co zrobiłeś "przy okazji"... Gdzieś na jakimś brytyjskim forum wyczytałem, żeby odłączyć akumulator i wcisnąć pedał hamulca na >1 min. Podobno kasują się różne dziwne ustawienia i błędy. Ciekawe czy to jakiś zabobon, czy faktycznie załączenie czujnika stopu + brak zasilania coś daje.
MES u mnie nie znajduje żadnych błędów w żadnym module, ale może są jakieś "ukryte" funkcje?
comeda555
16-11-2020, 19:03
Cześć
Odłączenie akumulatora czasami coś daje, spróbuj odłączyć na kilka minut klemę aku. Jeśli akumulator jest słaby mogą się dziać dziwne rzeczy.
Możesz też strzelić z pedału sprzęgła tzn wciśnij homoseksualistę do oporu i puść gwałtownie oczywiście nie na biegu.
powodzenia.
comeda555
12-12-2020, 17:59
Cześć
Dzisiaj sprawdziłem : przy wciśniętym pedale hamulca automatyczne dodawanie gazu nie działa.
Tak więc czujnik pedału stopu ma wpływ i jest do sprawdzenia.
Nieczytelny
12-12-2020, 23:03
Dzięki za info. Sprawdzę przy najbliższej okazji, jak tylko będę z MES'em przy samochodzie. Światłą stop działają, ale domyślam się, że to nie takie proste....
comeda555
13-12-2020, 14:48
Cześć
Czujnik pedału stopu ma dwa niezależne styki, jeden normalnie zamknięty drugi normalnie otwarty.
Podejrzewam że jeden idzie do sterownika silnika i odpowiada za podnoszenie obrotów, a drugi idzie do body komputera i wpływa na światła stopu i awaryjne.
czujnik jest tani jak barszcz można go wymienić w ciemno.
krowka1978
13-12-2020, 20:05
Na światła awaryjne? W jaki sposób? Są dwa obwody na wypadek awarii. Jeżeli jeden styk źle działa wówczas wyskakuje błąd czujnika stop z powodu różnicy sygnałów, ale przy sprawnym jednym styku światła stop nadal działają.
comeda555
13-12-2020, 21:32
cześć
Przy nagłym hamowaniu załączają się światła awaryjne.
Schematu połączeń nie znam, dlatego napisałem podejrzewam że .
Gdy miałem uszkodzony czujnik żaden błąd mi się nie pokazywał.
Jeśli masz wiedzę to podziel się z nami.
Nieczytelny
13-12-2020, 23:11
czujnik jest tani jak barszcz można go wymienić w ciemno.
To pewnie wymienię jak tylko gdzieś go kupię.
Wczoraj bawiłem się MES'em i nic ciekawego w Body odnośnie czujnika nie znalazłem. Jest tylko czy wciśnięty czy nie.
krowka1978
14-12-2020, 09:59
Przy nagłym hamowaniu załączają się światła awaryjne.
Do włączenia świateł awaryjnych przy nagłym hamowaniu musi być spełniony jeszcze jeden czynnik, czyli szybkość zwalniania samochodu.
Gdy miałem uszkodzony czujnik żaden błąd mi się nie pokazywał.
W błędach w Body nie było?
Jeśli masz wiedzę to podziel się z nami.
Zgadza się, czujnik ma 2 stany, jeden sprawdza stan spoczynkowy (typ NC), drugi różny od spoczynkowego (NO), czyli pedał wciśnięty.
Widzę, że w małej 500 jest pokraczniej elektryka stop zrobiona, np. w GP jest informacja o błędzie czujnika, co jakiś czas wyświetla różnicę sygnałów w moim, ale błąd nie jest trwały, w końcu muszę wymienić, do tego 3 światło jest sterowane poprzez body).
Opiszę więc:
1. Światła stop włączane są stycznikiem NO.
2. Ze styku NC idzie sygnał do Body.
3. Teraz najlepsze z tej pokraczności:
- Włączenie świateł STOP bocznych jest realizowane poprzez Body.
- Włączenie 3 światła STOP bezpośrednio przez włącznik, nie ma kontroli działania obwodu 3 światła stop. Kontrolowane są tylko boczne.
Z budowy układu jest teoretyczna możliwość wyłapania niezgodności sygnałów styczników oraz włączenie awaryjnie świateł stop w przypadku awarii jednego ze styczników NO/NC (nie dotyczy 3 światła), jednak o tym w dokumentacji cisza.
comeda555
07-02-2021, 17:31
Cześć
Temat czujników bardzo mnie zainteresował dlatego też zakupiłem Autoelektro ze schematami i opisami układów w novej 500-ce.
wyczytałem tam, że do załączenia świateł awaryjnych potrzebne są warunki: hamowanie z opóżnieniem większym niż 7 (+/-0,5) m/s2 i prędkość pojazdu powyżej 50km/h.
Niestety schemat nie odpowiada stanowi faktycznemu w mojej 500 ce. Czujniki pedałów hamulca i sprzęgła są inne i mają inne kolory przewodów.
39706[/ATTACH[ATTACH=CONFIG]39707]3970839709
Rozebrałem stary czujnik pedału hamulca, jak widać ma on styk NO podłączony do pinów zewnętrznych wtyczki, a styk NC do
pinów wewnętrznych. Jak widać na załączonym obrazku czujnik pedału hamulca ma trzy stany w zależności od głębokości wciśnięcia pedału hamulca.Zaś czujnik pedału sprzęgła ma trzy wyprowadzenia i jest prawdopodobnie potencjometrem, zaś na schemacie jest przedstawiony jako styk NO dwu przewodowy.
Bardzo proszę jeśli ktoś ma schemat podłączenia i opisy tych czujników o zamieszczenie ich na forum ewentualnie podpowiedż
gdzie zdobyć lub kupić.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.