Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    SCI
    Wiek
    47
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017

    Czujnik położenia pedału sprzęgła - automatyczne dodawanie gazu?

    Pacjent: 500, 1.2, POP, 2012 r

    Pacjent jeździ w rodzinie dopiero 3 tygodnie i nie wiem czy wszystko działa ok... Dlatego może banalne pytanie:

    Czy przy ruszaniu i puszczeniu sprzęgła komputer powinien sam dodać nieco gazu? Tak mam w moim Tipo (co prawda to 1.6 MJ).
    Widzę, że czujnik położenia pedału sprzęgła nie jest tylko wł./wył., ale ma potencjometr, więc potrafi rozpoznawać położenie dokładnie.
    Czy u Was działa taka funkcja, czy ten czujnik jest "na wyrost"?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    u mnie działa ,jest to świetna sprawa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    SCI
    Wiek
    47
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    Cześć
    u mnie działa ,jest to świetna sprawa.

    Czyli to u mnie coś jest nie tak...
    Czy to może być gdzieś wyłączone w opcjach i jest do ogarnięcia MESem?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    jakiś czas temu, może to zbieg okoliczności,gdy miałem problem z czujnikiem stopu, dodawanie gazu przestało działać. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    SCI
    Wiek
    47
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    Cześć
    jakiś czas temu, może to zbieg okoliczności,gdy miałem problem z czujnikiem stopu, dodawanie gazu przestało działać. Po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy
    Ciekawe co zrobiłeś "przy okazji"... Gdzieś na jakimś brytyjskim forum wyczytałem, żeby odłączyć akumulator i wcisnąć pedał hamulca na >1 min. Podobno kasują się różne dziwne ustawienia i błędy. Ciekawe czy to jakiś zabobon, czy faktycznie załączenie czujnika stopu + brak zasilania coś daje.
    MES u mnie nie znajduje żadnych błędów w żadnym module, ale może są jakieś "ukryte" funkcje?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    Odłączenie akumulatora czasami coś daje, spróbuj odłączyć na kilka minut klemę aku. Jeśli akumulator jest słaby mogą się dziać dziwne rzeczy.
    Możesz też strzelić z pedału sprzęgła tzn wciśnij homoseksualistę do oporu i puść gwałtownie oczywiście nie na biegu.
    powodzenia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    Dzisiaj sprawdziłem : przy wciśniętym pedale hamulca automatyczne dodawanie gazu nie działa.
    Tak więc czujnik pedału stopu ma wpływ i jest do sprawdzenia.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    SCI
    Wiek
    47
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Dzięki za info. Sprawdzę przy najbliższej okazji, jak tylko będę z MES'em przy samochodzie. Światłą stop działają, ale domyślam się, że to nie takie proste....

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    Czujnik pedału stopu ma dwa niezależne styki, jeden normalnie zamknięty drugi normalnie otwarty.
    Podejrzewam że jeden idzie do sterownika silnika i odpowiada za podnoszenie obrotów, a drugi idzie do body komputera i wpływa na światła stopu i awaryjne.
    czujnik jest tani jak barszcz można go wymienić w ciemno.
    Ostatnio edytowane przez comeda555 ; 13-12-2020 o 20:33

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,534
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Na światła awaryjne? W jaki sposób? Są dwa obwody na wypadek awarii. Jeżeli jeden styk źle działa wówczas wyskakuje błąd czujnika stop z powodu różnicy sygnałów, ale przy sprawnym jednym styku światła stop nadal działają.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 13-12-2020 o 19:08

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    cześć
    Przy nagłym hamowaniu załączają się światła awaryjne.
    Schematu połączeń nie znam, dlatego napisałem podejrzewam że .
    Gdy miałem uszkodzony czujnik żaden błąd mi się nie pokazywał.
    Jeśli masz wiedzę to podziel się z nami.
    Ostatnio edytowane przez comeda555 ; 13-12-2020 o 20:44

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2019
    Skąd
    SCI
    Wiek
    47
    Postów
    34
    Auto
    Tipo 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    czujnik jest tani jak barszcz można go wymienić w ciemno.
    To pewnie wymienię jak tylko gdzieś go kupię.
    Wczoraj bawiłem się MES'em i nic ciekawego w Body odnośnie czujnika nie znalazłem. Jest tylko czy wciśnięty czy nie.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,534
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    Przy nagłym hamowaniu załączają się światła awaryjne.
    Do włączenia świateł awaryjnych przy nagłym hamowaniu musi być spełniony jeszcze jeden czynnik, czyli szybkość zwalniania samochodu.


    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    Gdy miałem uszkodzony czujnik żaden błąd mi się nie pokazywał.
    W błędach w Body nie było?


    Cytat Napisał comeda555 Zobacz post
    Jeśli masz wiedzę to podziel się z nami.
    Zgadza się, czujnik ma 2 stany, jeden sprawdza stan spoczynkowy (typ NC), drugi różny od spoczynkowego (NO), czyli pedał wciśnięty.
    Widzę, że w małej 500 jest pokraczniej elektryka stop zrobiona, np. w GP jest informacja o błędzie czujnika, co jakiś czas wyświetla różnicę sygnałów w moim, ale błąd nie jest trwały, w końcu muszę wymienić, do tego 3 światło jest sterowane poprzez body).
    Opiszę więc:
    1. Światła stop włączane są stycznikiem NO.
    2. Ze styku NC idzie sygnał do Body.
    3. Teraz najlepsze z tej pokraczności:
    - Włączenie świateł STOP bocznych jest realizowane poprzez Body.
    - Włączenie 3 światła STOP bezpośrednio przez włącznik, nie ma kontroli działania obwodu 3 światła stop. Kontrolowane są tylko boczne.

    Z budowy układu jest teoretyczna możliwość wyłapania niezgodności sygnałów styczników oraz włączenie awaryjnie świateł stop w przypadku awarii jednego ze styczników NO/NC (nie dotyczy 3 światła), jednak o tym w dokumentacji cisza.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 14-12-2020 o 09:02

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2020
    Skąd
    Serock
    Wiek
    60
    Postów
    21
    Auto
    500 LONGE 1.2
    Rocznik
    2014
    Cześć
    Temat czujników bardzo mnie zainteresował dlatego też zakupiłem Autoelektro ze schematami i opisami układów w novej 500-ce.
    wyczytałem tam, że do załączenia świateł awaryjnych potrzebne są warunki: hamowanie z opóżnieniem większym niż 7 (+/-0,5) m/s2 i prędkość pojazdu powyżej 50km/h.
    Niestety schemat nie odpowiada stanowi faktycznemu w mojej 500 ce. Czujniki pedałów hamulca i sprzęgła są inne i mają inne kolory przewodów.
    [ATTACH=CONFIG]39706[/ATTACHIMG_20210105_155258.jpg]IMG_20201230_143711.jpgIMG_20201230_143228.jpg
    Rozebrałem stary czujnik pedału hamulca, jak widać ma on styk NO podłączony do pinów zewnętrznych wtyczki, a styk NC do
    pinów wewnętrznych. Jak widać na załączonym obrazku czujnik pedału hamulca ma trzy stany w zależności od głębokości wciśnięcia pedału hamulca.Zaś czujnik pedału sprzęgła ma trzy wyprowadzenia i jest prawdopodobnie potencjometrem, zaś na schemacie jest przedstawiony jako styk NO dwu przewodowy.
    Bardzo proszę jeśli ktoś ma schemat podłączenia i opisy tych czujników o zamieszczenie ich na forum ewentualnie podpowiedż
    gdzie zdobyć lub kupić.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia


 

Podobne tematy

  1. Błąd czujnika położenia pedału sprzęgła
    Napisany przez marpon78 na forum 500L
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-06-2019, 10:37
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-10-2017, 11:02
  3. pedał gazu sprzęgło
    Napisany przez Gibon126p na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-09-2016, 21:39
  4. brava 1.9 jtd - CZUJNIK POŁOŻENIA PEDAŁU GAZU
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2016, 10:28
  5. BŁĄD: 2 Obwód czujnika położenia pedału gazu... MARCHEWKA
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-06-2011, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl