PDA

Zobacz pełną wersję : problem z odpalaniem na zimnym silniku 1,4 benzyna + LPG



mazzoll
01-10-2020, 19:10
Dzień dobry

Chciałbym przywitać się na forum - cześć :-)

Mam pytanie; na zimnym silniku, podczas odpalenia auta zapala się lub miga żółta kontrolka silnika (nie za każdym razem), silnik nie ma pełnej mocy, pracuje nierówno, prycha/strzela, na zewnątrz auta czuć intensywny zapach spalin. Po 3, 4, 5 krotnym odpaleniu i zgaszeniu, ewentualnie przejechaniu około 500 m i ponownym uruchomieniu silnika auto zaczyna pracować prawidłowo, znika żółta kontrolka silnika.
Świece wymienione, nie jest to wina cewek.
Co może być przyczyną?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.
Fiat Doblo Maxi 2017 rok, około 50 tyś przebiegu, 1,4, 70 KW, benzyna + LPG.
Zdjęcie błędów silnika:
https://drive.google.com/file/d/1R5kUA3HfDgJ86qxPwPT20bxVx_lQTdIQ/view?usp=sharing
Link do filmu przedstawiający problem:
https://drive.google.com/file/d/1Ju1975EXtYaB_CGpq7CgnmU4gm2P86O8/view?fbclid=IwAR3zc5huZdIRYNGW122CvjFPkTiN-Y2kn_VVXtqsXe7OK0J4E3Tdtxd_Yno

grundi
01-10-2020, 19:23
Świece, przewody, kiedy ostatnio elpidzi regulowałem i wymieniałeś filterek ?

mazzoll
01-10-2020, 20:04
świece świeże, przewody nie zmieniane - listwa dochodzi do fajek/cewek, gaz regulowany miesiąc temu u Adama Rogowskiego (http://www.adamrogowski.net/) , filtr gazu zmieniony. Usterka występuje przy uruchamianiu auta na benzynie.

rajtkezjusz
02-10-2020, 09:29
Zamknij zaworek lpg na butli i wyjeźdź gaz z instalacji aż zdechnie auto i niech przejdzie na pb (zakładam ,że sekwencja ) i tak zrób z parę km .Tak go zgaś i rano odpal dalej na pb -obczaj wtedy co się dzieje . U mnie kiedyś nie trzymał jakiś elektrozawór na reduktorze (?) i gaz rozprężał się powoli w układzie dolotowym ,powstawała mieszanka trudnopalna dla samochodu -tak jak opisałem nakazał sprawdzić gaziarz i tak szybko doszedł problemu z porannym odpalaniem .

mazzoll
02-10-2020, 11:06
Cześć
Dzięki za wskazówki.
Po likendzie zrobię tak jak podałeś i zobaczę. Napiszę o efekcie.
Pozdrawiam :-)

mazzoll
10-10-2020, 21:04
Cześć

Zrobiłem tak jak napisał kolega rajtkezjusz jednak bez jakichkolwiek zmian.
Kolega z wątku założonym przeze mnie na FB https://www.facebook.com/groups/1555073508001761/permalink/1662112967297814 podpowiedział mi, że u siebie we Fiacie Doblo 2 1.4 T 120 KM na taki sam problem jak mój - z pozytywnym skutkiem - zastosował preparat "Pro-Line Regenerator wtrysków benzyna" - Liqui Moly LM20453 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Regenerator-wtryskow-benzyna/428.
Zastanawiam się nad kupnem preparatu Liqui Moly LM20453 lub Liqui Moly 20451
"Lubryfikator do ochrony zaworów w silnikach zasilanych LPG" https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Lubryfikator-do-ochrony-zaworow-w-silnikach-zasilanych-LPG/426
Może ktoś z Was używał takich lub podobnych preparatów i zechciałby podzielić się opinią na ich temat :-)
Dodam jeszcze, że mój Fiat Doblo na gazie ma przejechane około 25 tyś. km
Z góry dzięki :-)

mazzoll
12-11-2020, 07:16
Cześć

Po zastosowaniu "Pro-Line Regenerator wtrysków benzyna" usterka znika na kilka dni po czym powraca.
Jestem teraz na etapie szukania dobrego, rzetelnego mechanika w woj. mazowieckim.
Może ktoś z Forumowiczów ma jeszcze jakieś pomysły? :-)
Auto ma przejechane 55 tyś. Dziwi mnie, pojawienie się takiej usterki przy tak niskim przebiegu.
Z góry dzięki.

dray
26-12-2020, 17:37
U mnie podobny problem występował. Pomogła szczegółowa regulacja lpg z korektami obd, ponieważ źle ustawiony sterownik lpg powodował rozjeżdżanie sie mapy benzyny.

mazzoll
31-12-2020, 10:50
Cześć

dray, dzięki za informację.
dray, mam kilka pytań; czy u Ciebie po zakręceniu instalacji LPG i jeździe na samej benzynie problem również występował?
Który rok samochodu, jaki silnik i jaki przebieg?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Obecnie u mnie po wyczyszczeniu odmy i przepustnicy oraz wymianie termostatu problem nieco zmalał.
Usterka rzadziej ale jednak dalej powtarza się w sytuacji gdy samochód postoi kilka dni na zimnym i wilgotnym powietrzu. W porównaniu do sytuacji sprzed wymianom termostatu, czyszczeniu odmy i przepustnicy obecnie silnik szybciej zaczyna pracować poprawnie ale początkowo obroty silnika nieco falują (dzisiaj mi zgasł przy próbie odpalenia) i czasem słychać ciche strzelanie z wydechu/silnika.
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły; za które bardzo dziękuję.
Przypomnę: auto Doblo Maxi z 2017 roku, 1.4 benzyna + LPG, 70 KW, około 57 tyś km przebiegu.

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :-)

mazzoll
01-02-2021, 11:11
Dzień dobry
Problem został rozwiązany - pomagała dokładna regulacja, dostrojenie instalacji LPG.
Źle wyregulowana instalacja LPG powodowała zalewanie świec przez co występował problem z uruchamianiem samochodu na benzynie.
Obecnie silnik pracuje idealnie, nie ma żadnych problemów z uruchamianiem, obroty silnika nie falują. Poprawiła się kultura pracy silnika oraz przybyło trochę mocy.
Dziękuje Wszystkim za wskazówki.

luiswwa
08-10-2021, 15:54
tak z ciekawości, czy ten silnik jest aż tak mało ruchliwy? mam identyczny zestaw 1.4 + LPG

mechanizator9
13-10-2021, 15:52
Niestety żeby był dynamiczny trzeba go wysoko kręcić, taki urok wolnossaka. Za to nie będzie w przyszłości problemu z turbo i dwumasą.

1anbi
09-11-2021, 13:45
Witam miałem to samo , pomogło wyczyszczenie czujnika temperatury w kolektorze ssącym.
Mam przebieg 250 kkm. Więc się zbiera syf.