Zobacz pełną wersję : Croma 2009 1.9jtdm- przy wypalaniu dpf-a check engine
Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?
A jaki błąd wywala?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?
Jeżeli wyskakuje check i Croma ogranicza moc to masz na 99% przeładowanie na turbinie - turbina za mocno doładowuje powietrze...
Co jest najczęstszą przyczyną -> zapiekanie się kierownic w turbinie (nie pracujące poprawnie)
Z jakiego powodu się zapiekają kierownice - zapiekają się bo wtryskiwacze leją zamiast rozpryskiwać paliwo przez co jest duże zadymienie i zanieczyszczenie spalin lub emerycka jazda do 2500 obr/min ( nie pracują i od zastania ) lub uszkodzenie zaworka sterującego siłownikiem gruszki - turbiny zamontowanego nad chłodnicą z przodu auta ( wężyk prowadzi z niego do turbiny )
W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem
W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem
Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
A błąd to muszę sprawdzić.
Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
A błąd to muszę sprawdzić.
No to zobacz ten błąd - przy wypalaniu masz większa dawkę paliwa więc efekt może się nasilać...
albo masz zatkany filtr paliwa albo regulator cisnienia paliwa się kończy
Przy wypalaniu jest duży pobór paliwa, więc może pompa CR być już słabawa, lać któryś wtrysk, brudny filtr paliwa lub syf w zbiorniku.
ponad 2400 barów na szynie CR... trochę za dużo...
Prawdopodobnie zacina się nastawnik w pompie paliwowej więc możesz dolać jakiegoś preparatu do ON aby spróbować to ratować ale może się okazać to jak aspiryna na raka albo wymiana nastawnika w pompie CR lub czujnika ciśnienia bo jest tańszy na szynie a potem nastawnika ;-) Co tam wolisz... :cool:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.