PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 2009 1.9jtdm- przy wypalaniu dpf-a check engine



gkrz67
15-09-2020, 07:45
Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?

marajan
15-09-2020, 09:42
A jaki błąd wywala?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

lisekg
15-09-2020, 10:01
Witam, zauważyłem że ostatnio jak się dpf wypala i jak w tym momencie pogonię Crówkę troszkę mocniej to mi wskakuje Check engine. Jeszcze można jechać ale lepiej rozglądać się powoli za parkingiem. Gaszę i czekam chwilkę, po kturymś tam odpaleniu Check gaśnie i można jechać dalej. Mechanik kiedyś powiedział że ten filtr to masz pan już lichutki. Czy to może być przyczyna ?

Jeżeli wyskakuje check i Croma ogranicza moc to masz na 99% przeładowanie na turbinie - turbina za mocno doładowuje powietrze...
Co jest najczęstszą przyczyną -> zapiekanie się kierownic w turbinie (nie pracujące poprawnie)
Z jakiego powodu się zapiekają kierownice - zapiekają się bo wtryskiwacze leją zamiast rozpryskiwać paliwo przez co jest duże zadymienie i zanieczyszczenie spalin lub emerycka jazda do 2500 obr/min ( nie pracują i od zastania ) lub uszkodzenie zaworka sterującego siłownikiem gruszki - turbiny zamontowanego nad chłodnicą z przodu auta ( wężyk prowadzi z niego do turbiny )

W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem

gkrz67
16-09-2020, 15:19
W takim przypadku za każdym razem po wyłączeniu auta i ponownym włączeniu objawy zanikną do następnego doładowania - czyli gwałtownego przyspieszenia autem

Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
A błąd to muszę sprawdzić.

lisekg
17-09-2020, 12:58
Napisałem że dzieje się tak TYLKO W TRAKCIE WYPALANIA DPF, w normalnej exploatacji obroty dochodzą nawet do 4-5000 i nic się nigdy nie dzieje !
A błąd to muszę sprawdzić.

No to zobacz ten błąd - przy wypalaniu masz większa dawkę paliwa więc efekt może się nasilać...

gkrz67
17-09-2020, 14:18
38898

1234567890

chrom
17-09-2020, 16:35
albo masz zatkany filtr paliwa albo regulator cisnienia paliwa się kończy

Zielony
17-09-2020, 21:01
Przy wypalaniu jest duży pobór paliwa, więc może pompa CR być już słabawa, lać któryś wtrysk, brudny filtr paliwa lub syf w zbiorniku.

lisekg
18-09-2020, 12:19
ponad 2400 barów na szynie CR... trochę za dużo...
Prawdopodobnie zacina się nastawnik w pompie paliwowej więc możesz dolać jakiegoś preparatu do ON aby spróbować to ratować ale może się okazać to jak aspiryna na raka albo wymiana nastawnika w pompie CR lub czujnika ciśnienia bo jest tańszy na szynie a potem nastawnika ;-) Co tam wolisz... :cool: