Zobacz pełną wersję : T-jet sitko
gilbert3
03-08-2020, 16:08
Hej, znajomy coś mi mówi o koniecznej wymianie sitka w przewodzie od turbo w silniku t-jet. Prawda to? Jeśli tak to co ile wymiana?
Dzięki
mariuszjarzynka19790227
03-08-2020, 16:45
To jest śruba z filtrem oleju wchodzącego do turbo. Kosztuje ok 45 zł , wygląda jak na fotohttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200803/3877607b7d81f0b237978cc68275659d.jpg
Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka
rajtkezjusz
03-08-2020, 19:34
temat bliźniaczy https://fiatklubpolska.pl/500x-533/500x-serwis-turbiny-i-filtra-ma-46615/ z tym, że nie wiem czy tjet ma IHI czy Garrett w Tipo
Jest IHI VL39, śruba z sitkiem występuje u siebie zmieniałem po 55kkm.
rajtkezjusz
04-08-2020, 16:09
U mnie przy 45 tyś km ,sitko było całe, ale lekko podwinięte już . Koszt śruby plus podkładki .Pewnie też dostęp na turbinie ,więc prostszy . Jeden serwisant fiata doradził aby włożyć śrubę jak z wylotu ,czyli przelotówkę . Kusiło mnie ,ale że turbinę wymieniałem i mechanik zajrzał do przewodu olejowego w okolicach tego filtra ,to stwierdził zbierający się drobny nagar ,a przewód był brudny . Wyczyścił płynem do DPF i odradził usuwanie filterka . Wymieniać co 45 tyś km ,bo koszt całkowity ok 70 zł jeśli sam robisz ,mechanik to wyjdzie do 200 zł
U siebie wymieniam co 50km tys. Warto o tym myśleć.
Trochę wcześnie wymieniłem, bo po 20 000. Zalecam co 40 000 km.
Aniversario
05-08-2020, 13:15
Czyli rozumiem, że jeśli tego nie wymienimy to istnieje ryzyko zatkania tego sitka i w konsekwencji braku smarowania turbiny? Ciekawa sprawa. W takim układzie też wymienię na najbliższym przeglądzie. Akurat będzie 45 tyś km.
rajtkezjusz
05-08-2020, 13:25
https://www.forum.alfaholicy.org/mito_giulietta/110798-wymiana_oleju_czyszczenie_odmy_czyszczenie_filtru_ modulu_ma_-4.html
nightingale79
07-08-2020, 14:32
Też sobie zamówiłem tą śrubkę z podkładkami. Na razie mam za mało nalatane żeby wymieniać, ale za jakiś czas wykręcę i zobaczę jak to wygląda. Mam też inne uturbione auto i tam nie ma żadnego sitka. Turbo żyje i ma się świetnie (IHI). Ten patent Fiata z plastikową siateczką jest z góry skazany na porażkę niestety. Zmienne temperatury i ciśnienie muszą to ustrojstwo zniszczyć.
Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?
Czy to jest ten numer katalogowy tej śrubki: FIAT nr 71769773 i podkładek FIAT 71769771?
Gdzie to kupowaliście w ASO? Czy ktoś na forum sprzedaje?
Tak to te numery. Ja zamawiałem :
https://allegro.pl/oferta/sruba-turbosprezarki-z-otworem-8381683840
rajtkezjusz
08-09-2020, 00:52
Śruba ( filtr ) - olej do smarowania turbiny - zamontowany na górze turbiny ( Garrett) (element nr 7) / FIAT nr 71769773 / 23-27Nm. / koszt 50 zł - ja wymieniłem kpl ,ale drugi raz tyko tą z sitkiem wymienię . W tej bez sitka nie ma co się zapchać -otwór jest większy i nie ma sitka ,więc i niepotrzebna robota . Co do sitka - wymieniałem turbo i mechanik który to robił stwierdził dużo brudu w przewodzie przed sitkiem ,czyli jeśli założę zamiast sitkowej taką przelotową (niektórzy tak robią) lub wydłubię sitko w tej co mam to ten syf pójdzie na turbinę . Inne turbo np diesle często nie mają sitka ,ale to wynika z innych obciążeń termicznych i tego co powstaje w tego wyniku
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.