PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 3.0 177km przybywa oleju.



robafini
16-06-2020, 23:47
Witam, wątek będzie chyba długi ale do rzeczy. Kupiłem auto zlom. Wyremontowane, silnik kupiony FABRYCZNIE NOWY. Wszystko założone i jeździ. Przyszla pora założyć dpf, fachowiec wgrał Ori soft do sterownika no i się zaczęło...po 1000km zauważyłem, że stan oleju idzie do góry. Najpierw zrobiłem test na CO2 głowicy bo mówię sobie może mam pecha i poszła uszczelka - uszczelka dobra płynu nie ubywa. Kolejne 300km oleju znowu 2 mm więcej na miarce. Stan zapchania filtra DPF 83% i jadąc ze stała prędkością temperatura filtra dochodzi do 350*C i powoli zaczyna się redukować zapchanie. Z tym, że spada to o setne procenta na około 200m. Także, może po 50 km by spadło do 50% :o

Mam też małe obiekcje co do samego sterownika. Multiecuscan oryginał , próbuje go wypalić z kompa i tabelka z informacjami wypalania w momencie kiedy silnik wskoczy na 3000 obrotów ginie i nie wiadomo co się dzieje. Silnik chodzi na obrotach, stan zatkania filtra rośnie powoli. Temperatura fakt faktem ma prawie 500*C ale ani kapki wiecej. W historii wypaleń średnia temp jaka pamięta komp to ponad 650*C także tutaj pierwszy haczyk chyba jest. Kolejna sprawa na zimnym pali z pół obrotu ale po nocy chwilę chodzi rowno a potem po dodaniu gazu tak jakby nie palił na wszystkie gary. Jakieś 2 przegazowki i wszystko wraca do normy. 3 sprawa tempomat. W momencie kiedy silnik dobija do temperatury 90*C tempomat utrzymuje predkosc, jak tylko silnik osiągnie temp pracy to tempomat zwalnia i przyspiesza o 10 kmh. Trzeba wyłączyć tempomat i włączyć ponownie wtedy wszystko wraca do normy. Czujniki na silniku są nowe. Używany jest katalizator, sonda, DPF i roznicowka dpfa.

Na postoju 15mbar max, w czasie jazdy około 80-100mbar.

Pozdrawiam i czekam na jakieś rady, bo ręce opadają.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

dudus8
18-06-2020, 22:02
Dość zawiła historia....
Dpf został zaadaptowany do ECU po jego wymianie?
Różnica ciśnień 15 mbar na postoju wskazuję na zapchany Dpf.
Wzrost poziomu oleju może wskazywać na problem z Dpf.
Przerwanie procedury wypalania, brak możliwości wypalania filtra z powodu zbyt dużej ilości popiołu w filtrze.
Przybywający olej może być także związany z lejącymi wtryskiwaczami.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka