Zobacz pełną wersję : 1,4 95hp lpg nie chce zapalić jak jest ciepło
Gomez405
15-06-2020, 22:22
Jak w temacie 1,4 95 hp lpg Tartalini nie chcę zapalić jak jest ciepło na polu tzn. przyjeżdżam do pracy auto postoi na słońcu i po 8 h kiedy wracam w kabinie 60 stopni a on nie chcę zapalić. Łapie i odrazu gaśnie. Rano i po innych postojach krótszych tego objawu nie ma. Dodam że odpala z automatu na pb
Rano tzn. po nocy, czyli po dłuższym postoju? Za każdym razem się to dzieje? Przed takim dłuższym postojem wypal lpg z przewodów zakręcając wielozawór przy butli, lub po prostu odkręć opaskę na fazie lotnej i spuść gaz pomiędzy wtryskiwaczami lpg a reduktorem. Generalnie:
- mogą być nieszczelne wtryski lpg i puszczają lpg do kolektora ssącego na postoju, przy odpalaniu zimnego silnika silnik jest zalewany PB i lpg znajdującym się w kolektorze,
- może puszczać reduktor, i przyczyna jak wyżej,
- kwestia regulacji instalacji lpg,
2 ww. przyczyny może sprawdzić tak jak napisałem na początku wiadomości. Jeśli reduktor puszcza lpg na podciśnienie, wystarczy przewód podciśnienia od kolektora zanurzyć w szklance wody po jeździe i sprawdzić czy lecą bańki. Z wtryskiwaczami można podobnie. Jak masz gwarancje to uderzaj do ASO, skoro Tartarini to montowane pewnie przez ASO. Jak jeździsz na samej PB to problem dalej występuje?
Gomez405
15-06-2020, 23:53
Problem występuje tylko w dzien jak auto postoi około 8h na słońcu. Rano po nocy pali normalnie, podczas pracy jak jeżdżę gaszę i odpalam jest ok. Zastanawiam sie czy moze miec wpływ włączenie zapłonu w celu zamknięcia szyby podczas trgo postoju.
Jak przyjedziesz w upalny dzień do pracy to zanim zagasisz przełącz na pb i zgaś po minucie, zobacz czy po robocie łatwiej odpali. Z
Problem występuje tylko w dzien jak auto postoi około 8h na słońcu. Rano po nocy pali normalnie, podczas pracy jak jeżdżę gaszę i odpalam jest ok. Zastanawiam sie czy moze miec wpływ włączenie zapłonu w celu zamknięcia szyby podczas trgo postoju.
Generalnie ja bym zakręcił lpg i na razie pojeździł na PB żeby wykluczyć instalację lpg.
Gomez405
16-06-2020, 09:16
Generalnie ja bym zakręcił lpg i na razie pojeździł na PB żeby wykluczyć instalację lpg.
Tak zrobię. Jedna z podpowiedzi to to ze mapy pb moga byc rozjechane. Szkoda tylko ze zostało mało gwarancji
brylancik13
18-06-2020, 18:14
Ile masz przebiegu? Reduktor Tartarini ma w serwisie przewidzianą regenerację przy przebiegu 60 tys km. Identyczny temat pojawił się u mnie czasami. Ja wlasnie obstawiam ten reduktor, bo jest gówniany tak mysle i ogólnie drogi. Ja sie zblizam pomału do tego przebiegu wiec biore to pod uwage ze moze cos przepuszcza. Przy przegladzie na 60 tys LPG zglosze to i zobacze co na to powiedzą.
Gomez405
18-06-2020, 18:26
Ile masz przebiegu? Reduktor Tartarini ma w serwisie przewidzianą regenerację przy przebiegu 60 tys km. Identyczny temat pojawił się u mnie czasami. Ja wlasnie obstawiam ten reduktor, bo jest gówniany tak mysle i ogólnie drogi. Ja sie zblizam pomału do tego przebiegu wiec biore to pod uwage ze moze cos przepuszcza. Przy przegladzie na 60 tys LPG zglosze to i zobacze co na to powiedzą.
17000 km. Ja obstawiam mapy bo nawet ma tak ze jak odpali to go podczas pierwszych metrów coś tak jakby dławiło, tak jak malucha na ssaniu po dociśnięciu gazu. Po 100 metrach wszystko ok. Dziś gaz się skończył ide zaraz butle zakręcić.
brylancik13
18-06-2020, 18:28
No to daj znac jak uda sie cos ustalić
Gomez405
18-06-2020, 18:31
No to daj znac jak uda sie cos ustalić
Jeśli sytuacja sie powtórzy przy zakręconym lpg to nie wina lpg. Czekam na upały
Zdejmij taki mały wąż który idzie z reduktora do dolotu zaraz po zgaszeniu auta i pozostaw auta na dłuższy postuj np. na noc. Rano podłączasz waz i odpalasz auto, jak auto zapali bez problemu to reduktor puszcza na 100%
Gomez405
18-06-2020, 18:46
Zdejmij taki mały wąż który idzie z reduktora do dolotu zaraz po zgaszeniu auta i pozostaw auta na dłuższy postuj np. na noc. Rano podłączasz waz i odpalasz auto, jak auto zapali bez problemu to reduktor puszcza na 100%
Auto po nocy pali normalnie
Gomez405
Jak często jeździsz na PB?
Albo inaczej jak starą benzynę masz w baku?
Ja jeździłem jak ostatni dusigrosz i zaczął mi strzelać i się dławić na PB, na LPG było ok.
Pojechałem do serwisu i się pytali czy wyjeżdzam cały bak benzyny a ja że jak mam tak z 3/4 to dolewam do pełna i mi powiedzieli że benzyna się zestarzała (około pół roku miałem jedną benzynę w baku).
Wyciągnąłem szybkozłączkę od benzyny i wężykiem zlałem starą benzynę do kanistra, podjechałem na stację na samym gazie i zatankowałem do pełna 95 - po tym zabiegu jak ręką odjął.
Teraz co 2 miechy wypalam benzynę do zera i tankuję świeżą do pełna.
Jak też robisz dolewki przy okazji tankowania gazu to polecam ci wypalenie benzyny i nalanie świeżej :)
Gomez405
18-06-2020, 21:20
Ostatnio z miesiąc temu dolałem z 3 kresek do full. Ale bardzo często robię krótkie odcinki.
Gomez405
18-06-2020, 22:55
Po czym mogę poznać że mapy się rozjechały chodzi mi o odczyty z obd?
rajtkezjusz
19-06-2020, 00:16
Kiedyś ,w innym aucie miałem podobne objawy i gazmen zdemontował sprężynę w reduktora i ją ..rozciągnął ,problem zniknął. Powiedział ,że czasem sprężyna tam zamontowana wymaga lekkiego rozciągnięcia i dzięki temu po wyłączeniu silnika gaz nie przedostaje się do instalacji tworząc trudną do zapalenie mieszankę . Ta sprężyna była chyba w elektrozaworze (ale to dawno było i nie przyglądałem się ) ,dopycha ona kulkę czy coś ?
Po czym mogę poznać że mapy się rozjechały chodzi mi o odczyty z obd?
Korekty STFT i LTFT, na PB i lpg powinny być zbliżone.
brylancik13
19-06-2020, 17:15
Dzisiaj jadąc do pracy wylaczylem instalke, dojechałem na benzynie. Po 7 godzinach zapalił idealnie więc obstawiam ze pojawiający problem u mnie moze byc rzeczywiscie spowodowany badziewnym reduktorem Tartarini ktory juz czeka na regeneracje przy 60 tys km :roll:
Gomez405
19-06-2020, 17:32
Dzisiaj jadąc do pracy wylaczylem instalke, dojechałem na benzynie. Po 7 godzinach zapalił idealnie więc obstawiam ze pojawiający problem u mnie moze byc rzeczywiscie spowodowany badziewnym reduktorem Tartarini ktory juz czeka na regeneracje przy 60 tys km :roll:
No widzisz a u mnie 40km temu gaz się skończył i jeżdżę na pb i dziś po 7h15min postoju kulawo trochę zapalił. Dla mnie to tak jak by ssania nie dostawał.
brylancik13
19-06-2020, 20:29
Ja sie nie znam wiec zostawie to komus innemu do rozkminki a na razie jezdze bo pojawiło sie to rzadko
No widzisz a u mnie 40km temu gaz się skończył i jeżdżę na pb i dziś po 7h15min postoju kulawo trochę zapalił. Dla mnie to tak jak by ssania nie dostawał.
Poejeździj więcej z min 200km na PB, jeśli są mapy w którymś zakresie rozjechane przez lpg to tak po paru km na Pb szybko nie wrócą do właściwych.
Gomez405
20-06-2020, 13:26
Poejeździj więcej z min 200km na PB, jeśli są mapy w którymś zakresie rozjechane przez lpg to tak po paru km na Pb szybko nie wrócą do właściwych.
Zjezdzę caly bak bo może paliwo jakieś kulawe. Dla mnie to wygląda tak jak by komp nie widział ze ma dać tzw ssanie . Pojeździmy zobaczymy. Jeszcze co zauważyłem to to że jak jest gorąco to pierwsze 100 m po odpaleniu jedzie tak jak by nie chciał. Rano jak odpala jest wszystko ok.
Gomez405
28-06-2020, 09:40
Panowie. Na razie od 250 km jest ok . Sa 4 prowdopodobienstwa.
1 Wina lpg
2 stare paliwo w baku choć teraz jeżdżę na nim
3 rozjechane mapy
4 opary paliwa z baku. Tylko pytanie gdzie one są odprowadzane? Kolektor ssący?
brylancik13
28-06-2020, 10:02
Dzwonilem do Autogaz slask i takie objawy moze dawac reduktor albo ktorys wtryskiwacz przepuszcza. Jestem ustawiony tam na wizyte ale dopiero na 9 lipca. Zobaczymy co powiedzą
Wiem ze masz maly przebieg ale tu slawny FiatPrime wymienial reduktor po smiesznie niskim przebiegu wiec nie ma zasady
Gomez405
28-06-2020, 10:28
Jeszcze kilka odpaleń na pb i 100km i tankuje gaz. Zobaczymy 40 dni gwarancji jest
DamianoZaw
29-06-2020, 19:28
Brylancik - regeneracja reduktora to ile i gdzie?
brylancik13
29-06-2020, 19:30
Auto gaz slask regeneruja a ile to jeszcze nie wiem, kiedys przy rozmowie wyszlo ze sprawdza sie reduktor przy 60 tys km i wtedy ewentualna regeneracja
Mnie reduktor Tartarini zaczął sceny robić przy niecałych 50k, a w związku z zakończoną gwarancją, wymieniłem na zwykły zavoli.
brylancik13
29-06-2020, 20:38
I nic wiecej nie zmieniales? Elektronika tartarini go obsluguje?
Obsługuje bez problemu. Działa wszystko jak należy - jedyna różnica to przy niskiej temperaturze czuć odrobinę moment przełączenia na lpg przy zimnym silniku. Jak to określił spec, który to robił: trzeba jedynie ustawić ciśnienie robocze na reduktorze. Spec też zajmuje się tartarini wiedział o co biega - diagnoza zasyfiony parownik - podobno iglicowy i bardzo podatny za kiepski gaz. Oczywiście poinformował mnie, że można próbować czyścić ale generalnie średnio się u nas sprawdza, co z resztą macie potwierdzenie na forum. Wtryski też podobno można podłożyć inne, z którymi reszta współpracuje. Od momentu wymiany żadne cuda już mi się nie dzieją a przejechałem kolo 12-14 tysięcy w takiej konfiguracji.
brylancik13
29-06-2020, 21:33
Ja mialem dwa razy czyszczony reduktor przez kiepski gaz wiec wirm o co chodzi ;) fajnie natomiast ze da sie podmienić w razie czego graty i nie przepłacac
W mojej okolicy jest magik od tego jakby co. Poza tym okazało się, że ten brzęczyk przypominający o przeglądzie też się da wyłączyć - program do tartarini najprawdopodobniej łączy się z serwerami gdzie instalka ma zapisaną gwarancję i po jej wygaśnięciu pozwala na wyłączenie tego badziewia (przed końcem gwarancji nie można było tego zrobić tylko ustawić kilometry albo ilość załączeń o ile dobrze pamiętam). A sam reduktor z komputerem gazowym "połączony" jest tylko za pomocą czujnika temperatury, który też mi siadł przed końcem gwarancji i elektrozaworem więc cudów nie ma (czujnik ciśnienia jest przy listwie wtryskowej).
Gomez405
29-06-2020, 21:48
Obsługuje bez problemu. Działa wszystko jak należy - jedyna różnica to przy niskiej temperaturze czuć odrobinę moment przełączenia na lpg przy zimnym silniku. Jak to określił spec, który to robił: trzeba jedynie ustawić ciśnienie robocze na reduktorze. Spec też zajmuje się tartarini wiedział o co biega - diagnoza zasyfiony parownik - podobno iglicowy i bardzo podatny za kiepski gaz. Oczywiście poinformował mnie, że można próbować czyścić ale generalnie średnio się u nas sprawdza, co z resztą macie potwierdzenie na forum. Wtryski też podobno można podłożyć inne, z którymi reszta współpracuje. Od momentu wymiany żadne cuda już mi się nie dzieją a przejechałem kolo 12-14 tysięcy w takiej konfiguracji.
Mozesz fote zrobic jak to pod maską wygląda
Oczywiście. Proszę bardzo:38495 38496 38497 38498 38499
Gomez405
29-06-2020, 22:23
Oczywiście. Proszę bardzo:38495 38496 38497 38498 38499
No to nie źle to wyglada. Najważniejsze że działa. Fajnie że są juz alternatywy dla Tartalini.
Panowie przecież reduktor to jest ściśle mechaniczne urządzenie, no poza zabudowanym czujnikiem temperatury płynu chłodniczego i ewentualnie elektrozaworem jeśli reduktor z nim występuje. Podmienić można na każdy, kwestia zabudowania czujnika temperatury lub ewentualna jego podmiana na inny typ jeśli ustawienia w sterowniku lpg pozwalają. No i po takiej konwersji trzeba ustawić na nim ciśnienie i sprawdzić ustawienia w sterowniku lpg. Żeby nie było tak łatwo, nie wszystko pasuje w zależności od zamiany. Czasami trzeba przerobić doprowadzenie lpg w fazie ciekłej, jak i również wyprowadzenie w fazie lotnej jak i przewody chłodzenia.
Z drugiej strony ja osobiście nigdy nie miałem problemów z "zasyfieniem reduktora" lub z jego membranami. Poprzednim P2 na najtańszym AT09 robiłem bez problemu ponad 100kkm nawet go nie ruszając. Ciśnienie też trzymał mur beton. W Tipo mam reuktor z BRC Genius 1500mbar i póki co 60kkm i na razie jest ok.
Widzę, że kolega "steyr" chyba nie miał do czynienia z tym tartarini desygnowanym do tipo - niestety reduktor jest g... Tipo nie jest moim 1 autem z lpg i we wszystkich reduktor wytrzymywał minimum 100k jak sam napisałeś-nawet w 2-gen lpg. Tu jest przegięcie i niestety w dodatku nie tanie bo za wszystko AGŚ ceni jakby było to co najmniej klasy prinsa.
brylancik13
29-06-2020, 22:51
Dokładnie, w tartarini nie wszystko jest takie plug and play. Zreszta ja chcialem podmienic np. sam sterownik innej marki to on tez nie zagadał by z osprzetem tartrini. Dlatego pytalem jak jest na odwrot
Widzę, że kolega "steyr" chyba nie miał do czynienia z tym tartarini desygnowanym do tipo - niestety reduktor jest g... Tipo nie jest moim 1 autem z lpg i we wszystkich reduktor wytrzymywał minimum 100k jak sam napisałeś-nawet w 2-gen lpg. Tu jest przegięcie i niestety w dodatku nie tanie bo za wszystko AGŚ ceni jakby było to co najmniej klasy prinsa.
Racja nie miałem do czynienia z Tartarini, kolega miał w swoim P2 Tartarini 2 gen. nikt tego nie chciał się tykać, jeździł aż padło. AT09 jest to reduktor do sekwencji, natomiast AT07 jest do 1 i 2 generacji instalacji lpg.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Dokładnie, w tartarini nie wszystko jest takie plug and play. Zreszta ja chcialem podmienic np. sam sterownik innej marki to on tez nie zagadał by z osprzetem tartrini. Dlatego pytalem jak jest na odwrot
W tym wypadku w wiekszości sterowników taka wymiana niesie ze sobą również wymianę wiązki, czasami jest szybciej wymienić całą wiązkę niż adoptować starą wiązkę pod nowy sterownik jeśli jest taka możliwość. Jak dobrze pamiętam Stag i LPGtech miały sterowniki zamienne z sobą, o tym samym przyłaczu.
rajtkezjusz
29-06-2020, 23:28
Zrób test ,zakręć zawór na butli ,wyjeździ cały gaz jaki masz w instalacji i potem już na benzynie jedź ,zgaś go i rano odpal na benzynie -czy jest różnica ?
Gomez405
01-07-2020, 17:00
Zrób test ,zakręć zawór na butli ,wyjeździ cały gaz jaki masz w instalacji i potem już na benzynie jedź ,zgaś go i rano odpal na benzynie -czy jest różnica ?
Gaz zakręcony. Na benie 330km i nie chce zapalić jak jest upał i postoi ponad 7h. Rano pali pięknie i jak chlodniej też.
Gaz zakręcony. Na benie 330km i nie chce zapalić jak jest upał i postoi ponad 7h. Rano pali pięknie i jak chlodniej też.
To lpg bym wykluczył, chyba ze dalej mapy są rozjechane. Sprawdzałeś korekty w sterowniku silnika? Sprawdziłbym czy temperaturę powietrza i silnika "silnik dobrze widzi" i czy się pokrywają z rzeczywistością. Próbowałes przed takim uruchomieniem załączyć zapłon z 3 razy i dopiero spróbować uruchamiać? Jak masz gwarancję to nie kombinować, tylko oddać do ASO nie szukają przyczyny.
Gomez405
01-07-2020, 17:56
To lpg bym wykluczył, chyba ze dalej mapy są rozjechane. Sprawdzałeś korekty w sterowniku silnika? Sprawdziłbym czy temperaturę powietrza i silnika "silnik dobrze widzi" i czy się pokrywają z rzeczywistością. Próbowałes przed takim uruchomieniem załączyć zapłon z 3 razy i dopiero spróbować uruchamiać? Jak masz gwarancję to nie kombinować, tylko oddać do ASO nie szukają przyczyny.
Jutro aso maja mapy wyzerować. Nie chce zbyt patrzyć co tam w kompie co by nie mieli pretekstu
Gomez405
02-07-2020, 17:49
I po aso. Podobno mapy za bogato i jakieś wykrzykniki czerwone czy coś.
Lpg też na bogato było.
Teraz pytanie komu wierzyć aso czy AGŚ jeśli chodzi o mapy. Fakt że palił sporo ponad 10lpg delikatniej jazdy
DamianoZaw
02-07-2020, 18:32
"Podobno" - ale z baaardzo dużym znakiem zapytania - te mapy gazu Tartarini są do kitu. Czy to prawda to nie wiem..
Gomez405
02-07-2020, 18:43
"Podobno" - ale z baaardzo dużym znakiem zapytania - te mapy gazu Tartarini są do kitu. Czy to prawda to nie wiem..
Teraz zresetowali mapy pb i wgrali gotowca lpg bo autem nie jeździli
brylancik13
03-07-2020, 09:10
Nie wydaje mi sie ze problemem z zapalniem są mapy ale ja sie nie znam ;) daj zanc czy pomoglo
jaroslawrak
03-07-2020, 13:07
Przy tego typu bolączce winny może być też czujnik położenia wału...albo jest uszkodzony,alba za daleko od koła sygnałowego...odległość powinna być max. 1mm.
Gomez405
03-07-2020, 13:14
Przy tego typu bolączce winny może być też czujnik położenia wału...albo jest uszkodzony,alba za daleko od koła sygnałowego...odległość powinna być max. 1mm.
Od tego mam gwarancję. Problem to to ze jak postoi na upale
To nie chce zapalić. Tzn zapala i gasnie a jak dodam gazu to kicha w dolocie
jaroslawrak
03-07-2020, 13:34
Skoro fachowcy nie mogą ustalić przyczyny to dałem podpowiedź....tak właśnie może się to objawiać,jeśli iskra na świecach przeskakuje w niewłaściwym momencie.....Możesz im po prostu powiedzieć,żeby zerknęli na ten czujnik...
brylancik13
03-07-2020, 19:22
Tu nie chodzi o to zeby wrozyć z fusów, niech naprawiają. Ale nie wydaje mi sie zeby problem z mapami objawial sie przy rozruchu a nie podczas jazdy. Ja tez cos bede o tym wiedzial bo w przyszlym tygodniu jade do gazownika ;)
Gomez405
03-07-2020, 20:17
Skoro lpg zakręcone to pozostaje tylko ASO. Najgorsze to że żadnego czeka nie ma
brylancik13
03-07-2020, 20:26
Mam to samo ale nie ma gwarancji wiec zostaje mi gazownik. Jak on powie ze jest ok to bede myslal co dalej
Gomez405
03-07-2020, 20:43
U mnie wygląda to tak
https://youtu.be/MiVhC7w5iPo
Ostatnie odpalenie z naciśnięciem pedału gazu
brylancik13
03-07-2020, 21:11
To u mnie jak mu lekko dasz gazu to pali spokojnie ale jak jezdzil na benzynie to palił ok wiel licze na graty z lpg
U mnie wygląda to tak
https://youtu.be/MiVhC7w5iPo
Ostatnie odpalenie z naciśnięciem pedału gazu
Jak nie pomoże wgranie nowych map, to oddawaj do ASO i niech szukają. Możliwości diagnostyczne mają, tylko pytanie jak z umiejętnościami.
brylancik13
04-07-2020, 13:22
Nawet jest taki temat w silniku t-jet. Jak dobrze nie jest wyregulowany i zalozony gaz to moze sie pojawiac problem z rozruchem po nocy. Takie ciekawostki pisza gazownicy na forum LPG.
Gomez405
04-07-2020, 14:06
Panowie. U mnie nie jest problemem rozruch po nocy tylko jak mu dowali słońce w dzień.
Przykład przyjeżdżam do szwagra mniej wiecej 20 km jest godzina 13. Auto postoi na sloncu do 18 i odpala tak jak na filmie. Wtedy cały czas wali mu słońce w maskę. Dodam ze jak bym odpalał po 2 h to by odpalił ładnie.
Panowie. U mnie nie jest problemem rozruch po nocy tylko jak mu dowali słońce w dzień.
Przykład przyjeżdżam do szwagra mniej wiecej 20 km jest godzina 13. Auto postoi na sloncu do 18 i odpala tak jak na filmie. Wtedy cały czas wali mu słońce w maskę. Dodam ze jak bym odpalał po 2 h to by odpalił ładnie.
Wygląda jak by mu się ssanie nie załączało, sprawdziłbym przed takim rozruchem prostą aplikacją na telefonie jak wygląda temperatura silnika i powietrza czy się pokrywa z rzeczywistością.
Gomez405
05-07-2020, 09:18
Wygląda jak by mu się ssanie nie załączało, sprawdziłbym przed takim rozruchem prostą aplikacją na telefonie jak wygląda temperatura silnika i powietrza czy się pokrywa z rzeczywistością.
Tak też dziś zrobie. Postoi na słońcu i zobaczymy. Ma tez nowe paliwo w baku 10l zobaczymy.
Po nocy odczyty
38541
brylancik13
10-07-2020, 17:42
Jak tam? Bo u mnie lipa nadal
Gomez405
10-07-2020, 17:53
Napisze tak odpalił po postoju kilkugodzinnym torq pokazał przed odpaleniem
38583
Na razie obserwuję. Może warto sprawdzić u Ciebie mapy czy są ok bo u mnie auto jeździło ok co prawda byly jakies problemy na wiosnę ale pojeździłem troche na pb i przeszło
brylancik13
10-07-2020, 18:13
Aha to dobrze jak przeszlo czyli jest szansa i nadzieja :) haha
Gomez405
10-07-2020, 18:20
Aha to dobrze jak przeszlo czyli jest szansa i nadzieja :) haha
Na razie jest ok.
brylancik13
10-07-2020, 18:32
Ale po 7-8 godzinach w takiej temp jak dzis na przyklad tez jest ok? Dzisiaj u mnie 30 st w aucie bylo prawie 40 st
Gomez405
10-07-2020, 19:15
Dzisiaj auto stało dobę w garażu blaszaku. Odpalił i już myślałem ze zagśnie a tu cyk bach i na ssanko. Wygląda to tak jak by sterownik silnika sam nie wiedział czego chce. Ale odpalił normalnie i wtedy co normalnie by zgasł to walnął na ssanie i 1200obr
brylancik13
10-07-2020, 23:26
Zobaczymy u mnie potestuje wincyj na Pb
Gomez405
07-08-2020, 15:38
Dzisiaj powtórka z rozrywki. Ehhh
brylancik13
07-08-2020, 15:39
Czyli to nie mapy :( :roll:
Gomez405
07-08-2020, 15:41
No raczej nie. Jak by coś w oprogramowaniu nie grało
brylancik13
07-08-2020, 15:45
W Fiacie powoedzą, poczekaj pan na jesień, będzie chłodniej, będzie palił od strzała...prosze obserwować i wkurwiać sie dalej :) ;) haha
Gomez405
07-08-2020, 16:19
Generalnie dzien po gwarancji ale moge ich dalej gnębić bo papier mam na tą usterkę. Dam sobie siana.
Gdzie jest czujnik temp - na termostacie?
Generalnie dzien po gwarancji ale moge ich dalej gnębić bo papier mam na tą usterkę. Dam sobie siana.
Gdzie jest czujnik temp - na termostacie?
Kilka postów wyżej wklejałeś screen-y i pomiary się zgadzały. Obecnie jeździsz na lpg czy na Pb? Wykasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na PB z 200km.
Gomez405
10-08-2020, 17:39
Kilka postów wyżej wklejałeś screen-y i pomiary się zgadzały. Obecnie jeździsz na lpg czy na Pb? Wykasowałbym parametry samoadaptacyjne i pojeździł na PB z 200km.
Na pb zrobiłem ponad 200km i dodatkowo lpg strojenie AGŚ. Dziś tak to wygladalo
https://youtu.be/UwsQENFitqk
Na pb zrobiłem ponad 200km i dodatkowo lpg strojenie AGŚ. Dziś tak to wygladalo
https://youtu.be/UwsQENFitqk
Korekty kasowałeś? Ja potrafiłem zrobić ~400km na PB dalej problem występował, skasował parametry samoadaptacyjne i od razu był rezultat.
Gomez405
10-08-2020, 18:14
Korekty kasowałeś? Ja potrafiłem zrobić ~400km na PB dalej problem występował, skasował parametry samoadaptacyjne i od razu był rezultat.
Tak aso kasowało .
heh, miałem ostatnio podobnie, odpalił i zgasł i tak w kółko, było to po jeździe, ale auto potem stało kilka godzin w garażu....za którymś razem mu podgazowałem po zapaleniu i już nie zgasło. Dziwna sprawa. Tak jakby nie miał wolnych obrotów, albo korkowiec nie zdążył się ustawić. Wczoraj zrobiłem traskę 1000 km i po drodze na szczęście nie odstawiał takich numerów.
brylancik13
09-09-2020, 18:59
Gomez jak tam temat wygląda? U nnie jakby sie samo uspokoiło...map nie kasowałem
Gomez405
09-09-2020, 19:06
temat wygląda tak że się nie uspokoiło powtórzyło się dwa razy ale już nie jest tak ciepło dlatego pewnie problemu nie było tak często i na pewno raczej to nie będzie reduktor tak co poniektórzy twierdzą.dla mnie to problem albo z oprogramowaniem albo może jakaś brudna przepustnica lub coś w tym stylu na razie jeżdżę obserwuję
Nie czytałem całego wątku, ale kiedyś w innym modelu fiata miałem też coś takiego. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
brylancik13
11-09-2020, 11:05
Dzięki za podpowiedź
Ciąg dalszy problemów z instalacją Tartarini. W listopadzie, rankami przy niższych temperaturach zaczął się problem z przełączeniem na lpg - checki, wypadanie zapłonów - diagnoza wtryski się kleją od syfu z gazu. Wlałem specyfik do czyszczenia instalacji firmowany przez BRC, zatankowałem pomogło. Niestety ok. 2-3 tygodnie temu problem powrócił. Ty razem próba czyszczenia już przez specjalistę zakończona niepowodzeniem. Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie wtryskiwaczy ale nie na tartarini tym razem (niestety nie wiem na jakie bo szefa nie było a pracownik był mało rozmowny). Na razie ok. zobaczymy jak będzie dalej. Cena 450 do 600 za oryginalne. Podobno mało podatne na syf w gazie. W każdym razie polecam wymianę filtra fazy lotnej z oryginalnego (wkład oczywiście chyba 38zł kosztuje) jego powierzchnia i samo działanie pozostawia wiele do życzenia jak widać, np. na zachwalanego alexa 360 lub innego odstojnikowego (powierzchnia filtrowania nie porównywalna a cena wkładu kolo 20zł, zwłaszcza tym którzy mają jeszcze oryginalne EVO08 i jest szansa na przedłużenie ich życia. Przebieg 73tyś. Jest nadzieja, że coś innego współpracuje z tym "super sterownikiem" i jakaś alternatywa dla podzespołów, których cena ma się nijak do trwałości. Jak się dowiem co za listwa dopiszę. Pozdrawiam.
Gomez405
27-03-2021, 22:50
Panowie. Temat dzisiaj powrócił. Zastanawiam się czy nie zrobić resetu parametrów. Jak myślicie trzeba kalibrowac od nowa lpg?
Instalacja zewnętrzna, więc resetujesz parametry w sterowniku silnika. Sterownik lpg ustawień nie zgubi, tylko pytanie jak to jest ustawione.
brylancik13
28-03-2021, 09:51
Jaki masz przebieg? Mi ten temat ustał, choć odpalać zawsze odpalał, tylko czasem go zdławiło. Pomogla w każdym razie wymiana listwy wrtyskowej
Gomez405
28-03-2021, 11:22
Jaki masz przebieg? Mi ten temat ustał, choć odpalać zawsze odpalał, tylko czasem go zdławiło. Pomogla w każdym razie wymiana listwy wrtyskowej
24000km listwa pb czy lpg. Jak dodam troche gazu to odpala wygląda jak by go zalewało
Następnym razem jak sid to pojawi to zrobię reset.
brylancik13
28-03-2021, 12:00
Listwa LPG
Gomez405
30-04-2021, 16:34
Temat powraca jak bumerang. Jak cieplej odpala i gasnie. Co sprawdzać na początek. Błędów brak
brylancik13
10-05-2021, 18:28
Eh szkoda gadać u mnie to z dzisiejszym bardzo ciepłym dniem również wróciło :(
Gomez405
10-05-2021, 21:25
Eh szkoda gadać u mnie to z dzisiejszym bardzo ciepłym dniem również wróciło :(
Jakieś pomysły?
brylancik13
10-05-2021, 22:20
Nie wiem, na razie szukam innego gazownika
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To raczej nieszczelność reduktora ( z przewodu podciśnienia wali gazem w kolektor ) lub niedomykanie się wtryskiwacza - podobny efekt
Takie coś mozna znalezc jesli chodzi o te objawy
Ja chyba moge obstawiac reduktor bo przy 60 tys jest brana pod uwagę jego regeneracja. Ja mam niecałe 70 tyś wiec jemu sie muszę przyjrzeć. Druga opcja to wtryskiwacze ale ja akurat mam nową listwę niecałe 15 tyś nalotu wiec będe sprawdzał najpierw reduktor.
Gomez405
12-05-2021, 19:45
Nie wiem, na razie szukam innego gazownika
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Takie coś mozna znalezc jesli chodzi o te objawy
Ja chyba moge obstawiac reduktor bo przy 60 tys jest brana pod uwagę jego regeneracja. Ja mam niecałe 70 tyś wiec jemu sie muszę przyjrzeć. Druga opcja to wtryskiwacze ale ja akurat mam nową listwę niecałe 15 tyś nalotu wiec będe sprawdzał najpierw reduktor.
Brylancik sprawdz przed odpaleniem czy przy wciskaniu gazu spod maski dobiega takie chrobotanie, ocieranie. Mam pewna teorie.
brylancik13
12-05-2021, 20:22
Teraz znowu ponad tydzien chlodniej i deszczowo wiec nie bedzie porównywalnych warunków z poniedzialku.
Bylem u gazownika, sami nie wiedzą co jest grane bo reduktor cisnienia nie puszcza w trakcie pracy i na zgaszonym ale auto nie stalo tyle godzin. Kombinują i nic z tego nie wynika.
Gomez405
12-05-2021, 20:32
Zobacz czy masz szuranie ocieranie przy wciskaniu gazu bez odpalenia
brylancik13
12-05-2021, 20:37
A co by to miało znaczyć ? ;)
Gomez405
12-05-2021, 21:00
https://youtube.com/shorts/7TJy8vw0g3s?feature=share
Odgłos wciskanie i puszczanie pedału gazu
brylancik13
12-05-2021, 21:25
Ale co ma ten dzwięk do tego tematu?
Gomez405
12-05-2021, 21:31
No moze byc tak ze przepustnica chodI ciężko jak jest ciepło i nie nadąża sie otworzyć jak obroty przy odpaleniu spadają dla mnie to tak wygląda
brylancik13
12-05-2021, 21:53
Ale u mnie dzieje sie tylko tak po jezdzie na lpg i postoju. Na Pb wszystko działa prawidłowo
Gomez405
19-05-2021, 16:50
Dobra. Butla zakręconą , odpalanie z gaśnięciem. Błędów brak. Dziś rano dziwna sytuacja na zapłonie check mrugał dziwnie . Odpalił rano normalnie. Po południu już nie. Dopiero jak dostał gazu to odpalił. Jutro ściągam przewody LPG za filtrem inzaslepiam oraz na kolektorze
brylancik13
20-05-2021, 09:40
Ja nie wiem w takim razie. Jak dla mnie pozostaje mechanik i szukanie.
Jesli zresetowales mapy i od tamtej pory nie wlaczales instalacji to wychodzi ze cos w samochodzie nie dziala poprawnie :(
Gomez405
20-05-2021, 10:24
Ja nie wiem w takim razie. Jak dla mnie pozostaje mechanik i szukanie.
Jesli zresetowales mapy i od tamtej pory nie wlaczales instalacji to wychodzi ze cos w samochodzie nie dziala poprawnie :(
Właśnie najlepsze są takie usterki które ciężko wychwycić rozmawiałem z mechanikiem i powiedział ze będzie ciężko. Wszyscy zwalają na gaz dzwoniłem do ASO zapytać się co może być przyczyną bo powrócił temat zeszłego roku zwalają oczywiście na LPG. Reklamacji nie będę zgłaszał bo i tak nic nie zdziałam ale jak czytam teraz ten temat to problem i tak powrócił z tego co wyczytałem po resecie map. Najlepsze jest to że jak nie ma słońca inaczej może nie ma gorąca auto pali normalnie
brylancik13
20-05-2021, 11:52
Sonda lambda? W temacie oboj kolega napisal ze sobda uszkodzona wywalała jakies błędy ale bez check engine. Choc nie wirm czy tylko poprzez test ją zdiagnozowali czy byly bledy w Ecu.
Gomez405
20-05-2021, 17:14
No i dzisiaj odpalił normalni stał od 7,30 do 13.
brylancik13
20-05-2021, 18:22
No ciekawe to jest. Musisz na razie pojezdzic na Pb i obserwować jak to mówią w ASO ;)
No i dzisiaj odpalił normalni stał od 7,30 do 13.
Nadal przy zakręconej butli, czy wykonywałeś coś więcej?
Gomez405
21-05-2021, 08:04
Nadal przy zakręconej butli, czy wykonywałeś coś więcej?
Nawet LPG wypięte. Dziś będzie test bo będzie cieplej. Ale coś mi się widzi że to nie LPG. Jest taki motyw że przy odpalaniu ciepłego silnika paramet względne położenie przepustnicy schodzi do 0. Jak dziś będzie robił sceny to wymieniam świece które mają 8000km albo więcej jak ASO nie wymieniło a kasę wzięło
Sonda lambda? W temacie oboj kolega napisal ze sobda uszkodzona wywalała jakies błędy ale bez check engine. Choc nie wirm czy tylko poprzez test ją zdiagnozowali czy byly bledy w Ecu.
Sonda w chwili odpalenia nie pracuje, pracuje dopiero po zagrzaniu. Chyba że nie poprawnie pracuje po zagrzaniu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nawet LPG wypięte. Dziś będzie test bo będzie cieplej. Ale coś mi się widzi że to nie LPG. Jest taki motyw że przy odpalaniu ciepłego silnika paramet względne położenie przepustnicy schodzi do 0. Jak dziś będzie robił sceny to wymieniam świece które mają 8000km albo więcej jak ASO nie wymieniło a kasę wzięło
Wątpię w winę świec zapłonowych, powinny być inne problemy podczas jazdy jakieś szarpania, wypadania zapłonów i itp przy okazji. Przy zakręcaniu lpg należy wypalić gaz z przewodów lub po prostu go spuścić, bo tak to można wpaść w błędne koło bo w instalacji nadal jest lpg.
Gomez405
21-05-2021, 08:57
Butlę zakręciłem i pojechałem na lpg aż nie przełączyło na pb. Wczoraj ściągałem zasilanie LPG do listwy oraz z kolektora wykręciłem króciec a wkręciłem śrubkę tak więc LPG zostanie wykluczone.
Następnym krokiem będzie wyczyszczenie czujnika położenia wału. Później świece. Następnie jak się nie uspokoi to czyszczenie przepustnicy tylko czy w niej są jakieś czujniki ? Tipo chyba nie posiada przepływki?
Przeplywki nie ma, są Mapsensory tzn w 1.4tjet są 2 w wolnossący pewnie 1.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
brylancik13
21-05-2021, 09:17
A rano jak odpala ? Dalej jest ospały przez pierwsze 100 m?
Gomez405
21-05-2021, 09:27
A rano jak odpala ? Dalej jest ospały przez pierwsze 100 m?
To zależy ale na ogół właśnie ospały jest jak jest cieplejszy silnik . Po nocy raczej normalnie
A tak zapytam od siebie: o ile elektryka i elektronika samochodowa nie jest moją mocną stroną, lepiej radzę sobie z mechaniką auto, to może przyczyny dziwnych zachowań Twojego auta zależnych od temp zewnętrznej należy upatrywać w takich elementach jak różne czujniki. Np czujnik temp silnika, albo może jest jeszcze jakiś inny odpowiadający za skład mieszanki dostosowany do temp zewnętrznej??
Takie moje luźne przemyślenia.... nie śmiać się z mojej niewiedzy jak coś palnąłem głupio :mad:
Gomez405
21-05-2021, 10:10
A tak zapytam od siebie: o ile elektryka i elektronika samochodowa nie jest moją mocną stroną, lepiej radzę sobie z mechaniką auto, to może przyczyny dziwnych zachowań Twojego auta zależnych od temp zewnętrznej należy upatrywać w takich elementach jak różne czujniki. Np czujnik temp silnika, albo może jest jeszcze jakiś inny odpowiadający za skład mieszanki dostosowany do temp zewnętrznej??
Takie moje luźne przemyślenia.... nie śmiać się z mojej niewiedzy jak coś palnąłem głupio :mad:
Z tego co się orientuję to mamy dwa czujniki temperatury silnika to znaczy 1 jest czujnik temperatury płynu chłodzącego drugi jest map sensor że pokazuje temperaturę powietrza zasysanego nie wiem co jest na przepustnicy jakie czujniki podejrzewam że tylko czujnik położenia przepustnicy
Gomez405
21-05-2021, 15:23
Dobra panowie nie LPG. Postał od 7,30 do 14 i odpalił bez dodawania gazu za 4 czy 5 razem. Wszystkie parametry raczej są na filmie. Jakieś pomysły
https://youtube.com/shorts/emIOzQ-hUvQ?feature=share
brylancik13
21-05-2021, 15:54
Jesli na 200% mapy nie są zaśmiecone jazdą na gazie po resecie do fabrycznych to w necie są dwie przyczyny podawane:
Problem z czujnikamy temp cieczy chlodzącej lub powietrza
Listwa paliwowa lub filtr/pompa paliwa
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tylko staram sie pomóc bo mechanikiem nie jestem ;)
Gomez405
21-05-2021, 15:58
Jesli na 200% mapy nie są zaśmiecone jazdą na gazie po resecie do fabrycznych to w necie są dwie przyczyny podawane:
Problem z czujnikamy temp cieczy chlodzącej lub powietrza
Listwa paliwowa lub filtr/pompa paliwa
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tylko staram sie pomóc bo mechanikiem nie jestem ;)
Tylko zastanawia mnie fakt że całą zimę palił też stał 8 godzin i odpalał więc tam też dopiero jak temperatury słoneczko się zaczęło to zaczął odpalać i gasnąć. Wyznacznikiem jest temperatura . Jeszcze przeczyszczać czujnik położenia wału korbowego może to pomoże
A teraz najlepsze jest to że po jeszcze 1 godzinie postoju po tym odpaleniu na 30sek odpalił jak zawsze
Edit
W poniedziałek i dzisiaj odpalił tak jak zawsze jedyne co zrobiłem to zmieniłem stację benzynową i wypiłem wtyczkę od czujnika położenia wału ale myślę że to nie ma znaczenia czekamy na cieplejsze dni
brylancik13
26-05-2021, 19:20
Jak tam ? Dziś było więcej slonca i troche cieplo
Gomez405
27-05-2021, 09:27
Tak jak napisałem
W poniedziałek i dzisiaj odpalił tak jak zawsze jedyne co zrobiłem to zmieniłem stację benzynową i wypiłem wtyczkę od czujnika położenia wału ale myślę że to nie ma znaczenia czekamy na cieplejsze dni
Reduktor nie jest dziurawy? W sensie membrana nie przepuszcza? To częsta przypadłość ze nie odpala na ciepłym bo cały dolot ma zapchany gazem i ma za bogato.
Gomez405
27-05-2021, 09:51
Reduktor nie jest dziurawy? W sensie membrana nie przepuszcza? To częsta przypadłość ze nie odpala na ciepłym bo cały dolot ma zapchany gazem i ma za bogato.
LPG odpięte
Rafal_Sz
03-06-2021, 12:18
Masz na 99% zasyfiałe wtryskiwacze - zalwewają Ci silnik po zgaszeniu. Użyj zgodnie z instrukcją płyn BRC do czyszczenia instalacji LPG (ten wtryskiwany do zbiornika z gazem). Juz po 100 km zauważysz dużą zmianę.
P.S. Ja tego nie sprzedaję i nie reklamuje. Sam miałem problem z odpalaniem "na ciepłym" w dwóch VW. Po czyszczeniu palą na dotyk bez względu na temperaturę.
Gomez405
03-06-2021, 13:36
Poczytaj temat
Gomez405
07-06-2021, 23:31
Ostatnio odpalił niemrawo po postoju w słońcu dzisiaj odpalił bardzo ładnie. Czekamy dalej
brylancik13
09-06-2021, 09:32
Pompa powietrza wtórnego ma za zadanie na zimnym silniku dostarczać dodatkowej ilości tlenu do kolektora w celu utlenienia niespalonych w komorze węglowodorów, co również powoduje szybsze nagrzewanie sie katalizatora i dopalanie spalin
Mamy takie coś w Tipo?
U mnie aktualnie pali OK ale na ssaniu pracuje czasem nierówno przy dodaniu gazu, jak ssanie sie wyłączy wszystko chodzi idealnie
Gomez405
10-06-2021, 11:33
Wczoraj powtórka z rozrywki wstał w garażu było gorąco i nie odpalił. Jest jedna opcja odpalił za drugim razem jak włączyłem AC
brylancik13
22-06-2021, 12:20
Ktoś wie co może być przyczyną nierównej pracy na ssaniu? Najbardziej temat widoczny po nocy. Zapala bez problemu, po chwili na ssaniu zaczyna chodzić nierowno troche go dławi, po wyłączeniu sie ssania silnik pracuje bez zastrzeżeń. Raz mi pojawil sie blad wypadanie zaplonu podczas tego zjawiska i sam sie skasowal. Dodatkowo jak odpale go w upale, auto stoi pare godzin na słońcu, to na ssaniu już sie przełącza na LPG (plyn chlodniczy jest cieply) i na gazie pracuje równo i bez problemu. To znaczy ze cos uklad benzynowy czy gaz inaczej sie spala i moze nie powodaowac problemow w tym temacie? Ktoś coś?
rajtkezjusz
22-06-2021, 12:56
obciążyłeś silnik ,podałeś więcej paliwa . Czasem pomaga ....zdjęcie napięcia na parę minut :) ale czy to działa w nowych konstrukcjach ? (95 KM to w sumie znana konstrukcja )
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Masz na 99% zasyfiałe wtryskiwacze - zalwewają Ci silnik po zgaszeniu. Użyj zgodnie z instrukcją płyn BRC do czyszczenia instalacji LPG (ten wtryskiwany do zbiornika z gazem). Juz po 100 km zauważysz dużą zmianę.
P.S. Ja tego nie sprzedaję i nie reklamuje. Sam miałem problem z odpalaniem "na ciepłym" w dwóch VW. Po czyszczeniu palą na dotyk bez względu na temperaturę.
Ale problem ma z odpaleniem na lpg czy na pb ? Sam bym dał (jak co rok ) butelkę specyfiku do baku pb do czyszczenia wtryskiwaczy , robię tak i odpukać odpalanie nie jest problemem . Pamiętajmy ,że mamy mało paliwa w baku i to paliwo syfi się ,czasem za radą gaziarzy warto jeden bak pb zużyć ,przelać na trasie .
brylancik13
22-06-2021, 13:32
Spróbuje wlasnie dodać do świezego paliwa dzis tankowanego, jakis dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy Pb. Problemu z odpaleniem nie ma ale poczatek to nierowna praca na ssaniu na Pb. Odpala zawsze na Pb, jak jest bardzo gorąco to szybciej na gaz sie przelaczy tak ze silnik jest ieszcze na ssaniu i wtedy jest Ok
Gomez405
22-06-2021, 14:07
Ja u siebie walczę dalej nawet nie jest już to zależne od wysokich temperatur bo wczoraj przedwczoraj odpalił coś tam się zawahał ale odpalił ale rano jak jest 23 stopnie temperatury powietrza to odpala właśnie tak niemrawo coś tam niby za faluje cuda na kiju. Najlepsze jest to że już się zgłosiło do mnie dwóch trzech użytkowników czy rozwiązałem problem.
Gomez405
22-06-2021, 16:54
Też zamówiłem środek do czyszczenia pb
rajtkezjusz
22-06-2021, 18:09
Oj stacja paliw :) czarny STP chyba dawałem ,ale nie na bak ,a butelka na pół baku i jazda do rezerwy . Co do lpg dałem teraz BRC dodawany do baku gazu
brylancik13
22-06-2021, 18:55
Ja dzis kupilem ten STP czerowny do wtrysków Pb. Nalałem butelke do pół baku podobnie. Potem zamowie cos z Liqui Moly i nastepny bak z tym pojezdze i poobserwuje. Dopiero potem podjade jesli nie pomoze do mechaniora i mu zostawie zeby cos poszukał podczas porannego rozruchu.
Gomez405
22-06-2021, 19:09
Ja dzis kupilem ten STP czerowny do wyrysków Pb. Nalałem butelke do pół baku podobnie. Potem zamowie cos z Liqui Moly i nastepny bak z tym pojezdze i poobserwuje. Dopiero potem podjade jesli nie pomoze do mechaniora i mu zostawie zeby cos poszukał podczas porannego rozruchu.
Ja już z mechanikiem rozmawiałem i ciężko jest coś wykminic. Padło podejrzenie na czujnik położenia wału czasami ponoć robi jaja. No i świece i cewki. A i map sensor wymieniony też z podejrzeń. Jak można zdiagnozować układ paliwowy?
Ktoś wie co może być przyczyną nierównej pracy na ssaniu? Najbardziej temat widoczny po nocy. Zapala bez problemu, po chwili na ssaniu zaczyna chodzić nierowno troche go dławi, po wyłączeniu sie ssania silnik pracuje bez zastrzeżeń. Raz mi pojawil sie blad wypadanie zaplonu podczas tego zjawiska i sam sie skasowal. Dodatkowo jak odpale go w upale, auto stoi pare godzin na słońcu, to na ssaniu już sie przełącza na LPG (plyn chlodniczy jest cieply) i na gazie pracuje równo i bez problemu. To znaczy ze cos uklad benzynowy czy gaz inaczej sie spala i moze nie powodaowac problemow w tym temacie? Ktoś coś?
Spróbuj przepustnice wyczyścić.
Gomez405
23-06-2021, 07:00
Spróbuj przepustnice wyczyścić.
Brylancik Ty czyść przepustnicę a ja zmienię świece i ewentualnie czujnik położenia wału. Dzisiaj mała powtórka ale po nocy pierwszy raz wyznacznikiem jest temperatura z tego co zauważyłem około 20 stopni w górę
brylancik13
23-06-2021, 07:48
Do mechanika dotrę pewnie za dwa tyg teraz mam sporo na głowie
Edit:
To raczej nie przepustnica
https://zapodaj.net/images/c0df2f84807ff.jpg
rajtkezjusz
23-06-2021, 15:09
A Albea były kłopoty z przepustnicami i porady były (sprawdzone i przetestowane na aucie kolegi ) ,aby rozpędzać auto do ...większych prędkości na niskim biegu i hamować silnikiem i tak parę razy ,a ogólnie często hamować silnikiem. Zrobiliśmy to i silnik zaczął pracować równo .
Gomez405
23-06-2021, 16:07
Chceck świecił. Czym odczytane?
brylancik13
23-06-2021, 16:36
Mrugał check. Odczytane Car Scanner na iOS
Gomez405
23-06-2021, 16:53
Mrugał check. Odczytane Car Scanner na iOS
Zaczynasz od świec?
brylancik13
23-06-2021, 17:40
Narazie czyszcze wtryski dolałem preparat do benzyny ;) jezdze tylko na Pb zobacze czy cos to zmieni. Świece mają poniżej 15 tyś nalotu wiec nie podejrzewam ich. Dodatkowo auto jezdzi jak szalone tylko na tym ssaniu lipa czasem :(
brylancik13
24-06-2021, 07:55
Po jednym dniu Jeżdżenia na benzynie z tym dodatkiem dzisiaj odpalił dużo lepiej, check się nie Zaświecił. Praktycznie odpalił i potem na ssaniu chodził jakby nigdy nic, będę oglądał dalej
Jestem dobrej myśli choc nie chce chwalić dnia przed zachodem slońca ;)
brylancik13
24-06-2021, 17:18
Po południu rowniez normalnie pracował na ssaniu. Rano zobacze znowu jak to wygląda ale mam nadzieje ze to jest rozwiazanie tego tematu.
Gomez kup jakiś srodek do czyszczenia wtrysków Pb i sprawdzaj czy pomoże. Wlej tylko większą dawke, czyli do mniejszej ilosci paliwa
Gomez405
24-06-2021, 17:30
Po południu rowniez normalnie pracował na ssaniu. Rano zobacze znowu jak to wygląda ale mam nadzieje ze to jest rozwiazanie tego tematu.
Gomez kup jakiś srodek do czyszczenia wtrysków Pb i sprawdzaj czy pomoże. Wlej tylko większą dawke, czyli do mniejszej ilosci paliwa
Wlałem dziś jakiegoś millersa bardzo mocno czyszczącego ale na cały bak tak mi zalecił mechanik .
Odnośnie nierównej pracy po nocy na PB to pierwszy raz pojawiło się to u mnie 2 lata temu rano po trasie 700km na LPG. Wymieniałem świece na przeglądzie, resetowałem korekty itd. Od roku tankuję Shell V-power 95 i zapomniałem o problemie. Raz na jakiś czas szczególnie w okresie wakacyjnym jak coś zaczyna się dziać, bo samochód praktycznie nie jeździ na PB, przegonię go na V-power na wyższych obrotach i jest spokój. Nie mam udziałów w Shellu więc podpowiem, że we wtorki V-power 95 jest w cenie normalnej 95
brylancik13
25-06-2021, 10:31
Znam tą promocję i z niej korzystam ;) leje tylko Vpowerka 95 jednak za mało widocznie pojezdzilem ostatnio na Pb. Na razie jest po dwóch dniach OK :)
*RAMZES*
25-06-2021, 20:11
Na mój gust zwyczajnie rozjeżdżają się mapy paliwowe i stąd problem z rozruchem na benzynie. Zauważ, że dzieje się tak teraz gdy się ociepliło i auto krócej jedzie na benzynie szybciej łapiąc temperaturę. Pojeździłeś na samej benie i wrócił do normy ;) Ja u siebie kazałem dźwignąć temperaturę przełączenia na 40 stopni by dłużej pracował na benzynie bo po kilku dniach "ciepłych" też potrafił zatelepać motorem po rozruchu i od tego czasu jak ręką odjął.
PS: do tego P2187 (uboga mieszanka) co powoduje P0304 (wypadanie zapłonu) i migający check a teraz sam wyciągnij wnioski ;)
Gomez405
25-06-2021, 20:22
Na mój gust zwyczajnie rozjeżdżają się mapy paliwowe i stąd problem z rozruchem na benzynie. Zauważ, że dzieje się tak teraz gdy się ociepliło i auto krócej jedzie na benzynie szybciej łapiąc temperaturę. Pojeździłeś na samej benie i wrócił do normy ;) Ja u siebie kazałem dźwignąć temperaturę przełączenia na 40 stopni by dłużej pracował na benzynie bo po kilku dniach "ciepłych" też potrafił zatelepać motorem po rozruchu i od tego czasu jak ręką odjął.
PS: do tego P2187 (uboga mieszanka) co powoduje P0304 (wypadanie zapłonu) i migający check a teraz sam wyciągnij wnioski ;)
U mnie mapy alfą obd zerowane 600 km na pb i dalej to samo. Chyba że alfa obd nie zeruje map tylko korekty
*RAMZES*
25-06-2021, 20:40
U mnie mapy alfą obd zerowane 600 km na pb i dalej to samo. Chyba że alfa obd nie zeruje map tylko korekty
U Ciebie to czytając wątek problem leży w którymś z czujników, inna bajka. A co gorsza trudne do wychwycenia. Próbowałeś odpalać i jednocześnie kontrolować parametry? Nie było żadnych anomalii??
Gomez405
25-06-2021, 20:56
U Ciebie to czytając wątek problem leży w którymś z czujników, inna bajka. A co gorsza trudne do wychwycenia. Próbowałeś odpalać i jednocześnie kontrolować parametry? Nie było żadnych anomalii??
Jest podejrzenie na czujnik położenia wału
Gomez405
26-06-2021, 16:57
40561
Dziś pokusiłem się o wymianę świeczek źle nie wyglądały
ochkarol
27-06-2021, 01:51
Na mój gust zwyczajnie rozjeżdżają się mapy paliwowe i stąd problem z rozruchem na benzynie. Zauważ, że dzieje się tak teraz gdy się ociepliło i auto krócej jedzie na benzynie szybciej łapiąc temperaturę. Pojeździłeś na samej benie i wrócił do normy ;) Ja u siebie kazałem dźwignąć temperaturę przełączenia na 40 stopni by dłużej pracował na benzynie bo po kilku dniach "ciepłych" też potrafił zatelepać motorem po rozruchu i od tego czasu jak ręką odjął.
PS: do tego P2187 (uboga mieszanka) co powoduje P0304 (wypadanie zapłonu) i migający check a teraz sam wyciągnij wnioski ;)
Tak czytam i czytam i wydaje mi się, to może być dobry trop.
Trzeba zrobić reset adaptacji i nie jeździć na gazie. Jeśli problem ustąpi to jest winowajca - źle skonfigurowane LPG i mapy benzynowe się rozjeżdżają.
Miałem identycznie w Stilo onegdaj (LPG było BRC Sequent 24).
Gazownik poprawił swoją robotę i był spokój.
brylancik13
27-06-2021, 08:21
Ja podobnie uważam, że może być to przyczyna. Tylko niedawno byłem u naprawde dobrego fachowca od gazu, po godzinnym strojeniu auto jezdziło naprawde dobrze. Zobacze, może trzeba bedzie coś poprawić a może te wtryski Pb potrzebowały czyszczenia.
Jeszcze bym spróbował zwiększyć temp przełączania na LPG, jeśli jest to problem LPG. Faza rozgrzewania kiedy silnik już pracuje na LPG jest ciężka do regulacji, bo to nieraz trwa dosłownie parę minut. A jak się przyjeżdża na regulację to z reguły silnik już jest rozgrzany, więc mijamy podczas regulacji ten proces.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
ochkarol
27-06-2021, 10:55
Podniesienie temperatury też wyjdzie wtryskom na zdrowie. Dłużej będą smarowane.
Podniesienie temperatury też wyjdzie wtryskom na zdrowie. Dłużej będą smarowane.Z tym nigdy nie miałem problemów, chyba że ktoś wykorzystuje ciepły start.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Gomez405
28-06-2021, 18:53
Panowie ani nie świece ani nie mapsensor. Dla mnie to albo brudna przepustnica albo błąd oprogramowania. No chyba że czujnik położenia wału ale on raczej by nie powodował czasami nierównej pracy.
Robił ktoś adaptacje przepustnicy alfaobd?
PUNTO1.4
28-06-2021, 22:27
A może paliwo. Jeśli było tankowane cały czas na no name a potem przeskok na lepsze np schell Orlen bp itp jak już się pojawiały problemy.
brylancik13
08-07-2021, 19:32
Gomez405 co tam słychać w temacie?
Gomez405
08-07-2021, 19:46
Gomez405 co tam słychać w temacie?
Jak by lepiej ale dalej po odpaleniu ma takie zamulenie. Kończę bak ze środkiem i będzie inna waha
rajtkezjusz
09-07-2021, 00:13
Zawsze można odpiąć po staremu aku na ..jedną kawę i potem od nowa podłączyć i uruchomić silnik . Ciekawe czy ta stara metoda na kłopoty jeszcze teraz ma sens .
ochkarol
09-07-2021, 08:21
Jak by lepiej ale dalej po odpaleniu ma takie zamulenie. Kończę bak ze środkiem i będzie inna waha
Zrobiłeś reset adaptacji silnika benzynowego?
Gomez405
09-07-2021, 08:58
Zrobiłeś reset adaptacji silnika benzynowego?
Tak ale to nie to
Gomez405
10-07-2021, 15:24
Gomez405 co tam słychać w temacie?
Cały tydzień było w miarę a dziś jak mu się zachciało to kichnął dwa razy dziad. Zastanawiam się czy to nie Aku
Gomez405
13-07-2021, 21:44
brylancik13 jak tam zdziałałeś coś?
brylancik13
13-07-2021, 22:12
U mnie te problemy powoduje gaz, wydawało sie ze mamy ten sam problem a on jest tylko podobny
Gomez405
19-07-2021, 18:58
U mnie te problemy powoduje gaz, wydawało sie ze mamy ten sam problem a on jest tylko podobny
U mnie na razie spokój. Inna stacja benzynowa choć zadyszkę ma czasami przez pierwsze metry
Gomez405
04-09-2021, 08:58
Po jakiś 2000km na pb mogę stwierdzić że to nie świece cewki czujniki tylko najprawdopodobniej umowę paliwo ze stacji bp i lotos. Odkąd jeździ na obajtku wszystko ok
brylancik13
16-09-2021, 10:17
Jezdzisz cos na LPG? Czy nadal masz rozpięte i tylko Pb?
Gomez405
16-09-2021, 10:33
Jeżdżę na Pb w sumie to LPG podpięte i wyjeżdzony gaz jadę na regulację za niedługo tylko nie mam zbyt jak się zebrać dodam że korekty długoterminowe rozjeżdżają się na LPG najbardziej przy resztę LPG w butli
Zamiennik listwy tartarini to najprawdopodobniej RAIL IG7 Dakota - tak wynika z oznaczeń. Podobno bardzo szybka i odporna na zabrudzenia. Przejechane ok. 20tys i wygląda, że wszystko jest w porządku. 410754107641077
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.