Zobacz pełną wersję : Stan naładowania akumulatora IBS
harry.wesoly
23-05-2020, 16:16
Część. Mes pokazuje mi stan naładowania akumulatora IBS pokazuje mi w granicach 48-57%. Właśnie zrobiłem trasę nad morze z 250km i Mes pokazał mi 58%. Od bardzo dawna start stop mi się nie załącza. Ostatni raz włączył się jak podładowałem Aku prostownikiem z Lidla, pomogło na 2 dni i znowu nie trybił. Mam kamery z trybem parkingowym podłączone przez kabel chroniący przed spadkiem napięcia Aku ale nie mio tylko jakiś inny. Podłączone złodziejką pod bezpiecznik drzwi centralnego. Sądziłem że w trasie Aku naładuje się i Mes pokaże większy procent. Zastanawiam się czy wszystko u mnie jest ok z tym Aku, alternatorem. Auto kilka razy w ASO z odłączanym Aku było. Może coś się tam przeprowadza jakąś konfigurację po odlaczeniach? W Mes znalazłem taką opcję jak tryb zasilania logistic mode, nie będąc pewnym czy mam w trybie normalnym zrobiłem procedurę i mam w normalnym (chyba nie zaszkodziłem autu?) Auto pali ok. Można wierzyć Mes z tymi procentami? Doradzicie?
3817738178
krowka1978
23-05-2020, 16:40
Akumulator złom, brak mu pojemności. Można spróbować potraktować go odpowiednikiem funkcji Recond, może go ożywi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W Mes znalazłem taką opcję jak tryb zasilania logistic mode, nie będąc pewnym czy mam w trybie normalnym zrobiłem procedurę i mam w normalnym
Gdybyś w tym trybie miał, to z pilota zamków byś nie odryglował...
harry.wesoly
23-05-2020, 17:30
Hmm to mnie zmartwiłeś, oby Aku mnie na wyjeździe teraz nie zawiódł. Spróbuję go ożywić jakimś dobrym prostownikiem a jak nie da rady to chyba ASO uwzględni wymianę na gwarancji? Raczej to nie wina alternatora?
krowka1978
23-05-2020, 18:11
Spróbuję go ożywić jakimś dobrym prostownikiem a jak nie da rady to chyba ASO uwzględni wymianę na gwarancji? Raczej to nie wina alternatora?
Alternator raczej to nie jest, wątpię, że IBS jest również uszkodzony.
W ASO musisz dobrze postawić na swoim. Miałem identyczną sytuację, akumulator niedoładowany, testery mówiły "Dobry, doładuj", a ładowarka z Lidla ładowała go w pętli. C-Tek w ASO zgłosił błąd ładowania - z powodu pętli ładowania.
1. Przedstawiasz, że Stop&Start nie działa.
2. Nie da się naładować akumulatora. Żeby S&S działał musi być minimum 75% jak mnie pamięć nie myli.
ASO ma opisaną procedurę badania akumulatora, która trwać może kilka dni.
Powodzenia
kartonik
24-05-2020, 12:10
No te 12,1V nie wróży dobrze akumulatorowi.
Ja swój co tydzień podładowuję "lidlową" ładowarką, a co jakiś czas starym prostym prostownikiem i aku jakoś żyje. Ale jak widzę na podglądzie poziomu ładowania (ten na wyświetlaczu) gdzie najczęściej jest 13V, to mnie cholera bierze, że można tak prostą rzecz jak ładowanie akumulatora alternatorem zniszczyć jakimś "inteligentnym" ładowaniem. Przypuszczam, że gdyby nie moje profilaktyczne doładowania, to już dawno bym miał akumulator do wyrzucenia.
Sławek89
24-05-2020, 12:38
Zasada jest prosta. Wszystko ma przeżyć 2 lata gwarancji, a potem do kosza i po nowe do sklepu.
Ja mam auto z 2017 i póki co cisza z akumulatorem, zimą ostro dostaje po dupie bo chodzi nagrzewnica PCT i grzane fotele. Natomiast samo ładowanie mam znacznie wyższe, bo około 13,9 - 14,0 V, oczywiście w ,,pikach" przez ,,inteligentny" alternator.
S&S wyłączony mam zawsze. Raz na pół roku załączę żeby sprawdzić czy działa.
harry.wesoly
24-05-2020, 13:16
To napięcie 12.1 jest oczywiście na postoju, włączony zapłon. Tak się zastanawiam nad dwoma rzeczami i proszę Was o opinie:
1. Czy ma sens przed drogą powrotną 250km do domciu odłączyć stałe zasilanie z bezpiecznika przez złodziejkę i kamerę samochodową po prostu wpiąć do gniazdka zapalniczki? Może to wogole mieć wpływ na to, że akumulator nie doładował się znacznie na trasie 250km?
2. Druga kwestia jak kiedyś ładowałem Aku tym prostowniczkiem z Lidla to robiłem to na podłączonym Aku, nic nie odpinałem żadnych klem itp, po prostu podpiąłem pod klemy i zacząłem ładowanie. Kolejność podpinania i odpinania ładowarki oczywiście zachowana. Po ładowaniu S$S załączył się przez 2 dni i koniec. Mogłem coś uszkodzić takim ładowaniem np ten IBS czy nie ma szans?
Wrócę jutro do domku to kukne czy się doładował.
brylancik13
24-05-2020, 13:24
Widocznie to 58% to maks pojemnosc aku, trzeba to jakims dobrym prostownikiem potraktowac albo reklamowac w aso
kartonik
24-05-2020, 13:42
Przy ładowaniu bez odłączania klem należny odłączyć kabel od sondy naładowania (ten na klemie minusowej), tak stoi nawet w instrukcji.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Widocznie to 58% to maks pojemnosc aku, trzeba to jakims dobrym prostownikiem potraktowac albo reklamowac w aso
Trzeba by było podłączyć zwykły prostownik i ładować aż do uzyskania odpowiedniej gęstości. W tedy można by stwierdzić czy akumulator jeszcze da się uratować, czy nadaje się tylko do utylizacji.
krowka1978
24-05-2020, 16:36
Trzeba by było podłączyć zwykły prostownik i ładować aż do uzyskania odpowiedniej gęstości. W tedy można by stwierdzić czy akumulator jeszcze da się uratować, czy nadaje się tylko do utylizacji.
Jest gwarancja, to do ASO, najwyżej nowy będzie.
harry.wesoly
25-05-2020, 23:38
Właśnie wróciłem z traski Gdańsk- Bydgoszcz. Od razu podłączyłem pod mesa i pokazał tak. 1 fota praca na biegu jałowym, 2 fota na wył silniku na zapłonie.
38187
38188
Czyli co, chyba coś się mało podladowal. Dodam że dziś najpierw trasa kąty rybackie-gdansk zoo, tam 4h postój z czego kamera w trybie parkingowym wykrywanie ruch i wstrząs po czym trasa Gdańsk zoo do Bydgoszczy i tam kamera wył i podłączenie mesa na wl silniku i na wył. W trasie 130km/h na a1 a na pozostałych trasach 90-110. Klima cały czas na auto. Tylko teraz ostatni raz podpytam czy mam problem bo faktycznie powinien naładować się do jakiej wartości???? Żeby było to normalne??? Ps aplikacja uconnect od zawsze pokazuje mi stopień naładowania aku na 4 z 5 kropek o ile pomoże. Proszę Was o kolejną odpowiedź i nie truję.
Z ciekawości muszę sprawdzić u siebie ten parametr. Wczoraj zaliczyłem na raz 700km, standardowo dziennie 2x20km, nie raz 2x5km jak i również z 2x35km w zależności od dnia. Z S&S nie mam problemów bo go nie używam, raz na jakiś czas go włączę w korku to działa bez problemu.
krowka1978
26-05-2020, 08:59
Właśnie wróciłem z traski Gdańsk- Bydgoszcz. Od razu podłączyłem pod mesa i pokazał tak. 1 fota praca na biegu jałowym, 2 fota na wył silniku na zapłonie.
38187
38188
Czyli co, chyba coś się mało podladowal. Dodam że dziś najpierw trasa kąty rybackie-gdansk zoo, tam 4h postój z czego kamera w trybie parkingowym wykrywanie ruch i wstrząs po czym trasa Gdańsk zoo do Bydgoszczy i tam kamera wył i podłączenie mesa na wl silniku i na wył. W trasie 130km/h na a1 a na pozostałych trasach 90-110. Klima cały czas na auto. Tylko teraz ostatni raz podpytam czy mam problem bo faktycznie powinien naładować się do jakiej wartości???? Żeby było to normalne??? Ps aplikacja uconnect od zawsze pokazuje mi stopień naładowania aku na 4 z 5 kropek o ile pomoże. Proszę Was o kolejną odpowiedź i nie truję.
Powinno być powyżej 85% po dobie stania. Powtórzę się, ten akumulator to złom.
Żeby S&S działał musi być minimum 75%.
Im szybciej pojedziesz na gwarancji, tym szybciej nowy dostaniesz. U mnie na gwarancji robił Autex, gdy jeszcze autoryzację mieli. Nowy akumulator ma ponad 2 lata i jak na razie śmiga. Tylko trzeba było sprawę postawić jasno i uprzeć się przy swoim.
harry.wesoly
26-05-2020, 09:31
Ok w takim razie tak zrobię. Zastanawiam się tylko od strony technicznej jak to załatwić? Powiem że s&s nie trybił od dawna i obstawiam Aku to zanim to ASO potwierdzi to im zejdzie czasu. Czy ja mogę do ASO zawczasu im fotki z mesa wysłać czy strzelę sobie w stopę?
krowka1978
26-05-2020, 11:21
Ok w takim razie tak zrobię. Zastanawiam się tylko od strony technicznej jak to załatwić? Powiem że s&s nie trybił od dawna i obstawiam Aku to zanim to ASO potwierdzi to im zejdzie czasu. Czy ja mogę do ASO zawczasu im fotki z mesa wysłać czy strzelę sobie w stopę?
Nic im nie wysyłaj, bo i tak z tego nie skorzystają, a i nie mów, że S&S od dawna nie działa. Terminy zgłaszania usterek masz w warunkach gwarancji. Dostosuj się do tego, coś wymyślisz ;-) Z głowy nie pamiętam, bo od 2 lat gwarancja już mnie nie interesuje.
Sprawdź swoją ładowarką, czy w pętli go nie ładuje, czyli 100% przez chwilę i ponowne ładowanie po kilku minutach - jeżeli tak będzie, to mów im o tym, bo to wprost mówi o wadzie akumulatora.
Potwierdzenie wadliwego akumulatora to kilka dni - jest cała procedura z ładowaniem, rozładowaniem itd., którą mająobowiązek wykonać, bo inaczej FCA im nie zapłaci.
harry.wesoly
26-05-2020, 19:44
Dzięki za rady, istotnie są takie zapisy w ks gwar. Na początek odłączyłem mój zestaw postojowy bo i tak bym musiał to zrobić i zanim pojadę do aso spróbuję jeszcze z tydzień obserwować jak aku sie doladowuje bez kamery na postoju. Używałem tego
https://allegro.pl/oferta/przedluzacz-gniazda-zapalniczki-12-24v-dod-dp4-7806975583?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Ja tez tego używam ale u mnie kamera pracuje na tym w normalnym trybie ciągłym, normalnie nagrywając, właściwie to dwie kamery z przodu i z tylu. Zdarza mi się zapomnieć wyłączyć zasilanie, bo dodałem sobie włącznik przed tym ustrojstwem i kamera tak nagrywała od 24 do nawet 36h i auto odpalało i jeździło... zdarzało się terkotanie wskazówek przy rozruchu ale to nic dziwnego, bo aku niezłe dostawał w kość... trasa do firmy 2x60km załatwiała sprawę do następnego niewylaczenia kamery... raz regenerowale aku kulonem 912 to po tym zabiegu miał parametry miernik pokazał ciut lepsze niż na naklejce... i długo potem nic się nie działo, nawet jak zapominałem o wyłączeniu kamery. Tylko u mnie nie ma start stopa i mam niestety 50Ah.
Mam wrażenie, ze te aku to albo jakościowo losowo różnie wypadają albo jakieś takie złe sformatowane się trafiają...
krowka1978
26-05-2020, 22:42
Dzięki za rady, istotnie są takie zapisy w ks gwar. Na początek odłączyłem mój zestaw postojowy bo i tak bym musiał to zrobić i zanim pojadę do aso spróbuję jeszcze z tydzień obserwować jak aku sie doladowuje bez kamery na postoju.
Im szybciej to załatwisz, tym lepiej. Na pewno się to nie poprawi.
harry.wesoly
28-05-2020, 21:20
Pokusiło mnie dziś i podładowałem aku moją ładowareczką z lidla. Aku w samochodzie. Odłączyłem czujnik na minusowej klemie a potem zdecydowałem że odlacze całą kleme minus. Plus zostawiłem założona. Aku było w okolicy 60%. Po około 1h20min sprawdzam a orosgownik pokazuje że już full. Wkur... się i odłączyłem też Plus kleme i znowu ładowanie. Po 30min kukam i też że już Full. Podłączyłem wszystko, otwieralem zamykalem auto z 3 razy, potem jeszcze nie wiem czy potrzebnie zrobilem kalibracje silniczka krokowego zaplon ok 30s stop 30s zaplon 30s i za 3 razem odpaliłem. Mes pokazał to
38201
Na jałowym tak
38202
Aku raczej nic z tego jednak nie będzie? Tak tylko pidpytuje bo nie uśmiecha mi się znowu aso odwiedzac
krowka1978
28-05-2020, 22:28
Sprawdź jakie parametry będą jutro rano.
harry.wesoly
29-05-2020, 09:17
Po nocy
38206
38207
Sławek89
29-05-2020, 15:35
Ok, napięcie aku w MES to 12V, a jakie jest napięcie zmierzone zwykłym multimetrem?
harry.wesoly
29-05-2020, 15:47
Nie wiem, nie bawiłem się ale mam taką ładowarkę do gniazdka zapalniczki z wyświetlaczem napięcia aku i pokazuje identycznie jak mes na postoju i na chodzie także można uznać że mes pokazuje poprawnie. Sprawdzałem to w tym czasie jak mes chodził.
harry.wesoly
31-05-2020, 16:16
Sprawdziłem multimetrem i na postoju aku ma coś koło 12,47 a na chodzie 13,9-14.00. Po przygazowaniu niestety napięcie nie wzrosło. Żeby to lepiej zobrazować nakręciłem filmik jak to wygląda w mesie. Czy oby napewno problem leży po stronie aku???
https://youtu.be/g2_SAwlCyM8
krowka1978
31-05-2020, 17:31
Zmierz pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach. Po nocy 74% jest słabym wynikiem. Jeżeli masz pobór w normie, to akumulator.
kartonik
31-05-2020, 17:45
Akumulator zmierzyć opornicą i będzie wiadomo czy jest trup, czy tylko niedoładowany.
harry.wesoly
31-05-2020, 17:48
Ten film był kręcony na jałowym, radio wyłączone, kamera wyłączona z gniazdka zapalniczki, klima wyłączona tylko zwykły nawiew na minimalnej prędkości. Dziwi mnie że po dodaniu gazu napięcie nie wzrasta z tych 14,00-14,01 na wyższe.
Od tego masz regulator i on pilnuje aby nie skakało...
Mam wrażenie ze cześć tych fabrycznych aku to jakieś nie teges... moj na pewno nie teges...
harry.wesoly
01-06-2020, 20:24
Zmierz pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach. Po nocy 74% jest słabym wynikiem. Jeżeli masz pobór w normie, to akumulator.
Nie jestem przekonany czy ma sens mierzyć pobór prądu podczas postoju/wył odbiornikach bo nie mam już w tej chwili żadnej rzeźby w instalacji, kamera odłączona. Pytanie też czy taki pomiar robić aż się systemu uśpią tak? Kolejna kwestia to przy masie elektroniki jaka wartość mA jest właściwa? Wiadomo że to nie mój stary opel gdzie wartość ta bedzie niższa jak we fiacie gdzie mam tego pełno bo w zasadzie mam wszystko oprócz grzanych foteli. Pobawie się poborem jak przygotuje sobie kabelki do klem. Na tę chwilę sprawdziłem napięcie i na postoju mam 12,37-12,38 a(wcześniej pisałem że 12,47 błąd) zmierzone na klemach bez zapłonu. Na razie start stop się włącza. Niebawem czeka mnie trasa wakacyjna 2100km w jedną stronę. Myślę że wstrzymam się z aso do powrotu. Na razie mam wrażenie że może odłączenie klem +- jakoś zresetowalo mi auto. Dodatkowo zrobilem zerowanie ustawoen samoadaptacyjnych map bo to znalazłem w mesie i auto zapaliło ale z ciekawostek powiem że przy przyspieszaniu jakby znowu jak na początku lekko poszarpywało, pewnie się mapy układają? Opornicy nie mam. Ile powinien pobierać na postoju prądu z s&s na pokładzie? I czy mierzyć od razu czy czekać aż się wszystko uśpi? ( Z otwartą maską się uśpi?)
Tak, na masce nie masz żadnych czujnikow...
krowka1978
02-06-2020, 09:16
Ile powinien pobierać na postoju prądu z s&s na pokładzie? I czy mierzyć od razu czy czekać aż się wszystko uśpi? ( Z otwartą maską się uśpi?)
Nie ma znaczenia na pobór obecność S&S. Wartość graniczna to 20-45mA. Im mniej, tym lepiej. U mnie jest 20mA. Wszystko ma być uśpione, co może trwać do ponad minuty. Na multimetrze będzie widać stopniowy zanik poboru prądu.
Co do maski, nawet jeżeli jest czujnik, jak u mnie, to na uśpienie wpływu nie ma. Wystarczy pozamykać drzwi, żeby lampki pogasły.
Pytanie też czy taki pomiar robić aż się systemu uśpią tak?
Wszystko zależy jak będziesz mierzył, czy cęgowym, czy będziesz rozłączał i wpinał się w obwód. Przy rozpięciu i podłączeniu w szereg multimetru centralki ożyją i trzeba poczekać na najniższą wartość A. Będzie malało wraz z wyłączaniem/usypianiem centralek.
Wiadomo że to nie mój stary opel gdzie wartość ta bedzie niższa jak we fiacie gdzie mam tego pełno bo w zasadzie mam wszystko oprócz grzanych foteli.
Przy sprawnej instalacji, przy wyłączonym zapłonie, tylko potrzebne do otwarcia auta graty działają, tudzież alarm.
Czyli jak ładować aku z IBS? Odłączać szybkozłączkę (-) oraz czujnik IBS? Podłączałem dzisiaj i czujnika nie odłączyłem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.