Zobacz pełną wersję : EGR zaślepienie a chłodnica Egr
milanmielec
11-05-2020, 23:55
Witam Panowie pisze z pytaniem. Mam chyba problem z chłodnicą Egr gdyż spaliny bombelkują mi w zbiorniczku płynu chłodniczego. (Wykluczone UPG). I stąd rodzi się moje pytanie czy zaślepienie EGR programowo wyłącza tą chłodnice również ? Bo orientowałem się to ta część jeśli chodzi na wymianę to nie należy do najtańszych rzeczy heh. pozdro.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Nie wyłączysz programowo chłodniczki EGR. Nie ma takiej możliwości. Konieczne fizyczne usunięcie chłodniczki lub jej wymiana na szczelną.
milanmielec
12-05-2020, 00:23
Nie wyłączysz programowo chłodniczki EGR. Nie ma takiej możliwości. Konieczne fizyczne usunięcie chłodniczki lub jej wymiana na szczelną.Orientujesz się czy wymiana tego ustrojstwa jest od góry możliwa czy ciężka sprawa ?
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
malutki1989
12-05-2020, 01:04
Wymiana tylko z góry. Dostęp do mocowania może okazać się trudny, ale da radę to zrobić bez wyjmowania silnika ;)
milanmielec
12-05-2020, 23:46
A wie ktoś jak różnicować uszkodzenie chłodniczki EGR względem uszczelki pod głowicą. Jak i jedno i drugie powoduje pojawienie się bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Myślę o zakupie używanej chłodniczki EGR podmianę i test. Aczkolwiek obawiam się o trudność wymienienia samodzielnie tej części. Czy ktoś z was tam się dokopał heh ?
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
Wymiana chłodniczki to naprawdę nie jest trudną sprawa. Wymieniałem ją oraz termostat i zajęło mi to ze 2.5h a nie jestem wprawnym mechanikiem. Są dwa modele - jeden z odkręcanymi wszystkimi króćcami a drugi z odkręcanym tylko jednym od strony układu wydechowego. Nie pamiętam czy trafiłem na jakieś większe problemy - krócieć od układu wydechowego odkręciłem przy chłodniczce bo bałem się, że od wydechu go nie odkręce.
I to tyle, naprawdę nie jest to trudna robota.
Jeżeli masz z dwoma króćcami to mam sprawną chłodniczkę.
milanmielec
13-05-2020, 11:36
Ok dzięki za info. Najpierw chyba sprawdzę poprzez ściągnięcie tych dwóch węży doprowadzających płyn chłodniczy do chłodniczki EGR i je złącze. Zobaczę czy bomblowanie ustąpi.
Wysłane z mojego motorola one action przy użyciu Tapatalka
malutki1989
15-05-2020, 21:43
Ja po niedzieli muszę zajrzeć w tamto miejsce, bo ostatnio coraz bardziej czuć spalinami w środku auta.
Łącznik elastyczny był wymieniony, bo mechanik zauważył, że jest okopcony, więc to poszło na pierwszy ogień jako przyczyna.
Niestety objawy są dalej, a że będę mieć nieco wolnego czasu, to sam się temu przyjrzę.
Tym bardziej, że silnik wciąż nie trzyma temperatury, a już kolejny termostat został założony. Chłodniczka od egr jest na liście do sprawdzenia przy takiej usterce.
ostatnio coraz bardziej czuć spalinami w środku auta.
Przyczyną może być wyrobiona uszczelka od wtrysków, wtedy też są podobne objawy :)
malutki1989
22-05-2020, 19:45
Do demontażu wystarczy wykręcić mocowanie, taką łapkę, odpiąć przewody paliwowe, elektryczne i wyjąć wtrysk?
Do demontażu wystarczy wykręcić mocowanie, taką łapkę, odpiąć przewody paliwowe, elektryczne i wyjąć wtrysk?Teoretycznie tak. Praktycznie można napotkać schody w postaci zapieczonego w gnieździe wtrysku. Zwłaszcza jeśli silnik przejechał spory dystans na nieszczelnej podkładce. Pamiętać należy o wyczyszczeniu gniazda. Zaleca się jego frezowanie specjalnym frezem w celu wyrównania nierówności po poprzedniej podkładce.
malutki1989
23-05-2020, 20:46
Muszę się temu przyjrzeć.
Miałem wyjmowane wtryski gdzieś koło roku temu. Ale objawy zaczęły się o wiele później.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.