Zobacz pełną wersję : Wtryskiwacze Ducato 3.0 160 KM
mortin7669
06-05-2020, 23:07
Dzień dobry,
Chciałbym się poradzić. Pacjent: Fiat Ducato 2010 r. z silnikiem 3.0 160 KM.
Objawy: dymienie przy przyspieszaniu (mocno wciśniętym pedale gazu), problemy z odpalaniem (trzeba trochę dłużej pokręcić rozrusznikiem tak z 3-5 s. Sinik przy tym "próbuje zaskoczyć" i brzmi to jakby był palony na 3 garach) Po odpaleniu pracuje normalnie. Przy gwałtownym przyspieszaniu poza dymkiem trochę trzęsie budą.
Wymieniona przepływa na nową BOSCHA. Brak poprawy. Obstawiam wtryski. Sprawdziłem MES'em korekty wtryskiwaczy na ciepłym silniku na obrotach jałowych (800 obr/min):
Cyl. 1: -0,22
Cyl. 2: 0,30
Cyl. 3: 0,00
Cyl. 4: -0,07
Czy pomiary odbiegają od normy? Może jakaś wskazówka co sprawdzić?
Pozdrawiam
Hej,
Nie widzę nic podejrzanego co do korekt.
Robiłeś na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej?
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
Sprawdź egr, zrób logi przepływomierza oraz rail.
Sprawdź podczas kręcenia rozrusznikiem, czy ECU widzi obroty silnika oraz jakie jest ciśnienie na railu jak kręcisz rozrusznikiem.
Po korektach nie widać nic podejrzanego co do wtrysków, jednak tylko sprawdzenie wtryskiwaczy na stole da jakiś pogląd, co do ich stanu.
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
mortin7669
06-05-2020, 23:22
Pomiary na rozgrzanym siniku. Warto zrobić próbę przelewową wtrysków?
Jasne że tak.
Tak jak mówię, zerknij do EGR.
Zrób logi dynamiczne:
Przeplywka- to że nowa nie znaczy że sprawna....
Szyny raila
Doładowania.
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
mortin7669
06-05-2020, 23:35
Jutro zrobię pomiary. Dzisiaj mam tylko tyle.
38050
Zrób porządne logi....
Auto rozgrzane do temperatury roboczej
3 bieg-> 1500-4000 RPM gaz w podłodze.
Pokaż masę powietrza oczekiwaną i rzeczywista.
Według mnie trochę mało przeplywka mierzy- powinno być ponad 1000 jednostek przy wysokich obrotach.
Jednak nie jestem jakimś ekspertem więc mogę się mylić.
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
mortin7669
08-05-2020, 21:13
Zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy i poniżej wynik:
38072
Próba trwała minutę. Dobrze rozumiem że jeden z wtrysków leje i wymaga wymiany/regeneracji?
Od której stronie liczy się cylindry w ducato? Jak stoję przed maską to pierwszy jest po lewej czy po prawej ?
Mam motor 3.0 i jeden objaw wspólny - dym podczas przyspieszenia. Pozostałych objawów nie mam.
mortin7669
21-05-2020, 11:14
Auto stoi u mechanika drugi tydzień bo w ducato wyciągnięcie wtrysku bez 20 tonowej prasy graniczy z cudem. Jestem ciekaw czy dymienie ustąpi albo chociaż zmniejszy się. Może ten typ tak ma.
wyciagamywtryskipl
08-06-2020, 23:45
Wtryski w Ducato liczy się od rozrządu, jeśli masz problem albo mechanik z wyciągnieciem wtryskow zapraszam do kontaktu z nami.
mortin7669
25-06-2020, 14:34
Wtryskiwacz zregenerowany. Dymienie jak było tak jest . Organoleptyczne sprawdziłem przewody z turbo do IC oraz z IC do Dolotu - żadnych pęknięć, dziur czy luźnych obejm nie zauważyłem.
mortin7669
03-07-2020, 23:45
Podczas mocnego przyspieszania (but w podłogę) są duże rozbieżności między masą powietrza zasysanego a oczekiwaną. Tak powinno być ?
mortin7669
13-07-2020, 23:51
Cóż z racji braku odzewu zacząłem szukać dalej. Wymieniłem Map Sensor i bez zmian. Więc zabrałem się za EGR. Zdemontowałem zawór i mam pytanie. W środku nawet suchy. Jak się nim potrzęsie to coś tam stuka. Grzybek zaworu dziwnie się zachowuje. W starej astrze trzeba było użyć znacznej siły by go wcisnąć. Ten to dotykają delikatnie można wcisnąć. Ten typ tak ma czy jakaś sprężyna w zaworze pękła? Poniżej zdjęcie widać na nim ze dotykam tylko palcem nie zapierając się nawet innymi palcami, mogę delikatnie grzybek przesunąć. Na logikę spaliny bez problemu pokonają tą przeszkodą i dostaną się do dolotu. Proszę o poradę czy EGR do walnięty czy tak lekko powinien działać?
38585
Slowsilver
16-07-2020, 14:45
U mnie ciężko odpala i na niskich obrotach telepie się silnik mało nie wyskoczy z ramy, na wysokie wkręca się bez problemu, ale okrutnie dymi, czy to wtryski??
Wtryski, EGR
Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
mortin7669
17-07-2020, 23:18
U mnie problem rozwiązany. Winny był EGR który non stop wpuszczał spaliny obniżając przez to temperaturę spalania i powodując niepełne spalanie mieszanki.
wyciagamywtryskipl
18-07-2020, 23:36
U mnie problem rozwiązany. Winny był EGR który non stop wpuszczał spaliny obniżając przez to temperaturę spalania i powodując niepełne spalanie mieszanki.
na jakiś czas może pomoże. Potem zacznie się szarpanie auta oraz ciężkie odpalanie przy zimnym silniku. Z próby przelewowej widać ewidetnie ze pierwszy wtrysk jest do wyrzucenia.
mortin7669
21-07-2020, 20:03
Wtryskiwacz został wymieniony w tamtym miesiącu wraz z rurkami i listwą bo się gwinty obrobiły. Wymiana wtryskiwaczy jak i świec to żenada w tym silniku.
Jednak dymienie nie ustało więc zacząłem szukać dalej. Najpierw Mapsensor - bez zmian. Wcześniej przepływa, bez zmian. Dolot cały sprawdzony wraz z IC. Więc zabrałem się za EGR i to on był przyczyną dymienia.
dsdsdsdsdsd
21-07-2020, 20:19
Tylko punto haha ; )
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.