PDA

Zobacz pełną wersję : Pompa wysokiego cisnienia/wtryskowa



damazy61
26-03-2020, 20:55
Cześć,

Dziś przy wymianie rozrządu, mechanik poinformował mnie że jest wyciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia. Ja na oczy tego nie widziałem, ale powiedział żeby robić to jak najszybciej bo będzie się lało na nowy pasek,alternator itd. Czy ktoś z Was naprawiał tą pompę?Regenerowaliście czy kupowaliście nową? Mój mechanik tego nie robi. Mówił żeby to regenerować. Ktoś ma jakiś sprawdzony serwis który robi takie rzeczy? Ewentualnie może lepszy będzie zakup nowej pompy?

lisekg
27-03-2020, 09:06
Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów :!: Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.

KOBRA
27-03-2020, 09:27
Na allegro kupisz regenerowane z gwarancją za 700-800 zł

damazy61
27-03-2020, 11:09
Jeżeli był wyciek to powinieneś to czuć ... widzieć pod autem podczas parkowania.
Jeżeli jest to nie ma sensu zmieniać paska i rozrządu tylko od razu zrobić naprawę podczas wymiany, owszem można zdemontować pompę z zablokowanym kołem bez konieczności rozpinania paska ale poco to robić bo jak ON dostanie się na pasek to tylko narobi ci bardzo dużych problemów :!: Inna pompa może w podobnym stanie lub gorsza. Lepiej ta uszczelnić, inną kupisz jak ci powiedzą, że ta nie nadaje się już do regeneracji.No więc właśnie trochę mmie to zdziwiło że założył rozrząd gdy jest tam mokro. Zaraz się okaże ze trzeba wymieniać pasek ponownie.Mogłem się jeszcze przytulać na starym pasku do czasu naprawy pompy. Spod auta nic nie leci. Dopytalem dziś mechanika o szczegóły to mowi ze to jest zapocenie ale zaraz zacznie lecieć. Sam dziś ściągnę osłonę rozrządu to zobaczę jak to wygląda. Jak zacznie lecieć to przez osłonę przecieknie wprost na alternator.

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

Braval
28-03-2020, 10:51
Spokojnie ,przelecisz jeszcze z 10 tys. km. Pasek pracuje w oslonie, teraz gdy robi sie cieplo ,ON bedzie szybciej odparowywał. Na co dzien mam silniki w robocie, w ktorych rozszczelnione pompy wody puszczają plyn na paski rozrzadu, i rozrzucają po oslonie paska.Panowie kierowcy ganiają na 3 zmiany,ja taką usterkę stwierdzam przy uzupelnianiu plynu lub przegladu sprzetu.Nie zdarzylo się jeszcze aby pasek "przeskoczył", chociaż ,niektóre pracowaly "w kąpieli".
Uszczelnienie takiej pompy CR, to nie jakas kosmiczna kwota .Ceny uszczelniaczy cisnieniowych ,od 30 zl.Jak pompa nie "zuzyta" od wewnatrz i "daje" cisnienie ok, mozna sie pokusic o samą wymiane uszcelniacza.:mad:

damazy61
28-03-2020, 18:03
Wygląda to tak. Według mnie od strony rozrządu to tam tragedii nie ma. Może ja się nie znam. Jest zapocenie od góry silnika ale od strony koła zębatego ja tam nic nie wiszę. Osłona rozrządu też sucha.37739377403774137742

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

KOBRA
28-03-2020, 18:44
Na razie bym tego nie ruszał .Tragedii nie ma. Może umył i dokładnie odtłuścił. Zobacz za jakiś czas.

damazy61
05-05-2020, 18:58
Pompa zrobiona 550 zł regeneracja w Gdańsku.

Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

skwarek
08-01-2022, 15:26
Witam, podpinam się pod temat pompy wysokiego ciśnienia 1.9 jtd 16v, ogólnie problem jest z pojawiającym się błędem P0091, P0092. Czytałem wszystkie tematy, także te z forum alfy i opla. Po wykluczeniu czujników, regulatorów, filtrów paliwa, wtyczek, jeden z mechaników zasugerował, że problemem może być filterek pompy wysokiego ciśnienia, przez który niejedna pompa trafiła do regeneracji.
U mnie jest pompa 0445010305, taka jak ta:
41367
jest to pompa wydaje się nowszy model, gdzie króciec pod którym powinien być filterek jest wciskany?
starsza pompa ma króciec wkręcany, a pod nim filterek,
starsza pompa:
41368
schemat starszej pompy:
41366
zestaw regeneracyjny pompy, który kupiłem dla samego filterka jest taki sam dla starszej i nowszej pompy.
Pytanie do tych którzy rozbierali/regenerowali pompę nowszego typu, czy ten króciec jest wprasowany czy wkręcany? (starszy jest ewidentnie pod klucz) a może w nowszej pompie darowali sobie ten mały filterek.