PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z systemem komfortu



Biel02
02-03-2020, 00:26
Cześć wszystkim. Posiadam fiata tipo 1.4 t-jet (120KM). Jadąc do niemiec 1000 km i przejechaniu już 960km na zegarach pojawiła się choinka. To znaczy wyskoczyły komunikaty: system start&stop nie działa, system city nie działa, skontroluj silnik, zatrzymaj pojazd( odrazu podkreślam nie zaświeciła się awaria tych systemów tylko że nie działają) a ,na zegarach zaświeciły się kontrolki check engin, park asist. Szczęście w nieszczęściu akurat był zjazd na parking gdy zjechałem i chciałem zaparkować zauważyłem że wpomaganie nie działa oraz że podświetlenie przycisków na drzwiach nie działa.Po odczekaniu 30 minut wszystko wróciło do porządku. To jest drógi raz gdy sytuacja się powtarza. Za pierwszym razem mechanik usuną błendy i powiedział że to nic takiego. Miał ktoś taki problem albo wie co jest grane? Ostatnio zauważyłem że jadąc samochodem na biegu z górki lub na prostym odcinku drogi nie trzymając nogi na pedale gazu wyświetla mi się takie spalanie.37596

krowka1978
02-03-2020, 01:06
Co do spalania tylko się cieszyć. Przejazd 50km na 1 litrze paliwa to super sprawa :) Rozumiem, że kolega jest świadomy wybrania jednostki spalania w stylu USA? W l/100km pokazałby 2l/100km. Polecam do poduszki instrukcję, a potem przejrzenie opcji auta.
Co do reszty - jakie błędy? Wróżbitów na forum nie ma. Może być akumulator, może coś innego.

Qvadrat
02-03-2020, 07:09
Ja bym sprawdził właśnie aku, lądowanie i połączenia mas... mi to wyglada na chwilowe braki prądu. U żony w cytrynie jak był słaby aku i altek dożywał swoich dni to przy dużym zapotrzebowaniu na prąd auto potrafiło odcinać różne systemy, w tym pradozerne wspomaganie...

Biel02
25-03-2020, 00:11
Witam ponownie. Przepraszam że tak długo nic nie odpisywałem. I tak kolega krowka1978 miał racje z jednostkami były przestawione, ale na 100% je ustawiałem widocznie podczas wyżej wymienionej usterki musiały się przestawić ( mój błąd nie zwróciłem uwagi). Wyświetliły się komunikaty system start&stop nie działa, system city nie działa, skontroluj silnik, zatrzymaj pojazd( odrazu podkreślam nie zaświeciła się awaria tych systemów tylko że nie działają) a ,na zegarach zaświeciły się kontrolki check engin, park asist. Co do ładowania i akumlatora wygląda to tak na zgaszonym silniku nie odpalanym przez 4 dni:37723
https://youtu.be/2SXdLVYjL-o

krowka1978
25-03-2020, 21:45
Napisz kody błędów, może coś się wymyśli.

manio20
25-03-2020, 22:35
skan 101 napraw37725

krowka1978
25-03-2020, 22:53
skan 101 napraw37725

Że tak zapytam. Co chcesz przez ten zrzut powiedzieć? Sprawność układu mierzy się przy pracującym silniku, a przy pracującym owe ze zdjęcia są mniej niż beznadziejne. Przy okazji, przy Start&Stop trzeba uważać na pokazywane wartości napięcia, jak wiadomo jest yntelygentny alternator.
Badanie akumulatora to też inne podejście, napięcie przy wyłączonym zapłonie powie w jakim stopniu jest naładowany akumulator. Zaprezentowane to około 75-80%. W pełni naładowany ma 12,8V.

cac
31-03-2020, 00:34
Odnośnie jednostki spalania u mnie raz na rok "z 4liter" przestawia się właśnie na ten wymysł (dotąd 3 razy było). Nic innego się nie przestawia, dzieje się to przy włączeniu silnika po postoju (nie musi być długi). Po prostu zmieniam na l/100 i już. W żadnym ASO o tym nie słyszeli jakby co.

Mierzenie aku w taki sposób, jak słusznie krowka1978 pisze, jest bez sensu jeżeli masz s&s. Sam z tym walczyłem myśląc że mam nieprawidłowe wskazania, ale jak się okazuje właśnie ynteligenty alternator potrafi takie rzeczy robić (co ciekawe renaulty tego nie mają, ale fiaty najwyraźniej już tak). Dla przykładu u mnie po odpaleniu auta rano potrafi nie ładować w ogóle i to przez kilka km, podczas jazdy wskoczy nawet na 15,4V , po czym zaparkuję i spada na 12,4. Rozmawiałem z kilkoma elektrykami na ten temat i tak jak przy zwykłych systemach takie wartości są nieprawidłowe, tak tu już podobno nie.