PDA

Zobacz pełną wersję : programowanie szyby drzwi pasażera



ziut
08-01-2020, 06:02
Witam,
Po odłączeniu akumulatora mam problem z zaprogramowaniem tych drzwi. Robiłem tu już nie raz ale tym razem jest coś nowego.
O tuż, drzwi kierowcy pokazują zakres przy przebiegu góra dół 537 impulsów a drzwi pasażera 550 impulsów. Powtarzałem wielokrotnie przebiegi i zawsze jest tak samo. Tak samo próbowałem odłączać akumulator i na nowo "programować" wszystkie drzwi, tylko z drzwiami pasażera jest problem.
Moja teoria: może szyba drzwi pasażera wykracza poza przewidziany przez twórców zakres impulsów i dlatego nie chcą się "za programować" ?
Prośba czy ktoś z szanownych forumowiczów mógł by u siebie sprawdzić "poprzez interfejs" jaką ma ilość impulsów na drzwiach przednich.

lisekg
08-01-2020, 09:26
Przesmaruj sylikonem prowadnice...

ziut
08-01-2020, 22:09
Dzięki kolego lisekg wiem co masz na myśli ale u mnie "dobija od końca do końca". Podejrzewałem luz w napędzie ale tu też nic podejrzanego nie stwierdziliśmy przy częściowym demontażu.Procentowo różnica drogi (ilość impulsów) pomiędzy drzwiami jest bardzo niewielka ale w przypadku który ja podejrzewam (zawodowo wiem iż takie jest rozwiązanie w drzwiach odskokowo-przesuwnych taboru szynowego) to fizyczny wybieg poza przewidzianą w programie ilość impulsów stanowi błąd.
Jednak bez wiedzy czy taki zakres jest przewidziany oraz ile wynosi mogę tylko gdybać.
Porównanie z innymi egzemplarzami Cromy zawęziło by moje dywagacje, może ktoś się znajdzie i poświęci kilka minut przy okazji diagnozowania innego problemu popatrzy ile u niego jest impulsów przy otwieraniu szyby.

lisekg
09-01-2020, 08:27
Ale z poziomu "klawiszy" na panelu również nie możesz zaprogramować tych szyb po odłączeniu zasilania? Nie sprawdzałem ile jest impulsów u mnie ( gdzieś zapodziałem kabel i nie mogę go znaleźć :mad:) ale ten układ jest bardzo wrażliwy na prąd jaki pobiera silnik podczas otwierania i zamykania szyby. Jeżeli nie można go zaprogramować z poziomu kierowcy klawiszami to najczęściej przyczyną jest ciężko pracujący mechanizm szyby/ szyba w prowadnicach drzwi. Zazwyczaj pomaga sylikon podany w prowadnice szyby z obu stron.

ziut
10-01-2020, 18:44
Chyba miałem rację.
Przebieg prądu jest bardzo podobny zarówno przy prawej jak lewej szybie. Zrobiłem próbę ograniczyłem możliwość dojazdu górnego lewej szyby-droga spadła o 5 impulsów i "stał się cud". Znikł "żółty trójkąt" w diagnozie pojawiła się tzw. suma drogi ale nadal stan "niewykalibrowane", co oznacza że nie działa nadal dla tej szyby sterowanie z pilota. Pewnie dalsze obniżenie impulsów do ilości jak przy prawej doprowadziło by do stanu "wykalibrowane".
Może kiedyś jak będę miał czas i tym się zajmę.

lisekg
13-01-2020, 08:22
To bardzo dziwne... A sama szyba jak ją pociągniesz do góry-dół wykazuje luzy? Jestem ciekawy co może powodować taką różnicę...

ziut
13-01-2020, 15:34
Pociąganie szyby góra -dół raczej nie wykazuje luzów. No i niema w tym układzie żadnej regulacji, s kolega który dobrze zna rozwiązania z grupy VAG bardzo był tym zdziwiony.

lisekg
14-01-2020, 13:57
A więc uszkodzenie napędu a dokładnie coś powoduje że styk- łapka od impulsów na silniku za często niema kontaktu. Pewnie stary smar lub zaśniedziały/starty pierścień.... Tylko tak przewiduję bo nigdy nie rozbierałem tego mechanizmu i nie wiem jak to jest rozwiązany ten generator impulsów ale przypuszczam że to jest rozwiązanie podobne do wycieraczek bo tanie i proste... :cool:

Koszt używanego od 30 zł więc jak go kiedyś wymienisz to zrób sekcje zwłok i umieść zdjęcia dla potomnych ;-)