Zobacz pełną wersję : Fiat 500L 2013r.1,3 mutijet 84Km BlÄ
d P0520 Pomocy!
Carincton
06-01-2020, 22:27
Witam!
Od paru dni walczę z błędami, jakie pojawiają się w sterowniku silnika:
P520 - przelacznik ciśnienia oleju - usterka. (taki opis błędu jest w Mutiscanie)- poza tym jest informacja, że wykryto niespójność pompy oleju. Moje pytanie: czy elektrozawór(nr55235533), który występuje w pompie może być przyczyną tego błędu?Ciśnienie oleju pokazuje w Multiscanie normalne, tzn. w normie.
P1541 -22- pompa oleju o zmiennej wydajności - wykryto niespółjność pompy oleju.
Auto ma przejechane 165 000 km, nie bierze oleju. Błędy te zaczęły się pojawiać po skasowaniu inspekcji olejowej w Multiscanie.
Jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem to proszę o pomoc.
Nie dalej jak przed swietami kasowalem inspekcję olejową w takim samym modelu z tym motorem i wsio ok.Resetowales tez wymianę oleju ,jak masz model z DPF? Moim zdaniem ,to masz jakis blad w programie lub interfejs jakies "dziwactwa" generuje? Program nie "mierzy" cisnienia oleju, pokazuje ze jest lub go nie ma.Dane bierze z czujnika cisnienia. Spróbuj innym interfejsem lub przeinstaluj program?!
Carincton
09-01-2020, 00:05
Nie dalej jak przed swietami kasowalem inspekcję olejową w takim samym modelu z tym motorem i wsio ok.Resetowales tez wymianę oleju ,jak masz model z DPF? Moim zdaniem ,to masz jakis blad w programie lub interfejs jakies "dziwactwa" generuje? Program nie "mierzy" cisnienia oleju, pokazuje ze jest lub go nie ma.Dane bierze z czujnika cisnienia. Spróbuj innym interfejsem lub przeinstaluj program?!
W moim aucie jest pompa oleju o zmiennej wydajności(wersja z systemem start stop), jest awaria tej pompy i pompa działa cały czas z maxymalną wydajnością, co wychwytuje komputer i wyrzuca błąd.Na forum zagranicznym znalazłem informację, że wymiana zaworu z pompy może nie do konca pomóc. Po miesiącu błąd wrócił podobno. Ktoś na tym forum napisał, że wymiana pompy i wymiana rozrządu może być lekarstwem na ten problem.
Czy ktoś miał podobny problem ze swoim fiatem z reguloowaną pompą oleju?(wersja z systemem start stop).
W tym moim aucie tez jest"start-stop", tylko wylaczony, juz dwa lata, przebieg podobny i rocznik jak u Ciebie. Musze dokladniej ,z ciekawosci przyjrzec się tematowi..Rozgladam się za rozrzadem do tego auta, Popytam gosci z branży co o tym sądzą?
Carincton
09-02-2020, 00:17
W tym moim aucie tez jest"start-stop", tylko wylaczony, juz dwa lata, przebieg podobny i rocznik jak u Ciebie. Musze dokladniej ,z ciekawosci przyjrzec się tematowi..Rozgladam się za rozrzadem do tego auta, Popytam gosci z branży co o tym sądzą?
Auto naprawione własnoręcznie: przyczyny były następujące - padł elektrozawór w pompie oleju, który jest odpowiedzialny za przestawianie wydajności pompy oleju - został wymieniony na inny używany - usterka zniknęłą.
Odnośnie zanikania ciśnienia oleju - była przyczyna takiego stanu rzeczy - rozpadła się nakładka od ślizgu prawego łańcucha rozrządu i wpadła do miski olejowej. Fragmenty połamanego ślizgu zatykały smok olejowy i dlatego zanikało ciśnienie oleju okresowo. Zatem to był ostatni dzwonek, żeby łańcuch rozrządu wymienić, bo pewnie zaraz łańcuch rozrządu by się zerwał. Łańcuch wymieniłem na oryginał, pompę wody, zębatki, ślizgi, wszystko w oryginale.
Przyczyną drugiego błędu była padnięta gruszka turbiny, kupiłem z allegro nowy zamiennik - Fiat nie dostarcza tej części -po wymianie regulacja śrubki od gruszki przy wykorzystaniu Multiecuscana załatwiła sprawę.
Na podstawie mojej awarii twierdzę, że łańcuch rozrządu należy wymieniać w tym silniku co 150 000 km, jeśli się dba o łańcuch, a jak ktoś agresywnie jeździ to co 100 000 km.
Dzieki za podzielenie się informacją.Malo tych autek jezdzi w Polsce, więc tych awarii,jeszcze nikt nie "doswiadczył".W elce córki jest juz ponad 162tys. przebiegu,na razie jest wszystko ok.Jedynie ,na co uczulilem ,to utrzymywac poziom oleju w silniku na max.,aby napinacz hydrauliczny lancucha dzialał bez zaklocen.
A rozrzad juz zamawiam i zrobie na wiosne.
krowka1978
09-02-2020, 12:40
Rocznik
2009
Dzieki za podzielenie się informacją.Malo tych autek jezdzi w Polsce, więc tych awarii,jeszcze nikt nie "doswiadczył".
Bez przesady. 1.3MJ to nie tylko 500L, sporo na drogach tych silników jest. Od dawna wiadomo, że łańcuch w nim jest z gównolitu. Chore jest, żeby łańcuch był mniej trwały od paska.
skoczek_m
20-11-2020, 23:49
W moim fiacie 500L z silnikiem 1.6 105 km, również pojawiał się błąd P520 i P1541-21 , podmieniłem regulator ciśnienia na pompie oleju - bez efektu. Postanowiłem wymienić czujniki ciśnienia oleju, podczas wymiany czujnika wysokiego ciśnienia z wtyku elektrycznego wylał się olej - czujnik posiadał wewnętrzną nieszczelność, wymieniłem go, usterka ustąpiła. Profilaktycznie wymieniłem również czujnik niskiego ciśnienia oleju.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.