Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Konin/Antwerpia
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500L Living
    Rocznik
    2013

    Fiat 500L 2013r.1,3 mutijet 84Km Błąd P0520 Pomocy!

    Witam!
    Od paru dni walczę z błędami, jakie pojawiają się w sterowniku silnika:
    P520 - przelacznik ciśnienia oleju - usterka. (taki opis błędu jest w Mutiscanie)- poza tym jest informacja, że wykryto niespójność pompy oleju. Moje pytanie: czy elektrozawór(nr55235533), który występuje w pompie może być przyczyną tego błędu?Ciśnienie oleju pokazuje w Multiscanie normalne, tzn. w normie.

    P1541 -22- pompa oleju o zmiennej wydajności - wykryto niespółjność pompy oleju.
    Auto ma przejechane 165 000 km, nie bierze oleju. Błędy te zaczęły się pojawiać po skasowaniu inspekcji olejowej w Multiscanie.

    Jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem to proszę o pomoc.
    Ostatnio edytowane przez Carincton ; 06-01-2020 o 22:52



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    847
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Nie dalej jak przed swietami kasowalem inspekcję olejową w takim samym modelu z tym motorem i wsio ok.Resetowales tez wymianę oleju ,jak masz model z DPF? Moim zdaniem ,to masz jakis blad w programie lub interfejs jakies "dziwactwa" generuje? Program nie "mierzy" cisnienia oleju, pokazuje ze jest lub go nie ma.Dane bierze z czujnika cisnienia. Spróbuj innym interfejsem lub przeinstaluj program?!

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Konin/Antwerpia
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500L Living
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Nie dalej jak przed swietami kasowalem inspekcję olejową w takim samym modelu z tym motorem i wsio ok.Resetowales tez wymianę oleju ,jak masz model z DPF? Moim zdaniem ,to masz jakis blad w programie lub interfejs jakies "dziwactwa" generuje? Program nie "mierzy" cisnienia oleju, pokazuje ze jest lub go nie ma.Dane bierze z czujnika cisnienia. Spróbuj innym interfejsem lub przeinstaluj program?!
    W moim aucie jest pompa oleju o zmiennej wydajności(wersja z systemem start stop), jest awaria tej pompy i pompa działa cały czas z maxymalną wydajnością, co wychwytuje komputer i wyrzuca błąd.Na forum zagranicznym znalazłem informację, że wymiana zaworu z pompy może nie do konca pomóc. Po miesiącu błąd wrócił podobno. Ktoś na tym forum napisał, że wymiana pompy i wymiana rozrządu może być lekarstwem na ten problem.

    Czy ktoś miał podobny problem ze swoim fiatem z reguloowaną pompą oleju?(wersja z systemem start stop).

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    847
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    W tym moim aucie tez jest"start-stop", tylko wylaczony, juz dwa lata, przebieg podobny i rocznik jak u Ciebie. Musze dokladniej ,z ciekawosci przyjrzec się tematowi..Rozgladam się za rozrzadem do tego auta, Popytam gosci z branży co o tym sądzą?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2017
    Skąd
    Konin/Antwerpia
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500L Living
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    W tym moim aucie tez jest"start-stop", tylko wylaczony, juz dwa lata, przebieg podobny i rocznik jak u Ciebie. Musze dokladniej ,z ciekawosci przyjrzec się tematowi..Rozgladam się za rozrzadem do tego auta, Popytam gosci z branży co o tym sądzą?
    Auto naprawione własnoręcznie: przyczyny były następujące - padł elektrozawór w pompie oleju, który jest odpowiedzialny za przestawianie wydajności pompy oleju - został wymieniony na inny używany - usterka zniknęłą.
    Odnośnie zanikania ciśnienia oleju - była przyczyna takiego stanu rzeczy - rozpadła się nakładka od ślizgu prawego łańcucha rozrządu i wpadła do miski olejowej. Fragmenty połamanego ślizgu zatykały smok olejowy i dlatego zanikało ciśnienie oleju okresowo. Zatem to był ostatni dzwonek, żeby łańcuch rozrządu wymienić, bo pewnie zaraz łańcuch rozrządu by się zerwał. Łańcuch wymieniłem na oryginał, pompę wody, zębatki, ślizgi, wszystko w oryginale.
    Przyczyną drugiego błędu była padnięta gruszka turbiny, kupiłem z allegro nowy zamiennik - Fiat nie dostarcza tej części -po wymianie regulacja śrubki od gruszki przy wykorzystaniu Multiecuscana załatwiła sprawę.
    Na podstawie mojej awarii twierdzę, że łańcuch rozrządu należy wymieniać w tym silniku co 150 000 km, jeśli się dba o łańcuch, a jak ktoś agresywnie jeździ to co 100 000 km.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    847
    Auto
    Panda1,3 jtd, stilo 1,9jtd,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,2003,2009,2020
    Dzieki za podzielenie się informacją.Malo tych autek jezdzi w Polsce, więc tych awarii,jeszcze nikt nie "doswiadczył".W elce córki jest juz ponad 162tys. przebiegu,na razie jest wszystko ok.Jedynie ,na co uczulilem ,to utrzymywac poziom oleju w silniku na max.,aby napinacz hydrauliczny lancucha dzialał bez zaklocen.
    A rozrzad juz zamawiam i zrobie na wiosne.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,405
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Rocznik
    2009
    Dzieki za podzielenie się informacją.Malo tych autek jezdzi w Polsce, więc tych awarii,jeszcze nikt nie "doswiadczył".
    Bez przesady. 1.3MJ to nie tylko 500L, sporo na drogach tych silników jest. Od dawna wiadomo, że łańcuch w nim jest z gównolitu. Chore jest, żeby łańcuch był mniej trwały od paska.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    2
    Auto
    Fiat 500L Trekking 1.6 105KM
    Rocznik
    2014
    W moim fiacie 500L z silnikiem 1.6 105 km, również pojawiał się błąd P520 i P1541-21 , podmieniłem regulator ciśnienia na pompie oleju - bez efektu. Postanowiłem wymienić czujniki ciśnienia oleju, podczas wymiany czujnika wysokiego ciśnienia z wtyku elektrycznego wylał się olej - czujnik posiadał wewnętrzną nieszczelność, wymieniłem go, usterka ustąpiła. Profilaktycznie wymieniłem również czujnik niskiego ciśnienia oleju.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Doblo 1.4 2013r lpg?
    Napisany przez misterus na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-06-2018, 21:07
  2. Fiat Linea 1.3 95km, 2013r
    Napisany przez jarziel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-03-2017, 22:31
  3. Fiat Ducato Maxi L3H2 2.3 MJet 150 KM 2013r
    Napisany przez Kay00 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-11-2016, 16:42
  4. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 16:38
  5. jaki pły do chłodnicy>bravo II mutijet 1,6 105km dpf 2008
    Napisany przez kristobal24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-10-2013, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl