PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Ducato 2,3 2012r. po odpaleniu nie trzyma obrotów i gaśnie



ris
20-12-2019, 11:43
Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.

Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły

P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły

P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny

P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły

- wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
- test przelewowy wykonany
- ciśnienie na listwie dobre
- podmieniony regulator ciśnienia w pompie
- podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
- podmieniona przepustnica
- podmieniony czujnik temperatury
- podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
- sprawdzony EGR
- sprawdzony przepływomierz
- wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi

już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?

malutki1989
20-12-2019, 14:07
A filtr paliwa kiedy był wymieniany?

Pierwsze dwa błędy dotyczą czujnika wkręconego właśnie do filtra paliwa. Może źle zapięta wtyczka, uszkodzone przewody...

Odnośnie błędu wentylatora możesz zrobić test i wymusić urządzeniem diagnostycznym lub innym, które masz dostępne, uruchomienie wentylatora na pierwszej prędkości, a dla pewności jeszcze na drugiej i trzeciej prędkości.

Jeśli któraś nie działa, to do sprawdzenia wiązka, bezpieczniki, przekaźniki.

z EGRem może być to samo.

Zacznij od wiązki elektrycznej przy ECU oraz przy skrzynce bezpieczników. Może jakiś niedożywiony gryzoń próbował się stołować u Ciebie.

kodord
15-02-2024, 22:27
Witam, w samochodzie fiat ducato 2,3 2012r. z oryginalnym przebiegiem 235000 ( pierwszy właściciel) ,dzieje się coś takiego że po uruchomieniu na zimnym silniku nie trzyma obrotów i gaśnie (czasami pochodzi dłuższą chwilę a czasem gaśnie już po kilku lub kilkunastu sekundach), natomiast jeżeli od razu po uruchomieniu silnika przytrzyma się go na wyższych obrotach poprzez naciśnięcie pedału gazu ( różnie to bywa raz kilkanaście sekund raz kilkadziesiąt ) po czym odpuści się gaz silnik pracuje jakby normalnie ( piszę jakby bo samochód nie ma takiej mocy jak przed wystąpieniem tej sytuacji, ale to może być jakaś dodatkowa usterka nie związana z głównym problemem).
Po zgaszeniu już rozgrzanego silnika nawet nie do 90* silnik po ponownym uruchomieniu pracuje normalnie i trzyma obroty. Jeżeli silnik wystygnie objaw powraca i dzieje się tak jak opisałem powyżej. Teraz trochę opiszę co zostało już sprawdzone i jakie czynności przeprowadziliśmy.

Po podłączeniu do komputera wyskoczyło kilka błędów : P2264- czujnik obecności wody w filtrze paliwa silnika diesla -nieciągły

P0181- sygnał temperatury paliwa - nieciągły

P0480- przekaźnik zaworu elektromagnetycznego, prędkość 1 - obecny

P0409- czujnik położenia zaworu EGR - nieciągły

- wtryski zostały sprawdzone w specjalistycznej firmie na maszynie wszystko w porządku zostały tylko przeczyszczone.
- test przelewowy wykonany
- ciśnienie na listwie dobre
- podmieniony regulator ciśnienia w pompie
- podmieniony czujnik ciśnienia na listwie
- podmieniona przepustnica
- podmieniony czujnik temperatury
- podmieniona nawet pompka wtępna paliwa
- sprawdzony EGR
- sprawdzony przepływomierz
- wszystkie wartości pracy silnika na komputerze są zgodne z oczekiwanymi

już nawet nie wiem czy napisałem wszystko co żeśmy przy tym samochodzie zrobili, i dalej sytuacja jest taka sama, jeżeli ktoś miewa podobne objawy lub jakieś pomysły i chce się podzielić swoją opinią proszę pisać ?