mati17-97
13-12-2019, 22:32
Witam
Standardowa bolączka 1.9 150KM wciągnęło klapy wirowe i pewnie każdy wie co się dalej stało.....
Mam drugi silnik 1.9 120KM po rozebraniu blok silnika wydaje się być taki sam wszystkie magistrale pasują i wyglądają jak w 150KM lecz tłoki w 8V mają po 2 zagłębienia na zawory a w 16V po 4 .
Moje pytanie czy ktoś próbował złożyć duł silnika 8V z głowicą od 16V ???
Czy bez wymiany tłoków dając najgrubszą występującą uszczelkę będzie to wykonalne ??
Czy dojdzie do kolizji tłok/zawór ?
Może ktoś spróbował tak zrobić podzieli się wiedzą ??
Proszę nie pisać że będzie to rzeźba ( jestem tego świadomy ) lecz mam taki silnik i chciał bym go wykorzystać a jak każdy wie z wymianą instalacji osprzętu komputera i wszystkiego co trzeba wymienić podczas przeszczepu 16V na 8V jest o wiele więcej pracy.
Dodatkowo jeżeli ktoś posiada zdrowy silnik 16V też proszę o informację.
Pozdrawiam i czekam na rozwinięcie mojego tematu .
Standardowa bolączka 1.9 150KM wciągnęło klapy wirowe i pewnie każdy wie co się dalej stało.....
Mam drugi silnik 1.9 120KM po rozebraniu blok silnika wydaje się być taki sam wszystkie magistrale pasują i wyglądają jak w 150KM lecz tłoki w 8V mają po 2 zagłębienia na zawory a w 16V po 4 .
Moje pytanie czy ktoś próbował złożyć duł silnika 8V z głowicą od 16V ???
Czy bez wymiany tłoków dając najgrubszą występującą uszczelkę będzie to wykonalne ??
Czy dojdzie do kolizji tłok/zawór ?
Może ktoś spróbował tak zrobić podzieli się wiedzą ??
Proszę nie pisać że będzie to rzeźba ( jestem tego świadomy ) lecz mam taki silnik i chciał bym go wykorzystać a jak każdy wie z wymianą instalacji osprzętu komputera i wszystkiego co trzeba wymienić podczas przeszczepu 16V na 8V jest o wiele więcej pracy.
Dodatkowo jeżeli ktoś posiada zdrowy silnik 16V też proszę o informację.
Pozdrawiam i czekam na rozwinięcie mojego tematu .