PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy z ładowaniem



wlodimus
08-12-2019, 13:29
Witam.

Niestety nie znalazłem podobnego postu więc piszę nowy.
Niestety podczas odpalenia po paru min zaczęła mi pulsować dioda od akumulatora. Alternator był podpięty na krótko i pokazywał 14,6V (dałem alternator do gościa który zajmuje się ich regeneracją- stwierdził, że alternator jest sprawny). Szczotki od niego są w dobrym stanie i nie zawieszają się. Poprowadziłem przewód plusowy bezpośrednio od alternatora do aku- taka sama reakcja. Masa nowa, klemy oczywiście przeczyszczone a pasek odpowiednio napięty. Z tego co pamiętam to jeśli pulsuje dioda a nie świeci się cały czas to ładowanie jest. Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V. Jedyne co może mi przychodzić do głowy to niesprawny regulator napięcia gdyż nawet jeśli alternator był sprawdzany na maszynie to jest on i tak jest sterowany komputerowo więc taka maszyna może nie być do końca wiarygodna. Pytanie czy macie jeszcze jakieś pomysły czemu może tak być ?
Pacjent to fiat croma 2005 r. 1.9 jtd 150 km.

Pozdrawiam.

michalpodroznik
09-12-2019, 09:22
Regulator napięcia do wymiany.

wlodimus
10-12-2019, 00:02
Niestety regulator został wymieniony plus pasek dla zasady jednak objawy nie ustąpiły.

michalpodroznik
10-12-2019, 11:00
Niestety regulator został wymieniony plus pasek dla zasady jednak objawy nie ustąpiły.

Oddaj do reklamacji. Niech poprawiają. Czasem tak jest, że regeneracja alternatora w cromie poskutkuje tylko na chwilę. Problem opisywany dość szeroko na tym forum. Poczytaj.

lisekg
10-12-2019, 14:59
Jeżeli możesz to podmień akumulator.
Zwarcie na celi może robić podobne objawy.... Jeżeli to nic nie pomoże to masa a czasami nawet cała skrzynka bezpieczników ta na akumulatorze potrafiła również się wypalić..
Ładowanie powinno być na poziomie minimum 14 V a po wyłączeni i postoju po kilka godzin akumulator powinien mieć bez żadnego obciążenia 12,85V i więcej .... 12,55V to już zły lub rozładowany a 12,35V i mniej bardzo rozładowany lub uszkodzony....

michalpodroznik
10-12-2019, 16:16
"Z tego co pamiętam to jeśli pulsuje dioda a nie świeci się cały czas to ładowanie jest" - coś chyba nie tak

"Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V" - trochę mało; więc albo aku do wymiany, albo się rozładował na skutek niesprawnego ładowania

chrom
10-12-2019, 21:04
Jeżeli możesz to podmień akumulator.
Zwarcie na celi może robić podobne objawy.... Jeżeli to nic nie pomoże to masa a czasami nawet cała skrzynka bezpieczników ta na akumulatorze potrafiła również się wypalić..
Ładowanie powinno być na poziomie minimum 14 V a po wyłączeni i postoju po kilka godzin akumulator powinien mieć bez żadnego obciążenia 12,85V i więcej .... 12,55V to już zły lub rozładowany a 12,35V i mniej bardzo rozładowany lub uszkodzony....

dokładnie tak może być, uszkodzony aku potrafi nieźle namieszać

michalpodroznik
11-12-2019, 11:16
@wlodimus

"Sprawdziłem woltomierzem przy aku i ładowanie mam około 11,5V " - jakim woltomierzem to mierzyłeś?

PS. Akumulator najlepiej sprawdzić profesjonalnym woltomierzem widełkowym. W dobrym sklepie z akumulatorami powinni mieć taki przyrząd pomiarowy. Podjedź, sprawdzą Ci, będziesz dużo wiedział na temat kondycji baterii.

malutki1989
16-12-2019, 23:21
Kup sobie ładowarkę elektroniczną do akumulatora.
Wyciąg aku z auta. Sprawdź poziom elektrolitu w poszczególnych celach, jeśli trzeba, to dolej wody destylowanej.
Podłącz ładowanie na cały pełny cykl, czasami potrzeba całej nocy, albo więcej.

Jeśli po tym zabiegu dalej będą problemy kup nową baterię.

Można też skorzystać z mierników dostępnych w sklepach z akumulatorami, tylko one też nie zawsze pokazują prawdę.
Stary kilkuletni aku na takim mierniku miał lepsze parametry rozruchowe niż półroczny, który po prostu się wyładował. Po naładowaniu było na odwrót.

Podstawowa rzecz naładuj akumulator.

michalpodroznik
17-12-2019, 16:48
Wyciąg aku z auta

Co to jest "wyciąg aku"?

zawikox
17-12-2019, 18:59
Wyciągnij akumulator z auta :D

malutki1989
19-12-2019, 15:58
heh, podstawowa rzecz :)

Jeszcze nie sprawdzałem poziomu elektrolitu akumulatora, kiedy ten był w samochodzie, łatwo coś pobrudzić...

szary1977
19-12-2019, 18:49
Jeżeli lampka gaśnie a ładowanie jest tylko 11,5V to możesz mieć walnięte diody prostownicze, miałem już takie objawy w kilku autach, pierwsze jakie miało takie objawy to walczyłem z nim 2 tygodnie ( to był fiat 125p ) i od tej pory jak mam auto z takimi objawami to atakuję diody w alternatorze.

seedog
12-01-2021, 23:18
Chciałbym podłączyć się pod temat bez zakładania nowego. Tak naprawdę nie wiem czy mam problem, ale zaczynam się nad tym zastanawiać i wolę zapobiegać niż leczyć.

Od marca pracuję zdalnie więc samochodem poruszam się co drugi dzień po 2-3 km. zamiast po 2x25km co dzień. Od tamtej pory musiałem doładować akumulator 2 razy, wczoraj okazało się że muszę to zrobić trzeci raz. Czuć było podczas porannego odpalania że sprawia mu to trudność. Akumulator jest sprawny, nie mam z nim problemów (tak mi się przynajmniej wydaje).
Ale jednak coś mnie tknęło i sprawdziłem przy okazji napięcie ładowania. Mimo krótkich odcinków i permanentnego niedoładowywania, wydaje mi się że jednak aku kończy się zbyt szybko. Problem nie jest palący, ale jednak chyba nie wszystko gra jak należy. Wyniki pomiarów wyglądają następująco:
1. napięcie przy odpalonym silniku bez odbiorników - 13.99-14V
2. z włączonymi światłami, klimą, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem - 13.94V
3. z odbiornikami prądu przy 2000 obr/min - 13.91V

Mam kilka pytań do powyższego, ponieważ dla mnie odwiedziny u elektryka samochodowego to ostateczność. Delikatnie mówiąc.. nie bardzo im wierzę:), a sam się na tym nie znam więc chciałbym posłuchać bardziej doświadczonych, którzy liznęli temat.
- wydaje mi się że są to dolne granice ładowania, zbliżające się do minimum
- co może być przyczyną? Alternator? Regulator?
- z tego co czytam, za regenerację płaciliście tak do 250 zł, czy ewentualnie 'lepszym' rozwiązaniem byłoby kupno nowego, np. takiego za 350zł? https://e-autoparts.pl/autostarter-a4041-alternator-p-2275082.html

Jeżeli jest coś nie tak, wolałbym co nieco wiedzieć na ten temat, żeby fachowiec mnie czasem nie wydy..ł już w pierwszym kontakcie:)

Jeszcze jedno. Przypuszczam, że podczas wymiany/naprawy dobrze byłoby wymienić pasek. Ale jaki to jest konkretnie pasek? Czyżby taki? https://e-autoparts.pl/bosch-1-987-947-980-pasek-klinowy-wielorowkowy-p-2698.html

lisekg
13-01-2021, 08:27
Trudno zdalnie ocenić.. Patrząc na te parametry napięcia stawiał bym na rozładowanie akumulatora. Dobre naładowanie akumulatora niskim prądem może trwać nawet kilkanaście godzin..
Pytanie jakie jest napięcie po całej nocy bez odpalania? Jeżeli jest na poziomie 12,5 V to akumulator jest tak na 60% naładowany jeżeli zbliża się do 12,3 to 30%... jeżeli 12,7 ( wskazane 12,8.. ) i więcej to jest w 100% sprawny i naładowany.. Ogólnie jeżeli akumulator naładujesz kilkanaście godzin i zostawisz na 2 doby a jego napięcie spadnie poniżej 12,5 V to wymień na nowy.. Regulatory i alternatory padają z powodu uszkodzenia/zużycia akumulatora bo po każdym uruchomieniu musza bardzo dużym prądem doładować jego a dodatkowo zasilić układy auta co powoduje bardzo duże obciążenie i w efekcie uszkodzenie diody prostowniczej lub i regulatora który musi podawać duży prąd wzbudzenia na wirnik...

seedog
13-01-2021, 12:30
Dzięki, jak zwykle dużo i dobrze wytłumaczyłeś:)
Sprawdzę jeszcze raz dokładnie tak jak mówisz. Najpierw naładowanie akumulatora dzień po, później, jeśli okaże się dobry, napięcie ładowania. Mam ładowarkę ctek mxs 5.0, myślisz że automat jest w stanie naładować 'dobrze' akumulator za jednym razem? 74ah ładuje w ok 7h. Jeżeli drugiego dnia aku będzie pokazywał poniżej 12,7V warto włączyć jeszcze raz na RECOND? Zwiększy to gęstość elektrolitu?

lisekg
13-01-2021, 14:54
Długa praca lub postój niedoładowanego akumulatora prowadzi do jego zasiarczenia. Rozwiązaniem jest wtedy ładowanie bardzo małym prądem przez kilkanaście lub więcej godzin... czyli odsiarczanie.
Nie znam tej ładowarki ale jeżeli niema takiego trybu odsiarczania/ ładowania wolnego to z reguły chce naładować szybko dużym pądem tak jak to robi alternator.. Nie zmienia to faktu, ze jak będzie po 24/48 godzinach napięcie spadać to niestety znaczy, że dochodzi do wewnętrznego rozładowania co kwalifikuje go do szybkiej wymiany. Tak jak pisałem jazda na takim akumulatorze jest możliwa ale dochodzi do dużego obciążenia alternatora/regulatora i w konsekwencji uszkodzenia (o wzroście spalania nie wspomnę). Jeżeli jednak akumulator będzie miał napięcia OK a klemy/przewody będą oczyszczone i sprawne to będziesz musiał się zgłosić do zakładu gdzie sprawdzą i zregenerują tobie alternator ;-)

seedog
13-01-2021, 21:03
Cóż, chyba nie mam dla siebie najlepszych informacji. Wczoraj odłączyłem wyjęty z samochodu akumulator spod ładowarki. Dzisiaj, po ok 24 godz. miał 12,77V. Wsadziłem pod maskę, po podłączeniu klem napięcie od razu spadło do 12,64V.
Niestety, ładowanie alternatora nie zmieniło się. Na odpalonym silniku bez odbiorników prądu 14V, ze światłami, ogrzewaniem tylnej szyby, klimą i radiem 13,9V. Chyba nie będę kombinował i skoczę do tego elektryka. Przy okazji sprawdziłem u brata w starej Mazdzie 6 diesel na akumulatorze starym, nie wiadomo kiedy doładowywanym, po długim postoju. Napięcie przy odpalonym silniku 14,44V.
Zrobiłem jakieś dwa kilometry, postawiłem i rano sprawdzę w jakim stanie jest nowo naładowany akumulator

lisekg
14-01-2021, 13:28
W tej sytuacji najlepiej udać się do zakładu regenerującego alternatory... Ładowanie powinno być przy 14,4 V

A jednak macie racje... pamięć mnie już zawodzi to pewnie wina tego wirusa którego przeszedłem :cool:
wymiana akumulatora i napięcie 14,19V na nowym Autocraft 8 lat temu (https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/436939-egr-croma/)

seedog
14-01-2021, 13:56
Tak tak, oczywiście że do alternatorów. Mam u siebie dwóch, którzy funkcjonują od zawsze, czyli odkąd pamiętam. Dam znać niedługo jaka diagnoza

seedog
23-01-2021, 23:35
No i byłem u Pana alternatorka. Wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Na moje uwagi że chyba mam za mały prąd ładowania podłączył się, sprawdził i stwierdził że wszystko jest w porządku. Przypomnę że ładowanie to 14V bez obciążenia i 13,9 obciążony. Powiedział, że tak jest ustawiony regulator napięcia i tyle. Wszystko mieści się w normie. A jeżeli odpaliłem bez większego problemu przy -20 stopniach, to szukam dziury w całym:) Aku również jest w porządku w takim przypadku, mimo że ma co najmniej 5 lat. Centra Futura 74 ah. Montowana w ASO, jest na nim naklejka.
Jeśli mógłbym mieć prośbę, sprawdzilibyście swoje ładowanie? Może te 14V to faktycznie norma w Cromie. Jeśli mielibyście więcej, to raczej podchodziłbym sceptycznie do jego diagnozy, mimo że facet bardzo doświadczony i całe życie naprawia alternatory i rozruszniki.
I jeszcze z innej beczki, martwiąc się o aku, który jednak chodzi i nie sprawia problemów, kupiłem za bardzo dobre pieniądze aku AGM 70 ah 760A. Przypuszczam, że mogę mój zwykły spokojnie zamienić na ten. Ale może tylko przypuszczam. Macie uwagi co do takiego zabiegu?

mietus555
24-01-2021, 16:39
Mam ten sam objaw ładowanie 13,9-14,0V. Akumulator trzyma i podczas ostatnich mrozów nie było problemu z odpalaniem.

Pandemic88
24-01-2021, 18:55
Do kolegów seedog,mietus555 zrobiłem dzisiaj pomiar ładowania bez obciążenia wyszło 14.28V i z prawie pełnym obciążeniem, bo bez włączonego ogrzewania lusterek i tylniej szyby (światła,wentylator na full,klimatyzacja z wentylatorami,światło stop) wyszło 14.09V
39624
39625
Alternator ma prawie 2 lata od wymiany na całkiem nowy,poprzedni był 120A (Oryginalny) a został założony 140A Denso + nowy akumulator ZAP Piastów 85Ah 800A

steffanson
25-01-2021, 21:24
U mnie winny był akumulator. Zdarzało się raz na 2-3 tygodnie, że nie mogłem rano odpalić samochodu - latem (dziennie jeździłem 2 x 40km).

Napięcie na nowym akumulatorze:
- włączone wszystkie światła, ogrzewanie szyby i lusterek, radio i klima 13,8 V- 13,9 V
- bez obciążenia 14,2 V
Poprzedni miał odpowiednio:
- 13,6V
- 13,9V

Dodam, że napięcie spoczynkowe starego aku po postoju wynosiło 12,6V. Po wymianie (5 miesięcy temu) jak ręką odjął, teraz nawet po 5 dniach postoju w temperaturach niższych niż -10 st. C auto odpala bez problemu :smile:

seedog
26-01-2021, 22:59
Dzięki za sprawdzenie. Z tego co widzę, to te okolice 14V nie są odizolowanym przypadkiem. U Ciebie Pandemic88 wpływ na wyższy pomiar ma może nowość akumulatora i 140A alternator. Teraz wrzuciłem aku AGM i nie sprawdzałem ładowania, ale niedługo zerknę przerzucę sobie znowu poprzedni standard. Odsiarczany jednokrotnie Ctekiem mx5. Zobaczymy czy będzie jakakolwiek zmiana.
W każdym bądź razie, człowiek od alternatora mnie pocieszył, a Wy dodatkowo uspokoiliście:) Dopóki nie mam żadnych problemów, zostawię temat w spokoju. Jeśli na 'podreperowanym' aku będę miał jakąkolwiek poprawę, dam znać

Capsel
27-01-2021, 19:33
I jeszcze z innej beczki, martwiąc się o aku, który jednak chodzi i nie sprawia problemów, kupiłem za bardzo dobre pieniądze aku AGM 70 ah 760A. Przypuszczam, że mogę mój zwykły spokojnie zamienić na ten. Ale może tylko przypuszczam. Macie uwagi co do takiego zabiegu?

Jak za dobre pieniądze to OK.
Generalnie AGM jest do samochodów z systemem start&stop oraz rekuperacją ładowania przy hamowaniu.
Nie powinien być umieszczony w komorze silnika z uwagi na wysokie temperatury.

lisekg
28-01-2021, 09:06
Jak za dobre pieniądze to OK.
Generalnie AGM jest do samochodów z systemem start&stop oraz rekuperacją ładowania przy hamowaniu.
Nie powinien być umieszczony w komorze silnika z uwagi na wysokie temperatury.

Bez przesady w Cromie będzie miał idealne warunki a akumulatory AGM zawsze przewyższają swoimi parametrami zwykłe :food:

Capsel
28-01-2021, 15:21
Do Cromy idealny jest standardowy akumulator kwasowy :lol:
Jeszcze są akumulatory FSB, tym nie przeszkadza temperatura.
Oczywiście każdy będzie OK, tylko cena.... ale seedog kupił w dobrych pieniądzach :)

seedog
31-01-2021, 03:34
Konkretnie 2 letni za 100 zł. I powiem szczerze, że wyczuwam różnicę przy odpalaniu. Ma wyraźnie lepszego kopa. Przy tamtym już od ok 0 stopni zakręcił ze 3-4 razy zanim odpalił. Tutaj i przy -10 robi to praktycznie od strzała.
Też przypuszczam że nic mu się nie stanie jak twierdzi lisekg, ale dmuchając na zimne.. Capsel dobrze mówi. One nie lubią zbyt dużego ciepła. W zimę będę latał na AGM, przed latem wrzucę staruszka kwasowego. Tak na wszelki wypadek żeby nie psuć tamtego. Parę postów wyżej się pomyliłem, ta moja co najmniej 5-cio letnia Centra to nie Futura, tylko Plus