PDA

Zobacz pełną wersję : Tykanie prędkościomierza



wolf07
30-11-2019, 18:49
Witam,

od miesiąca mam dziwną przypadłość z prędkościomierzem w Tipo. Po włączeniu elektryki następuje przejazd wskazówek i ustawienie wskaźników, natomiast po włączeniu zapłonu prędkościomierz cofa się do pozycji spoczynkowej z odgłosem tykania i wraca na pozycję 0km/h. Dzieje się tak tylko przy zimnym silniku, wystarczy ok. 3 minut pracy silnika i następne odpalenie jest już OK. Czy ktoś z was miał takie problem, albo ma pomysł co to może być?


https://youtu.be/nnBPglmwH88

brylancik13
30-11-2019, 21:31
Słaby akumulator?

krowka1978
30-11-2019, 22:12
Proponuję opcję "szukaj". Temat był wałkowany.

Qvadrat
01-12-2019, 06:28
Tak samochód mówi CI ze niedlugo padnie aku i abyś zadbał o niego.
Masz stary soft w zegarach, jak go zaktualizujesz to trykac będzie obrotomierz.
Naładowanie aku eliminuje trykanie...

jacek2
01-12-2019, 07:07
Dziwi mnie tylko to że u Ciebie wskazówka od prędkościomierza jest całkiem na dole przed uruchomieniem silnika. Powinna być na "0"..

wolf07
01-12-2019, 12:25
@krowka1978 - szukałem ale wcześniej nie znalazłem, ale teraz po sugestiach o słabym akumulatorze to faktycznie temat był wałkowany.
@jacek2 - mam tak od początku i nie tylko ja: https://youtu.be/L87AEDaiBsg?t=73 Nie wiem czy to wada, czy ten typ tak ma.
Jeżeli to faktycznie akumulator to słabe te akumulatory, po 1,5 roku już słaby. W GP przy bez zaglądania do niego wytrzymał 7 lat i to użytkowany praktycznie tylko na krótkich trasach.

Qvadrat
02-12-2019, 07:15
Tak, słabe. Na krótkie odcinki zwłaszcza, nie nadąży się doładować. Po dwóch latach pojemność mojego spadła poniżej 40Ah i elektrolit nie miał gęstości. Po 4 dniach katowania akumulatora kulonem 912 pojemność wróciła a elektrolit ma gęstość 1,28. Efekt terkotania wskazówki przy rozruchu odszedł w niepamięć...

I to ciekawostka, na czas regeneracji oryginalnego aku włożyłem do auta stare 44Ah bosch s4, prawie padaka i na nim każde uruchomienie auta wiązało się z terkotaniem i cofaniem wskazówki na zegarach, nie ważne czy ciepły czy zimny. Jakby były mrozy to pewnie by się poddał...

Teraz po regeneracji pojeżdżę te zimę i będę szukał największego aku jaki wlezie, chciałbym aby bosch s5 74Ah wlazł ale może być o kilka mm za długi. Musze się upewnić i dokładnie zmierzyć miejsce na aku po wyjęciu plastikowej podkładki.

steyr
02-12-2019, 08:05
Druga sprawa to "inteligentny alternator" też robi swoje przy krótkich odcinkach.

jacek2
02-12-2019, 08:07
A czego chcesz wpakować największy aku? Nie wystarczy taki z pojemnością fabryczną? lub nieznacznie większy??
Potem może być problem z jego doładowaniem przez alternator...

kartonik
02-12-2019, 09:46
Druga sprawa to "inteligentny alternator" też robi swoje przy krótkich odcinkach.

Dokładnie.
Co tydzień profilaktycznie doładowuję akumulator.

Qvadrat
02-12-2019, 16:26
Chyba skończy na 63Ah z diesla... albo 60Ah zgodnie ze specyfikacja dla rynków zimnych...

nightingale79
02-12-2019, 23:29
To jak już kupisz jakiś to się pochwal co wybrałeś. Będzie na kim się wzorować.

Qvadrat
03-12-2019, 01:26
Bankowo napisze. Na razie oryginalne 50Ah po regeneracji dobrze się sprawuje, zobaczę ile wytrzyma zanim wróci terkotanie.

krowka1978
03-12-2019, 08:10
albo 60Ah zgodnie ze specyfikacja dla rynków zimnych...
Czasem alternator też nie był w parze dla rynków zimnych? :tongue

Qvadrat
03-12-2019, 16:22
Wg eper taki sam

kartonik
03-12-2019, 19:50
Bankowo napisze. Na razie oryginalne 50Ah po regeneracji dobrze się sprawuje, zobaczę ile wytrzyma zanim wróci terkotanie.

U mnie fabrycznie jest 63Ah, ale pewnie jest to związane z S&S.

Qvadrat
04-12-2019, 07:32
I chyba taki właśnie aku dedykowany do s&s zakupie, przynajmniej na pewno się zmieści i alternatory w moim i w tych z s&s są takie same to da radę go wykarmić... ta 50 to jednak za mało... i za słaba...

kartonik
04-12-2019, 16:18
Patrząc na podstawkę, na którym zamocowany jest akumulator, to jest tam miejsce na jeszcze większy, pewnie od diesla.

Qvadrat
05-12-2019, 08:12
Musze jeszcze rozpracować temat plastikowej wkładki pod aku. Moja jest wyprofilowana pod 50Ah.ma taki jakby schodek w który wpada aku po wstawieniu i dzięki temu się nie suwa w podstawce. Pewnie wieksze aku maja ten plastik trochę inny.

wolf07
08-12-2019, 21:28
Po doładowaniu akumulatora wszystko wróciło do normy. Jak na razie tydzień jest OK, zobaczymy kiedy znowu się mu pogorszy. Dzięki za naprowadzenie na rozwiązanie.

kartonik
08-12-2019, 22:15
Problemy z elektroniką u Fiata przy słabym akumulatorze są już znane od czasów Stilo.

mechanizator9
09-12-2019, 00:27
Jakie macie pojemności akumulatorów w tych tipkach? Ja w Doblo 95km miałem oryginalnie exida 63Ah 450A i wytrzymał mi 6lat z kawałkiem, absolutnie nic przy nim nie robiłem dla tego się dziwię, że już są problemy a tipo jest produkowany dopiero od kilku lat.

Edit. Już doczytałem qvadrat ma 50 a kartonik 63. Oba auta t-jet tylko kartonik ma s&s, czyli do aut z s&s fiat wkłada 63 i ja taką też miałem bo mam s&s. Zerknę co siedzi w T-jetcie z tego roku bo on nie ma s&s ale co jakiś czas wywala błędy na radiu i w uconnect (niewystarczające ciśnienie/zużycie oleju silnikowego, awaria systemu EOBD/wtrysku, niedoładowany akumulator). Serwis i FCA nie wie co jest przyczyną (grupa Fiat pracuje nad rozwiązaniem problemu i zarejestrowało go pod numerem 2717), komputer nie rejestruje błędów a auto jeździ normalnie.
Tak sobie pomyślałem może to wina za małego akumulatora i elektryka świruje tak jak w tipku z tego tematu.

Qvadrat
10-12-2019, 07:38
37192Moj oryginalny aku jest obsługowy, ma korki. Wasze tez powinny mieć. Kto ma problem z niedoladowanym aku objawiający się np. terkajacymi zegarami, niech otworzy aku i zbada gęstość elektrolitu, gwarantuje ze będzie za niska. U mnie była za mała. Ze 4 dni męczyłem go kulonem i w efekcie elektrolit odzyskał gęstość 1,28 a aku pojemność.

Korki są pod deklem z opisem aku. Moj to 50Ah 420A w tjet z fabrycznym lpg i bez s&s.

Chyba turecki mutlu...

yaroimi
08-01-2020, 10:08
Tak samochód mówi CI ze niedlugo padnie aku i abyś zadbał o niego.
Masz stary soft w zegarach, jak go zaktualizujesz to trykac będzie obrotomierz.
Naładowanie aku eliminuje trykanie...

Mi po takich objawach zaktualizowali soft w zegarach i dalej jest dokładnie tak samo. Obie wskazówki idą w dół.