Zobacz pełną wersję : Problem z lpg silnik 1,4 95KM
mam ten sam problem ,ale w Fiat 500(instalacja stag qnext plus). Przy zmianie biegu z 1 na 2 brak reakcji na pedał gazu. Musiałem się do tego przyzwyczaić. Między innymi dlatego odeszło mi zakładanie gazu w tipku.
MichalCottbus
23-09-2019, 14:37
Brzmi jak przerwanie zapłonu zwłaszcza uciążliwe przy dociążaniu na niskich obrotach. Ale skoro gazownik grzebał to ufam że wie co robi. Jakie świece masz wkręcone?
Zamień sondy miejscami, podejrzewam że w są obie takie same tzn. w 1.4tjet są te same i można je zamieniać miedzy sobą.
Zamiana sondy nic nie dała... ktoś ma pomysły albo miał tak że po zmianie biegu na wyższy lub niższy czasem auto nie ma mocy i powoli się rozpędza?
Przynajmniej sondy nie zmieniałeś w ciemno. Na pewno na PB problem nie występuje? Ja bym sprawdził na kompie parametry otwarcia przepustnicy i Mapsensora podczas jazdy jak ten efekt występuje.
Dodatkowo zauważyłem że jak się już tak stanie to samochód przy wciśnięciu pedalu sprzęgła i wciśnięciu pedału gazu nie wchodzi na obroty powyżej 3000.4 czy 5 wciśnięć i auto wchodzi normalnie na obroty..wszystko to w czasie jazdy. mapsensor wypięty w celach testowych i problem pozostał.
Spróbowałbym przeczyścić jeszcze przepustnicę. Przy okazji sprawdzić czy jest możliwość przeprowadzenia w Mes-ie autoadaptacji przepustnicy. Jak nie pomoże to skłaniałbym się ku samej przepustnicy i jej elektronice lub potencjometrze przy pedale przyspieszenia.
ghostoen
28-11-2019, 16:51
Podmieniłem przepustnice i nic się nie poprawiło. ma.ktoś pomysł? najgorsze że to się dzieje losowo....
Ponieważ sporo już aut mialem z lpg przez te 12 lat i różne z nimi przygody oraz doświadczania z mechanikami i gazownikami mogę Ci śmiało powiedzieć to:
Jesli problem dotyczy gazu to szukamy głównie tam , najczęściej jest winna mieszanka, cyliderki- wtryski i przepustnica.
Natomiast jesli problem występuje również na benzynie co ciezko czasami odrazu zauważyć bo na gazie te rzeczy siw wyolbrzymiają najczęściej. To wina jest nie w gazie a w silniku bądź elektryce.
W tipo występuje dziura miedzy 1-2 biegiem gdzies jest watek jak sie jej pozbyć natomiast Ty opisałeś że problem jest utrata mocy na w sumie wszystkich biegach a problem jest większy na zimnym silniku niz na ciepłym.Moje pytanie brzmi czy zauważyłeś wzrost spalania na komputerze paliwa? A ogólnie proponuje podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie na cylindrach za sztukę biorą 50-60 zl i jesli będzie w normie nich sprawdza ( a nie wymienia) świece kable i cewkę bo to moze być cos z tych rzeczy. W moim przypadku utrata mocy i lekkie falowanie na gazie obrotów świadczyło o wczesnej fazie wypalenia zaworu spalinowego i po kilku tygodniach zrobil sie z tego check engine i juz konkretny błąd wypadanie zapłonu a dalej było juz lawinowo gorzej . Także jesli auto nie ma mocy to najczęściej cos z cylindrem lub układem paliwowym albo przepustnica ale ja wykluczyliście. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Oczywiście nie jestem ekspertem to tylko pomysł do przemyślenia.
"nieprawidłowy przepływ przy opróżnianiu układu
No brzmi to bardzo tragicznie...:lol:;-)
nie jest to zbyt pomocne.... ktoś coś???
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.