Zobacz pełną wersję : fiat croma 1.9 MultiJet 150 KM - Oczekiwana masa powietrza
MaroTancero
05-09-2019, 16:08
Dzień dobry.
Proszę o interpretację i opinie czy przepływomierz wymaga wymiany. Różnice co do oczekiwanej i mierzonej masy powietrza.
Samochód słabo przyspiesza w przedziale obrotów 1000 do 2000. Kolektor nowy bez klap, egr wyłączony
Sprawdź wężyki przy overboście i zawór, może to być niewłaściwe sterowanie turbiną. Przepływy mogą być różne z powodu zaślepienia EGR..
Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka
MaroTancero
05-09-2019, 17:38
overboost jest nowy bosch
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam zrobić mierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
dodałem zdjęcie z próby doładowania, nie wiem jak dodać plik .csv?
MaroTancero
05-09-2019, 21:45
Macie jakieś pomysły?
MaroTancero
10-09-2019, 18:06
Proszę o sprawdzenie logów i pomoc, co może być powodem takiego zamulenia między 1000 a 2000 obrotów?
Proszę o sprawdzenie logów i pomoc, co może być powodem takiego zamulenia między 1000 a 2000 obrotów?
Przepływka wygląda dobrze, mała moc do 2000 obrotów zazwyczaj oznacza otwarty, zacięty zawór EGR. Ty piszesz że masz EGR wyłączony ale czy zatkany blachą na 100%?
Jeżeli tak to zostaje praca turbiny a dokładnie wypalone łopatki lub zablokowana kierownica - ale w takim przypadku auto nie powinno jechać do 2400-2600 obrt.
Zrób logi i sprawdź doładowanie, przy okazji wyczyść czujnik na kolektorze jeżeli nie był czyszczony i sprawdź czy cięgło turbiny pracuje
MaroTancero
11-09-2019, 09:29
Mam wyłączony komputerowo EGR i sterowanie klapami i nowy kolektor bez klapek. Czyli mam dodatkowo założyć tą blaszkę zaślepioną pomiędzy EGR a kolektorem?
Mam wyłączony komputerowo EGR i sterowanie klapami i nowy kolektor bez klapek. Czyli mam dodatkowo założyć tą blaszkę zaślepioną pomiędzy EGR a kolektorem?
Dokładnie tak... bez otworów!
MaroTancero
11-09-2019, 18:27
Blaszki założone ale różnicy w jeździe brak :(
MaroTancero
11-09-2019, 22:08
Może przewody podciśnienia trzeba wymienić? Można gdzieś takie kupić? Nie widać w jakiej jest formie bo zasłania ten aluminiowy oplot
Dokładnie tak... bez otworów!
No to masz jedno wyeliminowane... zobacz na ciegło turbiny - niech ktoś dodaje gazu na biegu jałowym a ty obserwuj czy to cięgło pracuje. Jeżeli nie to odłącz wężyk idący od zaworka do turbiny i pociągnij powietrze ustami. Jeśli pracuje to szukaj od strony podciśnienia jeżeli nie ruszy to zablokowane kierownice turbiny ..
MaroTancero
12-09-2019, 16:14
Jaka jest średnica wężyków do podciśnienia?
MaroTancero
13-09-2019, 08:20
Ciężko jest zobaczyć to cięgno turbiny, jest jakiś sposób aby się tam dostać w miarę swobodnie?
Ciężko jest zobaczyć to cięgno turbiny, jest jakiś sposób aby się tam dostać w miarę swobodnie?
Niestety nie... endoskop ale i bez niego jak sie poświeci to coś tam widać...
MaroTancero
13-09-2019, 18:25
Czy od obrotów 1000 do 2000 powinno być czuć moc w przyśpieszaniu? U mnie jest tak, gdy wrzucę np. 3 bieg, obroty spadają do 1000 i wtedy pedał gazu na maxa. Czuję kopa dopiero w momencie wskazówki na 2000 obrotów
MaroTancero
13-09-2019, 19:38
Jeszcze co zauważyłem, to podczas przyśpieszania wskazówka obrotów w momencie 2200 samochód robi wyczuwalną przycinkę, a później dalej przyspiesza.
U mnie ciągnie od dołu do max... dopiero przy max obrotów wyczuwalne odcięcie...
Szarpanie w okolicy 2000 obrotów zawsze było objawem zacinającego sie EGR-a i zawsze po wyczyszczeniu mijało... U ciebie skoro masz zatkany EGR to nie istnieje więc musiał byś mieć jakąś dziurę w intercoolerze a to objawiało by się gwizdem i złymi wskazaniami przepływki. Ale u ciebie to również nie występuje. Klapy wirowe masz usunięte więc trudno się do czegoś przyczepić poza turbina i jej sterowniem/ kondycją. Musisz sprawdzić logi ciśnienia doładowania oczekiwane a rzeczywiste...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.