Zobacz pełną wersję : tłumik Magneti Marelli z wersji Competizione - jak podłączyć
szczygiel
16-07-2019, 14:57
Cześć, chodzi mi o numer nr części 51889258. Jest on mechanicznie z tego co widze sterowany i podczas uruchomienia trybu sport, z tego co zdążyłem doczytać, zamyka się obieg przez tłumik, a otwiera przelot bezpośredni, zatem jak to podłączyć pod funkcję sport? Nie widze pod autem miejsca na dodatkowy sterownik. Każda podpowiedź na wagę złota.
szczygiel
17-07-2019, 10:07
The Record Monza pipes feature âan active valve controlled by a Sport button. When pressed, the Sport button opens the exhaust valve and the engine rumble becomes deeper and bolder. The driver can choose a more composed engine sound or a tougher, sportier â and more traditionally Abarth â roar.â
Źródło: https://www.topgear.com/car-news/first-look/abarths-latest-595-now-louder-no-faster
Tylko jak tego dokonać?
dobra, mam: https://www.youtube.com/watch?v=WPYnGi_e-Xs
Sterowanie jest mechaniczne, ciśnieniem gazów wylotowych. Czyli wychodzi na to, że tylko mechaniczna wymiana tłumika na Monzę i działa. W dalszej części filmu porada jak ustawić go trwale otwartym, no ale na to już wpadnie każdy modziarz ;) Pozdro, mam nadzieję, że komuś sie kiedyś ta informacja przyda, bo mi z pewnością.
Aniversario
17-07-2019, 15:59
Ciekawa sprawa. Nie wiedziałem, że Record Monza ma te klapki. Na stronie Abartha nic o tym nie piszą. Ja mam u siebie seryjny wydech i stwierdziłem, że chyba nie będę zmieniał. Chodził mi po głowie Akrapovic ale 6k to sporo kasy, a ten fabryczny brzmi super. Mimo, że nie ma klapek to jednak w trybie sport brzmi moim zdaniem inaczej, bardziej basowo i agresywnie ale wynika to chyba ze zmiany map wtrysku i innego spalania w tym trybie. Szczególnie widać to po strzałach z wydechu więc mieszanka w trybie sport musi być dużo bogatsza. Zauważyłem też, że jak zatankuję Racinga na Shellu to strzela znacznie częściej niż na 98 z innych stacji. Brzmienie wydechu też jest trochę inne. Jednak to paliwo z innej półki ale w "cywilnym" aucie się tego nie poczuje. Generalnie co tu dużo mówić, to auto to kupa frajdy:supz:
Hejka. Ja tez nie wiedzialem ze sa te klapy w wydechu. Dzisiaj otwarlem na stałe. Zobaczymy jutro jaki jest efekt. Postaram sie cos nagrac i podrzucic wam filmik :)
szczygiel
19-07-2019, 18:35
To ja zacząłem z pustym przelotem i downpipem, czyli bez kata, strzelanie norma... Ale za glosno, ponad 93dB. Zalozylem przelotowy tlumik z serwisu aukcyjnego za 99zl + obejmy, zszedlem na maks obrotach do 90dB i tak zostawiam, czyli wogole bez tylnego tlumika ;) polecam :)
Ja testuje od 2 dni ten z otwrta klapa. Wogole u mnie byla zapieczona i sie nie ruszala ale zalezy mi na tym zeby strzelal. A aktualnie to na zimnym sadzi jak zly a jak sie nagrzeje to koniec strzałów. Jakis pomysl jak to ogarnac?
szczygiel
22-07-2019, 10:40
u mnie po założeniu tłumika środkowego przestał strzelać na rozgrzanym, tylko podczas zmiany biegów przy jeździe na wysokich obrotach. Ale taki efekt chciałem właśnie osiągnąć. Masz środkowy? wywal i zobacz, i jeszcze pytanie podstawowe, masz kata czy też już nie?
Aniversario
23-07-2019, 13:43
U mnie fabrycznie nie ma środkowego tłumika. Jest tylko katalizator. Widocznie w wersji US jest inaczej. Spróbujcie zalać V power racing, będzie strzelać dużo bardziej.
Maksu, mój też na zimnym strzela częściej. Wynika to prawdopodobnie z tego, że jak jest zimny to chodzi na bogatszej mieszance i nie dopala do końca.
Zastanawiałem się natomiast ostatnio czy byłaby możliwość takiej zamiany żeby siłę wspomagania z trybu Normal mieć w trybie Sport. Jakoś dużo bardziej mi to pasuje i lepiej czuję co dzieje się z autem w zakręcie. To wspomaganie w trybie Sport jest dla mnie takie trochę sztucznie sztywne.
Przemcio91
21-09-2021, 10:19
W jaki sposób otworzyłeś na stałe?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.