Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    24
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014

    tłumik Magneti Marelli z wersji Competizione - jak podłączyć

    Cześć, chodzi mi o numer nr części 51889258. Jest on mechanicznie z tego co widze sterowany i podczas uruchomienia trybu sport, z tego co zdążyłem doczytać, zamyka się obieg przez tłumik, a otwiera przelot bezpośredni, zatem jak to podłączyć pod funkcję sport? Nie widze pod autem miejsca na dodatkowy sterownik. Każda podpowiedź na wagę złota.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    24
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    The Record Monza pipes feature “an active valve controlled by a Sport button. When pressed, the Sport button opens the exhaust valve and the engine rumble becomes deeper and bolder. The driver can choose a more composed engine sound or a tougher, sportier – and more traditionally Abarth – roar.”

    Źródło: https://www.topgear.com/car-news/fir...uder-no-faster

    Tylko jak tego dokonać?

    dobra, mam: https://www.youtube.com/watch?v=WPYnGi_e-Xs

    Sterowanie jest mechaniczne, ciśnieniem gazów wylotowych. Czyli wychodzi na to, że tylko mechaniczna wymiana tłumika na Monzę i działa. W dalszej części filmu porada jak ustawić go trwale otwartym, no ale na to już wpadnie każdy modziarz Pozdro, mam nadzieję, że komuś sie kiedyś ta informacja przyda, bo mi z pewnością.
    Ostatnio edytowane przez szczygiel ; 17-07-2019 o 09:14

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    95
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    Ciekawa sprawa. Nie wiedziałem, że Record Monza ma te klapki. Na stronie Abartha nic o tym nie piszą. Ja mam u siebie seryjny wydech i stwierdziłem, że chyba nie będę zmieniał. Chodził mi po głowie Akrapovic ale 6k to sporo kasy, a ten fabryczny brzmi super. Mimo, że nie ma klapek to jednak w trybie sport brzmi moim zdaniem inaczej, bardziej basowo i agresywnie ale wynika to chyba ze zmiany map wtrysku i innego spalania w tym trybie. Szczególnie widać to po strzałach z wydechu więc mieszanka w trybie sport musi być dużo bogatsza. Zauważyłem też, że jak zatankuję Racinga na Shellu to strzela znacznie częściej niż na 98 z innych stacji. Brzmienie wydechu też jest trochę inne. Jednak to paliwo z innej półki ale w "cywilnym" aucie się tego nie poczuje. Generalnie co tu dużo mówić, to auto to kupa frajdy

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2019
    Skąd
    Baranów
    Postów
    6
    Auto
    Abarth 500
    Rocznik
    2017
    Hejka. Ja tez nie wiedzialem ze sa te klapy w wydechu. Dzisiaj otwarlem na stałe. Zobaczymy jutro jaki jest efekt. Postaram sie cos nagrac i podrzucic wam filmik

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    24
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    To ja zacząłem z pustym przelotem i downpipem, czyli bez kata, strzelanie norma... Ale za glosno, ponad 93dB. Zalozylem przelotowy tlumik z serwisu aukcyjnego za 99zl + obejmy, zszedlem na maks obrotach do 90dB i tak zostawiam, czyli wogole bez tylnego tlumika polecam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2019
    Skąd
    Baranów
    Postów
    6
    Auto
    Abarth 500
    Rocznik
    2017
    Ja testuje od 2 dni ten z otwrta klapa. Wogole u mnie byla zapieczona i sie nie ruszala ale zalezy mi na tym zeby strzelal. A aktualnie to na zimnym sadzi jak zly a jak sie nagrzeje to koniec strzałów. Jakis pomysl jak to ogarnac?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    24
    Auto
    Fiat 500 abarth
    Rocznik
    2014
    u mnie po założeniu tłumika środkowego przestał strzelać na rozgrzanym, tylko podczas zmiany biegów przy jeździe na wysokich obrotach. Ale taki efekt chciałem właśnie osiągnąć. Masz środkowy? wywal i zobacz, i jeszcze pytanie podstawowe, masz kata czy też już nie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    95
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    U mnie fabrycznie nie ma środkowego tłumika. Jest tylko katalizator. Widocznie w wersji US jest inaczej. Spróbujcie zalać V power racing, będzie strzelać dużo bardziej.
    Maksu, mój też na zimnym strzela częściej. Wynika to prawdopodobnie z tego, że jak jest zimny to chodzi na bogatszej mieszance i nie dopala do końca.
    Zastanawiałem się natomiast ostatnio czy byłaby możliwość takiej zamiany żeby siłę wspomagania z trybu Normal mieć w trybie Sport. Jakoś dużo bardziej mi to pasuje i lepiej czuję co dzieje się z autem w zakręcie. To wspomaganie w trybie Sport jest dla mnie takie trochę sztucznie sztywne.


 

Podobne tematy

  1. Fiat 500 Abarth tłumik Magneti Marelli
    Napisany przez szczygiel na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2019, 12:41
  2. Magneti Marelli sprzedane
    Napisany przez krowka1978 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-10-2018, 12:28
  3. (Sprzedam) Magneti Marelli me110t
    Napisany przez 68oct na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-04-2017, 09:28
  4. IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374
    Napisany przez echolink na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 04-06-2014, 12:58
  5. Amortyzatory magneti marelli
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-11-2011, 22:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl