PDA

Zobacz pełną wersję : Przydlawienie przy przyspieszaniu na 2 tys obrotów pod obciążeniem



nowszy_00
27-06-2019, 15:11
Mam problem jak w temacie, co może być przyczyną że jadąc obciążonym autem lub pod wzniesienie to przy przyspieszaniu następuje zdlawienie jakby ktoś mi nagle przyłączył przyczepke na hol ;) Auto nie szarpie, nie wyskakują żadne błędy i wigor wraca przy obrotach 3 tyś, lub ja przyzwyczajam się do tego spadku mocy. Tak to mniej więcej wygląda i jest szczególnie odczuwalne przy komplecie pasażerów. Silnik wchodzi jakby w inny tryb pracy.

lukq
27-06-2019, 16:08
Przy tej prędkości obrotowej grubo zaczyna dmuchać, jest szansa że zawór się przycina. Warto zacząć od tego weryfikacje.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
27-06-2019, 18:04
Możesz troszkę dokładniej? Jaki zawór? 😯

Pandemic88
27-06-2019, 21:37
Kolego nowszy_00 oczywiście chodzi o zawór overboost

lukq
27-06-2019, 22:05
Dokładnie o ten zawór mi chodziło. Przepraszam, że nie doprecyzowane.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
28-06-2019, 11:33
Sprawdzę w takim wypadku wężyki jak i dam zawór, dzięki za pomoc.
Czy zaslepiony egr może mieć na to wpływ?

lukq
28-06-2019, 12:22
Zaślepiony całkowicie, a nie wyprogramowany skutkuje błędem.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

lisekg
28-06-2019, 13:33
Jeżeli jest mułowata do 1800- 2000 obrotów a potem jedzie to EGR ( wyczyścić w tym koniecznie rdzeń cewki wypolerować )
Jeżeli jest mułowata do 2600 obrotów a potem od 3...3400 wyrywa to problem z zmienną geometrią turbiny ( sprawdzić wężyki, podciśnienie, elektro-zaworek przy chłodnicy i same łopatki czy działają po zaciągnięciu powietrza ustami przez wężyk prowadzący do gruszki/turbiny )

marajan
28-06-2019, 14:39
Spróbuj się przejechać z odpieta przepławka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

nowszy_00
28-06-2019, 17:28
Egr jest zaslepipny i wyprogramowany. Nie jest tak ze do 2 tys jest muł czy coś takiego, przyspiesza w miarę płynnie, tylko przy dwóch tysiącach jakby silnik wchodzi w inny tryb pracy. Szczerze, to chyba nawet żaden z pasażerów tego nie odczuwa tylko kierowca czyli ja ;)
Poza tym mam wrażenie że problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym tego nie czuć

Marcin_Croma
29-06-2019, 12:10
Sprzedam używany zawór overboost.

Wysłane z mojego Nokia 6.1 przy użyciu Tapatalka

Cinek1
30-06-2019, 06:33
Posprawdzaj węzyki podcisnieniowe, i mozna tez overboosta rozebrac i wyczyscic.

lisekg
01-07-2019, 15:05
Egr jest zaslepipny i wyprogramowany. Nie jest tak ze do 2 tys jest muł czy coś takiego, przyspiesza w miarę płynnie, tylko przy dwóch tysiącach jakby silnik wchodzi w inny tryb pracy. Szczerze, to chyba nawet żaden z pasażerów tego nie odczuwa tylko kierowca czyli ja ;)
Poza tym mam wrażenie że problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym tego nie czuć

A klapy wirowe masz zdemontowane?

nowszy_00
02-07-2019, 07:08
Tak, zaślepione na amen

nowszy_00
18-07-2019, 19:22
Źródło problemów to mały gumowy przewód, zaraz postaram się zamieścić zdjęcie. Po wymianie auto lepiej przyspiesza, nie dlawi się przy ruszaniu i nie ma tego zduszenia przy 2 tys obrotów.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

36377

Oto owy problem

alf13
19-07-2019, 00:44
Źródło problemów to mały gumowy przewód, zaraz postaram się zamieścić zdjęcie. Po wymianie auto lepiej przyspiesza, nie dlawi się przy ruszaniu i nie ma tego zduszenia przy 2 tys obrotów.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

36377

Oto owy problem

A gdzie on występje???

Fiacikowo
19-07-2019, 09:02
No właśnie. Z którego miejsca go zdemontowałeś?

Cinek1
19-07-2019, 12:45
O ile się nie mylę, to przy zaworze N75 się to znajduje.

nowszy_00
20-07-2019, 08:17
Niestety nie wiem, mechanik się tym zajmował i zostawił go w aucie aby pokazać źródło problemu.

Capsel
20-07-2019, 13:55
Niestety nie wiem, mechanik się tym zajmował i zostawił go w aucie aby pokazać źródło problemu.

czyli nic nie wiadomo, równie dobrze ten przewód mógł się walać po warsztacie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


A gdzie on występje???

Przecież widzisz, że na dźwigni zmiany biegów występuje:lol:

Cinek1
20-07-2019, 19:41
To część od zaworu N75.