Zobacz pełną wersję : Przydlawienie przy przyspieszaniu na 2 tys obrotów pod obciążeniem
nowszy_00
27-06-2019, 15:11
Mam problem jak w temacie, co może być przyczyną że jadąc obciążonym autem lub pod wzniesienie to przy przyspieszaniu następuje zdlawienie jakby ktoś mi nagle przyłączył przyczepke na hol ;) Auto nie szarpie, nie wyskakują żadne błędy i wigor wraca przy obrotach 3 tyś, lub ja przyzwyczajam się do tego spadku mocy. Tak to mniej więcej wygląda i jest szczególnie odczuwalne przy komplecie pasażerów. Silnik wchodzi jakby w inny tryb pracy.
Przy tej prędkości obrotowej grubo zaczyna dmuchać, jest szansa że zawór się przycina. Warto zacząć od tego weryfikacje.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
27-06-2019, 18:04
Możesz troszkę dokładniej? Jaki zawór? 😯
Pandemic88
27-06-2019, 21:37
Kolego nowszy_00 oczywiście chodzi o zawór overboost
Dokładnie o ten zawór mi chodziło. Przepraszam, że nie doprecyzowane.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
28-06-2019, 11:33
Sprawdzę w takim wypadku wężyki jak i dam zawór, dzięki za pomoc.
Czy zaslepiony egr może mieć na to wpływ?
Zaślepiony całkowicie, a nie wyprogramowany skutkuje błędem.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli jest mułowata do 1800- 2000 obrotów a potem jedzie to EGR ( wyczyścić w tym koniecznie rdzeń cewki wypolerować )
Jeżeli jest mułowata do 2600 obrotów a potem od 3...3400 wyrywa to problem z zmienną geometrią turbiny ( sprawdzić wężyki, podciśnienie, elektro-zaworek przy chłodnicy i same łopatki czy działają po zaciągnięciu powietrza ustami przez wężyk prowadzący do gruszki/turbiny )
Spróbuj się przejechać z odpieta przepławka.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
nowszy_00
28-06-2019, 17:28
Egr jest zaslepipny i wyprogramowany. Nie jest tak ze do 2 tys jest muł czy coś takiego, przyspiesza w miarę płynnie, tylko przy dwóch tysiącach jakby silnik wchodzi w inny tryb pracy. Szczerze, to chyba nawet żaden z pasażerów tego nie odczuwa tylko kierowca czyli ja ;)
Poza tym mam wrażenie że problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym tego nie czuć
Marcin_Croma
29-06-2019, 12:10
Sprzedam używany zawór overboost.
Wysłane z mojego Nokia 6.1 przy użyciu Tapatalka
Posprawdzaj węzyki podcisnieniowe, i mozna tez overboosta rozebrac i wyczyscic.
Egr jest zaslepipny i wyprogramowany. Nie jest tak ze do 2 tys jest muł czy coś takiego, przyspiesza w miarę płynnie, tylko przy dwóch tysiącach jakby silnik wchodzi w inny tryb pracy. Szczerze, to chyba nawet żaden z pasażerów tego nie odczuwa tylko kierowca czyli ja ;)
Poza tym mam wrażenie że problem występuje na rozgrzanym silniku, na zimnym tego nie czuć
A klapy wirowe masz zdemontowane?
nowszy_00
02-07-2019, 07:08
Tak, zaślepione na amen
nowszy_00
18-07-2019, 19:22
Źródło problemów to mały gumowy przewód, zaraz postaram się zamieścić zdjęcie. Po wymianie auto lepiej przyspiesza, nie dlawi się przy ruszaniu i nie ma tego zduszenia przy 2 tys obrotów.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
36377
Oto owy problem
Źródło problemów to mały gumowy przewód, zaraz postaram się zamieścić zdjęcie. Po wymianie auto lepiej przyspiesza, nie dlawi się przy ruszaniu i nie ma tego zduszenia przy 2 tys obrotów.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
36377
Oto owy problem
A gdzie on występje???
Fiacikowo
19-07-2019, 09:02
No właśnie. Z którego miejsca go zdemontowałeś?
O ile się nie mylę, to przy zaworze N75 się to znajduje.
nowszy_00
20-07-2019, 08:17
Niestety nie wiem, mechanik się tym zajmował i zostawił go w aucie aby pokazać źródło problemu.
Niestety nie wiem, mechanik się tym zajmował i zostawił go w aucie aby pokazać źródło problemu.
czyli nic nie wiadomo, równie dobrze ten przewód mógł się walać po warsztacie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A gdzie on występje???
Przecież widzisz, że na dźwigni zmiany biegów występuje:lol:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.