PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana chłodnicy klimatyzacji 1.4 T-Jet 150KM



ManiekKatowice
11-06-2019, 23:35
Witam. Oddałem dzisiaj samochód na napełnienie klimatyzacji (na postoju i podczas jazdy po mieście chłodziła słabo, na trasie lepiej). Okazało się ,że zgubiłem połowę lamelek w chłodnicy klimatyzacji , dlatego bardzo często odpalał mi się wentylator na drugim biegu i klima chłodziła raz lepiej raz gorzej a ciśnienie w układzie mam 25 atmosfer... Tak więc czeka mnie wymiana , w norauto policzyli mnie 349zł za chłodnicę klimatyzacji, 359 za wymianę i napełnienie po rabacie 59zł. To dobra cena ? Znacie jakiś tańszy warsztat na Śląsku ? A może jednak dam radę wymienić ją sam od strony maski ? Dzięki wielkie za każdą odpowiedź ! 😊

Jordan7
14-06-2019, 21:40
Wydaje mi się że cena jest OK - ja dałem za robociznę trochę więcej i sam bym się nie decydował - bo można się z tym sporo namęczyć (facet pokazywał mi zdjęcie - cały przód rozbebeszony). U mnie np. mieli dużo kłopotów z odseparowaniem przewodów od chłodnicy klimatyzacji bo się zapiekły czy coś tam podobnego, w każdym razie nawet mi powiedzieli żeby po miesiącu się zgłosić ponownie na sprawdzenie czy nie ubyło czynnika bo dużo się mocowali z przewodami. Całe szczęście było ok. Co do chłodnicy to zwróć uwagę by lamele były lutowane a nie na wcisk - co zdarza się w tańszych chłodnicach i dlatego wylatują. Ja kupowałem z górnej półki - Hella, ale się okazało że była wyprodukowana przez Denso - pocieszeniem jest to że jakość była naprawdę dobra.

vitos
18-06-2019, 19:49
Chłodnice cieczy oraz klimatyzacji (tzw. skraplacz) pod swoją marką produkują dwie firmy, które chyba jako jedyne można polecić. Są to mianowice NRF oraz Nissens. We Fiacie Bravo słynny problem odrywających i kruszących się lamelek skraplacza klimatyzacji dotyczył właśnie skraplaczy DENSO. Mnie ten problem nie ominął. Nie wiem jaka jest teraz jakość skraplaczy DENSO na aftermarket, lecz ja miałem w rękach zdemontowaną chłodnicę własnie Denso. Sypała się w rękach. Wyglądało to tak, jakby lamelki nie były zrobione z aluminium tylko z papieru. Można je było odrywać palcami i w palcach się kruszyły. Jeśli obecne Denso lub OEM Hella są takie same, to nie nie wiem, czy to jest górna półka. Od paru lat mam założone obie nowe Nissensa i działają doskonale. Ponoć od jakiegoś czasu Nissens zaczął lakierować chłodnice na czarno i ponoć już były gorsze. Mnie udało się kupić jeszcze te nielakierowane w normalnym kolorze aluminium.

Przeczytałem własnie, że Behr Hella Service to jeden z najlepszych producentów elementów chłodzenia pojazdów mechanicznych. Ale jeśli biorą produkty od Denso i wydają jako swój OEM, to moim zdaniem straszna lipa. Pozostali producenci mogą przecież robić podobnie. Co za kurła czasy...

faradek
18-06-2019, 21:31
W sierpniu 2014 roku zamontowałem w swoim Bravo skraplacz Magneti Marelli i do tej pory trzyma się dobrze. Co ciekawe auto jest z 2010 roku więc ori chłodnica miała 4 lata i była w stanie agonalnym, przy 30 stopniach na zewnątrz sprężarka włączała się na 1 sekundę, potem wyłączała na 5 sekund i tak w kółko. W drugim Bravo zamontowana 2 albo 3 lata temu chłodnica Behr Hella też trzyma się spoko.

Jordan7
20-06-2019, 13:41
Przy okazji radzę sprawdzić chłodnicę, bo jeśli już zdemontowany jest zderzak wtedy zaoszczędzimy na robociźnie.

36176

36177

TheGoodHumorMan
04-08-2019, 15:36
W sierpniu 2014 roku zamontowałem w swoim Bravo skraplacz Magneti Marelli i do tej pory trzyma się dobrze. Co ciekawe auto jest z 2010 roku więc ori chłodnica miała 4 lata i była w stanie agonalnym, przy 30 stopniach na zewnątrz sprężarka włączała się na 1 sekundę, potem wyłączała na 5 sekund i tak w kółko. W drugim Bravo zamontowana 2 albo 3 lata temu chłodnica Behr Hella też trzyma się spoko.

Miałem NB kupione 06.2008 w salonie i skraplacz nie wytrzymał 2 lat i 50tkm. Na zlocie zdiagnozowaliśmy wówczas awarię w większości aut. Po zlocie dużo osób po gwarancji dostawało gest handlowy, a te na gwarancji oczywiście nowy skraplacz.