PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 2.4 JTD Czego mogą sugerować takie objawy?



Żaroowek
06-06-2019, 22:00
Siema. Udało mi się zakupić następne 2.4 JTD 99r Weekend :D i po po 100 km (Tyle miałem do domu) szarpneło jeszcze tylko raz. W koło domu zrobiłem jeszcze kaieś okło też 100 km zgasiłem pod domem, rano nie odpala i ledwo co jedzie, wtrysk się świeci,i nic więcej. 500 metrów i ją zgasiłem.
Na następny dzień nałądowany przez noc akumulator otwieram drzwi i alaram wyje, odłączam aku jescze raz, kręci i nie pali.
I świeci Fiat CODE, wtrysk, ale nie odpala.
Przez te 200 km jazd w sumie zaraz po kupnie były takie objawy jakie zauważłem:

Jak mu dałem na starcie od razu od 1 biegu do końca to na 3 zgasł, rezerwa to już dosłownie leżała jak brałęm auto i wlałem od razu 20 litrów paliwa. To pomyślałem, ze po prostu było za mało paliwa, i powietrze za ssał z przewodów, bo odpalił od razu. To pojechałem dalej, od czasu do czasu same włączyły się wycieraczki i w sumie to nie było problemów więcej po za tym jeszcze, że stał chwile i klocki w prawym tylnim kołe trzymały. Przyśpieszał całkiem całkiem. Mechanicznie niczego bym się nie czepiał dlatego obstawiam elektryke.

No to znalazłęm pod kierownicą i skrzynce bezpieczników kable po mostkowane.
Na taśme izolacyjną, która się od ciepłą po rozklejała. No to poprawiłęm wszystkie połaczenia, też w tej skrzynce bezpieczników co jest pod aku,że zalane od płynu wspomagania jest wszytsko. Sprawdziłem też że manetka od kierunkowskazów i wycieraczek ma wyrwaną taśme, no to zmieniłem również od razu.

I tak mam TYLKO 1 niebieski kluczyk, a te po mostkowane kable z tego co ustaliłem są od immo.
Wszystkie złącza kabli i ich kostek spryskałem kontaktem i wtrysk zniknął, lecz nie pali i Fiat CODE świeci dalej. Pompe w baku słychać.

W sobote planuje jeszcze raz wyczyścić wszystkie masy auta, plus na alternatorze i sprawdzić połączenia diagnostyczne, jak się uda. Podobno jak jest ominięty immo to jest problem komunikacji PC z EMU.
Planuje też zmienić filtr paliwa.

I tu moje pytanie.

Gdzie jeszcze by szukać przyczyny awarii? Żeby w razie jak co od razu działać dalej.
Ma ktoś jakieś sugestie? :)

pit14
08-06-2019, 21:43
Dobrze myślisz. Masy, skrzynki bezpieczników.

Krawiec1`
12-06-2019, 09:34
immo nie zdjęte skoro świeci.
szukaj elektronika, który Ci to zdejmie i problem zniknie.
ewentualnie jest jeszcze procedura odpalania awaryjnego bez matki, ale trzeba mieć kartę kodową.

Żaroowek
22-06-2019, 20:48
Niestety, ale nie miałem, aż tyle czasu aby sprawdzić. Znalazłem chwilę to na masie od skrzynki olej i ziemia, więc przeczyściłem tylko, bo aku się ładował w innym miejscu. Zmieniłem filtr paliwa i tyle, jutro mam zamiar wpiąć komputer i co się okaże to dam znać :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Krawiec nie mam karty kodowej. Dostałem tylko kluczyk niebieski, zauważyłem też, że pasuje tylko do stacyjki i drzwi od strony kierowcy.
Mam drugą stacyjkę więc w razie czego mam na podmianę.

Żaroowek
24-06-2019, 20:21
Po wpięciu komp, błędów sporo, usunąłem i już żadnego nie pokazuje. Tylko szkoda, że dalej nie pali..

pit14
30-06-2019, 21:48
Czy spisałeś sobie błędy przed skasowaniem błędów? Bo to jest ważne, po błędach odczytasz co jest nie halo z autem, a teraz lipa 😞

Żaroowek
02-07-2019, 14:46
Siema. tak spisałem, właśnie mam chwilę i będę analizował. Zauważyłem, że jak próbuje odpalić auto to napięcie na aku spada do 9V.

pit14
07-07-2019, 18:10
Wina aku, za niskie napięcie przy rozruchu. Zamień na sprawniejsze aku. Pozdrawiam

Manfred1987
19-03-2021, 14:34
Znajomy miał kiedyś 2.4 jtd z podobnymi objawami, choć raz działała raz nie. Wytarta pompa cr uszkodziła czujnik ciśnienia i zawaliła wtryski. Nie sugeruję, że tutaj poleciało także wszystko, ale może czujnik ciśnienia zamarudził?