PDA

Zobacz pełną wersję : 1,4 Multi air 140 km ( problemy po wymianie rozrządu i oleju ) lub zbieg okoliczności



monkey22
25-05-2019, 14:29
Kupilem auto i dwa tygodnie palił od strzała ( igła) a w poniedziałek po odebraniu od mechanika problemy z odpalaniem , nie ma znaczenia czy zimny czy ciepeły , raz zapali od strzała za dotknięciem a chwie później nie moge 3 razy odpalic .. Wymieniłem w sumie klocki.filtry wszystkie , olej wlał motul 5w40 x-cess
kompletny cały rozrząd . Jedynie w poniedziałek mam podjechać na wymianę śruby z filtrem od turbo i tego filterka od modułu Multiair bo nie mieli na stanie i czekałem na kuriera na następny dzień ( wtorek ) jade do niego i mówi o sprawie ze oddawałem auto super sprawne a teraz takie jaja , stwierdził że może rozrząd coś żle ustawił ( jakiś kąt czy coś ) i żebym zostawił to na jutro naprawi. Zostawiłem i na nastepny dzień ide odebrać auto ale stwierdził że jednak dopiero jutro bo nie ma blokad i musi od kogoś pożyczyć ..Idę znów na następny dzień i stwierdził że przestawił rozrząd o dosłownie 2mm.i jest super , przy nim akurat odpalil ale już mechanik zaczął coś mówić że czytał że to może multi air się kończy że to że tamto ze może dlatego że inspekcji wymiany oleju nie wbił w kompa bo nie ma proghramu .. Później samochód odpalał normalnie a wieczorem znowu maskar i do tej pory pali jak mu się zachce ( kręci a nie zaskakuje co ktorys raz) dzwonie do mechanika a ten stwierdzil ze 100% rozrząd dobrze wymieniony na blokadach i już nie będzie ruszał , że może cos innego się zepsuło ( zbieg okoliczności ) W poniedziałek mam zostawić zeby mi wymienił ten filterek modułu i srube od turbo .I nie wiem jak z nim gadac .Martwie się bo to nowe auto i tak długo na nie czekałem ,...Byłem dziś u trzech różnych mechaników , nikt niestety nie ma czasu żeby auto podniesc i zobaczyć na rozrząd , wszyscy natomiast kilkakrotnie odpalali i nasłuchiwali co się dzieje ,. Cala trójka miała te same wersje - że to odpalanie to nie wina rozrządu ( może zbieg okoliczności a może poprzednik coś przypadkowo uwalił ) ze gdyby rozrzad to auto by wywlaiło jakiś bład, albo inaczej by chodziło , albo by muliło , wszyscy stwierdzili ze auto już po odpaleniu pięknie chodzi i obstawiają coś z rozrusznikiem ( chyba jakiś Bendix przepuszcza ) , dzwoniłem do aso zapytać o olej to powiedzieli że przy takich przebiegach i czestych wymianach nie ma wpływu olej na prace i sopokojnie rok mogę jeżdzić na motul x-cess a w przyszłym roku mozna zmienic na x-clean.

Przypomniało mi się też że mechanik mówił że musiał odpiąć akumulator i że mogły mi się pokasować jakieś ustawienia w kompie więc żebym wiedział

Ponadto mówił że gdy coś wymienial to wylalo mu olej i troche usmarowało wszystko od strony przedniej i od strony rozrządu + płyta i żebym o tym wiedział bo auto było suche jak pieprz pod maską . Może jakiś czujnik? kable zalał, zasmarował ??



Zimny silnik z rana dziś odpalił od strzała i tak pracuje ( troche jakieś dziwne dzwięki w połowie i na końcu filmiku słychac) auto jak zapali to igła, nic nie dławi , nie przerywa, nie ma błedów, kopa ma super

https://www.youtube.com/watch?v=7xwIc0xmzpw

KOBRA
25-05-2019, 16:41
Musisz podjechać do kogoś kto ma komputer i zrobi ci kilka procedur wymaganych po wymianie rozrządu i oleju . W silniku z modułem Multiar są pewne wymogi do wykonania komputerem po wymianie w/w rzeczy.

monkey22
25-05-2019, 16:44
Ok. dzięki - a jest możliwe że z powodu nie wpisania tych czynności w ECU sa takie problemy z odpalaniem??

KOBRA
25-05-2019, 17:01
Tak . Muszą być przywrócone pewne wartości i ustawienia .

monkey22
27-05-2019, 17:38
Dziś trochę pojeździłem , mechanik wymienił filterek modułu oraz srubę z filtrem na turbo i kazał jechać na komputer . Znalazłem gościa a najlepszym w okolicy komputerem ( jedyny który sia podjął ) Było kilka błedów typu klimatyzacja, czujnik abs itp , skasował , W silniku turbo itp żadnego błedu nie ma , Zaznaczył opcje WYMIANA OLEJU i to wszystko , ale mówił że warto jechać do ASO bo on nie ma możliwości wykonać jakiejś Kalibracji ( adaptacja Modułu po wymianach ) , on stwietrdził ze nic zlego się nie pokazuje na komputerze .

KOBRA
27-05-2019, 20:29
Po wymianie paska rozrządu trzeba zrobić Procedurę wymiany Tu masz z opisu skopiowane :


Procedura ta musi być wykonana w przypadku wymiany czujnika obrotów lub paska rozrządu. Umożliwia zresetowanie w jednostce sterującej adaptowalnych parametrów modułu UniAir oraz koła fonicznego.
Po pomyślnym zakończeniu procedury wyłącz zapłon (OFF) i odczekaj 60 sekund aby pozwolić ECU na zresetowanie wewnętrznych rejestrów.
UWAGA: Zaleca się wykonać procedurę 'Adaptacji nastawników korekty dyspersji UniAir'.

Ponadto wymiana oleju i znów skopiowany opis:


Po wymianie oleju procedura ta spowoduje wyzerowanie wszystkich parametrów adaptacyjnych modułu UniAir w jednostce sterującej. Wyłącz zapłon (OFF) i zaczekaj 60 sekund po pomyślnym wykonaniu tej procedury aby pozwolić ECU na wyzerowanie wewnętrznych rejestrów.

Ciekawe czy komputerem zrobił tą procedurę (czy jego komputer obsłużył tą funkcję w sterowniku silnika czy w zrobił to jako "przegląd"

monkey22
27-05-2019, 20:34
jestem umówiony w aso na sobote - wole jednak tego przypilnowac .Dziękuje za taki super opis

monkey22
17-10-2019, 07:06
Wiem że nudzę więc przepraszam i proszę o wybaczenie .Dalej się bujam od kwietnia z problemem i nikt nie potrafi stwierdzić co to - teraz mechanik mi dzwonił że chyba coś odcina pompę paliwa ( jakis sygnał traci ) w tym momencie jak nie chce odpalić . W dniu kiedy wszystko się zaczęło ( 6 miesięcy temu ) to był wymieniany rozrząd , filtry i oleje ( filtr paliwa też). Ktoś miał kiedyś taki problem i nakieruje ?

wielokrotnie jest tak ze moge krecic 20-40 sekund i nie zaskoczy , dopiero jak wyciagne kluczyk i na nowo zakrece to zaskoczy , a nieraz i 5 razy nie zaskoczy ., Mechanik który wymieniał bendix mówił ze rozrusznik puszcza prad na cewki i że jest raczej ok ( co kolwiek by to znaczylo )I uwierzcie mi że nie oglada auta jeden mechanik tylko już chyba 6 było - 3 x komputer ( zero błedów ) bylo ASO , był mechanik polecany na grupie alfaholicy . .Nikt nie potrafi prosto powiedziec o co chodzi ,

Była płukanka , wymieniony bendix, swiece, , filterki , oleje , rozrzad , i bujam sie juz od kwietnia oszaleć idzie.
Jedni najpierw pierwsze ze moduł pewno a teraz juz każdy twierdzi że to na pewno nei moduł tylko albo pompa , przekaźnik a może immo , a moze rozrusznik . Wnet pół auta by wymienili ;/ .W ASO pierwsze co to juz na jutro chcą na wymiane modułu kierowac a na diagnozie nie potrafili stwierdzic co to jest - jestem załamany a tu zima idzie.

Od ujawnienia usterki zrobiłem 4 k km, ( na wczasy cięgiem 2x po 800km ) autostrada do 200 lekko , spalanie trasa 8l pod obciążeniem full całe auto z rowerami, na mieście 12 tylko na krótkich odcinkach ..
Jak zapali to śmiga jak nowy ,

Na filmiku 5-6 odpaleń z różnym skutkiem . I tak jest nieźle . Raz zapali od strzała a innym razem jak na filmie lub gorzej . Klekota osłona bo mechanik poprzedni urwał plastik od mocowania .Oszaleć idzie


https://www.youtube.com/watch?v=EFkEUCVAg3s

KOBRA
17-10-2019, 09:10
Filmik nie chodzi

monkey22
17-10-2019, 10:38
Teraz powinno być ok https://www.youtube.com/watch?v=EFkEUCVAg3s

Rzadzik27
17-10-2019, 13:12
Nie znam się dlatego nie traktuj tego jak diagnozę... na filmie widać że w momentach gdy występuję ten "dziwny" dźwięk nie "telepie" silnikiem - tak jakby to bendix "przerywał" tzn w tych momentach rozrusznik kręci ale "samym sobą". Może jednak warto dokładniej przyjrzeć się okablowaniu/przekaźnikom i samemu rozrusznikowi?

monkey22
17-10-2019, 13:30
Nie znam się dlatego nie traktuj tego jak diagnozę... na filmie widać że w momentach gdy występuję ten "dziwny" dźwięk nie "telepie" silnikiem - tak jakby to bendix "przerywał" tzn w tych momentach rozrusznik kręci ale "samym sobą". Może jednak warto dokładniej przyjrzeć się okablowaniu/przekaźnikom i samemu rozrusznikowi?bendix był wymieniany
Dla mnie każda wskazówka jest ważna bo już za długo i zbyt wielu mechaników mnie zbywa. Każdy z rutyny że albo moduł albo wina rozrządu a potem że jednak nie to . Nikt nie bierze pod uwagę że główny mechanik podczas wymiany rozrządu , filtrów olejów i klocków mogę coś przypadkowo uszkodzić .jakiś kabel. Czujnik .może coś w rozruszniku.. ja rozumiem gdyby to jeden mechanik cały czas auto oglądał ale byłem u wielu a nawet w ASO . Wszyscy szybko szybko a ja płacę

KOBRA
17-10-2019, 16:47
No więc tak . Wykręcić rozrusznik . Sprawdzić trzeba zębatkę na rozruszniku i obracając sprawdzić całą zębatkę na wieńcu koła zamachowego.Wygląda jakby cofało zębatkę rozrusznika więc może być uszkodzona zębatka na kole zamachowym

monkey22
17-10-2019, 17:48
Dziękuję za poradę . Auto u mechanika już jest rozkrecone i diagnozowane ( może coś się dowiem jutro) . Proszę mi powiedzieć czy do takiego uszkodzenia które powoduje usterkę mogło dojść przypadkowo podczas wymiany rozrządu ? Czy to zbieg okoliczności że wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu olejów ,klckow i filtrów

KOBRA
17-10-2019, 18:41
Wygląda na zbieg okoliczności .Ale ostateczna ocena o właściwej diagnozie

monkey22
17-10-2019, 21:14
Niestety jednak nie rozrusznik, Teraz mechanik dzwonił że wszystko posprawdzał w rozruszniku , na krótko , ręcznie , że 100 % nie rozrusznik ,.Stwierdził że pasuje aby jakiś elektronik przepatrzył auto , zaobserwował jedynie tyle że w momencie jak silnik nie chce odpalić to słychać jakby coś odcinało pompe paliwa .

Załamany jestem ;/ a już miałem cichą nadzieje że to rozrusznik

rajtkezjusz
18-10-2019, 09:43
https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj/596/diagnostyka/co-zrobic-gdy-silnik-odpala-i-od-razu-gasnie/

monkey22
18-10-2019, 10:03
https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj/596/diagnostyka/co-zrobic-gdy-silnik-odpala-i-od-razu-gasnie/

Ale mi nie gaśnie. Tylko z odpaleniem jest problem .na filmiku ja go sam gaszę co chwila

monkey22
18-10-2019, 15:08
Odebrałem dziś od mechanika - wymienił czujnik połozenia wału , mówi że wyciagał rozrusznik , że kręcił nim na krótko że sprawdzał zęby , koła zamachowe itp itd i że jest ok,. Mówił żeby jechac do elektromechanika bo jemu nei podoba sie ten dziwny dzwięk w baku , takie dudnienie gdy nie moze silnik zapalić, twierdzi że to moze być to i żeby pompe na krotko sprawdzić lub jakieś przekaźniki . Znów byłem przejazdem u elektromechanika ( starszy pan z ogromnym doświadczeniem ) który jak tylko usłyszał na ucho odpalanie to dał sobie ręce obciąć ze cos z rozrusznikiem ( jakiś układ planetarny czy coś takiego ) natomiast inny mechanik którego odwiedziłem powiedział na wstepnie ( panie to jest Mair więc aktywator się wiesza ) , o 18 jade na komputer a na wtorek mam wizyte już u elektromechanika ;/

Dziwne dzwięki w baku podczas próby odpalania .( takie walenie jak w bęben ) No i wyjątkowo długi czas odpalania :) ( w telefonie dobrze słychać dudnienie , nie wiem jak na laptopie )



https://youtu.be/Y_JZ0DZeluI

monkey22
19-10-2019, 13:34
dziś byłem znów na kompie sprawdzić obroty silnika podczas odpalania

jak na złość palił raczej dobrze ;/

Gośc sprawdził też reakcje kolejnych aktywatorów i wszystkie 4 strzelały ( tzn dawały taki dzwięk jakby prąd kopał ) ,

auto dalej czyste jak łza ;/


https://youtu.be/ZFw4TTQCi9I

malutki1989
21-10-2019, 09:55
Czy jakiś mechanik sprawdził / wymienił przekaźniki?

W jakim stanie jest akumulator? ile lat, jakie napięcie przy starcie?

KOBRA
21-10-2019, 12:40
Ja bym obstawiał w dalszym ciągu rozrusznik . Ten dźwięk podczas odpalania świadczy o cofaniu zębatki w rozruszniku .

monkey22
22-10-2019, 17:02
Nie rozrusznik :( .dzwonił teraz elektromechanik że miał dawce sprawnego i ma sprawnym pewnym rozruszniku to samo. Mówil że ma jeszcze jeden trop ale na tym etapie nie chciał powiedzieć i jutro się wyjaśni . Ale też mi powiedział że aktywator Multiair nie powinien mieć takiego wpływu na sam rozruch silnika więc jest nadzieja że to nie wieszający się moduł

monkey22
25-10-2019, 18:00
Odebrałem auto po 3 dniach od elektromechanika i krąg winnych jest coraz węższy , Rozrząd 100% dobrze zrobiony , wszystkie czujki , czujniki, kable 100% dobre , ten dzwięk pompy z popzredniego filmiku o którym straszył poprzednik to normalka bo się załącza i odłacza a że daje taki dzwięk to taką ma urodę .

brakło mu czasu bo ma wesele w weekend a ja potrzebuje auta tez w weekend więc zabrałem , stwierdził żeby zacząć od najprostszych rzeczy
1. porobić wszystkie adaptacje po wymianach rozrzadu itp ( w tym kola fonicznego)

2. jak to nie pomoze to zostaje albo coś z Ecu albo moduł bo traci kompresje na moment przy tym ciężkim odpalaniu

Mówił tez coś to że silnik nie kręci wtedy gdy pojawia się problem z odpaleniem