Zobacz pełną wersję : Regulacja hamulca ręcznego
Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....
pewnie jak w większości fiatów pod tunelem
krowka1978
22-05-2019, 08:28
Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....
Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.
Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.
A jak dokopać się do wnętrza tunelu? mam podłokietnik, czy tam są jakieś zatrzaski? śruby? może spinki?. Nie chcę na początki czegoś połamać, bo potem wkurwa będę miał do siebie za zniszczenia spowodowane głupotą...
krowka1978
22-05-2019, 12:29
W porównaniu z GP uprościli sprawę. Narzędziami do plastików trzeba ściągnąć przypiętą na zatrzaskach tylną osłonę tunelu - czyli tylny płat. Jest na 6 zatrzaskach, po 3 na stronie. Umieszczone są na górze, pośrodku i na dole. Po zdjęciu powinna być wówczas w głębi widoczna śruba regulacyjna.
Sama regulacja wygląda już tak samo jak dla GP.
1. Przy włączonym silniku dopompowanie hamulcem do oporu około 10 razy, albo do braku pstrykania samoregulatora, jeżeli przy wymianie szczęk się za bardzo go skręciło.
2. Ustawienie dźwigni ręcznego na piątym ząbku.
3. Ustawić tak śrubą, żeby koła nie były na tym ząbku zblokowane - brzmi kuriozalnie, ale tak ma być. W przypadku mojego GP po wymianie linki ręczny łapie przy takim ustawieniu już na drugim ząbku - w czasie normalnego używania samoregulatory jeszcze "dojdą" podciągając przy tym linkę - jeżeli ktoś widział jak wygląda układ w bębnie, to od razu skojarzy dlaczego tak się dzieje, i dlaczego potem nie trzeba jej już regulować.
4. Potem ręczny na 0 i sprawdzenie, czy koła obracają się luźno.
Po ustawieniu zabawa dźwignią ręcznego też spowoduje obniżenie poziomu łapania.
Jednak warunkiem poprawnego działania są sprawne samoregulatory. Jeżeli samorgulator nie będzie z czasem rozpierał szczęk (jego korozja itp), to będzie miało to wpływ na hamulec ręczny jak i na zasadniczy, bo szczęki będą daleko oddalone od bębna.
Krówka - bardo dziękuję za szczegółowe rozjaśnienie ciemności w moim deklu....;-) To wyjaśnienie znacząco upraszcza sprawę
dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem
dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem
Dzięki- na Ciebie też zawsze można liczyć
BrzozaPL
09-05-2021, 21:29
Jak wyregulować ręczny na tarczach z tyłu?
Dzisiaj wyregulowałem ręczny śruba pod tunelem 3-4 ząbek na wzniesieni auto stalo jak przykleione do asfaltu po 2 godzinach. Na tym samym wzniesieniu zaciągam ręczny 3-4 ząbek auto się stacza. Dzwignie ręcznego mogę podnieść 6-7 ząbek. Czy możliwe że sam się rozregulował a może coś źle robię. Tarcze klocki nowe wymieniane w czwartek.
Przed wymiana było wszystko ok.
Jak wyregulować ręczny na tarczach z tyłu?
Dzisiaj wyregulowałem ręczny śruba pod tunelem 3-4 ząbek na wzniesieni auto stalo jak przykleione do asfaltu po 2 godzinach. Na tym samym wzniesieniu zaciągam ręczny 3-4 ząbek auto się stacza. Dźwignie ręcznego mogę podnieść 6-7 ząbek. Czy możliwe że sam się rozregulował a może coś źle robię. Tarcze klocki nowe wymieniane w czwartek.
Przed wymiana było wszystko ok.
Cześć,
Udało Ci się wyregulować ten ręczny? Też jestem po wymianie klocków z przodu i tyłu i dźwignia ręcznego strasznie wysoko się podnosi. Jak ją wyregulować? pod tunelem, czy gdzieś przy tarczach?
Pod tunelem jest regulacja naciągu. Przy tarczach jest inny samoregulator ale zasada podobna i naciag wstepny wlasnie tymi srubami
Pod tunelem naciąg, a dostęp do niego od spodu auta, czy ze środka? Co trzeba zdemontować?
tunel, dostęp jest od środka, w sumie to by chyba wystarczyło tylne śruby tunelu odkręcić i to ciulstwo na torx pod kubkami unieść go tyłem do góry i troche gimnastyki. Klucz chyba 10 zarowno do naciągu jak i śrub tunela
JackTheNight
21-10-2021, 17:44
Ja kiedyś regulaowalem u siebie hamulec
ręczny, wystarczy tylko zdjąć tylna osłonę tunela, jest na
spinkach i mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
Nic więcej nie trzeba odkręcać.
A jak ja mam podłokietnik to śrub szukać w środku pod denkiem?
No faktycznie, Jack dobrze pisze przecież tylna czesc jest sciągana. Zastanawialem sie po co ale chyba wlasnie po to. Ale jak masz podlokietnik to sruby tez są w tym samym miejscu. Po dwoch stronach pod zaslepkami. Ale w swietle powyzszego chyba nie trzeba tego odkręcać
JackTheNight
21-10-2021, 20:54
A jak ja mam podłokietnik to śrub szukać w środku pod denkiem?
Jakich śrub :) Żadnych śrubek nie musisz odkręcać :)
Zdejmujesz tylko tył tunela, czyli wsiadasz na tylną kanapę i ściągasz rękoma tył tunela środkowego.
I masz już dostęp do śruby regulacji linki hamulca ręcznego.
41094
Ha! 6 zatrzasków i schodzi :-) dzięki!
brylancik13
01-12-2021, 17:56
Ma ktoś może numer części, chodzi o linki hamulca ręcznego w Tipo Sedan 1.4 95 KM z bębnami z tyłu. Są dwie o takiej samej długości czy rózne?
Dwie takie same nr LIN14.02.78
brylancik13
23-08-2022, 22:37
Trochę odkopię temat, mialem wymieniane jakis czas temu linki hamulcowe. Był ustawiony dobrze hamulec ale po jakims czasie, o czym wspominał mechanik, dzwognia wyżej sie podnosi. Da radę to samemu ogarnąć tą srubą w tunelu czy jest jaks pełna procedura jak pisał krówka w GP?
No jak chodzi o niwelacje długości linek bo się wyciągły to powinno dać radę
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.