PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat łączy się z Tesla? Zapowiedzi stały się faktami, obydwa koncerny łączą siły.



miszko
10-04-2019, 00:12
Pełną treść artykułu możesz zobaczyć w https://fiatklubpolska.pl/content.php?r=583-Fiat-Tesla-Stało-się-obydwa-koncerny-łączą-siły!

500X
12-04-2019, 15:43
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........

adamko3
18-04-2019, 13:13
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........

Jak dla mnie Fiat po prostu już nie jest w żaden sposób zainteresowany Europą i najchętniej nic by już tu nie sprzedawał. W Ameryce Południowej wiedzie im się super i to wystarczy, tutaj tylko przez wieczność sprzedają to samo auto (wcześniej Punto teraz 500) i niech wystarczy.
To niestety pokłosie 20 lat olania sprawy. Kiedyś były auta na równie z innymi autami, potem przyszedł manager Sergio który wyliczył że z samego Punto się wyżyje. Fiat jest w Europie traktowany na równi z Dacią a w Ameryce Łacińskiej ludzie się normalnie chwalą Fiatami jakby to były najlepsze auta na rynku. Polecam obserwować #fiat na Instagramie.

nightingale79
18-04-2019, 16:10
Nie tylko Fiat ma takie podejście. Infinity też ucieka z Europy. Myślę, że to nie koniec. Głupie przepisy odnośnie emisji spowodują, że więcej marek zniknie z europejskiego rynku.

adamko3
19-04-2019, 21:02
Myślę, że bardziej dotkliwym przykładem jest Ford, który po kolei wycina kolejne modele z gamy.

bnbn1
19-04-2019, 21:27
Jak dla mnie Fiat po prostu już nie jest w żaden sposób zainteresowany Europą i najchętniej nic by już tu nie sprzedawał. W Ameryce Południowej wiedzie im się super i to wystarczy, tutaj tylko przez wieczność sprzedają to samo auto (wcześniej Punto teraz 500) i niech wystarczy.
To niestety pokłosie 20 lat olania sprawy. Kiedyś były auta na równie z innymi autami, potem przyszedł manager Sergio który wyliczył że z samego Punto się wyżyje. Fiat jest w Europie traktowany na równi z Dacią a w Ameryce Łacińskiej ludzie się normalnie chwalą Fiatami jakby to były najlepsze auta na rynku. Polecam obserwować #fiat na Instagramie.

fiat zawsze celował w pojazdy budżetowe, problem w tym że elektyczne cuda mają tak wysoka cenę że przecietny klient fiata tego nie kupi, jestescie skłonni kupić tipo w cenie 160 tyś zł i to tylko dlatego że linia spalinowa to dodatkowo dotuje ?

proszę spojrzec na ceny pojazdów typu VW, Nissan, i jest to oferowane głowne dlatego że eurosojuz wymusza taką produkcję aby potem nei płacić kar, fiat przeliczyl sobie że zrobią spółke z tesla, dzieki temu nie będa płacić kar za pojazdy spalinowe (czytaj. sztuczne podnoszenie ich ceny)

500X
20-04-2019, 02:09
fiat zawsze celował w pojazdy budżetowe, problem w tym że elektryczne cuda mają tak wysoka cenę że przecietny klient fiata tego nie kupi, jestescie skłonni kupić tipo w cenie 160 tyś zł i to tylko dlatego że linia spalinowa to dodatkowo dotuje ?

proszę spojrzec na ceny pojazdów typu VW, Nissan, i jest to oferowane głowne dlatego że eurosojuz wymusza taką produkcję aby potem nei płacić kar, fiat przeliczyl sobie że zrobią spółke z tesla, dzieki temu nie będa płacić kar za pojazdy spalinowe (czytaj. sztuczne podnoszenie ich ceny)

Ale jeśli chcą produkować samochody przez najbliższe dziesiąt lat to i tak muszą dorobić się własnej technologi EVB, albo chociaż przejściowo pójść drogą Toyoty i wejść w hybrydy.
W perspektywie czasu cena nie gra roli, bo docelowo wszyscy producenci przejdą na elektryki.
Reasumując zamiast pchać kasę Elonowi lepiej było ją parę lat temu zainwestować w elektryki. Jeśli chodzi o markę to liczy się całe FCA i paleta jest duża, np. Chrysler czy Lancia
itd. przecież nie muszą tego sprzedawać pod logiem Fiat.

nightingale79
23-04-2019, 16:16
Nie muszą też tego sprzedawać w Europie - gdzie indziej zarobią więcej na zwykłych spalinowych silnikach.

bnbn1
30-04-2019, 02:59
Ale jeśli chcą produkować samochody przez najbliższe dziesiąt lat to i tak muszą dorobić się własnej technologi EVB, albo chociaż przejściowo pójść drogą Toyoty i wejść w hybrydy.
W perspektywie czasu cena nie gra roli, bo docelowo wszyscy producenci przejdą na elektryki.
Reasumując zamiast pchać kasę Elonowi lepiej było ją parę lat temu zainwestować w elektryki. Jeśli chodzi o markę to liczy się całe FCA i paleta jest duża, np. Chrysler czy Lancia
itd. przecież nie muszą tego sprzedawać pod logiem Fiat.

czy przejda na elektryki czas pokaże, nie musza sprzedawać w eurosjuzie, a pojazdy elektryczne jeszcze długo długo nie pobiją pojazdów spalinowych, sprawa prosta benzyna 42MJ/kg, akumulator LION 2MJ/kg.... wiec z czym do ludzi, volvo rozważa montowanei silników o przeciwstawnych tłokach (bardzo stare rozwiązanie), sprawnośc silnika do 55%.
elektryczne pojazdy sa wprowadzane na rynek bo wymusza to prawo a nie ekonomia , fizyka oraz technologia (postep technologiczny)

500X
02-05-2019, 20:10
czy przejda na elektryki czas pokaże, nie musza sprzedawać w eurosjuzie, a pojazdy elektryczne jeszcze długo długo nie pobiją pojazdów spalinowych, sprawa prosta benzyna 42MJ/kg, akumulator LION 2MJ/kg.... wiec z czym do ludzi, volvo rozważa montowanei silników o przeciwstawnych tłokach (bardzo stare rozwiązanie), sprawnośc silnika do 55%.
elektryczne pojazdy sa wprowadzane na rynek bo wymusza to prawo a nie ekonomia , fizyka oraz technologia (postep technologiczny)

Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.

krowka1978
02-05-2019, 20:36
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.

Dlatego patrząc na ekonomię użytkowania i koszt zakupu mam gdzieś elektryki i hybrydy.

https://elektrowoz.pl/porady/ile-kosztuje-naladowanie-tesli-3-w-domu-na-superchargerze-na-stacji-greenway-liczymy-rok-2019/

Ekonomię widać w szczególności przy potrzebie załadowania na ładowarkach zielonej firmy, za mniej wychleje 500X 1.4 140KM przy spokojnej jeździe.

500X
03-05-2019, 10:14
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.


Trochę obiektywizmu - proszę :)
Wybrałeś selektywnie najgorszy wariant.

Zakładam, że Twoja wypowiedź to "prowokacja"
:)

bnbn1
03-05-2019, 22:54
Ale ... klienta końcowego nie interesuje sprawność układu napędowego, a ekonomia użytkowania. Kupując droższy (z zasady) samochód elektryczny na firmę i rozliczając wszystkie możliwe odliczenia podatkowe w połączeniu z stosunkowo tanią (do PB) energią zaoszczędzamy do 40% monet.

a to tylko i wylacznie dlatego ze paliwo jest opodatkowane, a elektryki z tych podatkow dotowane.... neimniej cokolwiek oderwane od praw fizyki w duzszej perspektywie nie moze dzialac (nei mówie tutaj o komuniżmie...:lol:)
poczekaj jak opodatkują elektryki, w koncu drogi za darmo sie nei beda budowac i remontowac

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Dlatego patrząc na ekonomię użytkowania i koszt zakupu mam gdzieś elektryki i hybrydy.

https://elektrowoz.pl/porady/ile-kosztuje-naladowanie-tesli-3-w-domu-na-superchargerze-na-stacji-greenway-liczymy-rok-2019/

Ekonomię widać w szczególności przy potrzebie załadowania na ładowarkach zielonej firmy, za mniej wychleje 500X 1.4 140KM przy spokojnej jeździe.

caly ten elektrowoz to sa w niektorych przypadkach fantasci , co np podaja ze sprawnosc produkcji benzyny to 40% gdy faktycznei jest to 90% albo radosne dywagacje ze do wyprodukowania jednego litra benzyny potrzeba 6kWh energii, pomylil im sie galon z litrem oraz ze to jest energia cieplna z surowca..... po podaniu zrodla informacji...porzucili temat.

mario.112@wp.pl
01-08-2019, 23:20
Hurra będzie elektryczne Tipo

SlawQ
21-02-2020, 23:34
"Słabe" to "Słabe" skoro taki koncern jak FCA, po tylu latach od przejęcia Chryslera nie dorobił się własnej technologii EVB i musi posiłkować się Teslą. FCA ma naprawdę dobre diesle, ale teraz to tylko nadaje się jeszcze do LKW ...... przez jakiś czas.
Brak wizji rozwoju koncernu kończy się tak, że E.Musk kasuję setki mln baks .........

Jak dla mnie to jest ok. Lepiej skorzystać z technologii, niż tworzyć coś zupełnie od nowa. Sony kiedyś też chciało pójść własną drogą i wprowadziło na rynek MiniDisc, a wszyscy poszli za Philipsem i technologia CD przyjęła się na dobre. Chińczycy też kopiowali wszystko i wszędzie, i też wyszło im to na dobre. Abstrahując od tego, Fiat czy też grupa FCA jest dużą marką i szuka własnej drogi. Produkuje świetne budżetowe auta osobowe, które przyjęły się na wielu rynkach, auta dostawcze, z których korzysta też kilka innych marek (w Europie grupa PSA) Wierzę w Fiata, że skorzysta na tym tak czy siak, bo widać, że elektryki to na dzisiaj niedaleka przyszłość :)

Szary83
22-02-2020, 08:55
Z Teslą chodzi głównie o kary za CO2
Tesla ma średnio 0g/km [emoji2]

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka