PDA

Zobacz pełną wersję : Odcięcie turbo na wysokich obrotach, check engine 1.3 mulijet



FiatGrandePunto
03-04-2019, 12:40
Posiadam Fiata Grande Punto 2011r, 1.3 multijet. Auto ogolnie dziala‚a sprawnie, nie szarpie, nie ma problemu z obrotami, nie kopci, nie gasnie. Problem pojawia sie w momencie kiedy dynamicznie zaczyna sie przyspieszac, samochod przechodzi w tryb awaryjny odlaczajac turbo i zapala sie kontrolka check engine przewaznie przy predkosci ok 100km/h. Natomiast kiedy spokojnie sie przyspiesza zmieniajac biegi i wchodzac po woli w coraz wyzsze obroty to mozna dojsc nawet do predkosci 150km/h, ale potem sytuacja sie powtarza i ponownie zapala sie check, ktory po pewnym czasie gasnie. Wymienilem juz odme, przewod turbosprezarki, czujnik cisnieniaa, wezyki sa cale, kolektor zostal‚ wyczyszczony, a sam egr nie byl‚ zapchany.Sprawdzalem i przeplywomierz, po odpieciu i podlaczeniu jest minimalna roznica, po podpieciu na poczatku brak reakcji,a potem auto lepiej sie zbieral‚o. Na problem z wtryskami tez to nie wygladaa... Ma ktos na to jakis pomysl?

FiatGrandePunto
03-04-2019, 21:58
Na prawe nikt nie jest w stanie nic podpowiedzieć?

malutki1989
03-04-2019, 22:59
Jaki błąd się zapisuje w sterowniku w momencie wystąpienia usterki?
To wiele może pomóc w zdiagnozowaniu problemu...

Bez tego możemy strzelać dalej... pompa CR, map sensor, zapchany filtr paliwa, turbina na wykończeniu.

Czy na postoju po przegazowaniu powyżej 4 tys. również odcina turbinę?

FiatGrandePunto
04-04-2019, 21:39
Samochodu niestety nie da sie podlaczyc do komputera.

A na postoju po przegazowaniu do 4tys.obr turbiny nie odcina

rajtkezjusz
05-04-2019, 08:47
Na postoju auto nie jest obciążone -połyka inne ilości paliwa,powietrza niż w ruchu . Sam bym zaczął o filtra paliwa i sprawdzeniu ciśnienia paliwa (masz zdaje się 2 pompy w dieslu -elektryczna w baku i CR ) - tutaj bym poszedł ,potem i jednocześnie sprawdził dopływ powietrza-stan filtra. Z ciekawostek podam ,że kiedyś miałem w Punto ten silnik i szukałem tłumika -to mi proponowano od benzyniaka ,że niby taki sam itd a przecież diesel i do tego turbo ma inne paliwo ,inne spaliny inne ilości spalin itd itd niż benzyna .Coś co dławi na wydmuchu może też ograniczać moc silnika ,ale zakładam ,że wiesz co masz zamontowane (chyba ,że kupiłeś od kogoś i nie wiesz co zamontował byle taniej )-oczywiście to ostatnie podaję jako ciekawostkę ,ale i takie pomysły ludzie mają .

FiatGrandePunto
05-04-2019, 21:17
Samochód mam od 3 lat i od tych 3 lat jeździł bez problemu. Filtr paliwa wymienilem dzisiaj, turbo odcina teraz przy 125km/h i tak jak wcześniej zapala się check engine...

rajtkezjusz
05-04-2019, 22:44
Mnie punto nie kręciło na obciążeniu wyżej niż 3 tysie ,bo ..turbina się blokowała . Fakt ,że auto miało stłuczkę i turbo jest między chłodnicą , a blokiem i je ruszyło ,ale..po rozebraniu mechanik stwierdził ,że jeszcze trochę i regeneracja -bo zużyte łopatki były . Zrobiłem i jazda stała się przyjemna .Auto miało ok 130 tyś km wtedy

FiatGrandePunto
06-04-2019, 10:54
A tu wszystkie obroty wkrecaja sie bez problemu. Gdyby nie to odcinanie turbo i zalaczajacy sie check engine wszystko byloby super. Przejrze moze dokladnie jeszcze raz czy wszystkie wezyki sa całe

tomkez
15-04-2019, 22:40
Jeśli to wersja 75 km to zacina Ci się dźwignia wastegate i turbo przeładowuje, jedź gdzieś podłączyć kompa i będzie wiadomo, jeśli ktoś Ci mówi, że się nie da to jedź do warsztatu, który nie wie, że się nie da ��

FiatGrandePunto
17-04-2019, 21:23
Zastanawiam się jeszcze nad wtryskami. Auto potrafiło wyrzucić check nawet przy 70km/h, po wymianie filtru paliwa check przeważnie zaczyna pojawiać się dopiero przy 130km/h, a ostatnio jadąc 170km/h, celowo zmieniając prędkość, obroty wg nie wyskoczyl i jechał bezproblemowo

tomkez
19-04-2019, 22:42
Komputer podłącz i przestań wróżyć z fusów ;)

irek28061988
21-04-2019, 13:57
Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy bo napewno jakieś są zapisane. Auto napewno można podłączyć do komputera, jeżeli jakiś mechanik nie wie jak to lepiej zmień mechanika.
Co do tych problemów z odcinaniem turbo to ja bym obstawiał że jest coś nie tak z sterowaniem turbiny, zależy jeszcze jaką masz, ja w zimie przerabiałem problem zacinających się łopatek w zmiennej geometrii turbiny, objawy były takie że po rozkręceniu auta do 3000 obrotów komputer odcinał turbinę bo przeładowywała.
Tylko geometria w mojej turbinie całkowicie już stała dęba, w twojej turbinie może się dopiero zapieka i ciężej chodzi przez to nie reaguje z taką szybkością jak powinna.