PDA

Zobacz pełną wersję : Wypadający zapłon na 1 cylindrze.



fiatopad
19-03-2019, 23:28
Mam dwa błędy w pandzie 1.2 benzyna. Są to:
p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów
p0301 - cylinder 1 - wypadanie zapłonów
auto jest słabsze zarówno na benzynie jak i na gazie i świeci się check silnika.
Sprawdziłem świece, wszystkie w miarę lekko brązowe takiego samego koloru. Samemu mogę jeszcze podmienić świecę z cylindra 1 na 2 i sprawdzić czy błąd wyskoczy teraz na drugim cylindrze. To samo mogę zrobić podmieniając przewód do świecy.
Z tym, że patrząc od przodu na silnik z lewej strony jest 1 cylinder a 4 od akumulatora czy odwrotnie?

Cewka jest zespolona także jej nie sprawdzę? Jakie jest napięcie na poszczególnej cewce? 12V? Mógłbym podmienić przewody na cewce i zamienić cylinder 1 z 2?

steyr
20-03-2019, 10:00
Kolejność cylindrów numeruje się od strony napędu rozrządu. Do sprawdzenia świece/cewki/przewody WN jeśli występują i luz zaworowy na końcu kompresja silnika.

fiatopad
21-03-2019, 20:29
Zamieniłem świece i przewód z 1 cylindra na 4. Skasowałem błędy. Po przejechaniu 50 km, zapłon przy wysprzeglaniu wypada. Auto tak jakby lepiej pracowało ale nadal nie jest to co było, jest słabe. Błędów na wyświetlaczu nie pokazuje i multiecusan tez nie. Co dalej sprawdzać?

steyr
22-03-2019, 10:57
Kompresji i luzu zaworowego nie sprawdzisz bezpośrednio przez OBDII:smile: Sprawdź w multiecuscan jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na wolnych obrotach, powinna oscylować 0,3-0,35 w ten sposób wykluczysz teoretycznie luz zaworowy. Jeśli chodzi o cewkę można pomierzyć opór elektryczny obwodu pierwotnego i wtórnego, zamień wyjścia z cewki na świece 1 z 4 i sprawdź czy wypadanie zapłonu przejdzie na 4 cylinder. Możesz też zamienić cewki względem siebie przepinając przewody WN i wtyczkę zasilania jednakowo. Problem na PB po dłuższej jeździe też występuje? Jaka instalacja lpg która generacja?

fiatopad
26-03-2019, 23:01
Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?

steyr
27-03-2019, 09:04
Jeśli masz 494mBar na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnik to podciśnienie masz za wysokie. Pierwsze do sprawdzenia to luz zaworowy na wszystkich cylindrach, lub nieszczelność samego kolektora.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Do kompresji mam taki przyrząd. Wartość podciśnienia w kolektorze ssącym? Chodzi o ciśnienie w dolocie? To 494 mBar a oczekiwane ciśniene powietrza 407 mBar na wolnych obrotach.
To można tak zamieniać wyjścia na cewce? Ta cewka to jeden moduł.

Dziś jak pod górkę lekką jechałem na benzynie to wyskoczyła znowu pulsująca ikona silnika. Po jakimś czasie zniknęła. Jak wróciłem i podłączyłem się ecusanem to były błędy:
p0130 - sygnał lambda 1 przed kat. (sporadyczny)
p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (sporadyczny)
p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (sporadyczny)
p0300 - rozpoznanie wypadających zapłonów (obecny)
p0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonów (obecny)

Czyli mogę jeszcze zamienić przewód z cylindra 4 na 1(czyli wrócić do pierwotnego stanu) i sprawdzić czy wywali błąd na 1 czy 4 cylindrze jak na 4, to 100% świeca do wymiany?

Tak, jeśli podmieniłeś również podłączenie przewodów WN na cewce pomiędzy 1 i 4 cylindrem.

fiatopad
29-03-2019, 21:14
Zmieniłem przewód z cylindra 4 na 1 i błędy te same także chyba święcę trzeba podmieniać i sprawdzić. Dziś miałem podmienić ale same świece z większym gwintem miałem.

marwi1
11-09-2019, 07:54
Odepnij złącze do cewek, rozbierz gniazdo i lekko podoginaj piny. Ja też to miałem. teraz nie ma już problemu "wypadania" zapłonu.